Miten bulkata halvimmalla?

Itselläni kuluu ruokaan aika tarkkaan 50e viikossa. Sisältää juustoa, kinkkua, voita, leipää, maitoa, riisiä, pastaa, kanaa, lihaa, tonnikalaa, maitorahkaa, puuroa ja perus vihannekset (paprika, tomaatti ja kurkku). Lisäravinteita menee sen verran, että aamulla puuron kanssa proteiinidrinkki ja treenipäivinä ennen treeniä samanlainen ja treenin jälkeen palkkari.
Toki myös muutakin pientä kaupasta tulee, mutta tuossa itse ruoka-aineet.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ostatko ihan "kerran päivässä -budjetilla" tuo hiukka alle kymppi vai koko rahalla kerralla? Ja jos ostat "kerran päivässä -versiolla", niin mitä ostat tuolla rahalla KERRALLA. Näin siis ihan mielenkiinnosta, että menee tuon esimerkkirahasummahaarukan (7,15-8,60€) sisään.:D

näin opiskelijana ja kun syksyn olin vaihdossa (se söi rahaa), on tarttenut nyt olla aikas tiukalla, mutta kyllä rahat riittää kun kilpailuttaa tuotteet ja miettii kaks kertaa, mistä saa parhaat aineet parhaaseen hintaan.

Mut paras on, kun tekee isoja satseja aina kerralla. Yks killeri on: 400g sika-nautaa (niitä tyydyttyneitä kun tarvitaan), 400g ruskeita papuja, pirkan chili-tomaattimurskaa yks purkki (olisko 400g kans), mausteita (ranskalainen sipulikeitto-pussi on tosi jees mausteeks) ja sitte keittää lisukkeeks kaura-riisi-sekoitusta. Tein tuollasen satsin, laskin hinnaks hiuka reilu 4e ja siitä syö sen neljä kertaa kun heittää kaikki yhteen ja kaura-riisiä hiuka reilummin (saadaan se hiilareiden suhde muihi tarpeeks korkeelle kun mukana on jo papujakin), joten n.1e/ateria ja proteiinia on (jauheliha, pavut), hiilareita ja kuituja (pavut, kaura-riisi) ja maku on taivaallinen..:kuola:

tosta halvemmaks ei taida tollanen kunnon lämmin ruoka mennä, josta sais nuo kaikki, mitä tuosta setistä saa..kannattaa kokeilla:thumbs:

Korvaa sikanauta soijarouheella niin koko sapuskan hinta melkein puolittuu ja rasvaa tulee vähemmän ja proteiinia enemmän. Rasvan voi korvata Rypsiöljyllä, joka on halpaa ja paljon terveellisempää kuin lihan rasva.

Soijarouhetta kandee toki liottaessa (tai keitettäess jos niin jaksaa tehdä) maustaa reilusti esim. soijakastikkeella ja muilla mausteilla että siitä tulee hyvää.

Ostatko ihan "kerran päivässä -budjetilla" tuo hiukka alle kymppi vai koko rahalla kerralla? Ja jos ostat "kerran päivässä -versiolla", niin mitä ostat tuolla rahalla KERRALLA. Näin siis ihan mielenkiinnosta, että menee tuon esimerkkirahasummahaarukan (7,15-8,60€) sisään.:D

Kerran viikossa viikon safkat kaappiin.

Kyllähän ruokaa saa edullisestikin, kyse on vaan valinnoista.

Soijarouhe on todellakin halpaa, mutta kenellä vatsa sitä kestää?

Broilerin koivet, kananmunat on halpoja.

Mikä pakko on maitoa juoda jos syö ehrammia?

Jos haluaa paljon kaloreita niin yhtä hyvin sen kertyvän rasvan voi hankkia syömällä rypsiöljyä kuin hirveät satsit hiilareita.

Ehramit voi korvata riisiproteiinilla, niin taas tippuu hinnat muutaman pennin. Paljousalennuksen kanssa riisiprotua taitaa edelleen saada alle 7EUR/kg.

Ehramit voi korvata riisiproteiinilla, niin taas tippuu hinnat muutaman pennin. Paljousalennuksen kanssa riisiprotua taitaa edelleen saada alle 7EUR/kg.

Alkaa kohta kaikki maitopohjaiset tuotteet olla niin kalliita, että pitää miettiä vaihtoehtoja. Maito maksaa melkein euron/litra ja rahkapurkkikin on tuossa euron pintaan.

Kananmunat on kova sana. Monipuoliset käyttömahdollisuudet: Raakana, paistettuna pelkiltään, paistettuna lisukkeiden kanssa ja tietysti keitettynä.

Maustamatonta heraa, öljyjä, pähkinöitä, rahkaa, tunaa, ruisleipää, ym. ja kouluruoka. Kyllä sitä vitosellakin pystyy bulkkaamaan.

Suosittelen hankkimaan myös tyttöystävän, jos sellaista ei satu olemaan. Saattaa helpottua toi raha/ruoka tilanne.;)

Mulla menee ainaki enemmän rahaa ruokaan kun tyttöystävä syö mun ruokia minkä kerkee. :(

Eli toi neuvo ei toimi kaikille.

Jaksatko heittää esimerkkiä mitä tuolla rahalla saa ja minkätyylistä sapuskaa?

7,15-8,60€ päivää kohti on kyllä aika hyvin näillä nykykaupan hinnoilla. Itse olen silloin tällöin rahatilanteen mukaan yrittänyt myös pyrkiä kohtuu vähäkulutukseen pienillä rahoilla ja mahdollisimman puhdasta ja syötävää sapuskaa myös määrällisesti mahdollisimman paljon. Tosin melkein aina kun rahaa on vähän, niin alkaa se sapuska olemaan sen verran pelkistettyä HC-sapuskaa, että ei tee enää mieli jonkun ajan kuluttua syödä ja se alkaa olla väkisin puurtamista, mutta asenteestahan se on kiinni vain.;)

Maito, leipä, leikkele, munat, rahka, bansku, tonnari, jauheliha/kanan koipireisi, makarooni. Yksinkertanen ruokavalio mut toimii. Niinjoo ja kaurahiutaleet ja funlight vielä joukkoon. Vieläkö tarkennetaan?

E: Kyllähän tuo jo alkaa kyrpimään kun käyn aina samasta kaupasta ostaan rahkat ja yleensä ostan viikon rahkat kerralla (21prk.) nii kassatäditki joskus kyselee et kyllästyttääkö koskaan rahkansyönti tai jotai muuta "taidat tykätä rahkasta" -settiä.

Mulla menee ainaki enemmän rahaa ruokaan kun tyttöystävä syö mun ruokia minkä kerkee. :(

Eli toi neuvo ei toimi kaikille.
Aika lailla samalla lailla täälläkin. Vähintään menee yhtä paljon rahaa ruokaan kuin yksin asuessa, joskus enemmänkin.

Bulkata halvimmalla: enemmän makaronia ja kasviksia ja vähemmän proteiinia. Sen verran että proteiinia saa vaikka 2,5x per painokilo (enempäähän ei tarvitse) ja loput hiilihydraateista ja rasvoista.
Ottaa vaikka oliiviöljyä 100 g päivässä, niin säästyy rahaa ja tulee hyvin energiaa.

Aika lailla samalla lailla täälläkin. Vähintään menee yhtä paljon rahaa ruokaan kuin yksin asuessa, joskus enemmänkin.
Vastasin vahingossa väärään thrediin, muistin että topicin aloittaja oli kaveri jonka piti pärjätä 5€/pvä.
Tällöin olisi voinut mennä muijan porukoille syömään..:D

Jos yhdessä asuu, niin tottakai sitä rahaa menee silloin enemmän. Olen itsekkin sen huomannut.

Vanhempien luona vierailu ja siellä kaiken syötäväksi kelpaavan naamaan vetäminen onkin sitten kaikkein halvinta vai? ;)

Vanhempien luona vierailu ja siellä kaiken syötäväksi kelpaavan naamaan vetäminen onkin sitten kaikkein halvinta vai? ;)
Jos mä menisin syömään tytön vanhempien luo, niin en mä ainakaan siitä mitään maksaisi.. Ja tuskin ne vanhemmat kehtaisi edes mitään maksua pyytää.. Enkä mä tarkottanut että toi pitäisi tavaksi ottaa, silloin tällöin vaan, kyllä siinä jonkun euron säästää..;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom