Mitä pastaa?

ljp sanoi:
Kaikki pastat on nopeita hiilareita vaikka olisikin täysjyvä-, kaura- tai ruisversio kyseessä, eli jos haluat syödä hitaampaa niin täysjyväriisi tai kaurahiutaleet on hyvä valinta.

Tähän väitteeseen en kyllä yhdy. Jos katsot GI-taulukkoa, huomaat että kaurahiutaleiden ja täysjyväriisin GI-luvut pyörivät 80 paikkeilla, kun taas pastan on siinä 50-60 välillä.
Täysjyväriisistä ja kaurahiutaleista saa enemmän ravintoaineita kuin TAVALLISESTA pastasta, mutta täysjyväpastat jne. ovat tässäkin mielessä melko lailla yhtä hyvät kuin kaurahiutaleet/täysjyväriisi.

En laske ravintoarvot yleensä, kerran parissa kuukaudessa otan 4-5 päivän tarkastuksen jolloin kaikki lasketaan. Kyllä pastan proteiini tulee laskettua, kukahan nyt syö pastaa yksinään ilman tonnikalaa/lihaa etc? Aminohappipoolit täydentävät toisiaan ja eri proteiinien BV-arvot eli hyväksikäyttöarvot nousevat korkeammalle kuin mitä ne olisi yksinään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ljp sanoi:
Kaikki pastat on nopeita hiilareita vaikka olisikin täysjyvä-, kaura- tai ruisversio kyseessä, eli jos haluat syödä hitaampaa niin täysjyväriisi tai kaurahiutaleet on hyvä valinta.

Täysjyväriisistä puheenollen, onko kukaan huomannu että tulis ummetus kyseisestä tuotteesta? Itselläni on käynyt pariinkin otteeseen näin enkä oikein uskalla enää syödä ko. riisiä kun sitten olen vessanpöntöllä näin: :hyper:

Meillä on aina joko Torinon kaurapasta plussaa tai ruispasta plussaa (tykkään eniten). Välillä myös sitä tumma makaronia kun se on kuitenki halvempaa. Useimmiten syön kuitenkin täysjyväriisiä, miespuoli taas tykkää syödä makaronia...

ljp sanoi:

Ei ihan noinkaan:

http://www.protipasta.com/

Näyttäisi olevan superpasta kaikilla osa-alueilla:

- proteiinia 53g / 100g
- hiilareita 37g
- rasvaa alle 1g
- GI arvo 28
- hinta 32 e /1.5kg

Taitaa jopa olla niin hyvää tavaraa etteivät halua edes myydä. Sellaisen vaikutelman olen saanut yrittäessäni metsästää tuota testattavaksi.

Pakkiksen kauppaan toi äkkiä väkkiä :thumbs:

JackOfAllTrades sanoi:
- proteiinia 53g / 100g
- hiilareita 37g
- rasvaa alle 1g
- GI arvo 28
- hinta 32 e /1.5kg

Taitaa jopa olla niin hyvää tavaraa etteivät halua edes myydä. Sellaisen vaikutelman olen saanut yrittäessäni metsästää tuota testattavaksi.

Tee-se-itse

http://www.nicehouse.fi/keittio/tietotai/pasta.htm

Ton mukaan, paitsi osa jauhoista proteiinijauheesta. Onko halukkaita koekaniineja?

Huhui :)

Tuohon originaaliin kaavaan kun saisi vielä vaihdetua itsetehtynä herneproteiinin >> kaseiiniin, heraan ja munanvalkuaiseen.

Alkaisi kik-herne/paistijauheliha kastike + pasta härdeli olemaan aika bueno paketti.

Fiona sanoi:
Hifistelyksi?? :rolleyes: Mä oon aina laskenut pastankin proteiinit, en oo tullu ajatelleeks, että se ois hifistelyä.. :)

joo tottakai ne pitää laskea, energiaa nekin sisältävät sen 4 kcal/g. ja eri ruokien aminohappoprofiilit täydentävät toisiaan, joten jos laskee sen 2 g/kg proteiinia vain ns. hyvistä lähteistä, niin todellisuudessa käyttökelpoista proteiinia tulee nautittua varmaan huomattavasti enemmän.

punttipiru sanoi:
joo tottakai ne pitää laskea, energiaa nekin sisältävät sen 4 kcal/g. ja eri ruokien aminohappoprofiilit täydentävät toisiaan, joten jos laskee sen 2 g/kg proteiinia vain ns. hyvistä lähteistä, niin todellisuudessa käyttökelpoista proteiinia tulee nautittua varmaan huomattavasti enemmän.

Toki kokonaiskaloreihin ne tulee laskea, mutta ainakin itse lasken kokonaisprotskuihin vain hyvistä lähteistä tulevat, jos tulee enemmän niin so what..

ljp sanoi:
Toki kokonaiskaloreihin ne tulee laskea, mutta ainakin itse lasken kokonaisprotskuihin vain hyvistä lähteistä tulevat, jos tulee enemmän niin so what..

senkun lasket mitä tykkäät, mutta pointti oli se että jos ei pelkkää kasvis- tms-ruokaa vedä, niin nämä ns. huonot proteiininlähteet ovat todellisuudessa ihan hyviä.

punttipiru sanoi:
senkun lasket mitä tykkäät, mutta pointti oli se että jos ei pelkkää kasvis- tms-ruokaa vedä, niin nämä ns. huonot proteiininlähteet ovat todellisuudessa ihan hyviä.

Joo mä oon fanaattinen tässä asiassa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom