Mitä, onko näitä kahta kokoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja boyracer
  • Aloitettu Aloitettu
Juu, hauska moka eilisessä jalkatreenissä...

Illan viimeiseksi liikkeeksi aloin suorittamaan jalkakyykkyä (pitäiskö tää tehdä ensimmäisenä kun on kuitenkin aika raskas muihin verrattuna?). Edellisestä treenikerrasta olikin jo melkein viikko kulunut.

Lastasin siihen 20 kg tankoon ne siniset painot, yksi molempiin päihin niinku ennenkin. Ihmettelin että kylläpäs käy hartioille tämä tanko mutta ajattelin vaan että antaa mennä vaan, kipu on kivaa ja suomalainen mies pyytää vaan lisää jne jne. Tarkoitus oli tehdä 10 toistoa mutta kahdeksannen kohdalla silmissä alkoi pimetä ja oli pakko lopettaa kesken kun ei vaan jaksanut.

Puhaltelin hetken ja ihmettelin että ei saatana, miten voi olla näin vaikeeta kun ennen on mennyt helpommin. Meinasin jo lopettaa kesken ja lähteä kotiin kun hiukan huimasi mutta päätin sitten tehdä vielä ne kaksi sarjaa mutta vähensin painoa ja lätkäisin tilalle keltaiset 15 kg kiekot.

No ei saatana. Näilläkin painoilla meni vaan 8 toistoa. Kyllä muuten vitutti ja meinasin lähteä kotiin kun ei kerta kulje yhtään. Mut pakko oli tehdä se viimeinenkin sarja ettei jäisi harmittamaan. Siinä meni kanssa 8 toistoa mutta todella vaikeasti.

Nostelin sitten ne kiekot pois tangosta tutisevin käsin ja jaloin ja kirosin että pitäis varmaan luovuttaa koko homma ku ei oo lahjoja niin ei oo lahjoja. Sitten tajusin että minkä takia se homma oli tökkinyt!

Niitä sinisiä kiekkoja oli kahta kokoa, 10 ja 20 kg. Ja kun tarkemmin muistelin niin aikaisemmin olin tehnyt vaan 2 x 10 kg + 20 kg tankko = 40 kg (joo, aika sintti olen vielä :) ), nyt olin vahingossa aloittanut 2 x 20 kg + 20 tanko = 60 kg. Eli niskassa olikin kolmasosa enemmän painoja edelliseen treeniin nähden...

Muutama viikko sitten kokeilin ensimmäisen kerran kyykkyä just tuolla 60 kilolla enkä saanut tehtyä yhtään toistoa. Ja nyt sentään meni 8, joskin vahingossa!

Vitutus vaihtui jonkinlaiseen tyytyväisyyden tunteeseen kun jotain kehitystä on sittenkin tapahtunut näinkin lyhyessä ajassa, Totaalinewbienä treenaamisen hyvä puoli on että kehitystä tulee joutuisasti :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei muuta kun alat peittämään noi painojen luvut, tai pyydät kaveria lataan painot ja peittään ne jätesäkeillä...

Tällä tavalla nostat kohta sen 300kg...

Vitsi,vitsi.:D

Jep tuolla tavalla on itsellekkii käynnyt joskus. Oltiin kaverin kans mavea tekemässä ja kaverin piti purkaa omilta jäljiltään painot mulle sopivas mutta se jättikii raudat tankoon ja en huomannut sitä vaan menin vetämään ja kevyesti tuli raudat ylös. ( 30kg enempi kuin ennätys)
Uskoisin että jos meikäläisellä olis joku "treenari" joka huolehtis painoista,toistoista jne. ja mun vaan pitäs tietämättömänä käskystä aina tehdä, niin varmasti menis enempi rautaa tai enempi toistoja.
Esim. emäntä kun tekee jotain liikettä laitteessa ja joskus on valitellut että on liian raskasta ja pyytää että tiputa painoja vähemmäs niin olen vaan kolistellut sokkaa tai jopa lisännyt rautaa ja kevyesti on mennyt.

Itse olen joskus vuosia sitten tehnyt samantyyppisen mokan ja nostanut kyykyn sarjapainoja kerralla 20kg... Olin aika tyytyväinen kun kotona tajusin.

Ai miten niin päästä kiinni? :D

Heh heh... :D

Meidän salilla ei tuollaista ongelmaa ole kun kympit on selvästi pienemmät, mutta pystyn hyvinkin kuvittelemaan vitutuksen määrää! :) Itselläni oli "voimanostourani" alkupäässä usein sellaisia ongelmia ettei millään kulkenut treeni vaikka edellisellä viikolla hujahti kuin vettä vaan. Muistan vieläkin miten kaverit katteli kun 16v kaveri lukee itsekseen ärräpäitä kun ei treeni kulje. Nyt kuitenkin kokemuksen ja itsetuntemuksen hiukan kartuttua olen oppinut tunnistamaan sellaiset ongelmat kun ylikunto ja liian vähän lepoa mitkä varmasti olivat monasti syyt takkuilemiseen silloin alussa.

Mutta ei se mitään, tekevälle sattuu ja tekemällä oppii! Muista että viisaat ihmiset tekee virheitä kun taas tyhmät ihmiset tekee samoja virheitä! Tsemppiä!:whip:

Originally posted by MrMikey
tai pyydät kaveria lataan painot ja peittään ne jätesäkeillä...

Vähän mä tipahdin:D :D

On kerran tai kaks tullu laitettua kaverille väärät painot tankoon. Sitten yhes ihmetelty, et miks ei tanko líiku oletettuun malliin:rolleyes:

Sattuuhan nuita hassuja juttuja sillon tällön.
Kerran kaveri koitti ykköstä penkistä.Olin laittanut toiseen päähän tankoa yhden 15 kg:n kiekon enemmän kuin toiseen päähän.Onneksi ei tanko noussut telineestä,ois muuten tullu aika pahaa jälkeä.:eek:

Sama kaveri teki joskus käsipainoilla penkkiä siten,että toinen paino oli 2,5 kiloa painavampi.Ihmetteli vaan,miksi toinen puoli oli niin raskas.:)

Pari vuotta sitten oli tarkotus tehdä sarja kapeaa penkkiä 75*10 ja laitoin vahingossa 85,sain tehtyä sen kymmenen toistoa.Sarjan aikanan kävi mielessä "vittu ku on heikko olo".

Joskus oltiin kavereitten kanssa hyppäämässä korkeutta urheilukentällä ja kavereitten tipahdettua kisasta minä sitten jatkoin vielä hyppäämistä. Kaverit aina nosti rimaa ja ilmoitti, että paljonko milloinkin on korkeutta. Silloin entinen ennätys taisi olla 150cm ja nyt oli saman verran rimassa korkeutta. Ihmettelin kun näyttää niin perhanan korkealta. No, hyppäsin ja pääsin sen nipinnapin yli ja ajattelin, että perhana en ole kehittynyt yhtään. Kaverit sitten naureskelivat siinä ja ilmoittivat, että rima olikin 160cm, eli 10cm korkeammalla kuin luulin. :)

Originally posted by japa
Esim. emäntä kun tekee jotain liikettä laitteessa ja joskus on valitellut että on liian raskasta ja pyytää että tiputa painoja vähemmäs niin olen vaan kolistellut sokkaa tai jopa lisännyt rautaa ja kevyesti on mennyt.

Noin tekee minunkin "isäntäni" joskus - pirullista, mutta yleensä erittäin toimivaa :D

Mulla on tapana laittaa salikaverilleni mm. penkkitreeniin viimeiseen sarjaan joku 5kg ylimääräistä, ihan vaan sen takia kun mies ei aina luota itseensä. Kertaakaan ei ole jäänyt painot nostamatta, joskin taitaa nykyään jo :confused: tajuta ? :lol2:

Niitä sinisiä kiekkoja oli kahta kokoa, 10 ja 20 kg. Ja kun tarkemmin muistelin niin aikaisemmin olin tehnyt vaan 2 x 10 kg + 20 kg tankko = 40 kg (joo, aika sintti olen vielä ), nyt olin vahingossa aloittanut 2 x 20 kg + 20 tanko = 60 kg. Eli niskassa olikin kolmasosa enemmän painoja edelliseen treeniin nähden...

(40-20)/40=0,5 eli tangossa oli 50%:a enemmän rautaa kuin edellisessä treenissä... Ei ihme, että laskut menee pieleen... ;)

Varo vaan, että et sotke joku päivä vihreitä kiekkoja toisiinsa... :D

Hmh. Itelle kävi nelisen vuotta sitten niin että pääsin tutustumaan uudelle salille ilmaiseksi muutaman kerran ja oli sitten selkäpäivä. Latasin tankoon mielestäni oikeita painoja ja oikean määrän, tarkoituksena oli laittaa kulmasoutuun 65kg eli 2 x 20kg + lukot. Noh, painot olikin á 30kg mutta kun ne oli saman väriset kuin vanhalla salillani niin eihän sitä nyt innostuksissaan huomannut.
Sitten tekemään kympin sarjaa niin vihlaisi ilkeästi alaselkää. Reeni jäi siihen ja sen jälkeen on käyty kerran vuodessa naprapaatilla oikomassa selkäranka.:jahas:

Ei näin.

kk_h08_small.jpg

Tuolleen sitä maatan kyljellään hoitopöydällä ja sitten se "vääntää" ala- ja ylävartaloa eri suuntiin...

Originally posted by PattiPete
Mites se napraatti (mikä se on?) sitä selkärankaa oikoo?

Juuh eli siinä lyödään ensin lämpötyyny selän päälle notta lämpiää. Ja sitten naprapaatti tunnustelee rankaa, ja yrittää selvittää mikä nikama(t) siellä on viturallaan. Sitten sitä niksautellaan yms. epämiellyttävää, kierretään hieman selkärankaa ja sen sellaista.

Todella tarkkaa hommaa ja vaatii todella ammattitaitoisen kaverin tekemään, on sen verran arka paikka meinaan toi selkäranka.
Täytyy kyllä hämmästellä kuinka se löytää vian meikäläisenkin selästä...
Naprapaattien lähin koulu on Tukholmassa, joten niitä ei tule ihan joka paikassa vastaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom