Mitä tehdä kun kielletään tosissaan treenaaminen ja halutaan pitää massaa yllä

Alustan vähän ennenkun mennääni itse asiaan. Sain vanhemmiltani luvan aloittaa salilla käymisen sillä ehdolla että en tee "maksimeja" (eli sarjoja ei saanut tehdä loppuun). Tämä siksi ettei pituuskasvuni kärsisi eivätkä myöskään niveleni. No sopimuksesta huolimatta tein jo kuukauden "tekniikka" treenin jälkeen täysiä.

No tässä viime viikolla sitten kerroin tekeväni täysiä (hädin tuskin muistin koko sopimusta). No siitä sitten vanhemmat veti oikeen kunnolla herneet nenään ja pistivät huone arestiin miettimään "että miten tästä eteenpäin". Eli itse piti ajatella että mitä tehdä reenauksen kanssa seuraavaksi. No ajattelin että jos pyrkisin pitämään tämänhetkisen massan ja tähtäisin sitten siihen pituuskasvuun ja jollen ala pituutta kasvamaan ni lopetetaan koko reenaus.

Eli kysymys kuuluu että millasta reeniä ylläpitäminen vaatii. Kaiken järjen ja senkin mitä olen lukenut mukaan pitäisi suhteellinen intensiteetti eli sarjapainojen toistojen palautusten jne. suhde pitää samana, mutta mites toi nyt onnistuu ku ei saa sarjoja vetää loppuun. Eli häviääkö lihat kevennetyllä reenillä.

Kyykky on erityis tapaus, jossa kuulemma pitää erityiseseti keventää. Isä sano et ainaki siinä pitää pudottaa painoja paljon. Nykyään hyvällä tekniikalla tulee varmasti 85 kilolla ainaki kymppi. Ajattelin että mitä jos pudottais painot tonne 60 kiloon ja hakis vähän räjähtävyyttä räjähtävillä sarjoilla ja välillä pitkiä sarjoja (15) ilman mitään sen kummempia hängähdys taukoja toistojen välissä ja sarjoja ei loppuun. Pysyiskö reisissä lihat tommosella reenillä.

Entä sitte muu roppa. Sielläkään ei saa sarjat olla loppuun tehtyjä. Eli pysyykö kevennetyllä reenillä lihat tallella vai täytyykö ehottaa että reenais nyt näillä painoilla hetken. Sittehä ne nykypainoilla ja toistoilla tehtävät sarjat muuttuu koko ajan kevyemmäks ja pian ne nykyiset painot on sitä kevyttä reeniä.

Pari viimeisintä kuukautta tuli reenattua niin että 2-jakosella ma,ti,to,pe ja, joka reenissä sarjat loppuun eikä tullu mitää kevyitä viikkojakaan tullu pidettyä. Toisn venyttelin väh. joka toinen päivä. Kyseessähän on se timban threadin kaks jakonen

Sitähän sanotaan että omalla painolla reenamisesta ei ainakaa mitää haitaa koidu. Ajattelin että mitä jos alkais reenaan silleen et vieläki 4 kertaa viikossa, mutta 2 niistä reeneistä ois pelkästään omalla painolla ja siellä sitten mennään sata lasissa tai sitten vaan samanlaista reeniä ku ennenki mut kevennettyä. Eli esim. näin

Maanantain reeni (omapaino reeni) rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat ja suorat vatsat

Punnerruksia 2 sarjaa molemmat ihan loppuun

Kyykkyjä pari sarjaa ja niin pitkälle mennään että alkaa reisissä heikottaa

Punnerruksia käsillä seisonnassa (ottaa olkapäihin) vaatii varmaan vähä harjottelua ennenku alkaa luonnistua, mutta harjottelulla mestariks.

Ojentajapunnerruksia pari sarjaa

Jotaki vatsaliikettä pari sarjaa

Tiistain kevyt salireeni selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, trapsit, forkut ja vinot vatsat

Kulmasoutu tanko/kp *3
Ylätalja *3
SJMV*4
Pohkeet istuen koneessa*4
Hauiskääntö kp*3
Kohautukset*2
Rannekäännöt*2
Joku vinovatsa liike painolla

Torstain kevyt salitreeni rinta,etureidet,olkapäät,ojentajat ja suorat vatsat

Penkki tanko*3
Vinopenkki tanko/kp *2
Kyykky*4
Pystypunnerrus*3
Viparit sivuille*2
Ranskalainen punnerrus tai joku muu ojentaja liike*3

Perjantain omapaino reeni
Leuat*4
SJMV*3 (onko tässä mitään itua) kenties kyykky leveällä asennolla tähän?
Pohjenousu seisten*4
Hauiskääntö KÄSIPAINOILLA*3
Kohautuksia ilman painoa*2 niin paljo ku lähtee
Istumaannousut kiertäen*2

Ohjelman olisi tarkoitus pitää nykyinen massa ja kasvaa sen 10-15 senttiä eli 177-182 senttiseks (isä on 182 ja äiti lyhyempi). Jos sitte vaikka noihi omapaino juttuihi semmoset tavotteet et +20 leukaa ja 200 punnerrusta putkeen

Toine probleema tulee tossa ruoan kanssa. Mä syön nykyää varmaa sen 7 kertaa päivässä arkisin ja viikonloppusin vielä useammin ja ne vähittäsiet 2 lämmintä ateriaa on todella tuhteja. Eli ruokahalu on niin perkeleenmoinen. Ajattelin että syön ihan samalla tavalla kun ennenkin, mutta alan harrastamaan liikuntaa enkä enää vaan lahnaile. Itseasiassa tykkään harrastaa kaikkea liikuntaa joten tuosta tuskin tulee ongelmaa tulemaan. Sitte jos ei aerobinen riitä ni kai tosta ruoasta täytyy tinkiä.

PS. tulipa raamattu, mutta ihan luettavalta toi näyttää vaikkei kaikki nyt olekaan ehkä helpoimmalla tavalla sanottu. Btw. eni ihan saatanan kauan tä n kirjottamiseen, ehkä tunti tai jopa enemmän. Pistän muuten tossa parin viikon päästä kuvat osiolle kuvia ni näätte et mimmosta massaa sitä pitäis ylläpitää.

Sun vanhemmat ovat oikeassa, en minäkään suosittele tekemään täysillä liikkeitä. Sulla on pituuskasvu aika rankasti kesken. Tuon ikäisen ei kuulukaan treenata kovaa. Mun mielestä voisit jättää maksimikokeilut vähemmälle ja tehdä vähintään 12 toiston sarjoja puhtaalla tekniikalla.

Kirjoita hakuun "pituuskasvu" niin löytyy paljon juttua aiheesta.

Ensinnäkin ohjelmalla et voi vaikuttaa pituuskasvuusi juuri ollenkaan vaan täytyy syödä kunnolla ja levätä. Mutta treenaamisesta ei tule kyllä mitään jos vanhemmat sen kieltävät elikkäs sun pitäisi puhua vanhemmillesi järkeä sillä heillä vaikuttaisi olevan aika rankka asenneongelma ton treenin suhteen.

veijari sanoi:
Ensinnäkin ohjelmalla et voi vaikuttaa pituuskasvuusi juuri ollenkaan
Voi vaikuttaa. Kyllä siinä varmasti pituuskasvu kärsii, kun tekee maksimeita esimerkiksi kyykyssä ja maastavedossa, minkä seurauksena alaselkä rasittuu liikaa. Sitten kärsii pituuskasvu. En muista, miten tuo selitetään tarkkaan mutta joku asiantuntevampi varmaankin valaisee enemmän.

Vanhemmillasi ovat tainneet mennä käsitteet vähän sekaisin. Ei maksimi ole loppuun asti tehty sarja, vaan se että nostetaan yksi toisto niin isolla painolla jossain liikkeessä, kuin vain jaksetaan. Isojen painojen käyttö rasittaa niveliä ja voi olla kasvuiässä huono idea. Etkä sinä massan rakennukseen edes tarvitse maksimiykkösiä tai edes välttämättä kovin lyhyitä sarjoja. Noin lyhyen treenihistorian jälkeen sinun pitäisi vielä kehittyä helposti melkein riippumatta miten treenaat. Ehdit siirtyä isompiin painoihin ja maksimeihin sitten, kun pituskasvusi on ohi ja nivelet yms. valmiit. Ei sillä ole mikään kiire.

Mutta sillä ei minun nähdäkseni ole mitään eroa nivelten yms. kannalta tekeekö 18 toistoa(jolloin sarja ei ole tehty ihan loppuun) vai 20(jolloin sarja on tehty loppuun)jollain painolla, jolla juuri ja juuri saisi tehtyä 20 toistoa hallitulla tekniikalla. Lihasmassaa saat kyllä varmasti ylläpidettyä ja lisättyäkin, vaikka pitäisit sarjojen pituudet yli 15 toiston eikä tuossa pitäisi tulla nivelille vielä mitenkään pahaa rasitusta. Tuon mittaisissa sarjoissa ei enää ole missään nimessä kysymys mistään maksimeista, vaikka ne loppuun asti tekisikin.

Varmista nyt aluksi, että vanhempasi tajuavat, mitä maksimeilla tarkoitetaan, etteivät he vain ole tulkinneet väärin jonkun tutun tutun puheita maksimeiden vahingollisuudesta pituuskasvulle ymmärtämättä edes, mikä maksimi on.

Piti kirjoittaa omin sanoin muutama asia, mutta löysin niin hyvän lähteen, että kopioin sen suoraan tähän:
Pituuskasvussa pitkien luiden paksummissa päissä, eli epifyyseissä on rustoinen kasvulevy eli epifyysilevy. Noin 17 - 20 vuoden iässä nämä levyt luutuvat ja nuoren pituuskasvu päättyy. (Bengtsson - Ekendahl 1992 : 69.)

Liikunnalla on vähän fysiologista vaikutusta nuoren pituuskasvuun. Kasvuiässä olisi kuitenkin vältettävä liiallista voimaharjoittelua tai lajikohtaista harjoittelua. Yksipuolinen ja epäsäännöllisesti toistuva pitkäkestoinen rasitus voi epäedullisen perimän kanssa aiheuttaa selän rappeutumista. Pääasiassa fyysinen kuormitus kuitenkin lisää luun tiheyttä ja vahvistaa tukikudoksia. Vasta kun murrosiässä luusto kypsyy ja kasvu pysähtyy, on turvallista aloittaa voimaharjoitteluun keskittyvä liikunta, jotta kasvuun liittyvät kudosrakenteet eivät vahingoitu. Jo murrosikäisenä aloitettu liikunta kolmisen tuntia viikossa auttaa vähentämään keski-iässä koettua selkäkipua.

Lähde.
Pitkillä luilla tarkoitetaan varsinkin jalkojen luita, eli älä treenaa jalkoja hirveästi. Itse en treenaisi ollenkaan.

Mutta esim. hauis, ojentajat ja olkapäät ovat niin pieniä lihaksia, että niitä treenaamalla tuskin edes autetaan epifyysien ennen aikaista luutumista.

Rinnalle ja selälle varsinkin sellaisia liikkeitä, joissa ei ihan hirveästi rautaa liikuteta, ovat varmasti ihan suositeltavia. Eli jättäisin pois raskaimmat mave sekä penkkisarjat. Mutta esim käsipainoliikkeet, taljat, pec-dec ja kevyt kulmasoutu ovat suositeltavia.

