Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voi syödä mitä vaan mutta kyse onkin siitä, että mistä ravintoaineesta on jotain hyötyäkin rakennettaville lihaksille. Näetkö jotain sellaista ominaisuutta rasvassa?
No tuskinpa. Vähän vanhoja dogmia tuollaiset.
Aamupalana banaani ei ole missään nimessä hyvä.
mikkelson on ehkä pakkishistorian ilmeisin karhu
Tämä tosin jäi mietityttämään, mikä tämä termi 'karhu' on? :D
Morjens.
Loin tänne tunnukset, koska kuulin että täällä on asiantuntevaa porukkaa. Minulla on ruokavalioon liittyvää kysyttävää, johon kaipaan vinkkejä.
Speksejä: Olen 28-vuotias mies. Käyn salilla n. kolme kertaa viikossa samanikäisen ystäväni kanssa. Pituus molemmilla n. 180, paino ~82. Yleensä syömme salin jälkeen, mutta viime aikoina olen alkanut miettiä onko ruokavalioni salin jälkeen pielessä.
Nykyinen salin jälkeinen ruokavalioni pähkinänkuoressa: melko usein puoli pakettia pekonia ja munia (2kpl), puoli litraa maitoa kylkeen per mies. Joskus salin jälkeen saatamme lyödä uuniin Ristoranten Tonno-pizzan ja syödä sen puoliksi. Toisinaan valmistamme pelmeneitä pannulla. Aina puoli litraa maitoa kuitenkin kyytipojaksi.
Olen alkanut miettiä että melko yksipuolista. Kysynkin nyt, mitä salin jälkeen tulisi syödä? Tarviiko silloin saada hiilihydraatteja / proteiinia, ja missä suhteessa. Mitä suosittelette helpoksi ja nopeaksi salin jälkeiseksi ruoaksi? Olen vääntänyt asiasta kättä ystäväni kanssa, joka vannoo näiden mainittujen ruoka-aineiden nimeen, mutta itse haluaisin alkaa syödä terveellisemmin (vaikka se ei maistuisi yhtä hyvältä kuin esimerkiksi pekoni ja munat, olen valmiina tekemään uhrauksia ruokavalion puolesta) - tavoitteena pitää paino kurissa ja maksimoida salireenin tulokset ja kehitys oikeanlaisella ruoalla.
Kiitän vastauksista.
Olen käsittänyt että se on jotain 20-40 g välillä joka maksimoi proteiinisynteesin. Prodea kannattaisikin syödä ilmeisesti ennemmin tuollaisissa köntissä muutaman tunnin välein kuin kaikki kerralla tai pari grammaa minuutin välein. Ei herneitä nyt tästä. Tämä on vain minun käsitykseni.
Jos munia haluaa syödä niin kannattaa syödä vain muutama keltuainen (pelkkää rasvaa) ja lisäksi valkuaisia. Myös vihannekset on tärkeitä! .
Ok, kiitoksia tähän astisista vastauksista.
Jep eli salin jälkeen otamme palautusjuoman heti suihkun jälkeen. Ruokavaliokokonaisuus on käsittääkseni päivän mittaan molemmilla ihan ok, tosin kasvikset sieltä puuttuvat lähes kokonaan. Aamupalana yleensä rahkaa ja banaania, töissä työpaikkaruokalan lounas, ja ennen salia jokin rahkasetti tai kevyt lämmin ruoka.
Onko esim. raejuusto ja tonnikala ok (ystäväni inhoaa raejuustoa). Itse olen alkanut pitää siitä. Tietty kanaa voisi lisätä, mutta aivan kuten Antsukka totesit, siihen menee aikaa. Onko mitään ohjesääntöä minkä tyylistä sen ruoan tulisi salin jälkeen olla, esim. pitääkö olla vahvasti proteiinia?
Haha, ok :D
Meillä on ollut pienimuotoinen 'traditio', että käydään hänen luona syömässä jotain salin jälkeen. Kun kysyin häneltä miksi meidän pitäisi syödä samaa ruokaa, on se kuulemma kustannusten puolesta tehokkaampaa, eli rahaa menisi enemmän jos molemmilla on ns. 'omat eväät'. Mitä mieltä olet, onko näin pidemmän päälle?Ei mulla muuta, mutta miksi ihmeessä sinun pitää syödä samaa ruokaa kuin 'ystäväsi'?
Meillä on ollut pienimuotoinen 'traditio', että käydään hänen luona syömässä jotain salin jälkeen. Kun kysyin häneltä miksi meidän pitäisi syödä samaa ruokaa, on se kuulemma kustannusten puolesta tehokkaampaa, eli rahaa menisi enemmän jos molemmilla on ns. 'omat eväät'. Mitä mieltä olet, onko näin pidemmän päälle?
Ruoka kyllä säilyy pari-kolmekin päivää helposti jääkaapissa valmistuksen jälkeen.