mitä/kuinka kauan ennen treeniä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hassasin
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
juu kysymys olis vähä sellanen että kuinka kauan ennen treenii kannattais nauttii jotain hiilari juomaa? itellä on tollanen UFS:ssän malto pussi.:dance2:
nii ja kuinka paljon kannattaa (grammoissa) tota hiilarii vetää enne treenii...sillee sopivasti,reilusti vai niukasti :lol2:

kiitos vastauksistanne jo valmiiksi, hauskaa bodailua:puntti:

kiitos vastauksistanne jo valmiiksi, hauskaa bodailua:puntti:

Ymmärtääkseni hiilarijuomilla ei tee mitään, palkkarissa sitä maltoa sitten. Ite oon ottanut tavaksi täältä syödä tukevasti 2½-3h ennen treeniä, siinä sitten niitä hiilareita et jaksaa salilla kolistella. :)

''...Viimeinen ateria ennen treeniä kannattaa syödä 2-3 tuntia ennen harjoitusta ja se olisi hyvä olla helposti sulava, jottei ruokaa enää olisi ruoansulatusjärjestelmässä kun harjoitus alkaa. Samasta syystä tämän aterian koko olisi järkevää pitää kohtuu pienenä. Joillakin on tapana nauttia runsaasti maltodekstriiniä (tai muuta nopeaa sokeria) sisältämä juoma tai patukka juuri ennen harjoitusta uskoen sen tuovan lisää energiaa. Tähän ei missään tapauksessa ole tarvetta ja sitä voidaan pitää suoranaisena virheenä. Juoma / patukka nostaa nopeasti verensokeria ja siten insuliinineritys lisääntyy voimakkaasti. Tämä saattaa johtaa verensokerin liialliseen laskuun, hypoglykemiaan, treenin aikana, jolloin puhti loppuu täysin kesken harjoituksen...''

http://ufsweb.myvisio.com/showpage.asp?id=4983

Tossahan tulee älyttömän pitkä tauko ruokailusta, jos vaikka syö sen aterian 3 tuntii ennen treenii sit treenaa 1,5 h ja siinä onki sit kulunnu melkee 5 tuntia. Kun yleinsä syön, 2-3 tunnin välein. Vai ymmärsinkö nyt jotenkin väärin?

Eipä siinä noin pitkää taukoa välttämättä tartte pitää. Mun mielestä kunnon ateria max. 2 tuntia ennen on hyvä. Tietty jos menee maha sekaisin yms. tollaisesta niin pitää sitten pidemmän tauon. Ja just ennen treeniä on hyvä ottaa vielä esim. pieni protsku+hiilaridrinkki. Siihen ei nyt kannata paljoa proteiinia ja hiilaria kuitenkaan laittaa.

Toihan on tosi yksilöllistä miten kauan ennen treeniä kannattaa syödä. Riippuu kanssa treenistä. Mulla punttitreenissä ei ole koskaan meinannu laatta lentää, mutta kamppailulajitreeneissä kylläkin jos on ollu liian lyhyt tauko syömisestä. Mulla tauon pitää olla pitkä, eli syön ruokaa jotain 3h ennen treenejä, sit 1h ennen treenejä vedän ihan pienen proteiinidrinksun, magnesiumit ja vettä. Tiedän yhden tyypin, joka syö hemoaterian 1h ennen thaikkutreenejä eikä koskaan oo puklannu tai mitään, että kokeilemalla se oma rytmi löytyy.

oon huomannut et 1.5h tukeva ateria ennen jalkatreeniä ei oo hyvä :D siin on tullut laatta monesti. Muis treeneis ei oo tuntunu mitään vaik meniski tunti ruuan jälkeen syömään. Vähä ny tulee jotain röyhtäsyit. 2h on varmaan aika hyvä syödä tukeva setti ruokaa. Jos 3h menis ja "suosituksen" mukaan jotain nopeesti sulavaa ni mul olis hirvee nälkä jo reilusti ennen treeniä:D

itse olen syönyt noin 1.5-2h ennen treeniä eikä oo tullu paha olo salilla, mut jos syön joku 3h ennen nii sitten tulee otettua gaineri n.1h ennen salia.

ite syön reilun aterian 1-2 tuntia ennen treeniä ja 15-30min ennen kreatiinit nokkaan ja menoks. hyvin on mulla toiminut

Latest posts

Back
Ylös Bottom