Olet vielä sen verran nuori, että kehitystä tulee varmasti vähän pienemmälläkin treeniteholla.
Kannattaisi ehkä panostaa kestävyysurheilun puolelle enemmänkin. Esim uinti ja pyöräily vakavamminkin harrastettuna ovat suht "turvallisia" lajeja pituuskasvua ajatellen. Uinti avaa myös lapoja (varsinkin selkäuinti) ja tätä kautta selkä leviää, nuoresta asti uineillahan selkä on suhteellisen leveä juuri tästä syystä.
Hyvä fyysinen kestävyyskunto taas auttaa salilla, kun siihen voit muutaman vuoden päästä alkaa panostamaan oikein kunnolla.

Tsemppiä treeneihin! :thumbs:

Vastaan myöhemmin noihin jotka vaatii vähän ajattelua mut se on nyt pakko ennen leffaa sanoa että kyllä oon selittäny mitä maksimi oikeasti tarkoittaa, mutta he tykkäävät käyttää tuota termiä sarjoista jotka tehdään loppuun saakka. Ja enhän minä ole mitään "oikeita" maksimeja tehnyt, mitä nyt kerran ehkä penkkiä kokeillu

Kyllä on mukavia vanhempia. Mun vanhemmat vähät välittävät, mitä salilla teen ja jopa joskus sanovat, hei eiks sun pitänyt mennä salille?:D
Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Itse en sääli jokainen sarja niin loppuun asti kuin vain menee. Tosin kyykkyä ja SJMV:tö en vedä ihan loppuun asti, tai no rehellisesti en ihan joka kerta vedä loppuun asti..:rolleyes:
Mulla on vain omituinen asenne, joko kaikki tai ei mitään. Ja eihän se mukavaa ole jos ei treenata saa kunnolla, mutta jos ei oo tyytyväinen pituuteensa ja on vielä kasvu iässä, niin jättää kyykkäämisen ja maven tekemisen myöhemmälle. Tosin mäkin teen kyykkyä joka toinen viikko ja kerran kuukaudessa loppuun asti, mutta en ikinä esim. kyykyssä tai SJMV:ssä tee alle 10 sarjaa..

Treenaa vaan pitkillä sarjoilla, ei tarvii ees ottaa loppuun asti vaan tossa iässä hormonitoiminta kyllä kasvattaa jos vaan lappaat sitä ruokaa koneeseen. Ei oo pelkoa lihojen häviämisestä vaikka kyykkysarjojen jälkeen ei näkyis taivaankappaleita ja jalatkin olisivat vielä käveltävässä kunnossa.

Ei saliurheilu on sen rasittavampaa kuin mikään muukaan jos on järki pelissä. Kovat mavet ja kyykyt kannattaa ehkä jättää vielä hetkeksi väliin mutta penkkimaksimin kokeilemista en pidä mitenkään pituuskasvua vaarantavana.

Koita saada vanhempien luottamus takasin ja eiku kovia treenejä.:thumbs:

turha leikkiä noiden kasvulevyjuttujen kanssa. kyllä harjoittelulla on suurikin vaikutus luuston kehitykseen ja pituuskasvuun. voit kuitenkin ihan hyvin harjoitella kovaa ja hyödyntää tossa iässä nousevia luonnollisia hormonimääriäkin. vanhempasi ovat siis oikeassa ja väärässä. pitkiä sarjoja yli kympin voi tehdä tiukkoinakin, mutta ykkösmaksimia ei ole mitään tarvetta kokeilla. eipä siitä ole edes hyötyä. joka tapauksessa sarjojen loppuun asti vienti ei ole edes tarpeen body-harjoittelussakaan.

suosittelisin jaloille mieluummin reisikoukistuksia kovempaa ja sitten sjmvetoa vaikka lopuksi kevyesti ja alaselkä normaalikaarella pysyen. etureisille jalkaprässi on oikein hyvä. älä anna lantion nousta penkistä ala-asennossa. lisäksi vaikka reisiojennusta ja lopuksi kyykkyä hyvällä tekniikalla pitkinä ilkeinä sarjoina. ota vaikka tavotteeksi hirmuinen 60*60 kg. älä anna kyykyssäkään lantion taipua alle, vaan pidä alaselkä jämäkkänä.

pidä toistot jaloille yli kympin. niillä se massakin paremmin tapaa tarttua. liikkeet, jotka jättäisin pois, olisivat mm. kyykyt, pystypunnerrukset seisten sekä maastavedot jne.

Vasta kun murrosiässä luusto kypsyy ja kasvu pysähtyy, on turvallista aloittaa voimaharjoitteluun keskittyvä liikunta, jotta kasvuun liittyvät kudosrakenteet eivät vahingoitu.

Tämä on mielenkiintoista, että tässäkin tekstissä voimaharjoittelu otetaan erikoiskäsittelyyn. Jos pikku kirppu tekee kyykkyä 85 kilolla, kuinka paljon rasitusta ja voimaa sinne jalkojen luustoon kohdistuu verrattuna siihen, että hän juoksee pallon perässä, hyppää pituutta tai heitetään takavyöstä tatamiin?

Miten olisi joku korkeampi frekvenssinen ohjelma jossa ei tarviisi edes treenata sarjoja yleisesti loppuun ja saisi silti massaa. Joku hiukan modattu HST:n tyylinen treeni voisi sopia, mielellään vaikka korkeammilla voluumeilla niin ei "tarvitsisi" käyttää niin raskaita painoja. ;)

Lukaisepa alkuun tuo threadi: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=44559

Sitten voisit kehitellä tuollaiseen koko keho kolmesti viikossa runkoon, jossa painot voisivat liikkua haarukassa 60-80% ykkösmaksimista ja riittävä stimulaatio massan kasvuun hoidettaisiin suuremmalla sarjavoluumilla ja tietenkin tiheällä treenitahdilla.

Helpointahan se on kun jättää raskaat selkä liikkeet kokonaan pois, tällä tavalla turvaat pituuskasvun varmasti. Onko kyykkyä ja mavea pakko tehdä? Onhan sitä myös olemassa reiden ja selän -ojennukset, jotka ovat myös täysin toimivia liikkeitä ja jotka varmasti tuo kroppaan kehitystä tuossa iässä.
Sinuna jättäisin "vakavan" salilla rehkimisen myöhempään ja keskittyisin enemmän vaikkapa uimiseen tai johonkin muuhun lajiin. Kyllä siellä salilla ehtii myöhemminkin käydä! :thumbs:

Smallville sanoi:
Helpointahan se on kun jättää raskaat selkä liikkeet kokonaan pois, tällä tavalla turvaat pituuskasvun varmasti. Onko kyykkyä ja mavea pakko tehdä? Onhan sitä myös olemassa reiden ja selän -ojennukset, jotka ovat myös täysin toimivia liikkeitä ja jotka varmasti tuo kroppaan kehitystä tuossa iässä.
Sinuna jättäisin "vakavan" salilla rehkimisen myöhempään ja keskittyisin enemmän vaikkapa uimiseen tai johonkin muuhun lajiin. Kyllä siellä salilla ehtii myöhemminkin käydä! :thumbs:

Tottahan se on, että salille ehtii myöhemminkin. Kuitenkin on turha kuvitellakaan, että saisi nuoren kaverin joka on innostunut raudan kolistelusta vaihtamaan lajia. Itse aloitin myös treenaamaan vakituiseen jo yläasteella ja eihän ne treenit mitenkään kevyinä pysyneet, mutta ei kukaan olisi saanut minua kyllä jättämään punttitreeniä ja harrastamaan tilalla vaikka uintia tai jotain palloilulajia. Vittuiluna olisin varmaan moiset "neuvot" ottanut siinä vaiheessa ja innostunut entistä enemmän treenaamaan.

Jos nuori kaveri haluaa treenata sitä pitäisi tukea ja tietenkin kaivaa faktat mitä on järkevää tehdä ja millä iällä. Ei painoharjoittelu mikään poissuljettu vaihtoehto normaalilta 15-vuotiaalta ole, mutta pitää tietenkin pitää järki mukana siinä miten treenaa. Tuskin kysyjän vanhemmat tuolla kiellollaan tilannetta parantavan ja takaavat ettei poika treenaa liian kovaa, melkeimpä sanoisin, että päinvastoin.

Edit: typoja

Edit2: Niin, jälkiviisaana voin itse sanoa, että olisin voinut nuorena poikana panostaa enemmän muihin lajeihin kuin punttiin, mutta eihän sille mitään voinut kun laji vei vaan jotenkin mennessään.

Hyvä että housuissaan pysyy kun näitä lukee. Jopa jto on luolastaan ryöminyt viisautta jakamaan. Pakko kysyä että mistä sä kaiken sen tiedon kaivat?

Olen lukenut noita pituuskasvu threadeja jo ties miten paljon, mutta ei niistä selviä mikä nyt on totta ja mikä ei ku kaikki on aika pitkälti mutuilua ja kun ihmiset on erilaisia...

Jokasta viestiä pitäis quotata ja vastata mut nyt just en jaksa, ehkä sitten huomenna, mutta voin mä nyt jotain sanoa (ihan ku joku olis pyytäny, muuten jos joksus alkaa kuulostaa siltä että mulla on noussu kusi päähän ni auttakaapa saamaan ne jalat maahan huomauttamalla). Toi kuulostais oikein hyvältä että saa tehä kovaa mutta pitkiä sarjoja, mutta taas löytyy joku joka on sitä mieltä että ei raskaita liikkeitä ollenkaan.

Tohon larzanin kommenttiin siitä lajille omistautumiselle. Otin ekat kevyet reenit tossa viime viikolla ja kyllä vitutti reenin jälkeen ku oli semmosta pumppaamista koko reeni, enkä ees saanu pumppia. Ei edes huomannu et olis reenannu.

En todellakaan ole alottamassa mitään muuta harrastusta, en vois ees kuvitella tekeväni muutaku bodausta ja kitaran soittoa (älkää ymmärtäkö väärin, pidän kyllä mielen avoimena ja pidän kaikennäköisestä liikunnasta, mutta en ole valmis tekemään tosissaan muuta kuin bodausta ja kitaran soittoa).

Ja mitä niihin vanhempiin tulee ni mut on kasvatettu aikas hyvin ja aina pidetty huolta (kiitos vanhemmille) tottelen heitä vaikken siitä pitäisikään. Olen itseasiassa heidän kanssaan samaa mieltä. Nyt on tärkeää kasvaa pituutta. Olin vain sokaistunut hetken.

Itseasiassa mun mielestä on ihan turha edes miettiä että vaikuttaako oikeasti kovat lyhyet sarjat pituuskasvuun. Ei tee sitä nuorena kun on lyhyt eikä vielä täysin kehittynyt ja sillä selvä. Ei jää paljon mistään paitsi.

Palaan asiaan huomenna, kiitos viesteistä. Toivat todella hyvän mielen, kiitos :kippis1:

pikku kirppu sanoi:
Tohon larzanin kommenttiin siitä lajille omistautumiselle. Otin ekat kevyet reenit tossa viime viikolla ja kyllä vitutti reenin jälkeen ku oli semmosta pumppaamista koko reeni, enkä ees saanu pumppia. Ei edes huomannu et olis reenannu.
Tuota jos pumpaamisella ei saa pumpia niin sitten on asiat huonosti. Kyllä mie saan ihan mukavan pumpin paikaan kuin paikaan jos teen pienillä painoilla miljoonia toistoja ja ultra puhtaasti niin jo alkaa pumpia tulee. Varmaan tekniikka metsässä, jos pummpia ei kerta tule. Mutta en väitä, että olisi, taitaa jokaisen kroppa vastata pumpailuun eritavalla.

pikku kirppu sanoi:
En todellakaan ole alottamassa mitään muuta harrastusta, en vois ees kuvitella tekeväni muutaku bodausta ja kitaran soittoa (älkää ymmärtäkö väärin, pidän kyllä mielen avoimena ja pidän kaikennäköisestä liikunnasta, mutta en ole valmis tekemään tosissaan muuta kuin bodausta ja kitaran soittoa).
That's the attitude! Tuolla asenteella päästään kuuhun asti.

pikku kirppu sanoi:
Nyt on tärkeää kasvaa pituutta.
Paljos olisi sun mielestä sopiva pituus? Mulle riittää 170cm, mutta jos tulee lisää niin tulkoon, tosin en millään ilmeellä haluu olla yli 175cm, jos kasvan tuohon mittaan niin alan tekee kyykky kutosia tai kolmasia, jotta en kasvaisi enempää. Ei pituudesta ole bodailussa hyötyä, tosin Classicissä on, sillä muistaakseni mitä enemmän pituutta sitä enemmän saa painaa. Tosin mulla ei oikein oo geenejä edes kasvaa 180cm:seksi vaikka haluisinkin..:rolleyes:

Vähän kummallista hössötystä, että nuoret ei sais tosissaan reenata. Kunhan pitää tekniikan kunnossa kaikissa liikkeissä, ni senkus antaa mennä vaan niin hyvin ku jaksaa.

Taisi sen pumpin saamattomuuden aiheuttaa se että sarjat olivat todella keveitä kymppejä. Oli my bad käyttää termiä pumppailu ku ei se reeni ees semmosta ollu. Taidan kutsua kaikkea tosi reeniä kevyempää pumppailuks

Unelma pituus olis sen 182. Musta ei tuu kilpabodaria ainakaan näillä näkymin. En halua jäädä lyhyeksi sen takia että näyttäisin leveämmältä tai että näyttäisin isommalta pienemmällä työllä. Jos joksus natuna rahkeet riittää mennä johonkin kisoihin ni tottakai olen valmis.

Tää nyt on täysin :offtopic: mutta mikä ihmeen mies se Kari joku joka osallistuu junnu kilpailuihin on. Salilla jossa itse käyn on saman ikäsisiä sitä isompia jannuja useampikin, ehkei yhtä kireitä, mutta tsädäm ni jätkät ois kisaamassa ja pesisivät karin mennen tullen. Se että ei parempaa löydy ei tarkoita sitä että täytyy tyytyä johonkin. Taitaa täytyä mennä tutkailemaan uusinta body-lehteä tarkemmin. Ehkä sieltä paljastuu mikä Karissa on niin ihmeellistä. Kaikella kunnioituksella Karia ja hänen saavutuksiaan kohtaan, onhan se ihan siistissä kondiksessa, mutta IMO parempia löytyy samasta ikäluokasta.

Olen täysin keltanokka kisaamisien kanssa, mutta kyllä aina välillä osaan silmiä käyttää. Ehkä se kisadietti sitte kutistaa niin paljon tai sitten vielä helpompi selitys. Ne isommat sällit ei halua kisata tai luonnossa kari on kuvia isompi (näinhän se yleensä menee).

Meikäläisen äiti ei treenaamista kieltänyt, mutta hokee koko ajan että "et muuten varmana kasvata itsestäsi mitään kehonrakentajaa". Sitten kun olin kasvanut entisestä (ja valitettavasti nykyisestä) koostani ~5 kg, niin velipoika heitti leikillään kommentin hartioideni leveydestä, niin siitäkös sitten seurauksena "nyt kyllä lopetat sen treenaamisen tähän paikkaan". En muuten ajatellut totella... :D

Back
Ylös Bottom