Mitä mieltä dietistäni ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tora
  • Aloitettu Aloitettu
Tarkoituksena olisi saada ylimääräiset läskit pois.
Mitat tällä hetkellä 181/86

Klo. 6.30 Aamupala

Kaurahiutaleita 1.5 dl
Reajuusto 200 g

Klo. 9.00 Välipala

Whey minttusuklaa 1 annos
Kylmäpuristettu rypsäri 1 rkl

Klo. 11.30 Lounas

Broilerin rintafile 200g
Kurkkua
Tomaattia
Salaattia

Klo. 14.00 Välipala

Whey minttusuklaa 1 annos

Klo. 16.00 Salille

Salin jälkeen palkkari n. 17.00

Klo. 18.00 Päivällinen

Paistijauheliha 250 g 7 % rasvaa
Kurkkua
Tomaattia
Salaattia
Kalanmaksaöljy 2 kapselia

Klo. 21.00 Iltapala

3 munaa
Kalkkunen leikekettä 50g

Total
Kcal: 2048
Hh: 39 g
Pp: 204 g
R: 122 g

Palkkarin kanssa

Kcal : 2426
Hh: 78 g
Pp : 239 g
R: 122 g

Saalaattien arvot puuttuvat laskusta.
Mitä korjaisitte ruokavaliooni ?
Kuinka usein kannattaisi pitää tankkaus päivä kerran vai joka toinen viikko ?

Liikunta: Sähly 2 kertaa viikossa tunnin ajan ja vajaan tunnin reipas kävelylenkki kerran viikossa.
Jossain välissä aloitan aamulenkit.

Pientä kommenttia...
Rasvan (rypsäri) otto kannattaa keskittää enemmän illemmalle. Eli rypsäriä vasta illemmalla.
Kokeneemmat saa kommentoida enemmän...
Ja söörtsiä kannattaa käyttää ja varmaan olet käyttänytkin.

..ihan hyvältä vaikuttaa, tohon on helppo tehdä muutoksia sit jos alkaa tökkimään... öljytki mun mielestä ihan ok.. tankkauksia ei kannata alussa sit pitää, että kroppa saa kiinni dieetistä eikä heti mee ihan sekasin... jos on tehoja kropassa vielä loppuviikosta, niin pitäisin tankkauksen joka toinen viikko, jos on paino ja voimat tullu kovan viikon jälkeen alas, sit tankkaisin.. eli tilanteen mukaan;)

iso jauhelihasetti on reenin jälkeen, kannattaa kuunnella vähän kroppaa alkaako kapinoimaan, sit tehä muutoksia jos alkaa;) eli keventää jauh. määrää esim...

EeDee sanoi:
Pientä kommenttia...
Rasvan (rypsäri) otto kannattaa keskittää enemmän illemmalle. Eli rypsäriä vasta illemmalla.
Kokeneemmat saa kommentoida enemmän...
Ja söörtsiä kannattaa käyttää ja varmaan olet käyttänytkin.
Rasvan nauttiminen päivän toisena ateriana pelkän protskun kanssa on ihan ok. Dieetti näyttää aika hyvältä. Eihän kaloreita tule liian vähän? Itse korvaisin tuon toisen protskujuoman (klo 14:00) jollakin "oikealla ruualla", esim purkillisella raejuustoa/rahkaa. Vaihtaisin illan rypsärin tilalle kylmäpuristetun oliiviöljyn ihan hormonitoiminnan takia. Vähän enemmän niitä kertatyydyttymättömiä rasvahappoja...

Tomi sanoi:
Rasvan nauttiminen päivän toisena ateriana pelkän protskun kanssa on ihan ok. Dieetti näyttää aika hyvältä. Eihän kaloreita tule liian vähän? Itse korvaisin tuon toisen protskujuoman (klo 14:00) jollakin "oikealla ruualla", esim purkillisella raejuustoa/rahkaa. Vaihtaisin illan rypsärin tilalle kylmäpuristetun oliiviöljyn ihan hormonitoiminnan takia. Vähän enemmän niitä kertatyydyttymättömiä rasvahappoja...

Jos kaloreita tulee liian vähän niin lisäänkö kaloreita proteiinista ja rasvasta vai otanko hiilareista osan ?
Jos vaihdan ton protskujuoman rahkaan/reajuustoon niin
jätetäänkö siitä rypsäri pois ?

Tora sanoi:
Jos kaloreita tulee liian vähän niin lisäänkö kaloreita proteiinista ja rasvasta vai otanko hiilareista osan ?
Jos vaihdan ton protskujuoman rahkaan/reajuustoon niin
jätetäänkö siitä rypsäri pois ?
Ota protskusta, koska olet komeasti ketoosissa noin vähillä hiilareilla anyway. Ota öljyt normaalisti rahkan/raejuuston kanssa.

Tomi sanoi:
Ota protskusta, koska olet komeasti ketoosissa noin vähillä hiilareilla anyway. Ota öljyt normaalisti rahkan/raejuuston kanssa.

Lisäänkö kaloreita lounaaseen ja päivälliseen ?

Tora sanoi:
Lisäänkö kaloreita lounaaseen ja päivälliseen ?
No nyt kun tuota uudelleen katson, niin älä lisää kumpaankaan, mutta mielestäni voisit ottaa iltapalalle lisäksi esim 50-100 g raejuustoa. Pitkä yö kuitenkin edessä ja tarvit mielestäni iltapalalle hieman lisää "jotain". Jos kalorit pomppaa mielestäsi liian korkealle, vaihda kokomunat pelkkään valkuaiseen. Raejuusto ja oliiviöljy imeytyykin sitten yön aikana mukavan hitaasti, joten elmistö jaksaa mukavasti yön yli, eikä nälkä varmaankaan ole niin kova.

Tomi sanoi:
No nyt kun tuota uudelleen katson, niin älä lisää kumpaankaan, mutta mielestäni voisit ottaa iltapalalle lisäksi esim 50-100 g raejuustoa. Pitkä yö kuitenkin edessä ja tarvit mielestäni iltapalalle hieman lisää "jotain". Jos kalorit pomppaa mielestäsi liian korkealle, vaihda kokomunat pelkkään valkuaiseen. Raejuusto ja oliiviöljy imeytyykin sitten yön aikana mukavan hitaasti, joten elmistö jaksaa mukavasti yön yli, eikä nälkä varmaankaan ole niin kova.

Lisään raejuustoa iltapalaan.
Kiitos hyvistä neuvoista ja kiitos muillekin vastaajille

Toivottavasti diettini tuottaa tulosta.

Tuo oli melkolailla samanlainen runko kuin mun dieetillä, protu+rypsärijuomatkin oli n. samassa paikassa. Mun mielestä ei ole yhtään liioiteltua vetää kahta protu+öljyjuomaa päivässä, enkä näinollen välttämättä korvaisi niistä toista raejuustolla. Mutta mulla onkin tuossa korvaamisessa duunit "esteenä", eli tuo juoma on kätevämpi ja kotona ollessa esim. viikonloppuna tuleekin sitten vedettyä esimerkiksi sitä raejuustoa.

Hyvältä näyttää:) Ota pitemmän päälle vaikka joka 5.päivä hiilaripäivä jolloin niitä tulis yli 200g niin kroppas ei mene säästöliekille ja lihas ala palamaan.

btw itellänikin oli dieetin "normi"vaiheessa treenin jälkeinen jaukkari/kanasetti aikamoinen (400-500g) ja hyvin meni perille. Paistoin kesäkurpitsaa ja sieniä lihan kanssa ja roppa tykkäs:D

Timba79 sanoi:
Tuo oli melkolailla samanlainen runko kuin mun dieetillä, protu+rypsärijuomatkin oli n. samassa paikassa. Mun mielestä ei ole yhtään liioiteltua vetää kahta protu+öljyjuomaa päivässä, enkä näinollen välttämättä korvaisi niistä toista raejuustolla. Mutta mulla onkin tuossa korvaamisessa duunit "esteenä", eli tuo juoma on kätevämpi ja kotona ollessa esim. viikonloppuna tuleekin sitten vedettyä esimerkiksi sitä raejuustoa.

Välillä voi olla itellä kans työt esteenä et täytyy ottaa protskujuoma.

Yhtä#Hauista sanoi:
Hyvältä näyttää:) Ota pitemmän päälle vaikka joka 5.päivä hiilaripäivä jolloin niitä tulis yli 200g niin kroppas ei mene säästöliekille ja lihas ala palamaan.

btw itellänikin oli dieetin "normi"vaiheessa treenin jälkeinen jaukkari/kanasetti aikamoinen (400-500g) ja hyvin meni perille. Paistoin kesäkurpitsaa ja sieniä lihan kanssa ja roppa tykkäs:D

Koska kannattaa aloittaa pitämään tankkauspäiviä?

Tora:

Sitten kun treenitehot romahtaa jne. No viimeistään kahen viikon päästä! Varmasti rupee liha sulamaan jos noin alhaisilla hiilareilla pitkään kituuttaa.

Yhtä#Hauista sanoi:
Tora:

Sitten kun treenitehot romahtaa jne. No viimeistään kahen viikon päästä! Varmasti rupee liha sulamaan jos noin alhaisilla hiilareilla pitkään kituuttaa.

Täytyy sit vaan seurata tilannetta.
Sitten kun pitää tankkauspäivän niin lisäänkö hiilareita mun ruokavalioon ja pitää sen muuten ennellaan ?

Tora sanoi:
Täytyy sit vaan seurata tilannetta.
Sitten kun pitää tankkauspäivän niin lisäänkö hiilareita mun ruokavalioon ja pitää sen muuten ennellaan ?

Jep. Lisää ne hyvistä lähteistä eli ei siis karkkia ja pullaa (no,ihan vähän voipi niitä sillontällön;))

Kaurahiutaleet,pastat,riisi,hetelmät jne toimii. Sun aineenvaihdunta saa hyvää shokkia ja lihasten glykogeenit täyttyy ja jaksat reenata kovempaa taas :whip:

Ota joku dieettivalmiste (stakki) avuksi ne vähän auttaa säästämään lihaa ja buustaamaan aineenvaihduntaa. Tsemiä dieetille!

Niin ja jos dieetti menee yli kahen kuukauden, voit alkaa vaihdella päivittäisiä kalorimääriä ja taas kroppa on ihmeissään eikä ehdi tottua mihinkään:D

Yhtä#Hauista sanoi:
Jep. Lisää ne hyvistä lähteistä eli ei siis karkkia ja pullaa (no,ihan vähän voipi niitä sillontällön;))

Kaurahiutaleet,pastat,riisi,hetelmät jne toimii. Sun aineenvaihdunta saa hyvää shokkia ja lihasten glykogeenit täyttyy ja jaksat reenata kovempaa taas :whip:

Ota joku dieettivalmiste (stakki) avuksi ne vähän auttaa säästämään lihaa ja buustaamaan aineenvaihduntaa. Tsemiä dieetille!

Niin ja jos dieetti menee yli kahen kuukauden, voit alkaa vaihdella päivittäisiä kalorimääriä ja taas kroppa on ihmeissään eikä ehdi tottua mihinkään:D

Onko stakkereita pakkiksen kaupassa en ainakaan nähnyt ?

Jos nyt dietti menee yli 2 kuukautta niin miten paljon kalorimääriä kannattaa vaihdella ?

kosaani sanoi:
Kertokaas miten tuosta voi tulla vain 39g hiilareita. Mun nähdäkseni jo tuossa 1,5dl kaurahiutaleita on enemmän hiilareita.

1,5 dl kaurahiutaleita olis jotain 25g hiilareita jos oikein muistan ja suoraan paketin kyljestä ton arvon otin.

Back
Ylös Bottom