Miten dieettaaminen onnistuu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mimmuska
  • Aloitettu Aloitettu
mä teen niin, että jos aivan hirveästi joku herkku himottaa, ostan tikkarin tai kaks ja syön ne. itselle ainakin käy usein niin, että siihen se makeanhimo sitten loppuukin. ja jos tietää, että jonain päivänä herkuttelee, kannattaa varata semmoinen päivä että ehtii liikunnalla ansaita edes puolet tulevista herkuista! (ja herkulla tarkoitan esim. 200 g jättiannos jätskiä, kuten itsellä välillä menee=) )
Tämä on hyvä vinkki, makeanhimo on mielentila: mieli haluaisi saavillisen karkkia, mutta oikeasti pieni määrä tyydyttääkin kehon.

Niin tai miksi ei mieluummin söisi vähän juuri sitä makeaa tai herkkua mitä tekee mieli?
Jos mulla himottaa suklaata, ei se tikkarin imeskelyllä lähde. Ostan sitten pienen suklaapatukan ja himo tyydyttyy enkä usko että tavan tallaajan kesäkuntodieettiä pikkuinen patukka silloin tällöin nautittuna hidastaa.

Aikaisemmin minulle ei juurikaan makeat herkut maistuneet. Intohimona oli silloin (siis entisessä, liikunnattomassa elämässä) rasvaiset herkut niinkuin sipsit ja roskaruoka. Se kyllä sitten alkoi näkymäänkin:eek:. Nykyjään rasvaisia herkkuja ei tee edes mielikään. Yleensä ehkä kaksi sipsipussia per vuosi tulee ostettua ja se on piisannut. Siis viimeisen kolmen-neljän vuoden aikana kun olen elämäntapani muuttanut.

Sen sijaan irtokarkit ovat tämänhetkinen intohimo. Avopuolisoni on varsinainen herkkupe..se ja saattaisi syödä suklaatakin kiloittain kerralla. Siksi tuleekin silloin tällöin sorruttua karkkipäivään (minulle kyllä riittää se irtokarkkipussi) ja näitä karkkipäiviä on yleensä kerran viikossa tai 2 viikon välein. En pidä sitä pahana kun muuten ruokavaliomme on kunnossa.

Mutta on se niin väärin että mieheni voi vetää sitä suklaata mielin määrin ja silti näkyy vatsalihakset aina...:jahas:

Mutta on se niin väärin että mieheni voi vetää sitä suklaata mielin määrin ja silti näkyy vatsalihakset aina...:jahas:

Sitten vituttaa kahta enemmän, kun mies on ennenaikaisessa haudassa.

Vaikka välillä tuntuu, että valinnat eivät näy missään ja painonhallinta on vaikeaa (etenkin jos lähipiirissä on ihmisiä, joihin fläsä ei näytä tarttuvan), yrittäkää muistaa että vartalon ulkomuoto on vain osa totuutta. En siis tarkoita, että pitäisi alkaa puolustella omia valintojaan sillä, että joku muu on enemmän sitä tai tätä, vaan että olla sen verran pitkäjänteinen tavintoasioiden kanssa että jaksaa ajatella myös terveyttään. Sisäelimien ympärille kertynyt rasva voi olla katseilta piilossa, mutta se ei paljoa lohduta jos haluaa olla sekä hyvännnäköinen että terve.

Niin, no Nadasha, tarkoitin vain, että jos haluaa herkutella, voi esim. herkutella sellaisena päivänä että tulee liikuttua paljon. Mulla ainakin toimii, koska liikunta mulla vähentää makeanhimoa, ja jos edelleen tahtoo herkutella, voi herkutella asteen paremmalla omallatunnolla siihen verrattuna, että rötvää päivän sisätiloissa koneen äärellä. Kirjoitin harhaan johtavasti, sillä tuommoiseen "ansaitsemiseen" perustuu mm. syömishäiriöt joskus.

välillä täytyy voida herkutella murehtimatta! sillä asiahan on niin, että ei sen väliä mitä syöt joulun ja uudenvuoden välillä vaan mitä syöt uuden vuoden ja joulun välillä;) rentoutta kehiin, sillä niistä himoistakin pääsee pikkuhiljaa.

Nyt allekirjoitan täysin, hyvä kun tarkensit :) Herkkujen tai ylipäätään syömisen ansainta juuri on keskeinen piirre monissa syömishäiriössä, ja siksi niskakarvani nousivat pystyyn... Toi on ihan totta, että jos elää aktiivisesti ja liikkuu ja touhuaa, syömistä tai herkuttelua ei edes ajattele, se menee siinä sivussa kun ottaa rennosti eikä hifistele. Sen sijaan jos möllöttää tylsiintyneenä sohvalla telkkarin ääressä ja käsi käy herkkukaukalossa tiuhaan, se syöminen muodostuu siinä vähän niin kuin puuhasteluksi kivemman tekemisen puutteessa.

Mä olen ainakin huomannut sen, että aina, jos ruokavalio on nurin kurin, ei huvita treenauskaan. Ja, jos lähden treenaan ei treenikään luista salilla niin kuin pitäisi! On väsynyt ja ei huvita..
Kun on esim. viikon ilman sitä päivittäistä sokeripaukkua, ei enää osaa edes kaivatakkaan mitään hyväskää!
Pidän aina silloin-tällöin mukanani suklaapatukkaa. Syön sen, jos tekee oikeen kovasti mieli hyvää. Osaan jättää myös herkuttelun siihen yhteen, enkä sen jälkeen kaipaakkaan mitään lisää.

ravitsemus.

Pistän tähän alle vähän jeesaavaa asiaa jos joku diettaa..

1. Alä aloita diettiä.. vaan siirryt elämäntapa muutokseen. Dietti on lyhyt aikainen radikaali muutos ruokavaliossa, joka ei useemmiten ole edes terveellinen keholle. Useinmiten se pitää sen 1-2kk jonka jälkeen dietti on ohi ja alat kasaamaan saman massan kehoon takaisin eli tulee tämä kuuluisa jojo ilmiö.
Samoin "dietin" aikana tulee retkahduksia jotka masentavat, ja ruokailusta lähtee ilo ja mielihyvä.

Elämäntapa muutos on tarkoitettu pysyväksi. Siihen kuuluu herkuttelu ja ravintoloissa käynnit. käyttöön otetaan samat metodit kun lapsilla. ma,ke,pe on treenipäivät loput lepopäiviä. perjantaina on karkkipäivä jolloin saa vähän herkutella. Eli arkena menee arki ruoka.

aamupala 8:00-9.00
lounas 11:00-12:00
välipala 14:00
lounas16:00-17.00
iltapala20:00-2100

Välipaloiksi jotain makeaa ja mieltä piristävää, mutta ei "paska" hiilihydraatteja. sisältää: limsat, karkit, snäksit.

Kunnon pirtelö sheikkaus esim. missä hedelmää ja maltoa ;) jokaisen vahvan ruoan päälle voi myös vetää pienen jälkkärin: jugurttia, hedelmät, coktail hedelmiä *kuola valuu* xD

Perjantai. Tämä on se päivä jolloin palkitsette onnistuneen viikon kaiken työn ja raatamisen. Se ei teidän projekteja pilaa jos kerran viikossa vetää sen lauantai pussin tai käy pizzalla. jos liikutte 3 kertaa viikossa Esim. punttisali x3 niin bojoing läskit ei varmasti tuosta suurene. Tämä periaate toimii ihan lastenkasvatuksessakin. perjantai on se päivä mitä odotetaan että saa sen irtokarrki/lauantai-pussin.

Tuossa on perusta.

Tuon voi ensin laittaa kohdilleen vaikka sen "paska" ruokavalion kanssa. Tämän jälkeen kun rytmi on kohdallaan ja turhat snäksit poissa aletaan hienosäätämään ravinnon sisältöä. Ei tämän tarkoitus ei ole terrorisoida lautastasi ja siirtää tilalle pelkkää rehua ja pupun ruokaa.

Lounas/Päivällinen sisältävät perinteistä suomalaista ruokaa. Älkää pilatko lempiruokianne poistamalla siitä rasvaa, vaan korvatkaa se terveelisemmällä. Eli jos paistin perunat on aina paistettu meijeri voilla korvatkaa se vaikka 40% kasvirasva levitteellä, ja jottei maku kuolisi mausteet kunniaan!!

Pulla leivät pois joka päivältä ja 4arkipäivänä tummaa ja yhtenä vaaleaa, syy on jälleen kerran se ettei mene syömisestä ilo eli yhtenä päivänä ainakin sitä vaaleaa. Leivän päälle ei enää samaan aikaa juustoa ja makkaraa. vaan päälle vain jompaa kumpaa. (tuota metodia käytetään vuodeosastoilla jopa)

Aamupuuroon voi laittaa sen voi silmän ja hillon. se ei ketään tapa, mutta ei sitä tappo meijeri voita!!

Jos leivillä haluaa sitä mehevää lihan makua niin ostakaa grillaus maustetta, se on aika jees leivälle ripoteltuna. Muutenkin opetelkaa maustamaan mausteilla ei rasvalla ja suolalla.

Eksyttäkää kasviksia ruokiinne. EI PELKKIÄ REHUJA!

Vanha kunnon nakkisoppa!!! paljon pakastevihanneksia pirusti mausteita ja nakinpötkelöt sekkaan, niitäkin löytyy kevyinä! Muistelmaa mistä tykkäsitte kouluaikoina sieltä kyl löytyy sitä perus ruokaa, ja sit vaan kokkikolmoset silmään ja alatte luomaan omaa ateriaa!!

Itse löysin tälläsen vanhan herkun kun: Hernekeitto ja näkkileipä. Perhana et maistu hyvältä kun ei ollut 5 vuoteen tullut syötyä.

Voin taata että, jos tuon perus syklin pidätte päällä niin ei paljoa nälkä yllätä.
aamupala 8:00-9.00
lounas 11:00-12:00
välipala 14:00
lounas16:00-17.00
iltapala20:00-21.00

Aikoja voi muokata mutta tarkkailkaa aika välejä, ettei tule se napostamis himo, ja jos sellainen tulee pitäkää backup suunnitelma.

Kaupassa myydään jos jonkun näköistä fitnes patukkaa ja terveys välipalaa. tukkikaa näihin omasta mokasta johtuviin pikku nälköihin ne fitnes pikku purtavat. Välipallala vedetään ne banskut jugurtit leivät etc, jotta jaksaa ruokaan asti.

Ja perjantai on hienopäivä xDDD
Kun haluatte nussia pilkkua sitten kun homma rullaa näin hyvin, voitte siirtyä seuraavaan jeesusteluun jos haluatte:

lautasmalli.gif

image006.jpg

Jos kahta yllä olevaa kuvaa noudatatte ruokailuissa niin ootte aika guruja *ei oo muuten helppoo* Mut tällänen sheeba ihan loppuun, jos riittää voimavarat. Pyramidissa on pointtina että mitä ylempänä siinä näkyvä ruoka on sitä vähemmän sitä tulee syödä. Mitä alempana sitä tulee syödä enemmän. Vieressä kuva lautasmallista missä kyseinen toimenpide toteutuu lautasella. Nakkikeitto helpoin tapa toteuttaa kyseinen malli xDDDD

Tärkeintä on että ette luovuta. Repsahdukset on ok ja niitä tulee aina, tärkeintä on että kasaa itsensä ja jatkaa eteenpäin. Niin pitkään kun edes hiukan elää näitten ohjeiden mukaan on pelissä mukana. GAME OVERIA ei tule niinkuin dieteissä. Ja bnuo lautasmallit sun pyramidit on ihan Pro sakille 1:10.000 kykenee syömään noin päivittäin, niin että kukin osaalue täyttyy niin rasva,viljat,maidot ja hedelmät salaatit. Tuosta ei oteta 100% mallia vaan vain osviittaa miten syödään.

Jos riittää oma aika ja voimavarat:
Kokeilkaa väsätä ruoalle ja välipaloille salaateita. Ei mitään kuivaa peruna/porkkana raastetta!!
Vähän raejuustoo messiin, ananasta, vesimeloonia, kiinankaalia ja lehtisalaattia. Sitä salaatin kastikettakin voi ruiskauttaa sekaan muistaa vaan sen kohtuuden.

