Mitä lajia alkaa harrastamaan?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minähän puhuinkin KEVYESTÄ painista!!!111!
Mutta tehkää vaan haarahyppyjä jos se teille paremmin tuntuu sopivan. :evil:

Kyllä minä tuon Saveten aloitan. Seuraavat peruskurssit alkavat maaliskuussa, joten sinne sitten.

Siihen asti jatkan nyrkkeilyä ja kohotan kuntoa. :)

Savatea tietenkin tarkoitin. Savete...

Nyt vähän kesti tää vastaaminen, mutta tässä lisäinfoa savatesta:

- Ei mitään rivissä sahaamista, eli ei mitään näitä japskiblaablaa jutskia
- iskut perinteisestä nekkailusta, potkut loogisia ja maalaisjärkisiä (eli toimii itsepuolustustilanteessa). Paljon potkuja reisiin.
- treenit pääosin paritekniikkaa (kaveri pitää hanskoja iskutyynyinä)
- osin säkkitreeniä
- treenit on hauskoja, huumori on mukana ja ainakin hesassa sterkat soi koko ajan salin nurkassa.
- kontrolloidun kontaktin matsitreenit ekan tasokokeen jälkeen, ei pakko mennä. Tietty alkeiskurssillakin otetaan kevyttä sparria.

Eli jos japanilaiset höpinä, pokkurointi ja ki-ain huuto kiinnostaa, savate on täysin väärä laji. Jos haluaa rentoa, maalaisjärkistä, hikeä roiskuttavaa treeniä, on savate ykkös vaihtoehto!

joo, itsellänikin oli suunnitelmissa aloittaa savate, mutta aika ei antanut periksi. Olin jo ilmottautunutkin alkeiskurssille, prkl. No, paremmalla onnella tulevaisuudessa, mutta kyllä Savaten vielä aion aloittaa!

edit: lisää lajista www.savate.com

Mitenkäs nuo tasot menevät Savatessa? Millaisia tasokokeita lajissa on?

Meilläpäin judo treenien alussa lämmittely hoidetaan pikaisella venyttelyllä jota seuraa joku peli (esim. judo jalkapallo missä otetaan välillä enemmän miestä kun pelivälinettä) ja sit lämmitellään just jollain kevyellä nujuamisella.

Judo sopii kyllä oikein hyvin 25 vuotiaana aloitettavaksi. Nyt uuden kurssin alussa oli ikähaarukka 15-30 (noin)

Brickster sanoi:
Pari kysymystä kuitenkin olisi.
1. Kannattaako enään 25v vuotiaana alkaa mitään treenaamaan? Löytyykö mistään saman ikäisiä aloittelijoita vai joutuuko vääntämään 15v heppujen kanssa?
2. Olisi kiva joskus päästä ottamaan jonkinlaisia otteluitakin, painoa kuitenkin löytyy lähemmäs sata kiloa ja minkäänlaista kamppailulaji taustaa ei löydy. Eli pääseekö kyseisissä lajeissa ottelemaan suurinpiirtein oman tasoisia kavereita vastaan, säilyisi varmaan tuo innostus paremmin jos pääsisi edes joskus testaamaan taitoja.

Kaverini kävi viime(?) Helsinki Thaiboxing Clubin alkeiskurssin ja hänellä oli ennen kurssia sama ikähuoli, mutta kuulemma puolet osallistujista oli juuri noin 25-30 vuotiaita, joten treenikaveri löytyi nopeasti. Ja hitto, kaksviishän on vielä nuori!

Itse oon nyt muutamissa saliskaboissa käyny ja aina on löytyny saman tasonen kaveri vastaan, eli kyllä ainakin thaiboxingissa on ainakin tähän mennessä löytynyt sopivan kokonen isommallekkin.. Ekaan ottelluun lähdin jo muutaman kuukauden tiiviin harrastamisen jälkeen, eikä ole tarvinnut katua. Laji on iskeny kovaa - aina sellanen TEHNYT-fiilis treenien jälkeen, toisin kun muutamien edellisten kamppailulajien kohdalla mitä tuli kokeiltua. Suosittelen! :rock:

Brickster sanoi:
Jostain syystä alkoi tekemään mieli alkaa treenaamaan jotakin kamppailu lajia.

Tarkoitus olisi treenata lähinnä kuntoilu/urheilu mielessä eikä niinkään itsepuolustus taitojen kehittämiseksi.

Itse ajattelin lähinnä savatea ja potkunyrkkeilyä sopiviksi vaihtoehdoiksi.

Pari kysymystä kuitenkin olisi.
1. Kannattaako enään 25v vuotiaana alkaa mitään treenaamaan? Löytyykö mistään saman ikäisiä aloittelijoita vai joutuuko vääntämään 15v heppujen kanssa?
2. Olisi kiva joskus päästä ottamaan jonkinlaisia otteluitakin, painoa kuitenkin löytyy lähemmäs sata kiloa ja minkäänlaista kamppailulaji taustaa ei löydy. Eli pääseekö kyseisissä lajeissa ottelemaan suurinpiirtein oman tasoisia kavereita vastaan, säilyisi varmaan tuo innostus paremmin jos pääsisi edes joskus testaamaan taitoja.

Mä lähdin potkunyrkkeilyn alkeiskurssille tänä syksynä melko samoista lähtökohdista. Tosin selvästi kevyempänä :) . Oon ollu aivan myyty ekoista reeneistä lähtien. Junnujen kanssa enimmäkseen väännetään, mutta en oo nähny sitä ongelmaksi. Suosittelen lämpimästi.

Taekwondo, siin pääsee kisaamaa ja otteluthan on about saman kokosii/tasosii tyyppei vastaa. Ja tietenki kannattaa alottaa vaikka on 25, onhan niit paljo vanhempiaki jotka alottaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Brasilian ju-jutsussa ainakin pääset könyään lujaa jos painista tykkää. Alkulämmöt otetaan yleensä lajikohtaisilla harjotteilla (mattoliikkuminen yms.) ...ja varmasti on reenien jälkeen semmonen olo että TUNTUU!!
Ps. Alkeiskurssilla oli keski-ikä varmaan just toi 25v

Jos et kerran aikaisemmin ole harrastanut mitään suosittelisin ehdottomasti potkunyrkkeilyä.

Lajista saa irti enemmän lyhyemmässä ajassa jos esim verrataan karateen. Siinä kestää jo pelkästään harjoitusmetodeista johtuen vähän kauemmin kun alkaa saamaan tekniikoista mitään irti.

Potkunyrkkeilystä on suoraviivainen laji ja ainakin KBT:n peruskursseilla peruskunto kohoaa takuulla.

Itsepuolustukseen toisaalta taas lajit joissa nivellukkoja, mutta niissä vaaditaan sitten pitkä harjoittelu jotta lukot ja halintaotteet tulevat niin automaattisesti että niitä voisi hyödyntää käytännössä.

Lyöminen ja potkiminen ovat ainakin minun mielestä itsepuolustustilanteessa vähän 2 piippuinen juttu. Voipi olla että saa itse helpolla syytteen ellei kyseessä sitten ole todella pakkotilanne eikä muuta ole tehtävissä kuin tod voimakas hyökkäys.

Back
Ylös Bottom