Mitä syödä, jotta massa nousisi?

Elikkäs oon tämmönen 19w miehenalku ja käyny salilla n. 1 vuoden ajan. Oon lukenu aika paljo noista ravinto hommista, mutta silti tuntuu, että en tiedä mitä mun pitäs syödä, jotta saisin lisää massaa ja muutenki järkevästi syötyä.. Oon töissä 12h vuoroja ja ruokaa voin syödä 2x/vuoro. Kuntosaliohjelma on laaja; 6-10 treenikertaa vk. Tämän lisäksi käyn 10km lenkillä 2-3 kertaa vk ja pyöräilen lähes päivittäin töihin 22km (edestakainen).
Käytän pelkkää whey-80 protskuu 2x/pv ja D,Multivitamiinii; tarvin luultavasti jotai muutaki lisäravinnetta? Syön aikalailla miten sattuu, mut en vedä kumminkaa mitää karkkii tai vastaavaa :D Painan 60kg ja pituutta 170cm. Olisin kiitollinen jos saisin jotaki vinkkejä tähän hätään!

Vähän haastavaa vastata kun ei tiedä yhtään tarkemmin mitä syöt päivisin ja kuinka paljon. Eli paljonko saat kaloreita/päivä ja millaisella makrojakaumalla. Luultavasti noilla treenimäärillä sun kulutukseskin on aika korkee ja kun massaa haluat lisää, niin kaloreita pitää tulla yli kulutetun määrän. Jättäisin ainakin noi juoksulenkit pois, jos ne ei oo välttämättömiä, sillä tosta pyöräilystäkin tulee jo aika paljon aerobista.

Viimeksi muokattu:
Vähän haastavaa vastata kun ei tiedä yhtään tarkemmin mitä syöt päivisin ja kuinka paljon. Eli paljonko saat kaloreita/päivä ja millaisella makrojakaumalla. Luultavasti noilla treenimäärillä sun kulutukseskin on aika korkee ja kun massaa haluat lisää, niin kaloreita pitää tulla yli kulutetun määrän. Jättäisin ainakin noi juoksulenkit pois, jos ne ei oo välttämättömiä, sillä tosta pyöräilystäkin tulee jo aika paljon aerobista.

No vedän aamu ja iltapuurot naamaa joka pv, sit päivisin tonnikalaa, ananasta, raejuustoo, rahkaa, ruisleipää jne. sit kerra päiväs aina jotai kotisafkaa esim. jauhelihaa ja makaroonii / jauhelihakeittoo / . Makrot suurinpiirtei 3g protskuu/kg, 6g hiilarii/kg, n.0,5g rasvaa/kg. Rasvatonta maitoo menee abt 1l/pv.. Joo, eihä noi lenkit tietenkää mitää pakollisii oo, jos vaikka esim heittää vaik sen 1krt/vk ni pysyis kumminki kunto kohillaa..

En tiedä muuta kuin se, että jos teet 12h työpäivää, tähän päälle 6-10x salilla ja päivittäin 22km pyörällä + pari kolme aerobista niin kyllä sä voit sitä ruokaa mättää ihan huolella. Susta vois moni kitisijä ottaa mallia, kyllä sitä ehtii urheilla jos vaan niin päättää :)

Kuulostaa kyllä tosiaan aika hurjilta noi työ plus treenimäärät. Pakkohan tossa on syödä aika reilusti, että tollasta tahtia yleensäkään jaksaa. Noi ruoka-aineet nyt kuulostaa aika hyviltä, proteiinia et tosin välttämättä tarvii ihan noin paljoo, 2-2.5g/kg riittää kyllä massan kasvatukseen. Ja rasvan määrää sun pitäis nohtaa vähintään yhteen grammaan, saa mennä vähän ylikin. Ja kaiken lopun voit ottaa hiilareista niin, että kalorit tulee täyteen. Ja lasket kaloreita ja katsot vaakaa ja peiliä ja sitä kautta selvität paljonko sä päivässä kaloreita tarviit.

Kuulostaa kyllä tosiaan aika hurjilta noi työ plus treenimäärät. Pakkohan tossa on syödä aika reilusti, että tollasta tahtia yleensäkään jaksaa. Noi ruoka-aineet nyt kuulostaa aika hyviltä, proteiinia et tosin välttämättä tarvii ihan noin paljoo, 2-2.5g/kg riittää kyllä massan kasvatukseen. Ja rasvan määrää sun pitäis nohtaa vähintään yhteen grammaan, saa mennä vähän ylikin. Ja kaiken lopun voit ottaa hiilareista niin, että kalorit tulee täyteen. Ja lasket kaloreita ja katsot vaakaa ja peiliä ja sitä kautta selvität paljonko sä päivässä kaloreita tarviit.

Jeps! Elikkäs protskuu vähä alemmas ja rasvan nostan siihen yhteen! Thänks :)

Siis eikö sulla oo taukoja kuin kaksi 12h työpäivän aikana? :wtf:

Vartijan työ: ei kerkee oikee pitää :s

- - - Updated - - -

En mä nää kuin punasta :/

Et nää tota otsikon jälkeistä tekstiä vai? =P

Elikkäs oon tämmönen 19w miehenalku ja käyny salilla n. 1 vuoden ajan. Oon lukenu aika paljo noista ravinto hommista, mutta silti tuntuu, että en tiedä mitä mun pitäs syödä, jotta saisin lisää massaa ja muutenki järkevästi syötyä.. Oon töissä 12h vuoroja ja ruokaa voin syödä 2x/vuoro. Kuntosaliohjelma on laaja; 6-10 treenikertaa vk. Tämän lisäksi käyn 10km lenkillä 2-3 kertaa vk ja pyöräilen lähes päivittäin töihin 22km (edestakainen).Käytän pelkkää whey-80 protskuu 2x/pv ja D,Multivitamiinii; tarvin luultavasti jotai muutaki lisäravinnetta? Syön aikalailla miten sattuu, mut en vedä kumminkaa mitää karkkii tai vastaavaa Painan 60kg ja pituutta 170cm. Olisin kiitollinen jos saisin jotaki vinkkejä tähän hätään!

Jos edes puolet noista treenimääristä on totta, niin tää äijä on helvetin kovassa kunnossa :D Rasvalla saat helpoiten nostettua kaloreita. Pähkinöitä ite oon käyttänyt samaan tarkoitukseen ja hyvin on toiminut.

Syöt alta 2500 kcal per päivä, mikä on noilla liikuntamäärillä auttamatta liian vähän. Aloita merkkaamalla päivittäiset liikunnat ylös, laske sitä kautta kulutus ja syö sen mukaisesti.

Back
Ylös Bottom