mitä lajia suosittelisitte?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja savsam
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tungen nyt tänne tätä Defendo juttua... Aika jännä, että sitä markkinoidaan melkein samoin mainoslausein kuin Magaa ja juuri samojen seurojenkin kautta. Onko kellään käytännön kokemusta? Kaveri kävi eräällä leirillä reenaamassa ja oli ilmeisesti aika tyytyväinen. Missäköhän kaikkialla sitä olisi mahdollista harjoitella???

mcronald sanoi:
Tungen nyt tänne tätä Defendo juttua... Aika jännä, että sitä markkinoidaan melkein samoin mainoslausein kuin Magaa ja juuri samojen seurojenkin kautta. Onko kellään käytännön kokemusta? Kaveri kävi eräällä leirillä reenaamassa ja oli ilmeisesti aika tyytyväinen. Missäköhän kaikkialla sitä olisi mahdollista harjoitella???

Defendoa harjoitellaan kravmagan ohessa muutamassa km-seurassa. mm. Heracles-Riihimäki ja Valkeakoski, Lahden Krav Maga ja Oulun kamppailuklubi.

Henkilökohtaisesti voin suositella MMA-pohjaista harrastetta. On oikeastaan ihan sama miksi sitä sitten haluaa kutsua. Shootfighting tarjoaa monipuolisen harjoitteluympäristön. Laji on hyvin organisoitu ja ottelemaan pääsee helposti (C-class, kynnys matala sääntöjen takia, suojat eikä maassa ainoastaan lukkopainia..), jolloin kamppailulajin tunnusmerkistö täyttyy. Eteneminen myös ottelurintamalla sujuu mukavasti, koska c-class:n jälkeen voi siirtyä b-class:n ja edelleen a:han ja sitä kautta vaikka Japaniin. Salikisoja on Suomessa ympäri vuoden. Pohjoismaisessa mittakaavassakin osallistuminen on mahdollista ja Suomessa järjestetyissä kisoissa on ollut ainakin ruotsalasia ottelijoita.

Itse en suosittelesi mitään "lakana"-lajeja, koska mielestäni ne eivät välttämättä sovellu länsimaiseen ajattelutapaan ja niissä on runsaasti muodollista hierarkiaa. Tämä on sitten täysin henkilökohtainen mielipide. En väitä, etteivätkö ko lajitkin olisi tehokkaita, mutta itse en kokenut niitä omikseni. Kannattaa muistaa, että puhuttaessa kamppailulajeista, itsepuolustus ei ole pointti.

kärpänen sanoi:
Itse en suosittelesi mitään "lakana"-lajeja, koska mielestäni ne eivät välttämättä sovellu länsimaiseen ajattelutapaan ja niissä on runsaasti muodollista hierarkiaa.

Lakanalajien muodollinen hierarkia on kaikkine saatananpalvontaa muistuttavine kumarteluineen tietenkin äärimmäisen vieras ja pelottava juttu. Siihen kannattaa kuitenkin jossain määrin perehtyä, vaikka harjoittelisikin pelkkää shootoa. Sama hierarkia on nimittäin niin sisäänrakennettu japanilaiseen kulttuuriin, että se tulee vastaan viimeistään siinä vaiheessa, kun olet päässyt shooto-urallasi sinne Japaniin ottelemaan.

Jos samassa pöydässä istuvat esimerkiksi Hell-Boy Hansen, japanilainen pääpromoottori ja kärpänen, niin on tärkeää tietää, missä järjestyksessä te kaatelette toistenne sakemukeja täyteen ja missä järjestyksessä se pöydän alla oleva korealaistyttö ottaa teiltä suihin. Ettei tule mitään ikäviä väärinkäsityksiä. Nolo homma, jos neljän ottelun sopimus kaatuu ensimmäiseen illanviettoon.

Jos meinaa tossa Shootossa huipulle, niin voi olla ihan hyvä idea tutustua vähän rättipainiin. Pienemmissä sarjoissa saattaa top kympissä olla pahimmillaan viisi judotaustaista kaveria. Ei kai sitä seoinagea tartte opetella, mutta on ihan hyvä tietää, että mitä se Baron meinaa kun se istuu pään päälle.

Jos samassa pöydässä istuvat esimerkiksi Hell-Boy Hansen, japanilainen pääpromoottori ja kärpänen, niin on tärkeää tietää, missä järjestyksessä te kaatelette toistenne sakemukeja täyteen ja missä järjestyksessä se pöydän alla oleva korealaistyttö ottaa teiltä suihin
:worship:
lolroflololo tai mitä ihme lyhenteitä siitä kuuluukaan käyttää kun repeää lukiessaan jonkun tekstiä!

kärpänen sanoi:
Itse en suosittelesi mitään "lakana"-lajeja, koska mielestäni ne eivät välttämättä sovellu länsimaiseen ajattelutapaan ja niissä on runsaasti muodollista hierarkiaa.

Sepäs vasta hirvittävää onkin! :jahas: Ei se salikäytös nyt niin ihmeellistä ole japanilaisissa lajeissa. Aika rento meininki siellä treeneissä voi olla kaikesta hierarkiasta huolimatta.

Jos sen itsepuolustuksen oppiminen on tärkeää, niin treenaa vaikka magaa, kunnon voit hoitaa vaikka salilla ja pururadalla.
Magalainauksia: "Tämä israelilainen itsepuolustusmenetelmä perustuu ihmisen luonnolliselle käyttäytymiselle stressitilanteissa ja sille faktalle, että hyökkäys tulee usein yllätyksenä."
"Israelin armeijan virallinen järjestelmä"
"Krav Magassa noudatetaan tasokoejärjestelmää perinteisten vyöasteiden sijasta."
"Krav Magassa käytetään mustia housuja ja valkoista t-paitaa."
" äärimmäisen tehokas, suoraviivainen ja helposti omaksuttava lähitaistelu- ja itsepuolustus menetelmä."

:worship:

Shizoku sanoi:
Tuolta löytyy testi jolla katsotaan mikä laji sopis sulle, tuon mukaan mulle sopis Jeet Kune Do.... :D

Boxing, Kendo, Kickboxing...... haha :hyper: Minä kun luulin että noi ois kaikista epäsopivimmat lajit mulle... mut testi pisti ne mulle sitten top3.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
...

tumppu1st sanoi:
Han moo doa en suosittelisi kenellekään, aseet siinä ovat miekkapainotteisia.

Heittoja oppii myös Hapkidossa, jujutsussa ja aikidossa.

-T
eip'. miekalle on tiet''kseni 2 kataa *ainakaan en ite ole n'hny useampaa. bo:lle on kolme kataa. nunchakuille on kans sarja ja nunchaottalut ovat vakiojuttu kisoissa. eli aseista siin' on miekkaa v'hiten. ainaki omien kokemuksien mukaan

Suositut

Back
Ylös Bottom