Mitä tehdä kun kone ei käynnisty?

tämä ei ole vitsi, sillä tämän kirjoittaminen onnistuu vain vikasietotilassa.Eli olin lataamassa erästä voimanosto videoclippiä www.finnishpower.net -sivuita kun kone yhtäkkiä meni tilttiin, näin pahasti että edes CTRL-ALT-DELETE auta XP:ssä ei ole käynyt mulle koskaan.Kun sitten käynnistin koneen uudelleen, niin kaikki menee hyvin siihen vaiheeseen kun pitäisi kirjautua sisään systeemiin (eli se log in sivu).Sivu ei lataudu, tulee vaan musta näyttö jossa nuoli joka ei liiku mihinkään..Missäköhän vika voisi olla...?? Vinkkejä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun olet käynnistämässä konetta vikasietotilaan, niin valitse vikasietotilan sijasta vaihtoehto käynnistä tietokone viimeisimmällä toimivalla kokoonpanolla. Jos se ei auta, niin vikasietotilassa poista viimeiseimmät asennetut ohjelmat. Näin aluksi, toivottavasti saat koneen toimimaan :)

Jos ei mikään muu auta, kokeile käynnistää kone xp:n cd:llä, tai hommaa joltain tutulta käynnistyslevyke.

Järjestelmän palauttaminen voisi toimia, apuohjelmat-->järjestelmätyökalut-->järjestelmän palauttaminen, ja sitten valitset sellaisen palautuspisteen jolloin kone on toiminut.

Mulle kävi just samalla tavalla, paitsi vikasietotilakaan ei lopulta pelittänyt. Koneista en mitään tiedä, eikä kukaan oikeen osannut neuvoakkaan. Jouduin sitten formatoimaan koko levyn uusiksi. Onneksi ei ollut keskeneräisiä koulujuttuja koneella. Vika tais olla jossain windowssin winpup-osassa. Kerro sitten miten sait koneen taas pelittämään.

Originally posted by farmiankka
Järjestelmän palauttaminen voisi toimia, apuohjelmat-->järjestelmätyökalut-->järjestelmän palauttaminen, ja sitten valitset sellaisen palautuspisteen jolloin kone on toiminut.

Tuo ei onnistu jos hiiren nuoli ei pelitä.. jotenki pitäs ilmeisesti dossin kautta tehä jotain.

Originally posted by Milo
Tuo ei onnistu jos hiiren nuoli ei pelitä.. jotenki pitäs ilmeisesti dossin kautta tehä jotain.
Xp:ssä ei ole omaa dossia, pelkkä komentokehote. Kyllä tuo onnistuu ilman hiirtäkin, jos vaan windows käynnistyy. Helpoiten homma toimii, jos löytyy ns. windows keyboard.(Eli näppis jossa on nämä windows-merkein varustetut nappulat.)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom