Mitä kisaaminen maksaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mima_
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Noniin, on jo vähän aikaa askarruttanut että mitenkä paljon kisaaminen oikein nielee euroja? Hiukset, meikit, "puvut", värit jne ei vaikuta järin huokealta..:rolleyes: Raha nyt on varmaan sivuseikka niille joilla on palo lavalle, mutta mua ainakin kiinnostaisi tietää. Selailin vähän tuota kisaavien mimmien palstaa (itsellä ei ole moisia suunnitelmia moneen, moneen vuoteen jos silloinkaan:D ) ja mun silmät ei ainakaan havainnut vastaavaa kysymystä..? Ja kun en ole mikään konevelho niin en tiedä että kuuluuko tä kysymys edes tänne,ja et löytyykö jotakin vastaavaa threadia mutta jos sitten viisaammat jaksaisi korjata mun mahdollisen töppäilyn.. :nolo:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Lasketaas nyt mielenkiinnon vuoksi, mitä tämä suurinpiirtein tuli maksamaan (toisaalta ois ehkä parempi jättää laskematta :D ):

Asut: 410 euroa (kengät sain lahjaksi :haart: )
Protanit: 100 e
Lisenssi: 50 e
Kilpailijamaksut: 40 e + huoltajakortit 50 e = 90 e
Hotelliyöt: 120 e
Kuvaus kisan jälkeen: 50 e
Rakennekynnet huoltoineen: 120 e
Tekoripset ja meikit: 30 e (sisko meikkasi, eli tuossa vain tarvikkeet)
Hiukset: 0 e, näin lyhyeen ei paljoa kampauksia aleta tekemään :)
Bensakulut: n. 30 e

Lisäksi maksu valmentajalle, erinäiset lisäravinteet (joihin menee useita satasia) sekä varmasti vielä muitakin pieniä kuluja joita ei nyt tule mieleen. Säästöä tietty tulee siitä, kun jää baarireissut, ulkona syömiset sun muut pois :D Mutta ei kisahommaa rahan menolla pysty mittaamaan. Kalliiksihan se tietyllä tavalla tulee, mutta voisi rahansa turhempaankin käyttää. Ja kyllä se tunne, minkä tästä kaikesta saa ja kun saa sinne lavalle lopulta nousta, palkitsee rahanmenon monin verroin :)

Uteliaisuuttani kyselen, että mitä tuosta saa sitten palkinnoksi jos voittaa tai sijoittuu esim. kolmen parhaan joukkoon? Pokaalin, mainetta, kunniaa ja sponsorisopimuksia varmaankin, mutta jaetaanko myös rahapalkintoja?

Auts... melkein ei tekis edes mieli laskea, mutta pistetääs nyt ylös niin itsekin osaa vähän suhteuttaa että onko tässä mitään järkeä. :D

Vaikka tämän vuoden kisaamisen kulut...

Vuosivalmennus 500e
Kilpailijalisenssi 50e
Kisa-asut keväälle 500e, syksylle 900e
Kisakengät (ostettu ekalle kisakerralle) 20e
Kisavärit (USA:sta ostettuna) 15-25e/pullo... olisko niitä mennyt 3plo/kisa = 9 pulloa?
Meikki+hiukset kisapäivänä 70-100e/kerta, yhteensä 4 x
Kynnet 60-95e alusta asti rakentaminen, 55e-85e huollot, hankala sanoa mitä noihin nyt meni
Kampaajalla käynnit ennen kisaa 50-100e, yhteensä 3 x
Hotelliyöt 55-80e/yö, yhteensä 4 x
Kilpailijamaksut 20e, yhteensä 3 x
Huoltajakortit (vain Lahti) 30e
Matkustus 20-30e/reissu, yhteensä 3 x
Kilpailun jälkeiset mättöruuat... Kalleinta kisa-asujen ja valmennuksen jälkeen! :lol2:

Kaikki muut oheishärpäkkeet ja tilpehöörit maksoi varmaan vielä sata euroa. Lisäksi dieetillä on mennyt ihan luvattoman paljon rahaa lisäravinteisiin (paitsi nyt kun Fast tuli apuun :worship: ) ja rasvanpolttajiin. Niistäkään ei halua tinkiä, koska marginaaliasiat merkkaa dieetillä taas enemmän kuin offilla.

Palkinnoksi tänä vuonna sain loputtoman ruokahalun, superhelposti rasvaa keräävän kropan, pari pokaalia ja lahjakortin joka oikeuttaa hakemaan Force GH Stackin expossa niiden osastolta, arvatkaa muistinko. :D

edit: Hulluinta on, että sitä maksais saman vaikka samantien koska kisaaminen on vaan niin kivaa!

No mähän pääsinkin hävyttömän halvalla kun teihin vertaa :eek:

Lohdutuksen sanoja luvassa..
vaikka teiltä on suolaisesti tuota rahaa mennyt, niin täytyy muistaa että usealla ihmisellä pari baari reissua juomineen,takseineen ja hävitettyine kännyköineen on jo tuon arvoisia. Älkää siis tunteko pahaa mieltä. Minusta ainankin rahanne on hyvin sijoitettu itsenne iloksi! ja ennen kaikkea mitkä muistot..:haart:

Lohdutuksen sanoja luvassa..
vaikka teiltä on suolaisesti tuota rahaa mennyt, niin täytyy muistaa että usealla ihmisellä pari baari reissua juomineen,takseineen ja hävitettyine kännyköineen on jo tuon arvoisia. Älkää siis tunteko pahaa mieltä. Minusta ainankin rahanne on hyvin sijoitettu itsenne iloksi! ja ennen kaikkea mitkä muistot..:haart:

näin olen itsekin aina ajatellut.esim monella menee aski päivässä ja baariin n.150 per viikonloppu +50€ roskaruokaan per viikko. yhteensä 5666,5€per 6kk

Zone-sarja -42%
Ohhoh :eek: Mä oon vähän äimänä.. Jos olen joskus kilpailemista sitten joskus tulevaisuudessa ihan pienesti salaa rohjennut ajatella niin enpä kyllä enää.. Varsinkin yllätti tuo kisa-asun hinta.. niissä on niin vähän sitä kangastakin.. Pitääkö ne aina tilata jenkeistä asti ellei itse osaa tehdä? Eli eikö suomessa myydä? Ja mikä on tuo huoltajakortti?

En millään tapaa kuitenkaan paheksu teitä ja rahan käyttöä. Mun mielestä pitää satsata siihen mistä itse tykkää ja mitä pitää tärkeänä, ja mikä onkaan parasta kuin itseensä sijoittaminen!! :D Ite oon ainakin ajatellut esim. salikortin ostosta niin. Joidenkin mielestä sekin kun on niin kallis... (400 € menee vuodessa) Mulla säästyy paljon rahaa (jos opiskelijalta nyt voi säästyä) kun en polta enkä juokaan eikä roskaruuistakaan mee ku karkit ja jädet :)

Ei todellakaan kenenkään ole pakko esim. asuihin pistää isoja rahoja. Saahan ne teetettyä edullisemminkin (Suomessa TAI ulkomailla!) tai vuokrattua jonkun vanhan asun. Mä olen noita asujani lainaillut tytöille nyt ulkomaan kisoihin. Minusta ne on kauniit ja ansaitsevat tulla käytetyksi useammin kuin vain kerran. Mun mielestäni se ei niiden arvoa vie, jos joku toinen kisaa samoissa - ei sitä katsojat ja tuomarit muista enää seuraavalla kerralla kuitenkaan. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja mikä on tuo huoltajakortti?

Jos käyttää kisassa huoltajaa apuna, on huoltajakortti tavallaan huoltajan lippu takahuoneeseen :)

Huh, kyllä näyttää rahaa menevän:eek: Mut kaikki kunnia teille ketkä omistaudutte tälle asialle, on tosi ihailtavaa et jaksatte säästää ja panostaa rahaa tähän. Et me muut saatais sit pudottaa silmämme ku astelette lavalle;)

Kisavalmistautumiseen saa menemään rahaa kyllä niin paljon kuin siihen haluaa laittaa. Omalta kohdaltani voin sanoa päässeeni aika edullisesti sen suhteen. Itse en ole koskaan maksanut valmennuksesta. Puvuista yleensä vain materiaalikustannukset. Meillä on kisatiimiin kuuluvia osaajia, joiden kanssa rahan vaihtaminen tuntuu turhalta puolin sun toisin. Hyödynnämme ennemmin toistemme tieto-taitoa, jolloin kustannukset/panostus pitkällä aikavälillä pysyvät tasapainossa.

Valmennus: 0 euroa, oma tietotaito yhdistettynä muiden kilpailijoiden kokemukseen
Kilpailijalisenssi: 50e
Kisa-asut: materiaalit (kangas+strassit) max. 100 euroa. Kisatiimiin kuuluvien ompelutaitoisten ystävien hyväksikäyttö
Kisakengät: 50e
Kisavärit (Jenkeistä tilattuna) 15-25e/pullo, max. 1.5-2 pulloa/kisa
Meikki+hiukset: 0 euroa, kisatiimiin kuuluvien ystävien (kampaaja ja kosmetologi) hyväksikäyttö
Kynnet: 10 euroa
Kampaajalla käynnit ennen kisaa: normaali maksu 50-75 euroa
Kilpailijamaksut 20e/kisa
Huoltajakortit: 20-30e/kisa

Kilpailujen matka- ja majoituskustannukset sekä vuotuinen lisäravinteiden käyttö minulla on ollut ilo saada sponsoreiden avustuksella ilmaiseksi tai marginaalihintaan. Sen sijaan kuukausittainen ruokalaskumme kahden hengen taloudessamme vastaa varmasti monilapsisen perheen (4-6 hlö) menoja :)

Palkinnoksi tänä vuonna sain loputtoman ruokahalun, superhelposti rasvaa keräävän kropan, pari pokaalia

:offtopic:
Faidra, mitä tarkoitat tuolla "superhelposti rasvaa keräävällä kropalla"? Kerääntyykö rasvaa dieettaamisen jälkeen jotenkin helpommin? Sekoittiko kisadieetti aineenvaihdunnan ja elimistö meni säästöliekille, vai mistä on kyse?

En ihmettele jos heti kisojen ja rankkojen dieettien jälkeen keho kerää kaiken ravinnon mitä on saatavilla, mutta mietin vain kuinka pysyvä olotila tuo on. Eikö tilanne tasoitu ajan myötä kun syö jonkin aikaa normaalisti?

Nyt menee jo off-topiciksi... mutta jatketaan nyt vielä. Mä voisin yhdistää tämän ketjun vaikka tuonne kisakysymysten ketjuun jossain vaiheessa.

Tasoittuu se painonnousu ja aineenvaihdunta ajan mittaan ja varmasti niillä kisaajilla vielä helpommin joiden dieetit ei ole olleet mitään extremeratkaisuja (tiettyjen makroravinteiden rajoitus, yksipuolinen ruokavalio jne). Mulla tuo ketodieetti tuntuu tekevän sen, että paino nousee TODELLA helposti dieetin jälkeen. Saa pitää insuliinin kunnolla kuristuspannassa jos haluaa pysyä edes siedettävässä kunnossa. Dieetin jälkeen ruokavalion pitää mielestäni olla melkeinpä vielä tarkempi kuin dieetillä, siihen asti että keho on normalisoitunut. Mulla tähän omien havaintojeni mukaan menee 1-3kk... tämän hurjan kokemukseni perusteella. :jahas: Eli siis kun kokemusta ei kovin paljon ole niin harvinaisen vaikea sanoa.

Mutta siis... jos haluaa kisojen jälkeen pysyä kunnossa, niin kai paras tapa olisi hissuksiin nostella kaloreita. Aineenvaihdunta melkein väistämättä hidastuu loppua kohti ja keho yksinkertaisesti kuluttaa vähemmän. Henkisesti sitä on tosi hankala käsitellä, koska tottakai sitä haluaa uskoa että kroppa kuluttaa sillä kovalla treenimäärällä muka yhtä paljon kuin kalorilaskurit sun muut antaa olettaa. Ei se vaan ainakaan mun kohdallani niin tunnu menevän. 2000-2100kcal puhtaalla ruokavaliolla, 5-8h/vk treenimäärällä paino nousee tasaisen tappavaan tahtiin.

Latest posts

Back
Ylös Bottom