Mitä voi tehdä soijaproteiinijauheesta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pipana
  • Aloitettu Aloitettu
Ostinpa soijaproteiini-isolaattia. Tein ohjeen mukaisen juoman 1 dl jauhetta ja n.3 dl vettä, sekaan kaakaojauhetta. Maku oli hirveä. Tarkoitus oli käyttää juomaa välipalana, mutta ei kyllä mennyt alas.

Onko vinkkejä miten saisin jauheen käyttöön ettei jäisi kaapin pohjalle vanhenemaan? Tietysti voisin laittaa ruokien ja rahkan sekaan, mutta haluaisin tehdä proteiinijuomaa, onnistuukohan? Vai kannattaisiko vaihtaa jauhetta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis tuo on maustamatonta? Kokeile ilman mitään maustesössöjä aluksi.... En osaa kyllä sanoa mausta kun en ole mitään soijaa kokeillut... Voithan ostaa jotain paremman makuista ja laittaa siihen. Väkisin vaan :whip:

ERGJ sanoi:
Siis tuo on maustamatonta? Kokeile ilman mitään maustesössöjä aluksi.... En osaa kyllä sanoa mausta kun en ole mitään soijaa kokeillut... Voithan ostaa jotain paremman makuista ja laittaa siihen. Väkisin vaan :whip:

Niin, se on siis pelkkää soijaproteiinijauhetta, en itseasiassa tiedä mitä tuo isolaatti-tarkoittaa. Ilman kaakaojauhetta maku oli vielä hirveämpi. Väkisin en viitsisi niellä, jos kerta parempiakin vaihtoehtoja on tarjolla, mutta mitä??

Jeh, soijjasta en tiedä mut samoja ongelmia riisiprotskun kanssa oli. Ongelman sain ratkaistua sekottamalla rypsiöljyä proden sekaa ja reilusti vettä ~0,5l. Ei muutaku kokeilemaan. Tolleen taittu 5kiloo riisiä itelläni alas, mutta oli kyllä viimine kerta ku soija -tai riisiprodee rahojani sijoitan. :)

Kyllä minä pystyn sitä ihan juoda kaakaon seassa, vaikka siitä paakkuista tuleekin. Voithan tietysti sekoittaa sitä myös jogurttiin.

pipana sanoi:
Ostinpa soijaproteiini-isolaattia. Tein ohjeen mukaisen juoman 1 dl jauhetta ja n.3 dl vettä, sekaan kaakaojauhetta. Maku oli hirveä. Tarkoitus oli käyttää juomaa välipalana, mutta ei kyllä mennyt alas.

Kokeileppa vaihtaa toi vesi rasvattomaan maitoon. Itse ainakin tykkään tosta samasta setistä mitä sinä juot, kunhan sen tekee rasvattomaan maitoon. Kannattaa myös laittaa likemmäs 4 dl maitoa, ettei tule liian sakeata litkua.

jos ei maistu ni sekoita se vaikka maitoon sen jälkeen se maistuu jopa hyvältä (mulla siis hyla-maitoon).
mut jos teit sen jo maitoon ni enemmän nestettä ni siitä ei tuu niin paksua. sitten se on helppoa juoda.

Huomasin että aloittelijoiden foorumissa on samanlainen kysymys soijasta. Laitoinko siis threadin väärään paikkaan, aloittelija kyllä olen, mutta tän foorumin nimi on treeni ja ravinto....mites nää jaot meneekään....olen uusi myös pakkiksen käyttäjänä.

Anyway, kiitti vastauksista! Täytyy jatkaa sekoituksia ja kokeiluja, enköhän saa jotenkin tuon paketin kulutettua.

En ymmärrä, mikä tuossa soijassa maistuu pahalta. Hommasin tuota Soija90 jauhetta, eikä siinä minusta ole mitään pahaa makua jos tekee maitoon kaakaon kera. Esim tuo Super Mega Mass 2000 maistuu pahemmalta, ja pahinta mitä olen syönyt olivat HMB-tabletit joita popsin jonkin aikaa, mutta nekin menivät. Intissä oppi, että leirillä kolme päivää käytetystä, kertaakaan tänä aikana pestystä pakista maistui ruoka ihan syötävältä ;)

Itse olen todennut, että mitä pahempaa jauho on, sitä vähemmän nestettä ja kiireellä alas ja päälle vaikka pelkkää vettä;D Näin homma onnistuu suht helposti.

Sekota se Fun Light- mehun kanssa. Pistä sen verran sitä tiivistettä ettei se vaan yksinkertasesti maistu enää kyöstiltä. On toiminu (ainakin mun mielestä) tähän mennessä kaikkien maustamattomien jauhojen kanssa.

Kyllä on nirsoja... no siis... mä en tajua, että mitä sillä maulla on väliä, ei noita jauheita nautitavaksi olekaan tarkoitettu :D

Anyway, jos sekoittaa soijan mehuun, mihin tahansa mehuun, niin maku on hyvä

Juon juuri sekoitusta, jossa on soijaa 0,5dl, rasvatonta maitoa n.3dl ja kaakaota reilusti. Ihan juotavaa näin. Tökkimisen syy oli selvästi liian vähäinen nesteen määrä, aimminkin olin sekoittanut maitoon ja kaakohon. Kyllähän tuo soijan maku läpi tunkee, mutta ei enää niin ällöttävästi.

Huomenna kokeilen FunLightiin.

Niin ja Ehrmannille: kyllä minusta syömisen ja juomisen suhteen voi tavoitella myös nautintoa (lue: ainakin ettei ala etoa).

suosittelen sekoitussuhdetta 1dl soijaprodee ja vettä loput mitä sheikkeriin mahtuu (perus 7dl sheikkeri)
anna sen kaman imeytyä hetki niin siitä katoaa se jauhoisuus..sen jälkeen juo niin nopeasti kun pystyt, äläkä hengittele liian montaa kertaa välissä :hyper:
liika maustaminen ja kikkailu vaan vaikeuttaa sen kaman nopeasti alas saamista, juo vaikka lasi mehua päälle mielummin :rock: kyllä

Ite kerran erehdyin soijaprotskua ostamaan. Kiukulla se pömikkä tyhjeni, mutta nykyään edes siihen jauheeseen vivahtava hajukin saa voimaan pahoin.

En myöskään mitenkään maustellut. Semmoinen sekoitus on paras jossa saa mahdollisimman nopeasti sen alas. Ja pidä nenästä kiinni.

Mulla on ittelläni ihan sama tarina. Ensimmäinen proteiini mitä ostin oli just tota Fastin Soija90 protskua. Hinta vaikutti niin mukavalta muihin jauhoihin nähden, mutta kotiin päästyäni, ei juma, se pelkkä hajukin sai jo vedet silmille. Koitin maustaa sitä mehuun ja kaakaoon mutta ei meinannut mennä alas millään.

Lopulta keksin ratkaisun! Sekoitas sitä normaaliin appelsiini mehuun. Ei maistu ainakaan omasta mielestä niin kamalalta. :thumbs:

Join aamujuomaksi soijan funlightissä. Kyllähän se menetteli, mutta se jauhoisuus ei tunnu katoavan, onkohan just soijan ominaisuus sitten. Juodessa on siis tunne kuin olisi hienoa hiekkaa mehun seassa, niin ja tietysti se ikävähkö maku....

Onko muut protskujuomat (hera?) myös näin jauhoisia vai liukenevatko paremmin nesteeseen? En oo siis ikinä juonut mitään vastaavia tätä aiemmin. Tuo soija on niin kokkareistakin ettei mene edes suuttimesta läpi sheikkeriin, vaan täytyy lusikalla ujutella tai vispata jossain kulhossa. Eli jotenkin työläskin vielä.

Kyllähän tätä nyt sitten juo, mutta tuo "asenne" on kyllä hakusessa....Täytyy nyt vielä kokeilla tuohon appelsiinimehuunkin, tuota jauhetta kun riittää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom