Mitä ostaisit jos tulosi kasvaisivat?

Täällä on monet kirjoittaneet, että ostaisivat enemmän palveluja.

Paljonko pitäisi olla enemmän rahaa? Liikaa rahaa ei kuitenkaan ikinä ole.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näin opiskelijan/osa-aikaisen tuntityöntekijän näkökulmasta (tilipäivänä käteen taskuraha), se ihan normi bruttokuukausipalkkakin (2700-3200) ois jo mulle riittävästi. En kuitenkaan tarvitse kuuta taivaalta ja kaikki mun toiveet on toteutettavissa ihan tavallisella kuukausipalkalla, olemalla Urpilaisen köyhä. En tarvii mitään yli 4000€/kk. Jos parisuhteen molemmat osapuoleet tienaa ton niin ihan hyvin pystyy rahoittamaan kaikki haaveilut puoliksi. Ja Iivililtä lainaten, niin meiän perheessä aletaan välittömästi ostaa siivouspalveluja, kun mä valmistun, koska jos työmatkat on jo 50 kilsaa suunta, niin aikaa menee matkoihinkin jo ja mä en aio treenaamisesta tinkiä. Ja molemmat vihataan siivoomista ja sekasotkua.
 
En näe mahdollisena että tuloni voisivat lähiaikoina nousta :( Mutta, mihin sitä rahaa käytän ja käyttäisin.. niin asuntolainan lyhennys ja matkustelu. Aasiaa ja Afrikkaakin pitäisi kiertää.
 
Lentolippuja ja ravintolaruokaa. Liput johonkin päin palloa ja ruoka fine dining tasoa tai muuten vaan elämyksellistä.

Miksi? Helpot perustelut: matkailu avartaa. Uusien paikkojen ja muun kuin kotoisan Suomen ja kotoisan kulttuurin näkeminen ovat ehdottomasti positiivisia asioita. Lisäksi paintballin pelaaminen ulkomaan turnauksissa on kivaa, jopa paljon kivempaa kuin kotimaisissa turnauksissa.

Ruoka ja juoma voivat olla elämyksiä. Ruoka, samoin kuin matkat, ovat muistoja ja kokemuksia joita kukaan ei voi viedä pois. Hyvä ruoka, hyvä juoma ja hyvät reissut sekä voitetut pelit ovat vielä parempia muistoja ja kokemuksia ja niitä ei todellakaan voi viedä pois.

Shoppaileminen rahapäissään on varmasti kivaa, mutta joskus käpynä on mukavampi muistella ja mietiskellä paikkoja ja asioita joita on tullut koettua. Joku hikinen huppari tuskin muistuu enää mieleen, vaikka nekin toki kivoja ovat.
 
No oletetaan että kyse ei todellakaan ole mistään 500e palkankorotuksesta, koska tredin tageja ovat esimerkiksi unelmat. Mua on aina kaivellut kun jengi vaikka duunissa marmattaa että näkivät kadulla jonkun apinan armanin puku päällä ja muodolliset henkivartijat rinnalla, ja kun me täälä raksalla painetaan paskasissa vaatteissa 40h/viikko eikä ikinä tuu olemaan yhteenkään armaniin varaa. Aina oon tähän ilmassu myös oman kantani: Jokanen on oman onnensa seppä ja jos pois luetaan poliitikot niin mulle on ihan sama millä rahoille joku itelleen niitä pukuja ostaisi. Jos sitä rahaa on perseen alla nii mitä sitä helvetti niuhottamaan sen kanssa! Mulle kun joskus se loton jättipotti pamahtaisi nii olen sanonut että se ei kyllä jäisi kenellekkään epäselväksi sueraavana päivänä kun astusin krokotiilinahkabuutsoissa ulos omasta mustasta mersun limousinesta ihan oman kuskin avustamana. Oulussahan se yksi rikas äijä omisteli niitä mersuja helvetisti ja ajeli niistä osan kännissä seinään eikä koskaan hakenut pois ja mikäs siinä jos anto talous periksi nii ajekoon, mitä sitä missään kahvitauolla vikisemään kun itse tuli nuorena oltua viisas ja mentyä 10 vuotiaana raksalle ja tänne tuli jäätyä! Ihan on kuule omaa syytäsi ja kateuttasi, olisitte iloisia toisen puolesta vaikka toisella ei ehkä teidän mielestä rahan käyttö ole hanskassa. Jos mä saisin sen tukun sitä massia ikävuonna 40, hassaisin kaikki massit 60 ikävuoteen mennessä just niin railakasti kun mitä tossa alussa kuvasin, niin väittäisin että olisin tyytyväisempi kuollessani 80vuotiaana kuin että olisin ostanut jonkun normaalin omakotitalon, itelle vaimolle ja lapsille vaikka autot ja mopot ja ehkä jonkun kesämökin ja loppuja oltaisiin sitten käytetty tarpeellisesti silloin tällöin vähän hassaamaan sielä mäkkärissä.
 
...Jos sitä rahaa on perseen alla nii mitä sitä helvetti niuhottamaan sen kanssa! Mulle kun joskus se loton jättipotti pamahtaisi nii olen sanonut että se ei kyllä jäisi kenellekkään epäselväksi sueraavana päivänä kun astusin krokotiilinahkabuutsoissa ulos omasta mustasta mersun limousinesta ihan oman kuskin avustamana....

Tuolla tavalla on monesta lottomiljonääristä tullut ex-lottomiljonäärejä. ;) Joku miljoonan lottovoitto takaa ihan vauraan tulevaisuuden, jos sijoittaa ne järkevästi EIKÄ SYÖ pääomasta, mutta ei sillä vielä mitään ökyelämää elellä. Kymppimillillä voisi jo vähän ökyilläkin pelkillä pääomatuloilla. :rolleyes:
 
Näin opiskelijan/osa-aikaisen tuntityöntekijän näkökulmasta (tilipäivänä käteen taskuraha), se ihan normi bruttokuukausipalkkakin (2700-3200) ois jo mulle riittävästi. En kuitenkaan tarvitse kuuta taivaalta ja kaikki mun toiveet on toteutettavissa ihan tavallisella kuukausipalkalla, olemalla Urpilaisen köyhä. En tarvii mitään yli 4000€/kk. Jos parisuhteen molemmat osapuoleet tienaa ton niin ihan hyvin pystyy rahoittamaan kaikki haaveilut puoliksi. Ja Iivililtä lainaten, niin meiän perheessä aletaan välittömästi ostaa siivouspalveluja, kun mä valmistun, koska jos työmatkat on jo 50 kilsaa suunta, niin aikaa menee matkoihinkin jo ja mä en aio treenaamisesta tinkiä. Ja molemmat vihataan siivoomista ja sekasotkua.

Kummasti tulojen kasvaessa ne menotkin kasvaa. Jos tienaisit 5000e/kk niin asuisitko yksiössä Itiksessä, söisitkö halvinta jauhelihaa ja kulkisitko linkkurilla töihin?
 
Kummasti tulojen kasvaessa ne menotkin kasvaa. Jos tienaisit 5000e/kk niin asuisitko yksiössä Itiksessä, söisitkö halvinta jauhelihaa ja kulkisitko linkkurilla töihin?

Omistusasunnossa rivitalossa asun nytkin ja syön kunnon ruokaa, ja kuljen vanhalla Toyotalla töihin. Kaikki vaihtuis vaan uudenpaan, isompaan ja hienompaan, kuten olin jo aiemmassa viestissäni vastannutkin.
 
Tuolla tavalla on monesta lottomiljonääristä tullut ex-lottomiljonäärejä. ;) Joku miljoonan lottovoitto takaa ihan vauraan tulevaisuuden, jos sijoittaa ne järkevästi EIKÄ SYÖ pääomasta, mutta ei sillä vielä mitään ökyelämää elellä. Kymppimillillä voisi jo vähän ökyilläkin pelkillä pääomatuloilla. :rolleyes:

Kyllähän se näin vaan on. Parilla millillä on hetken kivaa ja sitten sitäkin vittumaisempaa kun ei enää oo rahaa tehdä sitä kivaa mitä aikasemmin oli. Pari milliä on kuitenkin suhteellisen helppo tuhlata. Sillä ei montaa ökymersua vielä ajeta känissä paskaksi. ;)
 
Tietenki maksaisin kaikki laskut + ruokaa ostaisin, sitten oman asunnon + uudet huonekalut yms. systeemit sinne. Autonkin voisin vaihtaa.
 
Kummasti tulojen kasvaessa ne menotkin kasvaa. Jos tienaisit 5000e/kk niin asuisitko yksiössä Itiksessä, söisitkö halvinta jauhelihaa ja kulkisitko linkkurilla töihin?
Noilla tuloilla asun yksiössä Hervannassa, syön paistijauhelihaa. Töihin menen pyörällä tai bussilla:)
 
jos tienaisin 5k/kk nii varmaa joku varainhoitaja pitäs ostaa ekana. Ei oikei toi kulutus pysy kuosis polttaa taskus vaa nii perkeleesti. Raha tuli raha meni kuhan ei jää taskuun kasaantumaan.
 
Mikä sulla on? Isot velat vai paljon elätusapua maksettava ;)
Ei kumpaakaan. Tosin ensi viikolla taitaa tulla 140.000€ velkaa, kun löysin paremman asunnon. Joskus asuin pienemmillä tuloilla Tokiossa 3h+k, joten kokemusta on isommistakin asunnoista. Mutta kun ei keksi mihin sitä rahaa oikein tarvitsisi, niin tällä hetkellä olisin valmis pienentämään palkkaani, jos työaika lyhenisi.
 
tahtoo kans 5000/kk..Mä palkkaisin sisustussuunnittelijan tekemään meille järkeviä tilaratkaisuja, ostaisin uudet huanekalut, ooppelin maksaisin kokonaan pois ja ostaisin ihan uuden saabin, kaikkea pientä kivaa..
 
tahtoo kans 5000/kk..Mä palkkaisin sisustussuunnittelijan tekemään meille järkeviä tilaratkaisuja, ostaisin uudet huanekalut, ooppelin maksaisin kokonaan pois ja ostaisin ihan uuden saabin, kaikkea pientä kivaa..
Mikään ei ole ilmaista. Ottaisitko tuon 5000/kk palkan kanssa tulevan 60-70 h työviikon ja vajaat 100 ulkomaanpäivää vuodessa? :rolleyes:
 
Mikään ei ole ilmaista. Ottaisitko tuon 5000/kk palkan kanssa tulevan 60-70 h työviikon ja vajaat 100 ulkomaanpäivää vuodessa? :rolleyes:
Niinpä. Alkaako sitä tuossa tilanteessa muuttamaan elintasoaan tuloja vastaavaksi, että sitouttaa itseään vielä enemmän töihin. Paljon helpompaa jos voi koska tahansa päättää, että nyt riittää eikä ole katastrofi.

Harva duuni on sellainen, että palkalla on puoliksi pakko hankkia jotain statusjuttuja.
 
Back
Ylös Bottom