Arvid sanoi:
Yleisenä vinkkinä kannattaa ostaa / lainata turistiopuksia mukaan, vaikka se tuntuu etukäteen turhalta, niin kokemuksen mukaan matkalla sitten kuitenkin aina ihmettelee, että "mikähän v***u se tuokin oli". ;)
Itse olen asunut muutaman vuoden Saksassa ja onhan täällä paljon kaikkea. Loma-ajan käyttäminen riippuu kovasti siitä millä mielellä&kiinnostuksella olette liikkeellä, joitain ajatuksia:
- futiksen MM-kisat ovat turha yritys, sanoisin. Liput ovat kiven alla tai kovin kalliita
- viinialueet Reinin varressa ovat viehkoja
- historiaa havittelevalla voisi Rotherburg ob der Tauber olla kiinnostava (1500-luvun kaupunki muurien sisällä, uskomattomasti selviytynyt tuhoutumatta sotien läpi, alkaen 30-v sodasta aina IIWW'n saakka
- urbaania elämää näkee esim Berliinissä, vaikka se ei olekaan enää niin jännittävä kuin 80-luvulla
- talvisin Alppien laskettelukeskukset ovat hyviä
- shoppaukseen tämä ei liene halvin maa, keskimäärin hintataso on n. 25% alle Suomen, elektroniikka ja alkoholi ovat halvempia
- prostituutio on laillistettu Saksassa, joten jos kiinnostaa olla rikkomatta lakia, niin täällä se on mahdollista. FKK ja saunat jne löytyvät netistä.
Matkaoppaista olen samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja. Itse olen käyttänyt virtualtourist.com'ia aina matkustaessani johonkin uuteen paikkaan,
http://www.virtualtourist.com/travel/Europe/Germany/TravelGuide-Germany.html
sisältää Saksan infoa, jos jaksaisi, niin tuolla olevien sivujen selaaminen opettaa kovasti. Ja karttahan kannattaa ostaa ja suunnitella matkareitit etukäteen, 300km päivässä ajamista riittää lomalla minulle ihan hyvin ;)