Mitäs syödä ennen treeniä?

Haa tämä nyt vähän off topiccina, mutta kun painonnostoa harrastan niin mitä sanotte että miten kannattaa tankata ennen kisoja. ps, Jos tästä keskustelu jo löytyy niin olisi mukavaa saada linkkiää.:kippis1:

Tosiaan treeneistäkin että kyllä tuo 2h treeni itellä menee, jos nyt päivällä suht normisti syö.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Moro

Mitä suosittelisitte syötäväksi ennen treeniä?
Menen salille 6.30 ja herään 6.00 ja nyt en ole syönyt ennen treeniä (lihasharjoittelu 30-40min ja aerobinen 20-30min) mitään. Mitä olisi viisainta syödä ennen vai onko välttämätöntä? Treenien jälkeen olen syönyt tuhdimman aamupalan.

Moro

Mitä suosittelisitte syötäväksi ennen treeniä?
Menen salille 6.30 ja herään 6.00 ja nyt en ole syönyt ennen treeniä (lihasharjoittelu 30-40min ja aerobinen 20-30min) mitään. Mitä olisi viisainta syödä ennen vai onko välttämätöntä? Treenien jälkeen olen syönyt tuhdimman aamupalan.
Ei kannata syödä mitään jos menee noin aikaisten salille. Jos olet syönyt kunnolla edellisenä iltana niin sun kropan glygogeenivarastot (lihaksiin ja maksaan varastoitu sokeri) riittää johonkin 2000kcal ponnistukseen. Tossa treenissä ei pala edes tuhatta. Syömällä viet vaan verenkiertoa ruoansulatukseen=paskempi treeni.

juuri näin ^ Lihasten omat glykogeenivarastot alkaa tyhjetä vasta maksan jälkeen, eli saat yli vuorokauden olla syömättä. Perjaatteessa siis sillä syökö 12h, 6h, vai 3h ennen treenejä ei ole väliä. Sitten jos liian lähellä treeniä safkaa niin duffek sen jo ilmaisikin.

Liikuntaravitsemus kirjoissa yms. aina kehoitetaan välttämään kuituja ja rasvaa ennen treeniä. Kunnon safkan vetäminen tunti ennen treeniä voi sekoittaa vatsan jne. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että kaikki on ihan ihmisestä kiinni. Itse syön aina väh. 2 palaa ruisleipää (runsaasti kasviksia), kahvia 3dl, 250g rahkaa + banaani (tai muita hedelmiä) aamupalaksi ja 40min päästä olen salilla. Parantaa vain mun treeniä :)

Oikeastaan syön aina ennen treenaamista (30-60min ennen treeniä). Pyörälenkit (ka. nopeus 30km/h) menevät myös kesällä aina täydellä vatsalla eikä ole kivistänyt tai vatsa mennyt sekaisin. Ei ole väsymystäkään ollut tai tukkoisuutta. Kannattaa siis ihan vain reippaasti kokeilla eri ruokailutapoja, että löydät sopivan juuri itsellesi!

Suositut

Back
Ylös Bottom