Mitä lisäravinteita kannattaa ottaa/jättää..

Eli millasia vitamiineja,lisiä normi ruuan lisäksi..Tarkotus olis pysyä suht tiukas kuosis,ei massaa,mieluummin hiukka laihduttaa..
Pitää pystyä vetämään pitkiä marsseja,juoksulenkkejä jne...
Ite otan aamulla heti yhden Multivitan,2 tabl mangnesium-B-vitamiinia.Aamupalaksi puurot,myslit,0,5l vettä,ruisleipää,banaania..
Töissä 2 Omega 3 kalanmaksaöljylapselit, 1 Lean Stack.
Ennen reeniä 1 Lean Stack,reenit 10.30-12,palautusjuomana 90gr After Maxia+0,5 l kevytmaitoo,hedelmä,ruisleipä..
Töistä joko suoraan tunnin,puolentoista juoksulenkki tai normi kotiruokaa.Illalla ehkä kävelylenkki jos ei juoksua.
Noin ko 21-22 250gr rahkaa,200gr ananasmurskaa,liraus tiivistemehua,2 B-mangnesium tabua..
Reeneistä en nyt ala täs kirjottaan..ehkä myöhemmin..
Kiitos jo etukäteen...

Hmm, ihan jees ruokavalio, mutta treenin jälkeen ota AfterMaxia ja sekoita se VETEEN ja pidät taukoa seuraavaan ateriaan about tunti. Ja jos ihmettelet, että miksi, niin sen takia, että nuo proteiinit ja hiilarit imeytyisivät paremmin, sillä jos sekoitat tuon maitoon imeytyminen kestää puol ikuisuutta.

Tiedän, että olen vähän :david:, mutta itse vaan suosin enemmän tuota ripiätä palkaria, mutta toki hidaskin on hvyä, mutta tämä nyt on ome mielipiteeni, BTW vois joskus kokeilla Mass Blast+hera+krea+gluta kompoa treenin jälkeen.:D

NGV sanoi:
BTW vois joskus kokeilla Mass Blast+hera+krea+gluta kompoa treenin jälkeen.:D

IMO ei tartte tota kreatiinia tai glutamiinia. Ja voi mun mielest sekottaa ton aftermaxin maitoon koska ei ilmeisesti ole syömässä lämmintä ruokaa tunnin parin sisään..

Aamupalalta puuttuu prode kokonaan, saat ensimmäisen kerran kunnolla proteiinia koneeseen vasta palkkarissa. Jos tuossa on päivän kaikki syömiset, niin syöt muuten todella vähän. Onko toi "normi kotiruokaa" todellakin vaihtoehtoinen puolentoista tunnin lenkille?

Eli lisää nyt ainakin
- aamupalalle prodea ("oikea ruoka" tai lisäravinne, ei väliä)
- ennen reeniä nopeasti imeytyvää prodea (lisäravinne)
- 1h - 1,5h reenin jälkeen ateria (tai siirrä edes noi maito+leipä+hedelmä siihen, lisää mukaan esim raejuustoa tai tonnikalaa)
- Illalla säännöllisesti ateria klo 17-18 seutuvilla
- Iltapalalle tai -aterialle mukaan rypsiöljyä tms.

Voisit ottaa illalla pari kalaöljykapselia lisää. Lisäks kromia aamulla 200ug ja treenin jälkeen toiset 200 ug, ja joku vahva C-vitamiinivalmiste, 1-2g päivässä. Sinkkikään ei oo pahitteeks. Voit varmasti ostaa myös jotain vahvempaa monivitamiinivalmistetta, kuin toi multitabs. Kannattaa tutkia urheilijoille suunnattuaja vitamiinivalmisteita, niistä löytyy varmasti sopivia.

Sun treenistä sen verran, että jos treenaat aamupäivällä punttia ja juokset iltapäivällä, niin juoksun aiheuttama energiankulutus haittaa lihasten optimaalista kehitystä erittäin paljon.
Tee lenkkisi ennemmin aamulla tyhjällä mahalla, jos haluat pysyä kireänä. Lisäravinteista rasvahapot ja vitamiinit on ok. Sinun kohdallasi kun on niin paljon aerobista treeniä, niin haaraketjuiset aminohapot voisi olla hyvä antikatabolinen lisä otettavaksi ennen lenkkiä ja salitreeniä.

NGV sanoi:
hafanafa sanoi:
IMO ei tartte tota kreatiinia tai glutamiinia. Ja voi mun mielest sekottaa ton aftermaxin maitoon koska ei ilmeisesti ole syömässä lämmintä ruokaa tunnin parin sisään..
Jaa, etkö pidä kyseisitä tuotteista vai eikö ole tehonnyt sinulla. IMO nuo ovat tärkeitä aineita palkkarissa.

Kyllähän ne tärkeitä ovat, mutta todellisuudessa miten tärkeitä... Huomaatko kaameaa eroa jos et käytäkään niitä? IMO kreatiini vielä menee mutta glutamiiniin menevät rahat mielummin vaikka palkkarin muhin komponentteihin eli esim. nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja ja proteiineja... (joita kyllä After-Maxissa jo on... eli varmaan sit vaan lisää sitä :D )

Sitä paitsi After-Maxissa on jo kreatiinia ja glutamiinia, tosin aika häviävän pieniä määriä...

:piis:

En pidä minäkään glutamiinia mitenkään tarpeellisena jos sitä ottaa tyyliin 5 g palkkarissa. Käsittääkseni sitä pitäisi ottaa päivittäin ja jotain 20 g yhteensä jos meinaa että siitä esim. vastustuskykyyn jotain käytännön hyötyä on. Joskus pariin kertaanki oon vetänyt jonkun pussin glutaa pienillä annoksilla ja en mitään eroa huomannut minkään asian suhtee. Eli itse en käytä erikseen sitä. Krean hyödyt taas huomaa ja se nyt on muutenkin aika halpaa käyttää.

NGV sanoi:
Jaa, etkö pidä kyseisitä tuotteista vai eikö ole tehonnyt sinulla. IMO nuo ovat tärkeitä aineita palkkarissa.

No kreatiini minulla ainakin pelittää, mutta en silti sitä käytä. Ja threadin aloittanut tyyppi puhui että olisi aikomuksena hiukka laihduttaa eli ei varmaan tartte mitään kreatiinista tulevaa nestepöhöä.

Lisääkö toi kreatiini kuinka paljon finnien tulemista? Itellä tuppaa naama aina kukkimaan mikäli hirveen rasvasta sapuskaa vedetään, palkkarissa voisi kokeilla jos ei tollasia vaikutuksia ole.

Isoarska83 sanoi:
Lisääkö toi kreatiini kuinka paljon finnien tulemista? Itellä tuppaa naama aina kukkimaan mikäli hirveen rasvasta sapuskaa vedetään, palkkarissa voisi kokeilla jos ei tollasia vaikutuksia ole.
Itse olen vedellyt kreatiinia eikä ole tuommoisia tullut, mutta tosin ei minulla ole taipumuksiakaan..:rolleyes:

Jotkut ovat sanoneet kreatiinin aiheuttaneet heille finnejä, mutta sehän on eri asia kuin rasvan syönti.
NGV on kyllä nuori vielä, kyllä niitä finnejä hänellekin tulee myöhemmässä iässä:)

Isoarska83 sanoi:

Olen vuosikausia käyttänyt kreatiinia kuureittain eikä ole ikinä tullut edes yhtä finniä.

"Toisaalta keho itse tuottaa suuren määrän glutamiinia ( 40-120g/päivä), joten hyvin pienen päiväannoksen todellinen hyöty on kyseenalainen."

Quote yhdestä gluta artikkelista.

edit: lisänä tohon glutamiini keskusteluun. Muuttaako se 5g päivässä todella jotain? Tai 10?

Isoarska83 sanoi:
Lisääkö toi kreatiini kuinka paljon finnien tulemista?
Ei lainkaan, ainakaan mulla, vaikka perintönä on muuten herkkä iho.

Kiitti vinkeistä..Itekki oon ajatellu tota prodea lisätä aamupalaan..
Kreaa ja glutamiinii oon pikkasen kokeillu ja edellises palkkaris sitä olikin mutta tuntu omalla kohdalla vaan hiukka keräävän nestettä ja paino nous hiukan..
Lenkin juksen ehkä 2-4 krt viikos,muuten vaimon ruokaa,riisiä,kanaa,pastaa,prunaa jne...
Ja punttireeniä tulee 3-5 krt viikos,yleensä arkipäivinä,vkonlopun päivät menee melkein levätes ja yöt ovella juoppojen kanssa painies..

Back
Ylös Bottom