Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
...Jos sitä rahaa on perseen alla nii mitä sitä helvetti niuhottamaan sen kanssa! Mulle kun joskus se loton jättipotti pamahtaisi nii olen sanonut että se ei kyllä jäisi kenellekkään epäselväksi sueraavana päivänä kun astusin krokotiilinahkabuutsoissa ulos omasta mustasta mersun limousinesta ihan oman kuskin avustamana....
Näin opiskelijan/osa-aikaisen tuntityöntekijän näkökulmasta (tilipäivänä käteen taskuraha), se ihan normi bruttokuukausipalkkakin (2700-3200) ois jo mulle riittävästi. En kuitenkaan tarvitse kuuta taivaalta ja kaikki mun toiveet on toteutettavissa ihan tavallisella kuukausipalkalla, olemalla Urpilaisen köyhä. En tarvii mitään yli 4000€/kk. Jos parisuhteen molemmat osapuoleet tienaa ton niin ihan hyvin pystyy rahoittamaan kaikki haaveilut puoliksi. Ja Iivililtä lainaten, niin meiän perheessä aletaan välittömästi ostaa siivouspalveluja, kun mä valmistun, koska jos työmatkat on jo 50 kilsaa suunta, niin aikaa menee matkoihinkin jo ja mä en aio treenaamisesta tinkiä. Ja molemmat vihataan siivoomista ja sekasotkua.
Kummasti tulojen kasvaessa ne menotkin kasvaa. Jos tienaisit 5000e/kk niin asuisitko yksiössä Itiksessä, söisitkö halvinta jauhelihaa ja kulkisitko linkkurilla töihin?
Tuolla tavalla on monesta lottomiljonääristä tullut ex-lottomiljonäärejä. ;) Joku miljoonan lottovoitto takaa ihan vauraan tulevaisuuden, jos sijoittaa ne järkevästi EIKÄ SYÖ pääomasta, mutta ei sillä vielä mitään ökyelämää elellä. Kymppimillillä voisi jo vähän ökyilläkin pelkillä pääomatuloilla.
Noilla tuloilla asun yksiössä Hervannassa, syön paistijauhelihaa. Töihin menen pyörällä tai bussillaKummasti tulojen kasvaessa ne menotkin kasvaa. Jos tienaisit 5000e/kk niin asuisitko yksiössä Itiksessä, söisitkö halvinta jauhelihaa ja kulkisitko linkkurilla töihin?
Noilla tuloilla asun yksiössä Hervannassa, syön paistijauhelihaa. Töihin menen pyörällä tai bussilla
Ei kumpaakaan. Tosin ensi viikolla taitaa tulla 140.000€ velkaa, kun löysin paremman asunnon. Joskus asuin pienemmillä tuloilla Tokiossa 3h+k, joten kokemusta on isommistakin asunnoista. Mutta kun ei keksi mihin sitä rahaa oikein tarvitsisi, niin tällä hetkellä olisin valmis pienentämään palkkaani, jos työaika lyhenisi.Mikä sulla on? Isot velat vai paljon elätusapua maksettava ;)
Mikään ei ole ilmaista. Ottaisitko tuon 5000/kk palkan kanssa tulevan 60-70 h työviikon ja vajaat 100 ulkomaanpäivää vuodessa?tahtoo kans 5000/kk..Mä palkkaisin sisustussuunnittelijan tekemään meille järkeviä tilaratkaisuja, ostaisin uudet huanekalut, ooppelin maksaisin kokonaan pois ja ostaisin ihan uuden saabin, kaikkea pientä kivaa..
Niinpä. Alkaako sitä tuossa tilanteessa muuttamaan elintasoaan tuloja vastaavaksi, että sitouttaa itseään vielä enemmän töihin. Paljon helpompaa jos voi koska tahansa päättää, että nyt riittää eikä ole katastrofi.Mikään ei ole ilmaista. Ottaisitko tuon 5000/kk palkan kanssa tulevan 60-70 h työviikon ja vajaat 100 ulkomaanpäivää vuodessa?