Vaihtelu virkistää joten älkää syökö samaa soopaa, vaan kokeilkaa eri ruokalajeja. Jokaiselta varmasti sieltä komeron kulmasta löytyy se perussuomalainen kokkikirja. Siitä vaan kokeilemaan mikä sopii sinulle ja mikä ei! pitää syödä *paskaa* safkaa jotta tietää mikä on hyvää.

Limsa ihmisille: coca cola zero, muka cola light ja muut light valmisteet.

Sipsi: no voi sieltä kaupasta perjantaina sen pussinkin ostaa harkitkaa toki niitä less-fättejä. Jos ne maistuu *perseelle* kokeilkaa niitä pikku pusseja.

Karkki: Luontaistuote kaupoista löytyy ihan hyvää ja osittain jopa terveellistä karkkia. Naiset! kokeilkaa tummasuuklaata! Napostakaa sitä kun luette niitä romanttisia novelleitanne sängynpohjalla. Siihen vahvempaan makuun kyllä tottuu ja älkää ostako sitä halvinta!

Muina päivinä kuin pe 22:00 on viimeinen hetki syödä se iltapala, tai muuten tulee äiti ja huitasee mattopiiskalla sormille!! Sen jälkeen ei napostella vaan annetaan massun levätä.

Kiitän ja kumarran. sisäinen kukkahattutätini on puhunut.

PS. kahvi ei ole aamupala eikä välipala!!! Sitä voi toki nauttia lisukkeena näinä aikoina.

Oops!!

Anteeksi että kirjoitin tänne alueelle. Selasin uusia viestejä enkä huomannut että tämä on punttimimmit osiossa. Tuhannet pahoitteluni asiasta.

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. dietti on oikea valinta niille, jotka käyvät kisoissa ja haluavat rasvan minimiin. Veikkaan että tähän kuuluu 25% lukijoista, joista vähintään 15% istuu yleisön puolella ;) Pitäkää huolta kehoistanne älkääkä rääkätkö sitä, se kuitenkin hilluu mukananne loppuun asti.Vaikka nopean dietin saisikin toiminaan niin nopessa laihdutuksessa nahka ei usein pysy perässä, vaan siitä kasautuu uusi ongelma itselle löysän ihon takia. Tämä pätee varsinkin silloin kun on kyse suurista painon pudotuksista. Maltii on valttia tässäkin lajissa.

pahoittelut vielä omasta hätäpäisyydestäni.

Mulla menee arkiviikot ihan helposti ilman herkkuja. Ei tuota mitään ongelmaa mennä kaupassa karkkihyllyn ohi ja itseasiassa viikonloppunakin se on ihan helppoo, mutta auta armias ku tääl porukat ostaa viikonloppusin pussin sipsiä, pähkinöitä, karkkia ja nykyään suklaalevyn. Lisäks viel äiti (olen siis 17 ja asun viel himassa *))tykkää tappaa aikaa leipomalla pullia ja kakkuja sun muuta. Sillon mä en mahda itelleni mitään. Ja yleensä tää ahmiminen jatkuu koko viikonlopun. Maanantaina sitte syödään niin ku normaalit ihmiset. :P Tavallaan musta tuntuu, et mä oon itelleni antanu luvan syöpötellä viikonloppusin. Mä joku pari kuukautta sitte oivalsin tän mun viikonloppusyömimisen, hyväksyin sen ja jätin auki. En osaa tehä asialle mitään, vaikka kyse on niinkin yksinkertasesta asiasta kun itsekuri. Eli jossain sisimmässäni en ees taho tehä onkelmalle mitään. ÄRSYTTÄVÄÄ!!! ihme, et oon saanu painoni pysymään tämmösenä ku se nyt on. Vielä hämmästyttävämpää on se, että joulun jälkeen laihduin n.3-4 kg, vaikka sen jälkeen on tuntunu, et oon mässäilly vaan entistä enemmän. Pelottavaa vaan, et millon toi paino taas nousee ja ne viimesetki itsekurin rappeet häviää. :D

En oikein tiedä missä ketjussa tätä kyselisin joten täältäpä sitten... Eli olen 168cm/61kg mitoiltani, ja olen ajatellut tiputtaa painoa johonkin 55kiloon, mutta ongelmana on että en oikein tiedä mitä muuttaa, syön nyt jo sellaset ehkä 1800kcal päivässä ja teen 5 kertaa viikossa aamuaerobista, teen about 1h lenkin aina. Joten kun porukka aloittaa dieettaamisen niin silloinhan lisätään aamuaerobiset ja tiputetaan kalorit? Niin mitä ihmettä mä teen? lisään aerobista ja vähennän vieläkin kaloreita? Ja siinähän se on etten syö mitään mistä karsia, en mitään makeaa, vähän hiilareita jne.

En oikein tiedä missä ketjussa tätä kyselisin joten täältäpä sitten... Eli olen 168cm/61kg mitoiltani, ja olen ajatellut tiputtaa painoa johonkin 55kiloon, mutta ongelmana on että en oikein tiedä mitä muuttaa, syön nyt jo sellaset ehkä 1800kcal päivässä ja teen 5 kertaa viikossa aamuaerobista, teen about 1h lenkin aina. Joten kun porukka aloittaa dieettaamisen niin silloinhan lisätään aamuaerobiset ja tiputetaan kalorit? Niin mitä ihmettä mä teen? lisään aerobista ja vähennän vieläkin kaloreita? Ja siinähän se on etten syö mitään mistä karsia, en mitään makeaa, vähän hiilareita jne.

Millainen treenitausta sulla on? Olen samanpituinen, ja painoin ennen kunnollista salitreeniä 55-56 kg. 61-kiloisena mahduin samoihin vaatteisiin, mutta olin todella paljon paremman näköinen kuin laihempana. Vanhoja valokuvia katsoessa suorastaan puistattaa naama, vaikka en ollut alipainoa lähelläkään; tämähän on toki yksilöllistä, mutta olet sen verran hoikassa kunnossa että kiinnostaisi tietää missä mitoissa olet ja millainen kehosi on koostumukseltaan ennen kuin "tuen" painonpudotusta miettimällä mitään vinkkejä.

Itse treenaisin kovempaa ja siistisin ruokavaliota, jos siistimistä on, mutta en tiputtaisi enää kaloreita. Tarkempi lista pitäisi noista syömisistäkin saada ennen kuin voi sanoa onko mitään, mistä pitäisi luopua.

Oon treenaillut salilla ehkä 3 vuotta, mihin sisältyy myös ½v sh sekoilua eli silloin en käynyt salilla ja tavallaan aloitin nollasta vuosi sitten. Ja ekaksi paino nousi juuri tuohon 55kiloon, ja nyt sitten on noussut 61kiloon. Mulla ei samat vaatteet mahdu päälle, rahat on mennyt kun on pitänyt uusia vaatekaapin sisältö! En kuitenkaan ole sitä mieltä että ylimääräistä on paljon, vatsa on hieman isontunut ja ärsyttää kun kasvoissa näkyy heti jos paino nousee. Eli jos parisen kiloa sais pois... En oikein tiedä miten treenata "kovempaa" kun tuntuu että treenaan jo nyt KOVAA. Käyn lenkillä 5x viikossa 1-1½h, ja salilla treenaan 4-5 kertaa viikossa.

Oon treenaillut salilla ehkä 3 vuotta, mihin sisältyy myös ½v sh sekoilua eli silloin en käynyt salilla ja tavallaan aloitin nollasta vuosi sitten. Ja ekaksi paino nousi juuri tuohon 55kiloon, ja nyt sitten on noussut 61kiloon. Mulla ei samat vaatteet mahdu päälle, rahat on mennyt kun on pitänyt uusia vaatekaapin sisältö! En kuitenkaan ole sitä mieltä että ylimääräistä on paljon, vatsa on hieman isontunut ja ärsyttää kun kasvoissa näkyy heti jos paino nousee. Eli jos parisen kiloa sais pois... En oikein tiedä miten treenata "kovempaa" kun tuntuu että treenaan jo nyt KOVAA. Käyn lenkillä 5x viikossa 1-1½h, ja salilla treenaan 4-5 kertaa viikossa.

Sitten ei auta kuin huolellinen ruokapäiväkirja, josta voi sitten ehkä joku ulkopuolinen nähdä mitä on pielessä. Samoin tuo "kovaa" treenaaminen on aika laaja käsite, pitäisi ehkä jotain tietää sykkeistä, millaisella ohjelmalla teet jne. Kuinka tarkkaan kalorimäärä on laskettu? Kuinka kauan on ollut sama treeniohjelma, onko sarjapainoissa kehitystä jne. En todellakaan ole mikään asiantuntija, mutta näillä tiedoilla ei oikeasti voi kovin kummoisia sanoa.

jos olisin sun tilanteessa, nollaisin ehkäpä tilanteen näin:

sali 3krt viikossa, tehokas kokovartalotreeni, eli moninivelliikkeitä eikä mitään erityisempiä kikkailua miljoonine eri liikkeine per lihasryhmä. lisäksi 2-3 krt viikossa tehokkaita intervallitreenejä, lisäksi halutessasi kerran viikkoon pidempi kävelylenkki. Lisäksi kun tsekkaat syömisesi kuntoon, uskon että alat huomaamaan tuloksia hyvinkin nopsaan.

kokovartalotreeni on todetusti tehokas tapa polttaa rasvaa ja lisäksi raskaat perusliikkeet kuluttavat energiaa salilla ollessa enemmän kuin loputtomat sarjat vipunostoja. PLUS että energian kulutus pysyy yllä pidempään treenin jälkeen.

kun kerran olet vippi, voisit käydä kurkkaamassa mun treenipäivyristä mimmoinen mun ohjelmani on: se on ollut erittäin tehokas ja hyvä!!! olet varmaan tottunut treenaamaan jollain tietyllä ohjelmalla, jossa on jaoteltu treenattavat osat? tulee olemaan hurja muutos siihen, jos intoudut tehokasta kokovartalotreeniä koklaamaan, mutta voin sanoa että kannattaa!!

Kehoa pitää aina välillä vähän hämätä ettei se totu liikaa;) tsemppiä!

Huonosti onnistuu... Ärsyttää ihan kun ei minkäänlaista itsekuria. Mun poikaystävä on ravintolassa töissä ja tuo sieltä aina vaikka mitä herkkuja (=hiilaripommeja), joita mä en pysty vastustaa :( Hyvästi vaan kesäkunto.

Olin myös todella paljon makean perään joskus, mutta lopetin kokonaan sokerin syönnin ja muitakin hiilareita karsin reippaasti. Nyt siis karppaan, hiilarit noin 14% energiasta, grammoissa tulee 60-80g. Proteiinia ja rasvaa siis pääosin, treeni sujuu yllättävän hyvin.

Heitänpäs kysymykseni tähän threadiin, kun turhaa uutta threadia aloittaa.

Eli, en tajua kroppaani! Painoni nousee sitä mukaa, mitä sen kaiken järjen mukaan pitäisi tippua :o Olenkohan sekoittanut mun kropan?

Kaikki lähti siitä, kun huomasin painoni muutama kuukausi sitten olevan 51. Ns. peruspainoni oli jo parin vuoden ajan ollut 46,5 kunnes viime joulun jälkeen jäi pienoinen herkkuputki päälle.
Sitten päätin kokeilla karppausta vegaanina muutaman viikon ajan samalla puntilla käyden - huonoin tuloksin. Paino nousi 52 kg. Sitten palasin takaisin hiilaripitoisempaan syömiseen (hiilareita tulee edelleen päivää kohden korkeintaan yleensä 150 tai hieman enemmän) ja paino pysyi samoissa lukemissa. Sitten erehdyin pitämään mässypäivän ja paino nousi 53 kg. Kaksi viikkoa sitten pidin toisen mässypäivän ja paino nousi 54,5 kg ja tässä se on ja pysyy. Puntarilla olen käynyt kerran viikossa.

Sentit eivät ole vähentyneet, mutsikin tuossa toissapäivänä kysyi, odotanko vauvaa :jahas: Salilla painot kuitenkin nousevat ihan suht tasaista tahtia.

Kalorit ovat yleisimmin 1600-1800, prodea tulee päivää kohti keskimäärin 110 g ja salilla käyn noin 5 kertaa viikossa 3-jakoisella ohjelmalla. Aamuaerobisia olen tehnyt parin viikon ajan noin 2-3 kertaa viikossa. Rasvaa en pelkää, sitä tulee n. 20-30 % päivässä siementen, pähkinöiden ja pehmeiden rasvojen muodossa.

Näkökulmia tai kommentteja?

Huonosti onnistuu... Ärsyttää ihan kun ei minkäänlaista itsekuria. Mun poikaystävä on ravintolassa töissä ja tuo sieltä aina vaikka mitä herkkuja (=hiilaripommeja), joita mä en pysty vastustaa :( Hyvästi vaan kesäkunto.
Sano sille poitsulle ettei tuo niitä kotiin enään.

Heitänpäs kysymykseni tähän threadiin, kun turhaa uutta threadia aloittaa.

Eli, en tajua kroppaani! Painoni nousee sitä mukaa, mitä sen kaiken järjen mukaan pitäisi tippua :o Olenkohan sekoittanut mun kropan?

Kaikki lähti siitä, kun huomasin painoni muutama kuukausi sitten olevan 51. Ns. peruspainoni oli jo parin vuoden ajan ollut 46,5 kunnes viime joulun jälkeen jäi pienoinen herkkuputki päälle.
Sitten päätin kokeilla karppausta vegaanina muutaman viikon ajan samalla puntilla käyden - huonoin tuloksin. Paino nousi 52 kg. Sitten palasin takaisin hiilaripitoisempaan syömiseen (hiilareita tulee edelleen päivää kohden korkeintaan yleensä 150 tai hieman enemmän) ja paino pysyi samoissa lukemissa. Sitten erehdyin pitämään mässypäivän ja paino nousi 53 kg. Kaksi viikkoa sitten pidin toisen mässypäivän ja paino nousi 54,5 kg ja tässä se on ja pysyy. Puntarilla olen käynyt kerran viikossa.

Sentit eivät ole vähentyneet, mutsikin tuossa toissapäivänä kysyi, odotanko vauvaa :jahas: Salilla painot kuitenkin nousevat ihan suht tasaista tahtia.

Kalorit ovat yleisimmin 1600-1800, prodea tulee päivää kohti keskimäärin 110 g ja salilla käyn noin 5 kertaa viikossa 3-jakoisella ohjelmalla. Aamuaerobisia olen tehnyt parin viikon ajan noin 2-3 kertaa viikossa. Rasvaa en pelkää, sitä tulee n. 20-30 % päivässä siementen, pähkinöiden ja pehmeiden rasvojen muodossa.

Näkökulmia tai kommentteja?

Ihan lyhyesti voisin tähän vastata...

Muistan jostain lukeneeni, että oot 157cm ja 18v. On ihan normaalia, että paino nousee teiniajan ns. normaalista painosta, joten sinuna en huolestuisi. Toi 53kg on ihan hyvä paino siun mittaselle. Syömiset kuulostaan tuon ylläolevan perusteella olevan kunnossa, jos ruoka vaan tulee ns. puhtaista lähteistä. Eli käytännössä, että kalorit tulee ihan kunnon ruuasta, ei esim. herkuista. Proteiineja syöt ihan hyvin jo nyt, tosin niitä saa syödä vielä enemmänkin. Rasvaa ja proteiineja ois hyvä saada monista eri lähteistä.

^ Syömiset ovat kyllä kunnossa, herkkuja en syö nyt lainkaan, enkä myöskään juo alkoholia. Tämän päivän kalorilaskurin arvot ovat p 125 g, hh 178g, r 48g eli P30, H43, R27% ja kaloreita 1675 kcal kun en jaksanut syödä enempää. Rasvaa on useimpina päivinä noin 20%. Pyrin siihen korkeintaan 50 kiloon, koska tällä hetkellä kroppa tuntu. hyllyvän, eivätkä yhdetkään farkut mahdu jalkaan (ei olisi kannattanut käyttää puolta vuotta pelkkiä hameita ja sitten eräänä päivänä tajuta koittaa housuja taas jalkaan :rolleyes:).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom