Mistä saa tietää oman koneen proxyn ja portin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Otsikossa kysymys.

Pitäisi asentaa semmoinen kielen itseopiskeluohjelma ja tuollaista se pyytää..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuskinpa sulla proxyä on käytössä, jos ihan kotikoneella olet.

Enivei
IE: Tools, internet options, connections, lan settings -> proxy server
FF: Työkalut, asetukset, lisäasetukset, verkko-välilehti, yhteys-kohdasta asetukset

No eipä olekaan. Kävin tuolla selaimen paikassa jo katsomassa aiemmin eikä siellä mitään ollut, joten ajattelin, että ehkä sellainen on muualla. Se kieliohjelma ei kuitenkaan toimi. Kaippa vika on jossain muualla..

Kerrotko pikkasen lisää tuosta ohjelmasta? Käyttääkö ohjelma selainta toimintaansa? Ihmettelen miksi ohjelma kysyy proxy tietoja asennettaessa.

Proxy on siis tietojeni mukaan välityspalvelin. Nämä palvelimet sijaitsevat verkossa ja niiden pääasiallinen tarkoitus on vähentää verkon kuormaa ja säilöä erinäistä dataa (lähinnä www-sivuja). Portteja taas on melkoinen määrä, osa porteista on "varattu" tietylle protokollalle, kun taas osa on satunnaisia "palvelupisteitä".

Luulisin siis että mikäli ohjelma tällaisia tietoja tarvitsee, on ne määritelty ennalta ja löytyvät ohjelman asennusohjeista, tai sitten ne liittyvät jollaintavoin ohjelman tapaan käyttää verkkoa, jolloin ohjelmalle täytyy antaa tieto mistä palomuurin reijästä suunnistaa tarvitsemiinsa verkon palveluihin. Ne ohjelmat joita itse olen asentanut koneisiin ja jotka näitä tietoja tarvitsevat, ovat itsenäisesti etsineet polkunsa.

On vierähtänyt jonkun verran aikaa siitä kun viimeeksi olen näitä asioita opiskellut, joten tietoni voivat olla vanhentuneita tai jopa väärin muisteltuja, mutta toivottavasti tästä on jotain apua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom