Mitä mieltä olette syömisestäni??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GymMan
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Jimmy
Elä sie mätä sitä hiilaria niin tolkuttomasti, vaan sopivasti eli max 50-60 g/ateria, + rasvaa ja proteiinia riittävästi niin nälkä pysyy poissa.
LOL! Ok, kiitos... :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Pork
Jos nälkä pysyy loitolla 5 tuntia, niin epäilisin, että syöt kerta-annoksina liikaa. Kyllähän se jo useassakin paikassa sanotaan, että tulisi syödä 3-4:n tunnin välein ja kohtuullisissa määrin.

Kerronpa esimerkin vaikka aamiaiseni sisällöstä: 50 g proteiinijauhetta (hera/kaseiini), 30 g oliiviöljyä, 50g kauraa, 2,5 dl maustamatonta jugurttia, 1 omena, 100 g marjoja. Tuon jälkeen saattaa mennä huomaamatta vaikka 7 tuntia ilman minkäänlaista nälän tunnetta. Syön tuosta kyllä 4-5 tunnin kuluttua yleensä.

Tuon jälkeen saattaa mennä huomaamatta vaikka 7 tuntia ilman minkäänlaista nälän tunnetta. Syön tuosta kyllä 4-5 tunnin kuluttua yleensä.
Aineenvaihduntasi on näköjään melkoisen hidas. Mun vakio mättösafka yhteen aikaan oli 250g kalkkunan sisäfilettä, 4 desiä tummaa riisiä (huom, 4 desiä siis kuivana) ja purkki Uncle Ben's -hapanimeläkastiketta. Tuosta tulee iso, soikionmuotioinen ruokalautanen kukkuralleen ruokaa. Kuinka ollakaan - reilun 3 tunnin päästä oli joka kerta nälkä.

Originally posted by Tomi77
Aineenvaihduntasi on näköjään melkoisen hidas. Mun vakio mättösafka yhteen aikaan oli 250g kalkkunan sisäfilettä, 4 desiä tummaa riisiä (huom, 4 desiä siis kuivana) ja purkki Uncle Ben's -hapanimeläkastiketta. Tuosta tulee iso, soikionmuotioinen ruokalautanen kukkuralleen ruokaa. Kuinka ollakaan - reilun 3 tunnin päästä oli joka kerta nälkä.

Joo kyllä mullakin tulee tommosen safkan jälkeen nopeasti nälkä ja väsy. Ennen minulla oli tapana syödä juuri noin.

Re: riisikakut

Originally posted by Iivili
Miksi ihmeessä?? Mun suuhun ainakin maistuvat pahvilta ja ovat kuulemma vielä hemmetin nopeeta hiilaria. Koska ovat nopeeta hiilaria, niin en ymmärrä, miksi niitä pidetään jotenkin hyvänä dieettimuonana.

Kiitos neuvosta! En ole muuten koskaan ottanut selvää riisikakkujen hiilareiden nopeudesta. Se miksi olen niitä vedellyt snack-palana on se, että ne ovat niin vaivattomia ja eivät aiheuta "ähkyä" ennen treeniä. Toiseksi filesiivujen kanssa aivan ok-makuisia, ainakin rakastan niitä enemmän, kuin viime viikonloppuna pitämiäni sukkia.

Oletko muuten syönyt pahvia, jos vertaat pahvin makuun? :lol1:

P.s. Itse en ole maistanut viime viikonloppuisia sukkiani. Vitsailu sikseen...

Joo kyllä mullakin tulee tommosen safkan jälkeen nopeasti nälkä ja väsy. Ennen minulla oli tapana syödä juuri noin.
Ok. That does it! Näen ainoana oikeana vaihtoehtona kaksintaistelun. Käykö Ye Old Squat Rack -saluunan edessä huomenna aamunkoitteessa?

ps. :)

Ok. That does it! Näen ainoana oikeana vaihtoehtona kaksintaistelun. Käykö Ye Old Squat Rack -saluunan edessä huomenna aamunkoitteessa?

No muuten mutta kun mulla ei oo tuota pyssyä. Joudut anpumaan selkään. ;)

Edit: korjattu hirveä typo

Originally posted by Mtmm
4-5 tunnin tauot ruokailussa on liian pitkiä, ellet sitten syö kebabbia joka aterialla.

Pidän tauot aterian mukaan, 2-5 tuntia. Koskaan en jää odottelemaan että tulee nälkä.

Originally posted by Nitsku
Ketä Nautaa mahdat tarkoittaa, kun kirjoitit em. sanan isolla ? :D

:lol1: Ketäpä itse kun toimit samoin? OPE
En Tiennytkään Että tämä On ÄidinKieLeN Foorumi

Viimeksi muokattu:
Ainoa mikä mua ihmetytti tuossa ruokavaliossa oli nuo kaksi aamiaista. Miksi et syö kerralla yhtä kunnon aamupalaa, jossa olisi ruisleipää tai puuroa, proteiinia jauheesta, raejuustosta, rahkasta, kalkkunaleikkestä tm. ja vähän jotain hyvää rasvaa mukaan? Olisi varmasti parempi ottaa hiilarit näin kun vaaleasta leivästä ja mehusta, ja saisit takuulla myös enemmän proteiinia. Vai onko kyse aikatauluongelmasta - kiire lähteä kotoa ja nappaat matkalta eväät?

Ja kaukaa asian vierestä - nyt vasta huomasin tuon Tomin loistavan Zen Cafe -version!!! Paljon peremmat sanat kuin alkuperäisessä...:D

No, tietenkin nälkäkuolema on vähän liioittelua, mutta kyllä mulla ainakin on 3.5 tunnin päästä nälkä, vaikka söisin miten pitkää hiilihydraattia miten paljon tahansa. Kyse on aineenvaihdunnan sopeutumisesta 3 tunnin välein syöntiin.

Hiihoo. Minä sillon kun jaksan&ehdin treenata ja syödä ees yhtenä päivänä viikossa kunnolla niin toteutan metodia johon pääsin kun testailin 1.5v sitten 3kk ajan tätä "miten syödä ennen treeniä-pohdintaa" tarkoin menetelmin ja tutkimuksin ;)...

Eli kun on kevyempi päivä; esim kädet / olkapäät ja kädet / pelkkä rinta, on minusta paras syödä 1-1.5 tuntia ennen treeniä.

Selkää tehdessä tai jos treenaa esim rinnan ja selän superina tai esim rinta, olkapäät ja ojentajat, on paras syödä n.2 tuntia ennen treeniä.

Mutta jalkatreenipäivänä on paras aika noin 3 tuntia, jopa 3.5 tuntia.

Tulokset johtuvat mm. siitä että mitä rankempi treeni, sitä enemmän elimistö hyötyy siitä että se itse huolehtii verensokeriaineenvaihdunnasta ilman ruuasta pilkkoutunutta glukoosin ylimäärää veressä joka vain sotkee löylyjä. Eli energiaa tulee lähinnä maksasta pilkkoutuvasta glykogeenista. Näin jalkatreeneissä jaksaa eniten aina tehä sarjoissa toistoja ja maksimit on olleet parhaimmat.

Toinen plussa on se ettei ruoka mahasta/suolistosta tunge suuhun, ja näin käy jos selkätreeneissä on syönyt alle 2 tuntia ennen, ja jalkatreenissä alle 2.5 tuntia ennen treeniä. Sen sijaan punnerruksissa ja pienemmissä liikkeissä "turvotus" antaa lisäpainetta ja puhtia ja ehkä ylikorkea glukoosimääräkin antaa hyötyä esim rintatreenissä joka minulla ei kestä yli 30min koskaan; verensokeri ei ehdi laskea tarpeeksi alas jotta siitä olisi haittaa.

Edellä olevat ajat siis pätevät *minulla* jos on kyse "normaalista" kunnon ateriasta, ei liian rasvaisesta vaan esim riisi ja salaatti ja liha/kala/kana. Eikä liikaa kasviksia jotta ne ehtii sulaa.

Usein tulee vain tehtyä niin että syö huonosti ja sitten tunti-puol tuntii ennen treeniä syö jotain pirtelöö ja puuroo et jaksaa ylipäätänsä mennä salille :D... Motivaatio-ongelmia vissiin.. Ää tänään pitää kunnostautua..

Originally posted by Swartsu
:lol1: Ketäpä itse kun toimit samoin? OPE
En Tiennytkään Että tämä On ÄidinKieLeN Foorumi

Anteeksi, ammattitauti.. En vaan voinut olla heittämättä :p

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom