Mitä palautusjuomaa suosittelisitte?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Ninnu-
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Käyn salilla 3krt/vkossa painot ja pituudet näette profilessa, olen aika vihree :evil: vielä treenailussa, mutta voimaa on jo tullut mukavasti ja lihaksetkin on kasvanut :) . Kyselisinkin palautus juomista, mikä on suosikkinne? mitä suosittelisitte? millaisia annoksia? jne... Nää on mulle ihan uusia juttuja, joten toivonkin aika perusteellista opastusta. tavoitteenani on saada voimaa ja lihasmassaa, niinkuin varmaan kaikilla :rolleyes:

Minä käytän tällä hetkellä SF Proteinin After Trainingia ja olen todennut sen omalla kohdallani varsin tehokkaaksi. Tarkoitus on kuitenkin kokeilla jossain vaifeessa Best Wheyn (?) palautusjuomaa, koska olen sitä kuullut kovin kehuttavan. Palautusjuomaa sekoitan aika lailla pakkauksen ohjeiden mukaan eli vajaan kahvikupillisen jauhetta n. puoleen litraan vettä. Ainoa huono puoli tällä hetkellä käyttämässäni palautusjuomassa on se, että se ei aina tahdo sekoittua kunnolla...mutta muuten erittäin toimiva! Lisäksi olen silloin tällöin lisännyt myö teelusikallisen kreatiinia sekaan.

Minä käytän Bull´sin palautusjuomaa. 100 grammassa on 369 kcal, 36 g proteiinia, 46 g hiilaria ja 1 g rasvaa. Lisäksi tuotteessa on kreatiinia 8 g ja glutamiinia 8 g. Itselleni sopiva annostus on ollut 80 g. Olen sekoittanut jauheen n. 3 dl vettä ja sekoittanut sen sheikkerissä jossa se on sekoittunut hyvin. Vatsani on aika herkkä mutta ainakaan tämä palautusjuoma ei ärsyttänyt vatsaani. Olen käyttänyt palautusjuomaa joskus myös ateriankorvikkeena kun en ole ehtinyt syömään lämmintä ruokaa. Aika monessa palautusjuomassa on aika paljon hiilareita mutta samalla myös aika vähän proteiinia. Bull´sin palautusjuomassa nämä ovat aika hyvässä suhteessa. Maku (suklaa) on hiukan erikoinen :( . Mutta kaikkeen tottuu. Ota palautusjuoma heti treenin jälkeen.

Minä olen myös pähkäillyt tuon sekoittamisen kanssa.
Saan aikaiseksi semmoista puuroa, joka pöllyää vain ympäriinsä ja kitalakeen jää kokkareita, joita saa kynnellä raaputtaa irti.
Pussukassa sanotaan, että sekoita KYLMÄÄN veteen. Juu, meikä ihmettelee tätä sääntöä?
Lämmitin vähän vettä kädenlämpöiseksi ja sotkotin pulverin siihen ja kuinkas kävikään!
Sain aivan "siloista" helposti latkittavaa juomaa ilman pölyäviä könttejä...
Mutta häviääkö juomasta nyt jotain oleellista!?
Ei kyllä luulisi, kun se kuitenkin joutuu about 37 asteiseen kehoon...

Depotti sanoi:
Minä olen myös pähkäillyt tuon sekoittamisen kanssa.
Saan aikaiseksi semmoista puuroa, joka pöllyää vain ympäriinsä ja kitalakeen jää kokkareita, joita saa kynnellä raaputtaa irti.
Pussukassa sanotaan, että sekoita KYLMÄÄN veteen. Juu, meikä ihmettelee tätä sääntöä?
Lämmitin vähän vettä kädenlämpöiseksi ja sotkotin pulverin siihen ja kuinkas kävikään!
Sain aivan "siloista" helposti latkittavaa juomaa ilman pölyäviä könttejä...
Mutta häviääkö juomasta nyt jotain oleellista!?
Ei kyllä luulisi, kun se kuitenkin joutuu about 37 asteiseen kehoon...

Voit käyttää jatkossakin kädenlämpöistä vettä ihan huoletta, käytännössä veden lämpöeroilla ei varmaankaan ole kovin suurta merkitystä.. Jos ei ihan kiehuvaa vettä laita :)

Pakkiksen kaupasta löytyy N - Largea, hyvää on :)

Depotti sanoi:

Miksi täytyy juoda jotain pahaa mömmöä, kun hyvääkin on tarjolla? :wall:

reco 2 on mun mielestä ollu parasta ja parhaan makusta palautusjuomaa
mitä oon käyttäny.
nyt on menossa jotain turbo amino massia ja on sellasta :kakka:
et sai olla ensimmäinen ja viimeinen purkki minkä käytän (on niin pahan makusta
et tiukkaa tekee saada alas )
ps.isot pojat kyllä sano et ton pitäs olla muuten ihan toimivaa ainetta

Parhaan palautusjuoman saa kyllä itse sekoittelemalla! Itse olin vielä vuosi sitten ihan vihreä palautusjuoma-asioissa: vedin banaanin ja protskudrinkin treenin jälkeen. Ekaksi kokeilin Reco 2:sta, mutta sitten rupes hämäämään tuo korkea hiilaripitoisuus ja päädyin ostamaan protskut, maltot, kreatiinit ja glutamiinit erillisissä purkeissa. Sitten vaan grammavaa'alla oikeet määrät purkkiin ja avot!

Omien sörsseleiden sekoittelu antaa kaikenlisäksi ainakin mulle jotain perverssiä nautintoa...

Ironbutt sanoi:
Ekaksi kokeilin Reco 2:sta...

Omien sörsseleiden sekoittelu antaa kaikenlisäksi ainakin mulle jotain perverssiä nautintoa...

Minulla on samanlainen historia recokakkosineen.

Ehkä alkuun kannattaa valita jokin palautusjuoma, joka maistuu riittävän hyvälle ja jossa sisältö on riittävän oikea. Sitten kun olet tottunut siihen, että päivittäiseen ruokailuusi kuuluu tämä nestemäinen ateria, voit suunnitella oman kombosi.

Hih, minulle perverssin nautinnon suovat vieraiden ilmeet, kun he huomaavat lisäravinnepussit ja -purnukat, jotka tietenkin on sijoitettu mahdollisimman keskeiselle paikalle (siis ihan käytännön syistä - juu-uh). ;)

Sakael sanoi:
Miksi täytyy juoda jotain pahaa mömmöä, kun hyvääkin on tarjolla? :wall:

Ei tää mitään pahaa ole!
Päinvastoin! Aivan kuin kaakaota.
Ainoastaan tuo sekoitus ei onnistunut kylmään veteen...
Nih.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Mulla oli kans ekana palautumisjuomana tota Reco2:a, eikä mitään valittamista siinäkään. Sit vaihdoin After Trainingiin lähinnä siks, et siinä on vähän enemmän protskua. Nykyisin kyllä lisään yleensä siihen vielä vähän proteiinia (Hera Flavour) ja kreatiinia. Kreatiinia siinä on kyllä itsessäänkin, mutta kun miksaan sitä tolla protskulla, niin sitä tulee niin vähän per annos.

Sinällään ois kai ihan sama ostaa se maltopussi ja alkaa sekoitteleen kokonaan ite. Toisaalta toi nykyinen "koktaili" maistuu sen verran hyvälle mun makuun, kun sekä After Training että toi hera on maustettuja, etten taida viitsiä ainakaan vielä.

Täälläkin "historia" Reco2 parissa...
Nyt jo vuoden päivät oon sekoitellut itse Whey3:sta ja maltosta, just tuon Recon suuren hiilarimäärän vuoksi. Siihen vaan sekaan kreatiinit (ja glutamiinit jos varaa on...). Taitaa se tulla halvemmaksikin kuin valmis juoma. Nyt kutittelee myös tuo BCAA:n osto, kun on halvempaa... mutta rahaa ei silti ainakaan just nyt ole :( . Ehkä tuossa keväämmällä.

Poikaystävä käyttää Muscle+:aa, ja siinä on kyllä ainakin hyvä hh/pr-suhde (50:50). Ja hyvääkin on, sekä sekoittuu hyvin.

Me olemme avokkini kanssa nautittu Whey3:sta. On kyllä ihan hyvän makuista, varsinkin maitoon sekoitettuna! Reco2:sta kokeiltiin tuossa syksyllä, mutta tuntui pistävän molempien mahat sekaisin.. Tiedä sitten oliko malto vai mikä?

elektra

elektra sanoi:
Me olemme avokkini kanssa nautittu Whey3:sta. On kyllä ihan hyvän makuista, varsinkin maitoon sekoitettuna! Reco2:sta kokeiltiin tuossa syksyllä, mutta tuntui pistävän molempien mahat sekaisin.. Tiedä sitten oliko malto vai mikä?

elektra

Jotkut eivät kestä noita keinotekoisia makeutusaineita.
Minä reagoin yleensä mm. aspartaamiin, mutta tässä mitä nyt käytän on sitä vähän, enkä ole tullut kipeäksi...kumma juttu...

Depotti sanoi:
Jotkut eivät kestä noita keinotekoisia makeutusaineita.
Minä reagoin yleensä mm. aspartaamiin, mutta tässä mitä nyt käytän on sitä vähän, enkä ole tullut kipeäksi...kumma juttu...

Tuskin tässä mahassa ainakaan aspartaamista reagoidaan, kun aspartaamisia limuja ja mehuja kuluu niin paljon... Mutta hyvä tietää, en ole ennen kuullutkaan moisesta.

elektra

Monissa proteiineissa ja palautumisjuomissa on aika paljon laktoosia. Vaikka ei potisi laktoosiintoleranssia, saattaa näiden tuotteiden laktoosi pitoisuudet silti pistää masun sekaisin. :(

Olin kanssa ihan noviisi näissä asioissa vielä hetki sitten, ja maksoin itseni kipeäksi Gainomaxeista. Erityisesti banaani oli suuri suosikkini..

Nyt meikä sekoittelee itse omat sotkunsa. Laitan Fastin heraa 30g, maltoa 20g ja dekstroosia 20g. Joskus tujautan mukaan C-vitamiinia 500 mg, saa mukavan pirtsakan maun. Nyt ketolla oon korvannut hiilarit makeutusainenapilla ja maku on kyllä melkein sama. Tulee huomattavasti halvemmaksikin tää itse miksailu.. ja niinkuin Ironbutt totesi, niin siitä saa ne tietyt kiksit.

elektra sanoi:

elektra

Siis et käytä palautusjuomassa maltoa ollenkaan, tai muuten mitään hiilaria?
Älä kuitenkaan sekoita palautusjuomaa maitoon, kun se vähän niinkuin mitätöi sen koko juoman tarkoituksen, nimittäin hidastaa sen imeytymistä huomattavasti.

Itse olen kokeillut palautusjuomaa pelkästä herasta (Whey3), sekä hera + hedelmää, sekä hera + maltoa. Paras kehitys on ehdottomasti ollut kun pitää sen malton mukana! Ei sitä tarvii niin paljoa laittaa, itselläkin vain 20g per drinksu, mutta kyllä se vaikuttaa palautumiseen melkolailla.

Trinity sanoi:
Siis et käytä palautusjuomassa maltoa ollenkaan, tai muuten mitään hiilaria?
Älä kuitenkaan sekoita palautusjuomaa maitoon, kun se vähän niinkuin mitätöi sen koko juoman tarkoituksen, nimittäin hidastaa sen imeytymistä huomattavasti.

Eikös tuosta maidosta olla vähän kahta mieltä..? Mutta eipä sitä yleensä tule sekoitettua palautusjuomaa maitoon. Yleensä veteen ja hiilarit tosiaan jää olemattomaksi. Palautusjuoman juomisen jälkeen yleensä menee 0,5-1 tunti ennenkuin saa ruokaa suuhun, joten tuntuu ettei se niin katastrofaalista ole..

-elektra

Jos ton palautumisjuoman rupeis sotkeen ite maltosta ja protskusta, niin käykö siihen mikä tahansa heraproteiini? Lähinnä mietin, et onks toi SF-proteiinin Hera Flavour ok, kun se ois musta ok-makuista ja halpaa? Jos se on huono, niin ottasin mielelläni vastaan suosituksia jostain muusta maustetusta ja edukkaasta herasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom