Mitä syödä päivällä töissä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aleksei
  • Aloitettu Aloitettu
Ite on kyllä paha sanoa mitään vinkkeja, kun on itellä sattumoisin 2 vuorotyö.. aikataulut on seuraavat... klo: 05.00 - 13.00 ja iltavuoro on 13.30 - 21.30. vaihtuu aina aamu ja ilta vuoro viikonvälein..( on mikro ja jääkaappi kylläkin töissä. )

Aamuvuoro:
06.30 kahvi + proteiini patukka
08.00 rahka + mysliä
10.30 kanaa + riisiä / tonnikala, katkarapu, sekamörskä salaatti
12.30 pari hedelmää
n. 15.00 sitte toinen lämmin ateria + välipalat sun muut kotona.

Iltavuoro:
Herään aamulla klo 7.30 - 8.00 ja samantien keitän kahvit, pistän kaurapuuron porisemaan.
10.00 Hedelmiä + jotain salaattia
12.30 ateria (kevyempi ateria, katkarapu salaatti esim.)
15.00 kahvi + proteiini patukka
17.00 lämmin ateria (riisiä yleensä + jotain lihaisaa mukana)
18.30 heradrinkki + vihreetä salaattia pieni määrä
20.30 jotain kevyttä, esim. porkkana raastetta sekotettuna ananaspaloja.

Noihin aterioihin voi myös kommentoida ja antaa kritiikkiä tai parempia vinkkejä :), itekki olen aika uusi näitte sapuskoitten kanssa ja muutenkin, ni kokeneemmat pistäkää omia mielipiteitänne tulemaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse mutustan ison purkin raejuustoa ja ananasta töissä. Joskus tonnikalasalaattiateria päälle. Halpa (n.5 euroa) ja voi mutustaa vaikka työpisteen ääressä.

Mulla vakiot työpäivän välipalat ovat rahka+tiivistemehua maun mukaan tai jogurttia ja raejuustoa, kaverina syön näkkileipää. Työ tosin suht kevyttä, joten mitään isompia annoksia en päivän aikaan tarviikaan. Näitä syön kahdesta-kolmeen kertaan päivässä. Esim. tänään vedin kymmenen aikaan kaks rahkaa ja pari näkkileipää ja joskus kahen aikaan banaanijogurttia ja raejuustoa. Tuon töihin aina viikon tarpeet kerralla niin ei tarvii joka päivä kantaa.

Ite on kyllä paha sanoa mitään vinkkeja, kun on itellä sattumoisin 2 vuorotyö.. aikataulut on seuraavat... klo: 05.00 - 13.00 ja iltavuoro on 13.30 - 21.30. vaihtuu aina aamu ja ilta vuoro viikonvälein..( on mikro ja jääkaappi kylläkin töissä. )

Aamuvuoro:
06.30 kahvi + proteiini patukka
08.00 rahka + mysliä
10.30 kanaa + riisiä / tonnikala, katkarapu, sekamörskä salaatti
12.30 pari hedelmää
n. 15.00 sitte toinen lämmin ateria + välipalat sun muut kotona.

Iltavuoro:
Herään aamulla klo 7.30 - 8.00 ja samantien keitän kahvit, pistän kaurapuuron porisemaan.
10.00 Hedelmiä + jotain salaattia
12.30 ateria (kevyempi ateria, katkarapu salaatti esim.)
15.00 kahvi + proteiini patukka
17.00 lämmin ateria (riisiä yleensä + jotain lihaisaa mukana)
18.30 heradrinkki + vihreetä salaattia pieni määrä
20.30 jotain kevyttä, esim. porkkana raastetta sekotettuna ananaspaloja.

Noihin aterioihin voi myös kommentoida ja antaa kritiikkiä tai parempia vinkkejä :), itekki olen aika uusi näitte sapuskoitten kanssa ja muutenkin, ni kokeneemmat pistäkää omia mielipiteitänne tulemaan.

Mikä ekana pistää silmään, niin rasvoja kannattaisi varmaan lisätä.

Mulla joka päivä töissä (k-auton ratissa) mukana juotava danone jogurtti 390g, purkki ehrmannia, ananasviipaleista pilkottuja ananaspaloja tupperware kipossa valmiina, leipä höysteillä, 1,5l vettä, ja jotain muuta ruokaa annos kupissa, esim. tänään oli kotona tehtyä Thai-kanaa...slurps!!

tottumiskysymys tuo kylmänä syöminen..kaikkee minä ainakin nykyään voin vetää kylmänä, eikä hassumpaa..kuten kanan rinta fileitä, riisiä, kalaa (lohta), pastaa etc...

esim:
- pastaa ja chili tonnikalaa
- pastaa ja kananrintafileitä ja joku itse tehty nam nam kastike
- lohkoperunoita ja kanaa

onhan noita..voi syödä parin tunnin välein, ja paljon, tahdosta se on kiinni!!

Joo daze, lurautahan vaikka päivän salaattiin öljyä (rypsiöljy tai sitruunainen oliiviöljy - ja muutama rusaus mustapippuria myllystä - meitsin suosikki) ja suosi kalaa (myös niitä rasvaisia eli lohta, silliä, makrillia, silakkaa silloin tällöin) Pähkinät ja siemenet (auringonkukka, pinja, pellava, kurpitsa) salaatissa tai rahkassa toimii myös.

Ja sitten anelisin vinkkejä työruokailuun itselle..
Työskentelen taivaalla, ja lentsikkaruoka ei riitä/maistu/toimi/ole ravintoarvoltaan riittävää. Pärjäilen patukoilla (kaura-, prode-) ja hedelmillä/porkkanoilla, pähkinöillä, mutta vaihtelu virkistäisi.. Ruoan pitäisi säilyä myös lämpimässä, olla kompaktia jnejne. Kuitua, prodea, vähäsokerista, vähärasvaisuutta, nopsaa, hyvvee...ei oo helppoo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom