- Ikä
- 40
Valetudon punttiharjoittelussa on hyviä liikkeitä, rinnalleveto, maastaveto, askelkyykky ja sit lyöntivoimaa tukee mm. kiertoliike, eli laita painonostotanko lattialle, laita toiseen päähän ainoastaan vaikkapa 10kg kiekko, tartu siihen päähän missä kiekko on, kaksin käsin ja kierrä sivulta sivulle. Välillä voi tehdä ihanwhiteboy sanoi:Voisko joku kokeneempi kamppailija kertoa, että mitä lihaksia kannattaa kehittää vaikka esim. lyöntejä varten? Olen tässä treenennut Hokutoryu Ju-Jutsua ja BJJ:tä (urheilu-BJJ:tä, sekä BJJ:n vale-tudoa). Olen käynyt punttiksella hiljattain viimeaikoina. En vain ole tiennyt, että mitä lihaksia kannattaisi kamppailua ajatellen kehittää. Eli voisiko joku antaa vinkkiä, siitä että mitä lihaksia tarvitaan kamppailussa?
lyhyitä alle 5 toiston nopeita kiertoja, välillä taas pitempiä, jopa 25 toiston sarjoja. Kokeile varovasti aluksi, sitten ku keskivartalo tottuu liikkeeseen, voi lisätä painoja. Takuuvarma hyöty juuri esim. valetudossa. Askelkyykky rulettaa myös, alasviennit parantuu tämän myötä, ainakin minulla.
Sitten BJJ:ssä suorituskykyä voi parantaa pyörittämällä esim 5-10kg kiekkoa niskan takaa kasvojen eteen ja jatkaa niskan taa. Kymmenen kertaa kiertää molempiin suuntiin. Ja sit ku sä olet viel aika nuori niin voisit kyllä treenata sitä lajivoimaa enemmän kuin puntilla, niin köysillä ja renkailla omalla painollasi. Kiipeää köysiä, joka viikko yrittää parantaa että kiipeää vaikka yhden kerran lisää kattoon. 10x on lattiasta kattoon (olettaen ettei katto ole 2m :D ) on jo helkkarin hyvä kenelle vaan. Ottaa ny vaikka tavoitteeksi sen!
Renkailla voi tehdä dippi punneruksia, niin monta kuin saa. Joka viikko koittaa lisätä väh. yhden toiston. Lopuksi leuanvetoja, niin monta kuin menee, koittaa aina hiukan parantaa edellisen viikon vetoja.
Stemppiä treeneihin! :thumbs: