Mistä yhtyeestä voi joku jäsen lähteä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ramppa
  • Aloitettu Aloitettu
.. Niin kysymys ja aihe koskee sitä, että mistä yhtyeestä voi jäsen läheteä, joko omasta halusta tai ilkeästi muuta kautta (kuten "Dimebag" Darrell Lance Abbott, pantera) ja bändi jatkaa menoaan?
Lähdöistä on monta esimerkkiä..

Paul Day lähti ja hänet korvasi Dennis Wilcock ja vokalisteja oli vielä muutama ennen Bruce Dickinson:ia ja silti yhtye menestyi ja oli ainakin minun korvaan kuullosti hyvältä. (Iron Maiden)

Burton lähti.. ikävästi (Metallica)

Johan ja Glenn erosivat bändistä juuri Whoraclen ilmestymisen jälkeen. (In Flames)

jne..

MUTTA mikä bändi ei ennä toimisi yhden jäsenen mentyä??

Näin esimerkkinä voi sanoa ettei Pantera toimisi enää, eikä olisi toiminut jos joku muu kuin dimebag olisi lähtenyt!

Lisää bändejä mitkä toimisivat mitkä ei?

mutta toimisiko HIM uudella basistilla/kitaristillä/rumpalilla, niin niiden nimiähän ainakaan minä en muista...

tuossa alkuperäisessä kysymykseesä tarkoitin sitä, että jos yksi jäsen(ei se tunnetuin/merkittävin) poistuisi..

neutraali antoi hyvän esimerkin, HIM ei toimisi ilman valoa, mutta jos basisti vaihtuisi? luulen että HIM vielä toimisi jne.

tohon ylempään viitaten, Pantera on mielestäni yhtye joke ei olisi tullut toimeen silloisia jäseniään: Vincent ja Darrell Abbott, Rex Brown ja Phil Anselmo.

Onhan noita basisteja, rumpaleita ja kitaristeja, jotka on "helposti" korvattavissa.

Max lähti Sepulturasta, mutta bändi jatkoi menoaan, ilman kummoisempia levyjä kuitenkaan.

Exoduksessa on ollut jos jonkinmoisia vaihtoja.

Biohazardin alkup. kitaristi potkittiin pellolle.

Tossa nyt pari mitä tuli mieleen..

.. Niin kysymys ja aihe koskee sitä, että mistä yhtyeestä voi jäsen läheteä, joko omasta halusta tai ilkeästi muuta kautta (kuten "Dimebag" Darrell Lance Abbott, pantera) ja bändi jatkaa menoaan?
Lähdöistä on monta esimerkkiä..

Paul Day lähti ja hänet korvasi Dennis Wilcock ja vokalisteja oli vielä muutama ennen Bruce Dickinson:ia ja silti yhtye menestyi ja oli ainakin minun korvaan kuullosti hyvältä. (Iron Maiden)

Burton lähti.. ikävästi (Metallica)

Johan ja Glenn erosivat bändistä juuri Whoraclen ilmestymisen jälkeen. (In Flames)

jne..

MUTTA mikä bändi ei ennä toimisi yhden jäsenen mentyä??

Näin esimerkkinä voi sanoa ettei Pantera toimisi enää, eikä olisi toiminut jos joku muu kuin dimebag olisi lähtenyt!

Lisää bändejä mitkä toimisivat mitkä ei?

Pakko nostaa tuo Burtonin lähtö esiin.Omasta mielestäni Burtonin kuolema oli tavallaan myös metallican kuolema.Tämä siksi koska Cliff Burton oli metallican musiikillinen johtaja eikä James ja Lars.Metallica teki parhat levynsä silloin kuin Burton oli mukana säveltämässä biisejä.Verratkaapa vaika Master of puppetsia tai Ride the lightningia ...And justice for all:iin.Ei sillä ,että justice olisi huono levy,mutta kyllä Cliffin suuri panos kuuluu.
Ja mitä tulee metallican 90-lukuun,niin en usko,että Burtonin aikana mitään load roskaa olisi purkitettu.Mahdotontahan tuota on sanoa,mutta en ole kuitenkaan yksin tämän mielipiteen kanssa.

