Mitä mieltä olette? Yhteiskunnan ulkonäköpaineet

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
http://youtube.com/watch?v=knEIM16NuPg

Katsokaa tuo alusta loppuun, pisti miettimään. Eihän se ihminen joka lopuksi kadulla näkyy mainoskyltissä ole edes oikeasti "olemassa"! Varmasti miesmalleillakin (mahdollisesti) tuollaista harjoitetaan mutta kun vaikka jotkut nuoret naiset masentuvat ulkonäön takia niin kannattaisi tosiaan enemmän valistaa nuoria että tuollainen ei ole realistista saatika sitten edes mahdollista.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
http://youtube.com/watch?v=knEIM16NuPg
kannattaisi tosiaan enemmän valistaa nuoria että tuollainen ei ole realistista saatika sitten edes mahdollista.

Öööö... Katsoin alusta loppuun. MIten niin ei ole realistista eikä mahdollista? Ei kai se mikään salaisuus ole, että valokuvia käsitellään, jopa ja etenkin huippumallien kuvia, joista luulisi, ettei ole tarvetta sellaiseen. Kasvojenkohotukset alkaa olla, no ehkei kaikilla ihan arkipäiväisiä kokemuksia, mutta niitä tehdään yhä enemmän ja asenne niitä kohtaan muuttuu yhä suvaitsevaisemmaksi. Ihan tavalliset ihmiset saadaan pelkillä hiusten leikkauksilla ja värjäyksillä ja muotoilulla ja meikeillä muuttumaan huomattavan paljon kauniimmiksi lehtien muuttumisleikeissä. IMO. Tarkoitan ihan ilman veistä.

Mutta siis tottakai meidän pitäisi arvostaa itseämme ja toisiamme. Sitä kautta lapset, joista kasvaa nuoria, myös oppivat kunnioittamaan muita ihmisiä. Äh, nyt multa katosi se langanpätkä tähän ajatukseen, :) Pitää varmaan mennä nukkuun. Kuitenkin kauniita ihmisiä on kivempi katsella kuin rumia :lol2:

Tsiisus!

No juu, ei aina tuu mieleen et ei pidä uskoa omia silmiään.. Mua henk. koht. ei onneks hetkauta ulkoapäin tulevat ulkonäköpaineet, oma kulta kehuu, ja se riittää. Enkä meikkaa, en koe tarvetta. Kellään ei pitäisi VÄÄRISTÄ syistä olla tarvetta muokata ulkonäköään, oli se sitten meikkaamista tahi kropan treenaamista. Asenne saa olla: "Tahdon olla kauniiMPI, lihaksikkaaMPI ym. kuin nyt olen" eikä: "Mä en halua ola näin ruma ja lihava ja, ja..." siinä menee helposti hakoteille, hakee itsestään pelkkiä virheitä, mikä taas huonontaa itsetuntoa, johtaa sairaalloiseen laihduttamiseen jne. Meinasin kerran ostaa sellasen pipon jossa lukee otsassa et "rumat meikkaa", mut se ois saattanu herättää närää sit niissä jotka niin tekee.. Ulkopuolelta tulevien paineiden vuoksi en siis ostanut:hyper:

Ehkä lehden kuvien yhteydessä voisi olla maininta, että kuvaa on muokattu tietokoneella. Uutiskuvissahan se täytyy olla. Itelle ei toi tullut yllätyksenä, mutta kaikki eivät sitä tiedä ja toiset ovat alttiimpia näille ulkonäköpaineille...:(

Yksi päivä tuli todella pitkä ja laiha tyttö salille, ja kyllä on pakko myöntää, että tuli mietittyä, että tuolta sitä minunkin pitäisi näyttää. Sitten katsoin rautaa ja rupesin tyytyväisenä kyykkäämään.

Kyllä nuo ulkonäköpaineet ainakin minuun vaikuttaa. Ei välttämättä mainokset yms. mutta ihan arkielämä. Miten ihmiset valittavat olemattomista kiloistaan, muka isosta perseestään, plastiikkakirurgia (jokaisella on oikeus tulla hyväksytyksi sellaisena kuin on -slogan ihmetyttää ja ahdistaa. Hemmetti joku päivä on joka toisella jotain leikelty, ja ovat siitä ylpaitä ja meitä luomuja kauhistellaan...), meikkaaminen... Itse olen ihan kämänen ulkonäköni suhteen, en meikkaa, yleensä päällä treenivaatteet (hehe, ei mitkään ihQpihQtrikoot, vaan lokärit ja huppari :D ) tai lenkkivaatteet, hiuksetkin miten sattuu... En viitsi ottaa paineita :)

Ihan tavalliset ihmiset saadaan pelkillä hiusten leikkauksilla ja värjäyksillä ja muotoilulla ja meikeillä muuttumaan huomattavan paljon kauniimmiksi lehtien muuttumisleikeissä. IMO. Tarkoitan ihan ilman veistä.

Mutta kyllähän heidänkin "jälkeen"-kuvansa photoshopataan, joskin diskreetimmin kuin vaikka l'Orealin mainokset. "ennen"-kuvia ei tietenkään ja ne otetaan ilman meikkiä, jotta saataisiin mahdollisimman suuri kontrasti.

Meitä nyt vaan huijataan, ihan jatkuvasti :jahas: :rolleyes:

Onneksi olen itse tutustunut tuohon photoshoppiin sen verran, että aika hyvin havaitsen kuvat, joita on käpälöity (eli lähes kaikki akkainlehtien mainos-, muoti- ja meikkijutut sekä pidemmät henkilöjutut, joissa on joku valmiiksi kaunis ihminen, esim missi tai laulaja. Sitten taas valmiiksi kolhoja kuten Ritva Santavuorta ei yleensä photoshopata, mikä on mielestäni melko mielenkiintoista).

Tarja Halosen viime pressanvaalien kampanjajulistekuva oli myös melko tökerösti shopattu.

Ehkä olen tullut allergiseksi noille muovisille mainosten ihmisille, mutta mun silmään esim. tuo mainoksen nainen tuon pätkän lopussa ei ollut kaunis. Mainoksissa harvoin näkee ihmisiä, joita oikeasti pidän kauniina ja kiinnostavina. Elävä elämä on paljon kauniimpaa - nauru, hikoilu juostessa, ystävällisyys, tasapainoisuus, luonnollisuus. En osaa, ts. en halua, arvostaa pelkkää kuorta. Tietenkin ns. kauneudessa on tiettyjä ns. yleissääntöjä, tietyt asiat miellyttää tilastollisesti enemmän kuin toiset (esim. paksut hiukset, symmetria jne.). Mutta tietoisesti voi yrittää taistella sellaisia ajatuksia ja arvoja vastaan. Meille toki tuputetaan ulkopuolelta kaikenlaista, mutta lopulliset päätöset omista arvostuksistamme, teoistamme ja sanoistamme me teemme kaikki ihan itse.

Varmaa hiukan :offtopic: , mut mitenkähän tää malli ajattelee? Kokeeko olevansa itse tossa mainoksessa? Ja minkälainen on itsetunto siellä on sit pohjalla, ku ei ns. kelpaa sellasenaan.

Ehkä olen tullut allergiseksi noille muovisille mainosten ihmisille, mutta mun silmään esim. tuo mainoksen nainen tuon pätkän lopussa ei ollut kaunis. Mainoksissa harvoin näkee ihmisiä, joita oikeasti pidän kauniina ja kiinnostavina. Elävä elämä on paljon kauniimpaa - nauru, hikoilu juostessa, ystävällisyys, tasapainoisuus, luonnollisuus. En osaa, ts. en halua, arvostaa pelkkää kuorta. Tietenkin ns. kauneudessa on tiettyjä ns. yleissääntöjä, tietyt asiat miellyttää tilastollisesti enemmän kuin toiset (esim. paksut hiukset, symmetria jne.). Mutta tietoisesti voi yrittää taistella sellaisia ajatuksia ja arvoja vastaan. Meille toki tuputetaan ulkopuolelta kaikenlaista, mutta lopulliset päätöset omista arvostuksistamme, teoistamme ja sanoistamme me teemme kaikki ihan itse.

Aika samoilla linjoilla myös täällä ollaan, nykyään:) . Ennen sitä aina kadehti mainosten "kauniita" naisia (kasvot, hiukset, vartalo ym.ym.). Onhan niistä monet vieläkin mielestäni kauniita muttei toden tuntuisia eikä edes tavoittelemisen arvoisia. Nykyään noita kuvia on joka puolella yllin kyllin ja en tiedä olenko itse niitä tottunut jo katselemaan eri tavalla kuin ennen vai eivätkö ne enää vaan tee samanlaista vaikutusta kuin aiemmin..? Liekö syynä tähän karttunut "elämänkokemus" vai ihan juuri mainosten lisääntyminen tai sitten omien ihanteideni muuttuminen..:rolleyes: Mutta varmasti teini-iässä olevat naisenalut (minä mukaan lukien silloin joskus) vertaavat väistämättään itseään mainosten kaunottariin, tai ainakin hieman heikomman itsetunnon omaavat nuoret ja omaa identiteettiään etsivät neitoset ja miksei miehetkin..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mutta varmasti teini-iässä olevat naisenalut (minä mukaan lukien silloin joskus) vertaavat väistämättään itseään mainosten kaunottariin, tai ainakin hieman heikomman itsetunnon omaavat nuoret ja omaa identiteettiään etsivät neitoset ja miksei miehetkin..

Minä teen tota yhä edelleen :lol2: Eikä itsetuntoni ole mitenkään erityisen alhainen, noita mainoksia vaan tulvii joka luukusta ja tuutista, että minusta tuo on väistämätöntä toimintaa. Mutta se on hyvä tiedostaa ;)

Minä teen tota yhä edelleen :lol2: Eikä itsetuntoni ole mitenkään erityisen alhainen, noita mainoksia vaan tulvii joka luukusta ja tuutista, että minusta tuo on väistämätöntä toimintaa. Mutta se on hyvä tiedostaa ;)

Joo, eihän siinä mielestäni mitään pahaa ole vaikka itseään vertaisikin muihin. Vertaan kieltämättä itsekkin itseäni muihin mutten enää noihin mainosten hoikkiin, kauniisiin ym. naisiin. Enkä tietenkään tarkoittanut että jos vertaa itseään muihin niin automaattisesti omaa huonon itsetunnon:), mutta jos siis ON jo huono itsetunto, silloihan sitä melko varmasti vertaa itseään aina mainoksissa esiintyviin ihmisiin ja yleensä tiedostaa vain ne omat "puutteensa" .. Itselläni oli vuosia sitten huomattavasti huononpi itsetunto ja vähän kilojakin enemmän (eikä lihaksista juuri tietoakaan) niin siihen aikaan olin paljon alttiimpi mainoksille sunmuulle ulkonäköä koskeville jutuille;) ja vertaamalla itseäni esillä oleviin naisihanteisiin, löysin itsestäni vain vikoja.:)

Kylla varmaan suurin osa meista haluaisi olla jostakin kohtaa vahan erilainen kun on ja sitten ihailee jotakuta toista, joka on sellainen (siita kohtaa). Eihan ne ulkonakopaineet aina ole vaan jotain tiettya formaattia. Kukapa ei haluaisi olla kaunis, tai katsoa kauniita ihmisia!?
Mutta kauneus on katsojan silmissa, ja kauneusihanteita on monenlaisia.
Mina ainakin kovasti toivon esim. mieheni pitavan minua kauniina. (en kuitenkaan, etta han olisi vain sen takia kanssani... onneksi siita ei ole pelkoa :lol2: !)

Ihan pakko kommentoida sen verran, että jännä homma miten me naiset usein luomme itselle "pakon" (en tarkoita totisinta pakkoa, mutta näissä yhteyksissä joskus hyvä kärjistää) näyttää joltain tai ajattelemme että juuri joku juttu on kaunista ja joku ei.

Mutta kun asioista puhuu miespuolisten ystävien tai avopuolison kanssa niin ne lopulta arvostaa ja pitää ihan eri asioita kauneuden mittareina/kauniina.

En todellakaan tarkoita sitä että eläisimme miesten kommenteista tai sille, mitä muut meistä ajattelevat, mutta usein tuntuu että me naiset olemme todella raakoja toisillemme ja itsellemme näissä asioissa. Ja vielä jotkut (en väitä että kukaan täällä) väittää että paineet tulis miehisestä maailmasta. Nykysuomessa ainakin mun kokemus on että ns.jenkkisupermodelkauneutta ei arvosteta miesten, eikä naisten, keskuudessa vaan nasta luonne ja "sielun lämpö" ovat kauneutta. Onneksi :)

Elävä elämä on paljon kauniimpaa - nauru, hikoilu juostessa, ystävällisyys, tasapainoisuus, luonnollisuus. En osaa, ts. en halua, arvostaa pelkkää kuorta. Tietenkin ns. kauneudessa on tiettyjä ns. yleissääntöjä, tietyt asiat miellyttää tilastollisesti enemmän kuin toiset (esim. paksut hiukset, symmetria jne.).

Tässö kohtaa olen samaa mieltä. Olen aika tyytyväinen omaan ulkonäkööni, vaikka välillä olen läski ja sen semmoista. Mutta omasta mielestäni kaunis olen salilla, kun posket óvat saaneet punan ja salille mennessä en kyllä meikkaa kuin korkeintaan kulmakarvoihin ja ripsiin väriä. Sitten myös seksin jälkeen, kun posket hehkuu punaisena niin pidän itseäni erityisen kauniina. Tietenkin hymy on silloin leveämpi mikä kaunistaa ;) . Meikattakin tunnen itseni (aika) kauniiksi...tai kauniimaksi kuin ennen meikkiä, juuri sillä hetkellä. Mutta en välttämättä aina. Se on hieman erilaista kauneutta...

Mutta olen nähnyt kyllä joitankin livenä oikeasti kauniita ihmisiä ja siinä on kyse piirteistä, eikä siitä ihon tasaisuudesta (paitsi tuskinpa ne mitään akneihoja ovat olleet. Hiukset kyllä ovat näiden kohdalla vaikuttaneet asiaan ja ehkä vaatteet ja kroppa (josta ei kyllä vaatteiden alta paljoa tiedä). Nämä ihmiset ovat jotenkin luku erikseen ja onneksi näitäkin on :).

Tjaaha kertokaas te milloin koette itsenne kauniiksi?

Tjaahas.. pitää oikein miettiä:rolleyes:

Ultimatekauneuskokemus voisi olla tällainen:

Alkukesällä, iho jo ruskettuneena (ja tietysti onnistunut dieettaus keväällä takana:hyper: ), lenkin ja suihkun jälkeen, poskilla terve puna, ei aavistustakaan silmäpusseista hyvin nukuttujen öiden ansiosta, iholla ei näppyjä/mustapäitä (kiitos myös dieetin ja ruokavalion..), ja sitten oma kulta katsoo sua pitkään ja ihaillen ja huokaisee vaan hiljaa että "vau.."

Silloin sitä olisi onnensa kukkuloilla, tällä hetkellä lähinnä jokinorsuolo.. 79kg/178cm. Mutta tilanteeseen nähden just oikheen. Painoluokka alta 80kg, alta 70 ei meikäläinen tuu koskaan olemaan:nolo: Mutta siis tyytyväinen!

Tjaahas.. pitää oikein miettiä:rolleyes:

Ultimatekauneuskokemus voisi olla tällainen:

Alkukesällä, iho jo ruskettuneena (ja tietysti onnistunut dieettaus keväällä takana:hyper: ), lenkin ja suihkun jälkeen, poskilla terve puna, ei aavistustakaan silmäpusseista hyvin nukuttujen öiden ansiosta, iholla ei näppyjä/mustapäitä (kiitos myös dieetin ja ruokavalion..), ja sitten oma kulta katsoo sua pitkään ja ihaillen ja huokaisee vaan hiljaa että "vau.."

Silloin sitä olisi onnensa kukkuloilla, tällä hetkellä lähinnä jokinorsuolo.. 79kg/178cm. Mutta tilanteeseen nähden just oikheen. Painoluokka alta 80kg, alta 70 ei meikäläinen tuu koskaan olemaan:nolo: Mutta siis tyytyväinen!

Niin varmaan toi kaunis-kokemus riippuu taustoista!! Ja eihän sun tolla pituudella piekkään olla alle 70 kg (jos siis meinasit, että sul lihaksia on)

E: tuo oli vähän karkeahko kommentti, tiedän, että asia ei ole niin mustavalkoinen...

Niin varmaan toi kaunis-kokemus riippuu taustoista!! Ja eihän sun tolla pituudella piekkään olla alle 70 kg (jos siis meinasit, että sul lihaksia on)

E: tuo oli vähän karkeahko kommentti, tiedän, että asia ei ole niin mustavalkoinen...

Juu, ei omasta mielestäni pidäkään, mut sit on niitä jotka tulee neuvoon, että "Pudotat painon nyt tällä kaudella alta seiskakymppeihin ja alat sit sen jälkeen kerätä sitä massaa.." Kun tosiaan mun pituudella on varaa sitä massaa olla, voimathan sitä lähtis jos oikeen riuduttaisin itteni. Koettu on sekin, kun ei jaksa portaita kävellä, ja räjähtävää voimaa ja kestävyyttä pitäs molempia löytyä.. huh huh! Pari kiloa kevyempänä mitattiin rasvoiks 19, eli ihan ok. Mut siihen kevääseen viittasin siks, ku kotimaan kisoissa on sellanen painoluokka kun -75kg, sillon sitä hämmästelee itekin peilikuvaansa:hyper: Ja nyt siis navan seudulta saa nipistämällä ihan kivan määrään tavaraa sormein väliin, se ärsyttää:curs: Ja kaikillahan on ne omat kohtansa, joissa näkee kehittämisen varaa, ja monesti se on juuri se mikä potkii jatkamaan..?

Ja kaikillahan on ne omat kohtansa, joissa näkee kehittämisen varaa, ja monesti se on juuri se mikä potkii jatkamaan..?

joo no minä olen voimailija, mutta tarkoitin esim. omalla kommentillani sitä, että kun tässä treenailen (olen vasta vuoden treenannut ja voimanostotyyliin...), niin pakostikin minun kroppa kehittyy (toivottavasti :thumbs: )(sori pieni ristiriitaisuus tässä lauseessa). Sitten kun se on kehittynyt se minun ultimatekaunesolo varmaan tulee vähän eri asioista.. Tai no joo nämä asiat mitkä mainitsin olivat kyllä toimintaan liittyiä asioita. Seksi ja urheilu, eli ei ne varmaan siitä muutu jos kehityn, mutta saattaa tulla muita olotiloja milloin tunnen itseni erityisen kauniiksi. Ja kyllähän voimailijatkin voivat lihota ja laihtua.

Uwish: Oletko fitness? Sellainen joka tekee vaparin?

Eh.. en ole "fitness-mitään", vaan kädenvääntäjä:D
Ja jotenkin fyysisyys näyttelee tärkeää osaa siinä miten koen itseni, ja sitä kautta ehkä se oma fyysinen ulkomuotokin on aina ollut tärkeä. Sitä kautta määräytyy näin varmaan myös se, milloin tunnen itseni kauniiksi.. Tällä hetkellä treenaan myös jalkoihin voimaa ja lihasta, jo ihan tasapainon vuoksi. -Näytän pian muuten älyttömältä, kun kaikki liha kerääntyy yläkroppaan:eek: (ks. profiili..) Varmaan ois mahiksia fitness-kroppaankin, jos se vaan kiinnostais, mut tällä hetkellä tavoitteet siis jossain ihan muualla.. Ihailen toki sen puolen naiskauneutta, mutta siis power on enemmän mun juttu:worship:

Latest posts

Back
Ylös Bottom