Mitä korjata?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Darky
  • Aloitettu Aloitettu
Hyvä Darky..
minulle tuli kirjoituksestasi hyvin omituinen olo ja mietin myös oletko nyt ihan oikeassa paikassa kysymyksinesi.Fiona ehtikin jo tarjoamaan Kutrin sivuja,mistä löydät paljon tietoa.Monella on täällä paljon kuntosaliharrastukseen,liikuntaan ja terveelliseen ruokavalioon liittyvää tietoa,esim.vilma-liina on huippuesimerkki siitä,mihin monet punttimimmit vuosien kuntoilu-uurastuksella tähtäävät. :worship:
Kiinteytyminen vaatii minun mielestäni lihaskuntoharjoittelua ja olen uskaltanut ladata tankoon ihan reilusti rautaa muuttumatta mieheksi :D
Kiinteytyminen ei tapahdu paikallisesti eikä paino kerro mitään kroppasi kokonaistilasta.Itse painoin pari vuotta sitten 6 kiloa vähemmän kuin nyt,mutta kroppa on tällä hetkellä paljon paremman näköinen.
Ja Darky..palstalta löytyy kyllä valtavasti tietoa siitä,miten saada kroppa hyvään kuosiin.Yllätys on se,että saa syödä ja vääntää rautaa ihan reilusti! :thumbs:

Mulle tuli nyt pari treeniin liittyvää parannusohjetta mieleen... Olen samaa mieltä kuin Vilma-Liina, sun kannattaisi alkaa treenata ohjelman mukaan, FAQilla löytyy varmasti sullekin sopiva jota voit sitten soveltaa sen mukaan mitä laitteita omalta saliltasi löytyy. Tämä ihan sen takia että kroppa kehittyisi tasapuolisesti, eikä niitä lihaksia todellakaan tarvitse pelätä -varsinkaan jos todella syöt noin vähän... Noin pienillä kalorimäärillä kroppasi tarraa kiinni jokaikiseen kaloriin minkä suuhusi pistät, aineenvaihdunta hidastuu ja laihdutus on paljon vaikeampaa. Paikallinen kiinteytyminen ja rasvanpoltto on ihmiskeholle mahdotonta. Eli keskity kroppaasi kokonaisuutena :)

Sanoit että treenaat salilla joka päivä vatsoja -siinä ei ole mun mielestä mitään järkeä, koska vatsalihakset tarvitsevat aikaa palautua siinä missä muutkin lihasryhmät. 2 krt/viikko pitäisi riittää ja tuloksetkin ovat todennäköisesti paremmat. Ja noista reisien loitontajista... Julma totuus on se, että ne vaikuttaa todennäköisesti täysin päinvastoin kuin toivoisit. Sillä reidenloitonnukset käytännössä vain leventävät takapuolta... Jos peppuun haluat muotoja niin kannattaa tehdä taaksepotkuja (kuten ilmeisesti oletkin tehnyt?) ja kyykkyä, prässiä, askelkyykkyä ym.

Hanki tietoa oikeanlaisesta ruokavaliosta ja treenistä kaikessa rauhassa, aiheesta on kirjoitettu niin paljon ettei sitä kaikkea voi mitenkään kertaistumalta omaksua. Tsemppiä kovasti!

tuomi sanoi:
Ja noista reisien loitontajista... Julma totuus on se, että ne vaikuttaa todennäköisesti täysin päinvastoin kuin toivoisit. Sillä reidenloitonnukset käytännössä vain leventävät takapuolta...

No ei kai nyt sentään? Puhuit nyt itseäsi hieman pussiin :D Miten se peppu voi levitä reidenloitonnuksilla, jos lihas ei pääse kasvamaan ( liian vähän ravintoa )? En kyllä muutenkaan ymmärrä, miten reidenloitonnukset leventäisivät takapuolta, eivät ne ainakaan lisää rasvaa sinne kerää? :rolleyes:

Fiona sanoi:
No ei kai nyt sentään? Puhuit nyt itseäsi hieman pussiin :D Miten se peppu voi levitä reidenloitonnuksilla, jos lihas ei pääse kasvamaan ( liian vähän ravintoa )? En kyllä muutenkaan ymmärrä, miten reidenloitonnukset leventäisivät takapuolta, eivät ne ainakaan lisää rasvaa sinne kerää? :rolleyes:

Näin mulle kertoi yksi kuntosaliohjaaja, joten en osaa tähän itse tyhjentävästi vastata. Mutta mieti nyt itsekin millä lihaksella loitonnuksia tehdessä teet enimmäkseen töitä, gluteus maximuksen sijaan suurin vaikutus tuntuu kyllä kohdistuvan jonnekin ihan muualle. Eli niihin pienempiin lihaksiin lonkan sivussa... Jotka varmaan kasvavat ihan samalla tavalla kuin muutkin lihakset. Pakaroita treenatessa on kuitenkin useimmilla varmaan tavoitteena saada takapuoleen pyöreyttä "taaksepäin", minkä saa paremmin aikaan tekemällä kyykkyä ja taaksepotkuja.

Ja en nyt vastatessani miettinyt pelkästään darkyn tilannetta (liian vähän ravintoa), kunhan kerroin mitä mieltä olen reidenloitonnuksista -turhia...

Sakael sanoi:
Ei millään pahalla, mutta olet ehkä väärässä paikassa kyselemässä neuvoja, sillä meidän punttimimmejen tavoitteena on kasvaa "isoksi", mikä on meidän mielestämme kaunista.

Ei millään pahalla, ;) , mutta eiköhän tänne joukkoon mahdu kyselemään, vaikkei ihan samat tavoitteet olisikaan (tuskinpa meillä muillakaan ihan yks yhteen) :) Ja eihän kukaan ole seppä syntyessään. Tärkeintä lienee, että itsellä on kipinä siihen, mitä on tekemässä.

Hieman asiaan vierestä, nyt parin kokeilukerran jälkeen suosittelisin puntista kiinnostuneille, mutta isoja lihaksia pelkääville body pumpia. Vaikka ite salilla käynkin ja tykkään tehdä reenejä vähän isommillakin painoilla, niin tuolla kyllä tuli ihan rapakuntoinen olo! :curs: Vaikka pumpissa ei ehkä painot päätä huimaa, niin ilmeisesti se tekemisen tahti ja liikkeitten vaihtelu sai tehot irtoomaan ja reenin tuntumaan :thumbs:

Mä olen kaverini kanssa käynyt useamman kerran tiukkaa keskustelua tästä kiinteytyksestä. Hän kun ei halua liian isoja lihaksia :) (mun mielestä tää on tosi hauska). Vaikka puserran neljästi viikossa itseni piippuun pakkotoistojen ja pudotussarjojen ja kaverin karjunnan avulla, niin en todennäköisesti vielä vuosiin tule pääsemään tyydyttävälle tasolle. Tuskin frendini tarvii pelätä, että kun on salilla tehnyt jalkaprässiä 40 kg:lla, niin yön aikana kasvaa aivan tajuttoman kokoinen kuutamo. Ja noista lihaksista kun ei tosiaan ole vaikea sitten päästä eroon, vaikka ne pääsisivätkin -hups heijaa- kasvamaan liian isoiksi.

Että sun ei Darky tarvi pelätä näitä "liian isoja lihaksia". Kunnon ohjelma vaan kehiin. Motivaatio kasvaa kummasti kun huomaat jaksavasi hieman enemmän kuin edellisellä kerralla. Ja laihduttaessa on sitten kiva, kun sieltä alta paljastuu jotain muuta kun luita. Tsemppiä treeniin :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom