Toisesta ketjusta lähti tämän gallupin ajatus, joskin olen tätä jo aiemmin arvioinut omista kuvistani. Asiahan riippuu tietysti aika paljon siitä mitä kuvailee, eli siis ihan vaan yleisestä mielenkiinnosta tämä kysely. Polttovälit ilmoitettu täyskennovastaavuuden mukaan.
Itse kuvaan arviolta 80% kuvistani 28-35mm välillä, tarvetta olisi saada lisää laajakulmaa monesti muttei ole lasia vielä. 35-300mm väliä tulee käytettyä ehkä 20% kuvista niin että mitä lähempänä laajakulmapäätä ollaan sitä yleisempää käyttö ja päinvastoin. Tota 300mm käytän jo tosi harvoin.
Poikkeuksena potrettityyppiset kuvat joissa polttoväli yleensä 70-120mm.
Sen verran tuosta voi heti päätellä että mulle sopivin yleislasi olisi ilmeisesti joku tommonen laadukas 24-70mm 2.8 tai vastaavaa.
Mites muilla?
Itse kuvaan arviolta 80% kuvistani 28-35mm välillä, tarvetta olisi saada lisää laajakulmaa monesti muttei ole lasia vielä. 35-300mm väliä tulee käytettyä ehkä 20% kuvista niin että mitä lähempänä laajakulmapäätä ollaan sitä yleisempää käyttö ja päinvastoin. Tota 300mm käytän jo tosi harvoin.
Poikkeuksena potrettityyppiset kuvat joissa polttoväli yleensä 70-120mm.
Sen verran tuosta voi heti päätellä että mulle sopivin yleislasi olisi ilmeisesti joku tommonen laadukas 24-70mm 2.8 tai vastaavaa.
Mites muilla?