Vois olla kyllä vaikea kuvitella Machine Headia ilman Robb Flynniä tai Slayeria ilman Arayaa.

tai Bodomia ilman Laihoa.
Cradle of Filthissä on tainnu ajan myötä vaihtua kaikkia muut (ja vielä useempaan kertaan) paitsi laulaja.eli voi olla että ilman Dania ei CoF pyörisi :D

Ollaanko yhtä mieltä ? Laulaja on TODELLA vaikea korvata,muut jäsenet korvattavissa...Näin vähän yleistäen,vain muutama toimiva muutos tulee mieleen (Maiden ja ACDC ja Sabbath)

Jos bändin laulaja on kovassa asemassa voi tämän lähtö olla tuho yhtyeelle. Sama pätee myös bändin biisintekijöihin. Pelkät soittajat ovat yleensä "helposti" korvattavissa.

Tämäkin on kuitenkin minusta vähän kaksipiippuinen asia. Jos biisintekijät lähtee ja korvataan yhtä hyvillä tai paremmilla biisintekijöillä niin ei varmasti tuota mitään ongelmia. Sama pätee myös vokalistiin. Lähtisikö bändistä kuka tahansa niin se on ainakin mahdollista korvata ja bändi voi tehdä jatkossa hyvää musiikkia. Palaset vain pitää loksahtaa paikoilleen. Se on sitten eri asia, että voidaanko puhua enää samasta bändistä.

Edit(lisäys): Minusta biisintekijät ovat varsinkin metallimusiikissa tärkeämmässä asemassa kuin laulaja. Itse ainakin kuuntelen metallia mieluummin hyvillä biiseillä ja keskiverto laulajalla kuin paskoja biisejä erittäin hyvällä laulajalla. Kun kaikki riffit, melodiat, kitarasoolot on kondiksessa niin se antaa jo paljon vaikka laulu ei olisikaan täydellistä.

mutta toimisiko HIM uudella basistilla/kitaristillä/rumpalilla, niin niiden nimiähän ainakaan minä en muista...

tuossa alkuperäisessä kysymykseesä tarkoitin sitä, että jos yksi jäsen(ei se tunnetuin/merkittävin) poistuisi..

neutraali antoi hyvän esimerkin, HIM ei toimisi ilman valoa, mutta jos basisti vaihtuisi? luulen että HIM vielä toimisi jne.

tohon ylempään viitaten, Pantera on mielestäni yhtye joke ei olisi tullut toimeen silloisia jäseniään: Vincent ja Darrell Abbott, Rex Brown ja Phil Anselmo.

juu ei ne muut jäsenet siihen vaikuttais. maailmassa tuskin on yhtään sellaista bändiä jossa muun kuin keulakuvan vaihtuminen vaikuttaisi oleellisesti bändin suosioon.

Ollaanko yhtä mieltä ? Laulaja on TODELLA vaikea korvata,muut jäsenet korvattavissa...QUOTE]

En ole ihan samaa mieltä.Miettikääpä Iron maidenia ilman Steve Harrista!Se olisi todella sielutonta.

Harris :rock:

SAMAA mieltä,ACDC ilman Angusta :curs: ,yleistin tahallaan,koska johtotähteä ei voi korvata,mikäli heitä on bändillinen ,asia on lähes sama: Yrittihän Maidenkin tätä,mutta Bruce on Bruce :D

Gers vois lähteä Maidenista eikä tuntuis missään.

Hoho. Kun näin tredin otsikon, niin arvasin heti, että Gersiä tarjotaan aika nopeasti. Oletko itse muuten soittomies? Pitääkö tuota Gersiä huonona ainoastaan oikeasti soittamisesta jotakin tajuavat? Itse en ymmärrä tuota Gersin "huonoutta".

Enempi se varmaan haittaisi jos säveltäjä(t)/lauluntekijät lähtee. Muuten noissa vainhoissa heavy-rock pändeissä kävi joskus seiskyt-kasikyt-luvulla aika vilske (Sabbath, purple jne...). Nykyään ei kait tollasia pändistä toisiin hyppimisiä hirveemmin ole. Heh, olishan se jos vaikka Ville Valo ottas ja lähtis, kiakus vähän aikaa Nightwishssä, kotipellon kanssa tekis vähän musaa ja menis takas himii kun tulis basistin kans taas toimee, sit kohta basistil lähtis kun ei kestä Valoo. Basisti hengailis vähän aikaa The rasmuksen kanssa ku niil on...

Ollaanko yhtä mieltä ? Laulaja on TODELLA vaikea korvata,muut jäsenet korvattavissa...Näin vähän yleistäen,vain muutama toimiva muutos tulee mieleen (Maiden ja ACDC ja Sabbath)

onhan se totta että laulaja on vaikea korvata mutta esim. The Haunted bändissä on käsittääkseni vaihtunut 2 kertaa laulaja ja toimii vieläkin :rock:

Back
Ylös Bottom