Mitäs tässä tilanteessa?

Status
Viestiketju on suljettu.
HUOH!

Silläkin uhalla, että tämä on vain totaalinen trolli, niin vastaan silti asiallisesti. Sinä tuntematon_mies: KUN TULET TÄNNE PYYTELEMÄÄN NEUVOJA, niin ole hyvä, JA KUUNTELE NYT SITTEN JUMALAUTA NIITÄ NEUVOJA!

Täällä on jengi on antanut sulle todella hyviä vinkkejä siihen, kuinka parantaa ruokavaliotasi, kuinka parantaa vireystilaasi yms. Ja mitä sinä teet? Toisessa postissasi palstalle, alat kyselemään jonkun ihmepiristeen perään? Voi, voi... Urheilullinen vartala, s-koko jne...

ÄÄh, mä oon pahoillani, en mä vaan pysty suhtautumaan tähän asiallisesti, tän on vaan pakko olla trolli, onhan? Sanot myös että silmien alla on koko ajan tummat pussit riippumatta siitä miten syöt tai nukut, niinkö? Toisaalta sanot syöneesi viimeiset 3 vuotta einespizzoja ja hampurilaisia... Ei, en vaan pysty, en pysty antaan mitään asiallisia neuvoja tälle tyypille...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuollainen sairaalloinen väsymys ja aivopöhnä voi viitata myös ruokayliherkkyyksiin tai allergioihin. Kuulostaa ihan samalta kuin mitä minulla oli aikoinaan. Kokeile ihan ensin jättää kahdeksi viikoksi kokonaan pois sokeri kaikessa muodossaan, kaikki vehnää sisältävä (gluteeni), se ruisleipäkin, samoin leivinhiiva. Katso mitä tapahtuu. Jos ei vielä auta, jätä viikoksi pariksi myös kaikki maitotuotteet ja tarkkaile miltä tuntuu. Jos sinulla on ollut aina tuollainen ruokavalio, yksipuolinen, teollista moskaa ja lisä- ja säilöntäaineita sisältävä, yliherkistyminen/immuniteettijärjestelmän järkkyminen on hyvinkin mahdollista. Kokeile tätä oikeasti, nimittäin se voi muuttaa elämäsi.

Itse sain kroonisella vuosia kestävällä kovalla stressillä, liian pitkillä työpäivillä ja unettomuudella (yössä vain 4-5 tuntia unta) aiheutettua itselleni monenlaisia ruoka- ym. yliherkkyyksiä aikuisiällä. Lääketiede ei vikaa löytänyt (allergiatestit kertovat vain varsinaisen allergian), mutta löysin onneksi vihdoin kirjallisuuttakin asiasta. Allergialääkäri oivalsi maitoyliherkkyyden, kun itse vain ajattelin vehnää/gluteenia. Minullakin tutkittiin myös kilpirauhaset ja kaikki mahdollinen, kunnes haluttiin ohjata psykiatrille (ruokaylihöerkkien tavallinen tarina... ;), johon en mennyt. Tie oli pitkä ja kivinen löytää itse kaikki syyt ja parantaa itse itsensä. Vieläkin toki minua katsotaan kieroon eikä uskota yliherkkyyksiä, mutta olen yli kuusi vuotta aina uudestaan ja uudestaan itselläni empiirisesti testannut tarkasti eri asioita, ja niin se vaan on. Lääketiede on vielä tässä asiassa ihan hukassa. Ikävintä on se, että yliherkkyydet näyttävät jäävän kroonisiksi, vaikka toivoin tietysti että elimistö olisi toipunut :(. (Nytkin vituttaa, etten vaan voi maitotuotteita käyttää, ne olisivat niin käteviä proteiininlähteitä. Kokeilin taas homogenoimatonta (homogenointi on monille ongelma) luomumaitoa, no-no...)

Niin, ja ota myös keliakiatesti ehdottomasti, käy lääkärillä hakemassa lähete tai osta apteekista omatesti. Yliherkkä voi kuitenkin olla gluteenille tai vain vehnälle ilman että se näkyy testissä (sitten kun keliakia todetaan, ovat asiat jo tosi pitkällä ja huonosti elimistössä).

Onko sinulla hilsettä, möhnää korvien takana, turvotusta silmissä ja kasvoissa, punotusta ja karheita punottavia kohtia kasvoissa, isoja viikkoja kestäviä paiseita/finnejä tms. iho-oireita? Jos, niin viittaavat myös ruokayliherkkyyksiin, lähinnä maitotuotteisiin. Mielialan muutoksia, äkillisiä raivokohtauksia, kroonista ärtyneisyyttä, unohtelua, oppimisvaikeuksia ym.?

Minulla oli juuri tuollaisia oireita. Esim. kun olin syönyt ruisleipää ym. ihan terveellistä välipalaksi ja lähdin ajamaan mökille (150 km), tuli kesken matkan niin hirveä väsymyskohtaus, että oli pakko pysähtyä torkahtamaan. Meinasi rattiin nukahtaa. Ihan sairasta. Se ei ole tavallista väsymystä vaan sellaista yli vyöryvää tainnutusta, jolle ei mahda mitään, nukahtaa siis pystyyn, silmät vain menevät kiinni.

Vatsa pullotti esim. pizzan jälkeen sairaan isona muuten pienessä kropassa. Kyse ei ollut siis univelasta vaan reaktiosta ruokaan. Nykyisin vuosia tuosta pystyn jo tietynlaista ruisleipää syömään (juureen leivottu hiivaton 100% ruisleipä ilman lisä- ja säilöntäaineita), mutta vehnää en vieläkään (eikä sitä kukaan tarvitsekaan ja moni on tietämättään yliherkkä ja oireilee oudosti). Muita yliherkkyyksiä ovat maito, olut, kaikki käymällä valmistettu (esim. soijakastike, viinietikka, tempeh), sienet (kaikki jossa sieni-itiöitä, nyyh), kaikki idätetty (idut, nyyh) kaikki säilyketölkissä ollut (niihin muodostuu histamiinia, johon voi yliherkistyä), natriumglutamatti (E621) jne.

Eli ruokavalio nyt kuntoon, vihanneksia (ehkä hedelmät ensin vielä pois kokeiluvaiheen aikana, niiden fruktoosin vuoksi) ja kunnon rasvatonta lihaa ja neitsytoliiviöljyä, kokeile tosiaan pari viikkoa. Sinuna jättäisin noin pitkät lenkit vaikka 2-3 kertaan viikossa ja punttisalille pari kertaa viikossa.

Kyllä mulla noista oireista osa on. Lääkärit eivät vain koskaan ole todenneet minulla mitään fyysistä sairautta. Viimeksi kun puolivuotta sitten mitattiin veret, ne olivat täysin kunnossa. Minulla on kuitenkin ollut muutaman vuoden kummallinen nenäoire, jossa toinen sierain on yleensä tukossa ja toinen auki. Välillä sieltä tukossa olevasta ampuu ulos hirmu tahmeeta limaa ja välillä sitä tuntuu olevan alempana kurkussa kun yskittää. Tämän lääkäri sanoi olevan poskiontelontulehdus ja antoi biootit. Eipä auttanut. Tosin suolavettä suihkuttamalla menee ohi, eikä edes joka päivä ole tuota ongelmaa. Huomaan, että ilmenee enemmän mitä lämpimämpi ilma on. Esim saunassa.

Tosin nyt pitää kyllä sanoa, että eilen olin epänormaalin virkeä enkä tiennyt mistä tuo johtui. Söin eilen tuttuun tyyliin herättyäni saarioisten kinkkupizzan ja 7 tuntia myöhemmin osan saarioisen perhepizzasta. Yöpalaksi söin vielä yhden palan tuota pizzaa. Mutta, olin todella virkeä. En huomannut kuin 2 asiaa jotka päivän erottivat normaalista: en aloittanut aamua juomalla lasia limpparia ja sitten olin edellisenä yönä nukkunut normaalia pidemmät yöunet, myös heräilemättä 10 kertaa aamuyön ja aamupäivän aikana! En tiedä, vaikuttiko. Olisiko kohdallani kuitenkin suurin ongelma nukkumisen/unen laadun kanssa? Harvoin saan tässä keskustassa asuessani sikeää unta tuolla 8-12 välillä kun milloin joku kolaroi, ambulanssi huutaa, työmaalta kuuluu meteliä, autot ajavat ohi, ynnä muuta. Sitten on niin valoisaakin, sälekaihtimista tulee valo sisään. Mutta joo en tiedä, en enää muista aikaa jolloin minulla oli normaali unirytmi. Muistan vain, että kärsin unettomuudesta pitkään jouduttuani aina heräämään aamuisin jonnekkin.

Tuli mieleen, mistä saa liivatetta ja mitä se on? Kun minulla on suuria ongelmia aterian kokojen kanssa juurikin niin päin, että en jaksa syödä juuri mitään, niin tuossahan olisi sitä proteiinia ylivoimaisesti eniten per 100g. Eniten ja vähiten sisältävät elintarvikkeet - Fineli. Minusta tuntuu, että tarvitsisin ne kaikki tärkeimmät aineet mahdollisimman vähästä määrästä elintarvikkeita jolloin ei tarvitsisi pelätä sitä, lihonko vai laihdunko ja jaksaisin syödä kuitenkin kaiken päivässä.

Olet mitä syöt.

- - - Updated - - -

Ala syömää terveellistä ruokaa!niin tunnet olosikin jatkossa terveeltä.. tommonen paska ruokavalio tekee ton sun väsyneen olon ja vielä joskus todennäkösesti sairastut vakavasti.

Liivate ei ole mitään ruokaa, sitä käytetään esim. jälkiruokien hyytelöimisaineeksi. Kyllä kannattaisi pikkuhiljaa oivaltaa, että et tarvitse mitään ihmeaineita vaan alat syömään ihan oikeaa ruokaa, varmasti rupeaisi olo paranemaan. Ei ole niin suuri vaiva ostaa vaikkapa jauhelihaa, makaroonia ja salaattia kaupasta ja keittää ja paistaa ne valmiiksi. Kokeileppa joskus.

Vai liivatetta... Trolli mikä trolli! Lopeta ihmisten turha työllistäminen, kun oikeasti haluavat auttaa toisiaan. Tuossa ei ole mitään hauskaa. Hanki elämä.

Jos muka olet vakavissasi, mitä en enää voi uskoa, kukaan ei voi olla noin tyhmä, niin heitä ne pizzat nyt helvettiin ja opiskele miten ja mitä pitää syödä.

Vai liivatetta... Trolli mikä trolli! Lopeta ihmisten turha työllistäminen, kun oikeasti haluavat auttaa toisiaan. Tuossa ei ole mitään hauskaa. Hanki elämä.

Jos muka olet vakavissasi, mitä en enää voi uskoa, kukaan ei voi olla noin tyhmä, niin heitä ne pizzat nyt helvettiin ja opiskele miten ja mitä pitää syödä.

Ehkä osittain näitä viestejäni selittää se, että olen lopen kyllästynyt tekemään elämäntapamuutoksia tai muita pitkäaikaisia muutoksia saavuttaakseni tavoitteeni. Kaiken pitäisi tulla heti ja nyt, tai sitten luovutan. Jo yksistään se, että olen tehnyt 3 vuotta lähes täysipäiväistä työtä laihtumisen eteen ja nyt sitten tajuan, että laihtumisesta huolimatta jotain on mennyt pahasti pieleen, syö sisältä päin. Siksi olen vakavasti harkinnut erilaisia pikakeinoja joilla saisin itseni parempaan kuntoon edes hetkeksi ja vaikka niihin rahaakin menisi jonkin verran. Jos tiedätte varmasti, että nopea tie parempaan oloon on esim. se, että syön pelkkää salaattia, tai että jätän kaikki sokeria sisältävän pois, tai menen nukkumaan klo 23, kyllä minä sitä voin päivän pari kokeilla, auttaako. Jos auttaa, niin todennäköisesti muutan tapojani automaattisesti. Jos tilanteen korjautuminen veisi pidemmän aikaa, tuskin minusta on siihen, en vain yksinkertaisesti jaksa yrittää tai uskoa itseeni. Voimat ovat lopussa.

Seuraavan kerran kun menet kauppaan einesosastolle jätät sen pizzan ostamatta ja otat viereisestä hyllystä valmissalaatin purkki tonnikalaa ja purkki raejuustoa. Ei tarvitse edes mikroon laittaa... Kulje suoraan limuhyllyn ohi mehuosastolle ja osta sokeroitua sekamehua tai jopa jugurttihyllyn vierestä mehukeittoa.

Aspartaamit ja muut makeutusaineet pois.

Kokeile viikko, parissa päivässä ei mitään tapahdu...

ehkä osittain näitä viestejäni selittää se, että plaa, plaa... kaiken pitäisi tulla heti ja nyt, tai sitten luovutan. ...."turhanpäiväistä nillitystä..yms".... voimat ovat lopussa.

luovuta.

Viimeksi muokattu:
AP on aliravittu tyhjillä kaloreilla. Kun ruokavalio koostuu suurin osin energiaravintoaineista, ja kun samalla yritetään pysyä tasapainossa kulutuksen kanssa, suojaravintoaineet (proteiini, mineraalit, vitamiinit yms.), jotka ravitsevat kehon, jäävät vähille. Hoida makroarvot kuntoon, tiputa hiilarit max. 100 gemmiä / päivä, ja syö sitä paljon hypetettyä proteiinia! :)

PS. jos haluat olla "HC", älä juo mitään muuta, kuin vettä. Pelkästään vettä. Paljon vettä. Aivan liian aliarvostettua, itsestäänselvyytenä pidettyä vettä. Vettä, jota sinä saat poistumatta kodistasi. Vettä, jonka luokse afrikkalainen nälkälapsi kävelee tunteja tuskaisessa paahteessa. Vettä, jota sinä olet. Vettä, josta sinä elät.

mutta olen noin 180 pitkä vähän yli parikymppinen poika

Ehkä osittain näitä viestejäni selittää se, että olen lopen kyllästynyt tekemään elämäntapamuutoksia tai muita pitkäaikaisia muutoksia saavuttaakseni tavoitteeni

en vain yksinkertaisesti jaksa yrittää tai uskoa itseeni. Voimat ovat lopussa.
Herääpäs nyt parikymppinen poika todellisuuteen. Kolmekymppisenä voit sitten olla todella tyytyväinen itseesi, kun päätit silloin 2013 valita pitkäaikaisemman elämäntapamuutoksen ja pysyä siinä. Mitään oikoteitä tai pikavoittoja ei ole, muutenhan niitä käyttäisi kaikki. Kolmekymppisellä on vielä aika pitkä elämä edessä.

"Harvoin saan tässä keskustassa asuessani sikeää unta tuolla 8-12 välillä kun milloin joku kolaroi, ambulanssi huutaa, työmaalta kuuluu meteliä, autot ajavat ohi, ynnä muuta. Sitten on niin valoisaakin, sälekaihtimista tulee valo sisään. Mutta joo en tiedä, en enää muista aikaa jolloin minulla oli normaali unirytmi. Muistan vain, että kärsin unettomuudesta pitkään jouduttuani aina heräämään aamuisin jonnekkin."

Korvatulpat (ei maksa paljoo) ja pimennysverhot (maksaa jonkun verran, mutta ovat ikuiset..).

"Tuli mieleen, mistä saa liivatetta ja mitä se on."

Sian nahkaa, löytyy markettien leivonta osastolta

Mun muistaakseni täällä jossakin oli kuukausi pari takaperin todella samankaltainen topic eri nimimerkillä vain. Veikkaan, että sama heebo on taas asialla. Kyseessä on siis täysi trolli.

Tässäpä tämä. Yhtäläisyydet niin huomattavat, että 100% sama trolli kyseessä: http://www.pakkotoisto.com/ravinto/114772-syonko-liian-vahan-vaarin/#post4083039

Lisäksi Paperipaino ja Tuntematon_mies on täysin sama tyyppi. Äijä itse vastailee täällä omille trolleilleen. Viihteensä kullakin ei voi muuta sanoa :D

Mun muistaakseni täällä jossakin oli kuukausi pari takaperin todella samankaltainen topic eri nimimerkillä vain. Veikkaan, että sama heebo on taas asialla. Kyseessä on siis täysi trolli.

Tässäpä tämä. Yhtäläisyydet niin huomattavat, että 100% sama trolli kyseessä: http://www.pakkotoisto.com/ravinto/114772-syonko-liian-vahan-vaarin/#post4083039

Lisäksi Paperipaino ja Tuntematon_mies on täysin sama tyyppi. Äijä itse vastailee täällä omille trolleilleen. Viihteensä kullakin ei voi muuta sanoa :D

Tuo kyllä oli ehkä mun kirjottama. Mut pakkohan se on aina uus tunnus tehdä kun ei vanhan nimee tai salasanaa muista tai ylipäänsä sitä, onko luonut jollekkin sivustolle tunnuksen vai ei. Paperipainosta en tiedä mitään.

Eilen muuten söin sitä jauhellihaa koko paketillisen :) Piti vaan kuttua yks tuttava kokkaamaan kun itse en vaan osaa tehdä noita ruokia. En edes tiedä milloin liha on kypsää kun olen värisokea. Ja tuota noin, annoin hänelle sitten vaivanpalkaks mukaan pari saarioisten pientä pizzaa :D Hyvä vaihtokauppa sanoisinko, kunnon liha on pitkästä aikaa tosi hyvää!

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom