Mitä vaatemerkkejä toivoisit myytävän Suomessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja James2
  • Aloitettu Aloitettu
En nyt aivan tällaiseen threadiin ole törmännyt niin ajattelin tehdä uuden. Eli mitä vaate/kenkämerkkejä toivoisit Suomeen?

Itse toivoisin, että seuraavia vaatemerkkejä olisi enemmän saatavilla:

Alife (jenkeistä voi tilata, mutta hankalaa aina säätää tullien kanssa yms. Suomessa silloin tällöin pieniä eriä joissain kaupoissa)
Triko
Sneaktip (sama homma näissä molemmissa)
American Apparel
Mishka
Undrcrwn

Kengistä toivoisin, että Creative Recreation-merkkisiä kenkiä olisi enemmän. En ole kuin yhdessä kaupassa nähnyt, ja sielläkin harvoin ja pieniä eriä. :)

Jos on jotain hyviä nettisivuja(mielellään Euroopasta) mistä saa edellä mainittuja, niin otan vinkit mielelläni vastaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Abercombie & Fitch
American Eagle

P-Amerikassa ainakin ihan laatukamaa ja kohtuuhintaista. Tosin niin on kaikki muutkin merkit siellä, mutta annas olla kun samaa kamaa myy vaikka Stockmann Suomessa. :rolleyes:

Neuleen hinta esim. 24,99 dollaria jenkeissä. Suomessa sama neule on 84,95 euroa. Katteet kunnossa, Stockmann?

Guess Kids on aika mageita lastenkledjui. Monta muutakin lähinnä Aasiassa ja Amerikassa olevaa ketjua tulee myös mieleen lastenvaateosastoilta. Hinnat noissa on samoja kuin Henkka Maukassa Suomessa.

American Apparelille kans ääni.
Ja Urban Outfitters.
Addun Stella McCartney -treenikamojakaan en oo nähny tääl päin. Ihan coolia kaikkee.

Sitkun rikastun niin toivon Dieselin Black Gold'ia ja Osklen'ia :haart:
(vaikka siinä vaiheessahan ei haittaa hakee niitä maailmalta)

Ja offtopiccina toivon kosmetiikkaa shu uemuralta.

Abercombie & Fitch
Pimkie
Primarkin oma merkki Atmosphere

Sit jotain urheilulajikohtasia merkkejä, mutta ei mennä niihin :)

Bershka.
Thaikuista löysin ihan sikamageita treenivaatteita, mutta pesulapuissa ei lue merkkiä. Se vähän harmittaa, niitä vois tulla Suomeen kans.

Semmosta no brand merkkiä, eli semmoista, missä olisi merkki piilotettu sisäpuolelle ja sielläkin pitäisi olla oikein pienellä. Mieluiten niin, että merkkiä ei näkyisi vaatteessa tai kengässä missään.

Kuulemma maailmalla on joitain kauppoja (olikohan Japanista lähtöisin tää liike? en muista tarkemmin), jotka ovat erikoistuneet myymään monenlaisiakin tuotteita, missä ei ole minkäänlaista merkkiä missään. Mulle semmoisia kiitos. Menen aina vaatekauppaan asioimaan repliikeillä "Moro. Tarvitsisin vaatekappaleen X, joka olisi väriä Y ja mulle sopivaa kokoa. En tiedä merkeistä mitään, enkä halua tietääkään, joten voitko auttaa, kiitos." (luonnollisesti äänensävy on kohtelias, ei mulla ole mitään syytä kiukuta myyjille). Toimin noin, koska lähes joka kaupassa (ainakin Sokoksella ja Stockalla) vaatteet ovat nykyään järjesteltyinä merkkien mukaan. Lisäksi epäviihdyn vaatekaupoissa voimakkaasti, joten on tärkeää saada myyjältä asiantuntevaa palvelua, jotta sopiva tuote löytyy joutuin ja pääsen nopeasti kassalle ja ulos.

Abercombie & Fitch
American Eagle

P-Amerikassa ainakin ihan laatukamaa ja kohtuuhintaista. Tosin niin on kaikki muutkin merkit siellä, mutta annas olla kun samaa kamaa myy vaikka Stockmann Suomessa. :rolleyes:

Neuleen hinta esim. 24,99 dollaria jenkeissä. Suomessa sama neule on 84,95 euroa. Katteet kunnossa, Stockmann?
Noista kumpikaan ei kyllä oo jenkeissäkään mitään halpiskamaa. American Eagle kukkarolle sopivaa, mut Abercrombie&Fitchin neuleet saattaa kyllä helposti maksaa sen 80-90 dollaria...

Ite toivoisin, että suomessa myytäis Charlotte Russea ja Pimkietä. Bikbok ois kanssa kiva. Ja Icen kynsilakat! Ja batch&bodyworks. Noilla ehkä pääsis alkuun :P

Toisaalta mun mielestä on kyllä kiva, että suomessa ei oo ihan hirveen laajaa vaatekauppavalikoimaa. Mitäs kivaa ulkomaan matkailussa muka olis, jos ei pääsis shoppaan eri kauppoihin ku täällä kotona? ;)

ben sherman, ei liikoja löydy kyseisen merkin kenkiä saati vaatteita suomesta :/

Noista kumpikaan ei kyllä oo jenkeissäkään mitään halpiskamaa. American Eagle kukkarolle sopivaa, mut Abercrombie&Fitchin neuleet saattaa kyllä helposti maksaa sen 80-90 dollaria...

Riippuu tietenkin missä ostoksensa tekee. Yleensä turistit ostavat vaatteita ydinkeskustan kaupoista, joissa hinnat ovat kovempia.

Jos asuu itse paikan päällä pidempään ja osaa mennä (tai paikalliset tutut voivat viedä) shoppailemaan keskustan ulkopuolisiin Outlet-malleihin, niin hinnat ovat TÄYSIN eri luokkaa.

EDIT: Enkä ainakaan itse huomannut valikoimassa juuri mitään eroja tai tuotteiden laadussa. Tällaista "lumput tiskiin" -meininkiähän näkyy Suomessa varsinkin Stockmannin hulluilla päivillä, jonne on IMO nykyään täysin turhaa mennä.

Riippuu tietenkin missä ostoksensa tekee. Yleensä turistit ostavat vaatteita ydinkeskustan kaupoista, joissa hinnat ovat kovempia.

Jos asuu itse paikan päällä pidempään ja osaa mennä (tai paikalliset tutut voivat viedä) shoppailemaan keskustan ulkopuolisiin Outlet-malleihin, niin hinnat ovat TÄYSIN eri luokkaa.

EDIT: Enkä ainakaan itse huomannut valikoimassa juuri mitään eroja tai tuotteiden laadussa. Tällaista "lumput tiskiin" -meininkiähän näkyy Suomessa varsinkin Stockmannin hulluilla päivillä, jonne on IMO nykyään täysin turhaa mennä.

Ois ehkä pitäny mainita, et vietin viime vuoden vaihtarina jenkeissä, enkä todellakaan missään ydinkeskustassa :P Paikallisiakin siellä tais jonkin verran olla, eiköhän ne ois tienny jos A&F:ää ois jostain edulliseen hintaan saanu...

Outletit on tietysti asia ihan erikseen, onhan suomessakin outletin tuotteet huomattavasti halvempia ku suoraan jälleenmyyjältä ostetut.

Ois ehkä pitäny mainita, et vietin viime vuoden vaihtarina jenkeissä, enkä todellakaan missään ydinkeskustassa :P Paikallisiakin siellä tais jonkin verran olla, eiköhän ne ois tienny jos A&F:ää ois jostain edulliseen hintaan saanu...

Outletit on tietysti asia ihan erikseen, onhan suomessakin outletin tuotteet huomattavasti halvempia ku suoraan jälleenmyyjältä ostetut.

Tästä tulen väistämättä siihen päätelmään, etteivät paikalliset tuttusi sinua vieneet A&F:n outlet-myymälään etkä sinne myöskään itse hankkiutunut. :) Too bad. Samat kamat myynnissä, mutta huomattavasti halvemmin hinnoin.

Lisäksi lätäkön toisella puolella koko outlet-konsepti on täysin toisenlainen kuin Suomessa, koska siellä on Jumbon kokoisia ostoskeskuksia, jotka ovat täynnä noita outlet-storeja, eivätkä ne eroa "oikeista" liikkeistä (lainkaan?). Suomessa outlettien kautta pusketaan pihalle käytännössä kaikkea p*skaa mikä ei mene kaupaksi, kun taas tuolla tuotteet ovat käytännössä identtisiä retailereiden tuotteiden kanssa ja valikoima on laaja.

Alifeltä ei hetkeen ole tullut ostamisen arvoisia kenkiä.
Mishka on kuuma merkki mutta en turussa kyllä ole törmännyt kyseiseen merkkiin. Mukavan psykedeelinen ote mishkan kledjuissa.
Cheap Monday voisi olla vähän laajemmin edustettuna kyllä omasta mielestä.

Tästä tulen väistämättä siihen päätelmään, etteivät paikalliset tuttusi sinua vieneet A&F:n outlet-myymälään etkä sinne myöskään itse hankkiutunut. :) Too bad. Samat kamat myynnissä, mutta huomattavasti halvemmin hinnoin.

Lisäksi lätäkön toisella puolella koko outlet-konsepti on täysin toisenlainen kuin Suomessa, koska siellä on Jumbon kokoisia ostoskeskuksia, jotka ovat täynnä noita outlet-storeja, eivätkä ne eroa "oikeista" liikkeistä (lainkaan?). Suomessa outlettien kautta pusketaan pihalle käytännössä kaikkea p*skaa mikä ei mene kaupaksi, kun taas tuolla tuotteet ovat käytännössä identtisiä retailereiden tuotteiden kanssa ja valikoima on laaja.

Mut pointtini siis oli, et miksikäs Stockmann myis mitään outlet-hinnoilla, kun ei jenkeissäkään ne ite liikkeet mitään niin halvalla myy :P

Mut toi outlet-juttu on niin totta! Suomen outleteissa on just niitä viallisia tai muuten vaan kauheita kappaleita, joita kukaan ei vaan yksinkertasesti haluu. Jenkeissä sentään oli kunnon meininkiä siinä kaupankäynnissä. Kunnon outletit oli ihan oikeen kaupan näkösiäki, ja sit oli tietty ihanat aarreaitat kuten Tj-maxx ja Ross. Miksei Suomessaki voi olla niiden kaltasia ostosparatiiseja? :P

The Hundredsia saisi löytyä enemmän. Toistaseks tiedän ainoastaan yhen liikkeen Stadista joka myy noiden kledjuja...

Hyvä vain kun Suomesta ei saa hienoimpia merkkejä. Eipähän tarvitse katsoa viikon päästä niitä sitten kaikkien teinien päällä. Pukeutumisessa pitää olla jotain omaa ja erikoista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom