Mitä mieltä ???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Paves
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs olisin kiinnostunut muiden mielipiteistä mun ohjelmasta ja tavasta treenata... Oon käyny salilla n. 4 kuukauttaja ja oon tämmönen vähän alle 180cm pitkä, painan 85kg ja kohta 17v miehenalku. Lihaa löytyy jonkun verran ja läskiä kanssa. Oon muutenkin aika isokokonen, hartiat on kohtuu levyset. Syön ruokaa paljon ja lisäravinteeksi illalla otan Fast promix night time protskuu ja päivällä nutri+ Best 3 proteiinia.(huom. vain treenipäivinä)
Tavoitteena olisi saada lisää lihasmassaa ja samalla tietysti voimaa. Haluasin lihakseni myös paremmin näkyviin.

Mitä luulette onnistuuko tällätävoin?!

Mun normaali viikko-ohjelma (Suoraan kopsattu treenipäiväkirjasta 15-21.4)

Ma

penkki 50kg 3x8
vinopenkki 35kg 3x8
pullover 20kg 3x8
Ylätalja(taakse) 50-60kg 3x10
kulmasoutu 18-20kg 3x10
ojennus selkäpenkissä 40kg 3x10
vatsarutistus 15kg 3x10-20

Ke

reid.kouk.istuen 90kg 3x10
hack kyykky 40kg 3x0
reid.kouk.seisten 20kg 3x10
reid.ojen.istuen 45kg 3x10
pohkeet 50kg 3x10
vatsoja 4x10
ojen. selkäpekissä 35 3x15

Pe

Hauiskääntö scott penkki 10+tanko 3x10
vuorot.hauiskääntö
käsipainoilla 10(per käsi) 3x10(molemmille käsille)
ojentaja punn. taljassa 25kg 4x10
käsipainopunnerrus 10kg 4x10
pystysoutu levytangolla 15kg+tanko 3x8-10
vartalonkierto laitteessa 30kg 3x10

Painoja ja toistojen määrää vaihtelen melkein joka kerta. Mahdolliset parannusehdotukset olisi hyviä.

Tavoitteena olisi saada lisää lihasmassaa ja samalla tietysti voimaa. Haluasin lihakseni myös paremmin näkyviin.

Koeta päättää haluatko saada lisää lihasta vai vähentää läskiä ja suunnittele ruokavaliosi sen mukaan. Molempia on hankala tehdä yhtä aikaa.

Treenistä sen verran, että selänojennusta ei tarvitse tehdä kahdesti viikossa. Samoin riittää, kun teet vatsat kerran viikossa kunnolla.

"käsipainopunnerrus" on ilmeisesti pystypunnerrus? Tee tämä liike ja pystysoutu ennen kuin väsytät hauiksesi ja ojentajasi muilla liikkeillä. Tälle päivälle voisit ottaa myös 2-3 sarjaa olankohautuksia.

Jos vielä jaksat säätää, niin maastavedot (normaali ja suorajalkainen) olisivat hyvä lisä takakyykyn kanssa ns. massaliikkeinä.

Hyviä lihasmassa liikkeitä ovat jalkakyykky ja maastaveto jotka voisit lisätä ohjelmaasi ja ottaa kenties jotain pois. Ojentajille jotain lisää esim. ranskalaisia punneruksia tai dippiä.

ite saman kokonen mutta käyny vasta 2kk mutta silti käyn 6krt viikko josta kaks kertaa on sellasii "kevyempiä" eli epäkkäit,vatsoi,aerobist ja joskus jotain tissejä tai jotain...
toiminu nyt ainakin sen vertta että 10 kiloa massaa tullut ja nousussa on....

kova_luu sanoi:
ite saman kokonen mutta käyny vasta 2kk mutta silti käyn 6krt viikko josta kaks kertaa on sellasii "kevyempiä" eli epäkkäit,vatsoi,aerobist ja joskus jotain tissejä tai jotain...
toiminu nyt ainakin sen vertta että 10 kiloa massaa tullut ja nousussa on....

Niinpä no paljonko sä arvioisit siitä olevan puhdasta lihasmassaa?
Ruokavaliota muuntamalla saa ihmeitä aikaan eikö...?

Hullu inkkari sanoi:
mieluummin vartalonkiertoja kehon omalla painolla pari 50-100 sarjaa

Ja minin tämä perustuu?? teetkö sä hauistakin käden omalla painolla 50-100 sarjaa?? tai kyykkyä kehon omallapainolla?? miten se vatsalihas eroo muita lihaksista??

Ei välttämättä Hullu inkkari tarkoita tätä, mutta ainakin Mauri H. sanoi ettei kehonrakentajat (tai hän ei siis ainakaan itse) voi tehdä sivuvatsoja painojen kanssa, koska vyötärönhän pitää olla kapea ja kyljet kasvaa/leviää helposti painoilla.

sporter sanoi:
Ei välttämättä Hullu inkkari tarkoita tätä, mutta ainakin Mauri H. sanoi ettei kehonrakentajat (tai hän ei siis ainakaan itse) voi tehdä sivuvatsoja painojen kanssa, koska vyötärönhän pitää olla kapea ja kyljet kasvaa/leviää helposti painoilla.

Vai olisko ollu MarkusH? Mietitäänpä pitääkö niitä sivuvatsoja tehdä ollenkaan jos haluaa vyötärön olevan kapea?

Timba79 sanoi:
Ja minin tämä perustuu?? teetkö sä hauistakin käden omalla painolla 50-100 sarjaa?? tai kyykkyä kehon omallapainolla?? miten se vatsalihas eroo muita lihaksista??

Nikamapinnat ei ole tarkoitettu kestämään kiertoja lisäpainoilla. Väitettä puoltaa myös se seikka että selän syviin lihaksiin tehoaa parhaiten pitkät sarjat, samoin on vatsojen laita. ns. asentoa ylläpitäviä lihaksia pitää rasittaa myös staattisella lihastyöllä ja pitkillä sarjoilla.

Jos puhutaan jopa sadoista toistoista, ei sitä jaksa lisäpainoilla suorittaa ja vuositasolla saattaa edesauttaa nivelkulumia.

Kotiaurinko sanoi:
Nikamapinnat ei ole tarkoitettu kestämään kiertoja lisäpainoilla. Väitettä puoltaa myös se seikka että selän syviin lihaksiin tehoaa parhaiten pitkät sarjat, samoin on vatsojen laita. ns. asentoa ylläpitäviä lihaksia pitää rasittaa myös staattisella lihastyöllä ja pitkillä sarjoilla.

Jos puhutaan jopa sadoista toistoista, ei sitä jaksa lisäpainoilla suorittaa ja vuositasolla saattaa edesauttaa nivelkulumia.

Ihan on mielenkiintosta tietoa, mutta onko loppupelissä mitään ihmisessä tehty vaikka 150 kg penkkipunnerrusta varten...enpä usko että ois. Enhän minäkään ole sanonut, että väännetään vaikka 8 toiston sarjoja niin että viimenen tulee just ja just, vaan lisäpainot mukaa niin voi toistot pitää tossa 10-20 välillä ja ei tule just tota kulumishommaa ja homma on paljon paljon mielekkäämpään kun tollaset 100 toiston sarjat...

Paves sanoi:
Elikkäs olisin kiinnostunut muiden mielipiteistä mun ohjelmasta ja tavasta treenata... Oon käyny salilla n. 4 kuukauttaja ja oon tämmönen vähän alle 180cm pitkä, painan 85kg ja kohta 17v miehenalku. Lihaa löytyy jonkun verran ja läskiä kanssa. Oon muutenkin aika isokokonen, hartiat on kohtuu levyset. Syön ruokaa paljon ja lisäravinteeksi illalla otan Fast promix night time protskuu ja päivällä nutri+ Best 3 proteiinia.(huom. vain treenipäivinä)

Pe

vuorot.hauiskääntö

Painoja ja toistojen määrää vaihtelen melkein joka kerta. Mahdolliset parannusehdotukset olisi hyviä.

toisen noista voisit tehdä myötäotteella, ojentajat välissäkään ei olisi paha, ellet sitten tee supersarjana.

Paves sanoi:

Ma

penkki 50kg 3x8
vinopenkki 35kg 3x8
pullover 20kg 3x8
Ylätalja(taakse) 50-60kg 3x10
kulmasoutu 18-20kg 3x10
ojennus selkäpenkissä 40kg 3x10
vatsarutistus 15kg 3x10-20

Ke

reid.kouk.istuen 90kg 3x10
hack kyykky 40kg 3x0
reid.kouk.seisten 20kg 3x10
reid.ojen.istuen 45kg 3x10
pohkeet 50kg 3x10
vatsoja 4x10
ojen. selkäpekissä 35 3x15

Pe

vuorot.hauiskääntö
ojentaja punn. taljassa 25kg 4x10
käsipainopunnerrus 10kg 4x10
pystysoutu levytangolla 15kg+tanko 3x8-10
vartalonkierto laitteessa 30kg 3x10

Mä muuttaisin tota ohjelmaa niin, että keskiviikkona ku sul on jalkapäivä, ni vetäisit eka muutaman kunnon setin kyykkyy. Kyykky on monta kertaa parempi ja tehokkaampi liike, ku noi reisien koukistukset/ojennukset ym. yhteensä. Kyykyssä tulee voimaa ja massaa ihan eri tavalla. Em. reisijumpat voi ottaa kyykkyä tukevina liikkeinä.

Selkätreeniks ottaisin ojen.selkäpenkissä tilalle maastavedon. Edelleen, selkäpenkki on ihan kivaa jumppaa silloin tällöin, saa vähän veren kiertämään selän lihaksissa. Mut voimaa sillä ei saa.

Perjantaina ku on hauistreeni, ni alota se leuanvedolla. Sit ku alkaa olee ilman painoja liian kevyttä, ni lisäpainot kehiin. Leuanveto on mun mielestä paras yläselän liike, ja siinä tulee treenattuu hauiksetki aika hyvin. Leukojen jälkeen samassa treenissä voi sit ottaa sitä hauiskääntöö jos intoo riittää.

Eli:Mun mielestä kannattaa rakentaa treeni "isojen" perusliikkeiden (penkki, kyykky, maastaveto, leuanveto) ympärille. Uskoisin, että sillee saat parhaiten voimaa ja massaa.

Powerhousu sanoi:
Vai olisko ollu MarkusH? Mietitäänpä pitääkö niitä sivuvatsoja tehdä ollenkaan jos haluaa vyötärön olevan kapea?

Tarkoitin pappa Heikkistä... Enkä sanonut etten itse tekisi painojen kanssa. Ilman painoja aika harvoin. Sarjat saattaa olla lyhyitäkin (6-10 toistoa), enemmän voima painotteista treeniä.

Back
Ylös Bottom