Mitä mieltä mun palautumisesta?

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Ikä
40
40g maltodekstriini
25g whey 8100

prot n.20g /hh.39g /r.1g/kcal 249

(Tämä satsi taitaa kaivata kaakaojauheen tms. kaveriksi, että menee alas)

Siirryn vasta nyt tekee palautuksen ite (ennen reco power n. 65-70g) kukkaronkevenemisen minimoimiseksi. Mitä mieltä ootte, jos käytän noita kahta nutri plussan tuotetta, onko noissa mun gramma määrissä fiilaamista parempaan suuntaan?
Paljoko yleensä otatte hiilareita palautumisjuomassa? Entä ravinnossa treenin jälkeen?
Oon miettinny myös tota hiilareiden ja rasvan yhtäaikasta nuttimista. Jos safgassa paljon hiilareita ni paljoko sitä rasvaa sitte kannattaa maksimissaan nauttia hiilarisatsin yhteydessä? Ei kai siihen mitää suoraviivasta vastausta olekkaan, mutta ihan itteeni valottaakseni kyselen...
n. 10g rasvaa kerralla max. on mun yleinen "sääntö" yleensä ottaen, mutta jos hiilareita on runsaamman puoleisesti pyrin ottaa vähemmän rasvoja. Rasvatkin otan pellavansiemenöljystä/rypsiöljystä.

Fredrica sanoi:
40g maltodekstriini
25g whey 8100

prot n.20g /hh.39g /r.1g/kcal 249
Sinuna lisäisin kyllä proteiinin määrää. Mike joskus mua neuvoi, kun kysyin tuota samaa, ja ohjeeksi sain että protskua 40g ja hiilaria 30g (siis proteiinijauheen määrä voi olla korkeampi kuin 40g, niin että saat juomasta sen 40g proteiinia). Tuota sitten käytinkin ennen dieettiä eikä kyllä ollut mitään valittamista palautumisessa.

Paljoko yleensä otatte hiilareita palautumisjuomassa? Entä ravinnossa treenin jälkeen?
Tuohon ensimmäiseen kysymykseen tulikin vastaus edellisessä postissa. En ole sitten ihan 100% varma päteekö tuo määrä kaikenkokoisiin, mutta mikäli et ihan pikkiriikkinen taskuhiiri ole tai julmetun kokoinen jokinorsu, uskaltaisin väittää että joku 30g-40g on ihan hyvä määrä.

Hiilareita noin 40-60 grammaa sitten treenin jälkeisessä ateriassa. Yleensä treenin jälkeen syön pastaa ja lihaa, joskus vielä leivän. Ehkä n. 50g pastaa ja palan ruisleipää, mitähän siitä nyt hiilareita sitten tulee... Mutta tällä hetkellä en käytännössä ollenkaan, kun olen ketolla.

Oon miettinny myös tota hiilareiden ja rasvan yhtäaikasta nuttimista. Jos safgassa paljon hiilareita ni paljoko sitä rasvaa sitte kannattaa maksimissaan nauttia hiilarisatsin yhteydessä? Ei kai siihen mitää suoraviivasta vastausta olekkaan, mutta ihan itteeni valottaakseni kyselen...
n. 10g rasvaa kerralla max. on mun yleinen "sääntö" yleensä ottaen, mutta jos hiilareita on runsaamman puoleisesti pyrin ottaa vähemmän rasvoja. Rasvatkin otan pellavansiemenöljystä/rypsiöljystä.

Olettaisin, että 10-20g rasvaa aterialla on ihan ok määrä. Rasvahan hidastaa ravintoaineiden imeytymistä, joten voithan tehdä niin, ettet treenin jälkeisellä aterialla ota rasvaa. Ota vaikka sitten iltapalalla enemmän. Mä en ainakaan henkilökohtaisesti usko, että rasva+hiilarit mitenkään suoraan syöksyy vyötärölle, jos molempia nauttii kohtuullisissa määrin.

Proteiinia voisit minunkin mielestä lisätä palautusjuomaasi. Nostaisin määrän tuonne 40:nen kieppeille. Mulla on yleensä proteiinin ja hiilarin suhde fifty-fifty (40g-40g) palautuksessa ja se tuntuu toimivan ihan hyvin. Muutenkin noita hiilareita tuppaa aina kertymään muista ruokailuista hiukan liikaa näin offilla, joten siksi näin.

Rasvaa ottaisin tasaisesti pitkin päivää ja jättäisin hifistelyt muille ;)

Kiitos neuvoista!! Mietin aika hifisti kyllä, mutta käytännön toteutus ei sitten aina nii hifiä aina ookkaa :) Tarkkahan saa olla muttei liian. Yksilöllisyys kunniaan!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom