Mistä "ruoka" tavasta et ikinä luovu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maaru
  • Aloitettu Aloitettu
Tehdääs tälläinen Gallup..
Eli jokaisella on heikot kohtansa ja himonsa. Treenistä johtuen tietenkin on jokainen omalla tavallaan nipistänyt jostain "herkusta".
Kysymys siis kuuluu mikä on ruuan/ruokailutapoihin liittyvä Tapa,mistä et ikinä luovu..tai ehkä dietin aikana,mutta muuten? Mistä tavasta pidät kiinni?

*mulla se pinttymätön tapa,mistä en ole ajatellut luopua,on se ihana margariini"silmä" kaurapuuron joukossa. Ei maistu kaurapuuro miltään jos se ei saa pientä rasvaa mukaan :hmmm:
tietenkin jos syön puuron keitolla,rasva jää pois.
Mutta rasva,sokeri ja kaurapuuro *heikkona*

Toinen kysymys voisi olla sitten päin vastainen:
Mikä on sellainen tapa,mistä olet luopunut,etkä koskaan aio ottaa sitä takaisin???

*margariini leivällä :urjo: siitä olen luopunut jo vuosia sitten. Joten aina käy rankaisija keräämässä rasvat pois leivältä,jos siellä sellaista on. Leipä missä on rasvaa päällä,maistuu mun mielestä ihan kaamealta. Näkkileivänkin syön ennemmin pelkästään *rousk rousk* kuin rasvan kanssa.....

Mulla on kaksi asiaa joista en luovu. Kaurapuuro+raejuusto seoksen kanssa on AINA oltava mansikkakeittoa ja maitorahkan kanssa "nautitaan" AINA joko ananaspurkki tai bona... Neuroottistako... :evil:

Silloin tällöin on PAKKO SAADA:hmmm: rahkaa-kasvirasvajäätelö-luumuhillokomboa

ja sitten se mistä on luovuttu jo aikaa sitten ja takaisin ei enää otetata on kaikki muut leikkeleet/makkarat ym paitsi ohuen ohuen Herra Snelman kalkkuna

Näistä en luovu:
- Paahtoleipä, vaaleinta mahdollista laatua (PSST! Tietääkö kukaan saako Suomesta mistään englantilaista ihanaa isoa paahtista??)
- Kaurapuurossa AITO VOI ja sokeri
- Omatekemät voipohjaiset kastikkeet
- Juustot (siis oikeat juustot, ei 12%-kengänpohjat)
- Satunnaiset herkut

Näistä olen luopunut:
- Jokapäiväinen suklaa - olin ennen uskomaton suklaanmussuttaja
- Sokeriset mehut ja limut, nykyään juon janooni pelkkää vettä (harvoin light-limua)
- Syöminen syömisen vuoksi, kun ei ole muuta tekemistä. Tätä harrastin paljon, kun olin sinkku ja asuin vanhempien luona. Nykyään ei ole varaa eikä tarvetta täyttää olemista ruualla. Ihme kyllä en ole koskaan ollut mitenkään lihava...

Ääh, tämä kuulostaa nyt itsestäni(kin) aivan kamalalta... kun sanon, etten aio luopua viinistä ja siideristä!!! :evil: En nyt toki kumpaakaan hanat auki kittaa *seliseli*, mutta kyllä kerran viikossa lauantai-iltana pari siideriä tai hyvässä seurassa ;) jaettu vinkkupullo maistuu NIIIIIIN hyvältä! Tästä en usko dieetilläkään luopuvani, koska eikös puolikkaassa punkku- tai valkkaripullossa (valkkarit aina kuivempia, tottakai!) tai vastaavasti kolmessa light-siiderissä ole vain kolmisensataa kaloria?

Mitäs muuta... ei oikeastaan tule mieleen, sillä mielitekoni ovat yleensä hyvinkin "kertaluontoisia" eikä minulla oikeastaan ole jotain yhtä (tai useampaa:D ) "pakko saada" -herkkua. No, ehkä irtonamit aina välillä *heh*...

Luopunut olen minäkin rasvasta leivän päällä, jo reilut 10 vuotta sitten, samoin maidon juonnista. Light-mehuja ja -limuja join vielä muutama vuosi sitten reilustikin, mutta nyt ovat nekin jääneet pois. Vesi vanhin voitehista! :)

Aah, juuh, lisätään vielä, että ohraeväästä, mallasmedestä en ole valmis luopumaan koskaan. Mulla ei tosin ole tapana koskaan ottaa vain kahta-kolmea esim. lauantai-iltana. Silloin kun otan, niin 15 taitaa olla lähempänä totuutta :D Tätä tapahtuukin sitten vähän harvemmin :kippis1:

Originally posted by PMLats
Mulla ei tosin ole tapana koskaan ottaa vain kahta-kolmea esim. lauantai-iltana. Silloin kun otan, niin 15 taitaa olla lähempänä totuutta :D Tätä tapahtuukin sitten vähän harvemmin :kippis1:

:kippis1: Kyllähän se pari-kolme aina välistä itselläkin lipeää, ts. kun menen ulos kavereiden kanssa niin en tod. sylje lasiin :D Mutta, PMLatsin sanoin: tätä tapahtuukin sitten vähän harvemmin. :cool:

PMLats, Jättijaosta olen löytänyt tuota isoa englantilaista vitivalkoista paahtista.

Kahvista en luovu (vaikka mulla onkin jo mahahaava).

Rasvaisista juustoista olen lähes luopunut. Samoin siitä, että laitan pullan päälle voita. Ja makkarasta ja nakeista (paitsi kevyt).

Originally posted by naiskovis
PMLats, Jättijaosta olen löytänyt tuota isoa englantilaista vitivalkoista paahtista.
KIITOSS!!! Sinne siis viikonloppuna leippee hakemaan :hmmm:

Juu, vinkku se Wilhelmiinankin suussa maistuu suloiselta kuin linnun maito. On vielä tänä minun "dieetti-aikana" maistunut vielä enemmän kuin yleensä, joten varsinaisesta itsekurista ei kyllä meikäläisen kohdalla voitane puhua :D Kiristymistä ei silmällä havaittavissa...

Oikeastaan juuri mistään en ole luopunut, vähentänyt vain. Ruokavalioon on lisää tullut proteiinipitoiset eväkset eli nämä rahkat ja raejuustot. Juu ja herkkupäivän pitsan tilaan ilman juustoa!

Siis Tytöt ....*nauraa* nythän puhuttiin ruuasta mutta kyllä se viinikin siihen listaan itsensä iskee. Pahin tapa mulla oli joulun aikoihin se kun tulin töistä (baarista) lämmitin glögiä ja punkkua joukkoon..muutama pipari aina sillon tällöin,mutta niitähän ei lasketa,kuten viini :hmmm:
Tuli mieleen jotain mistä en luovu,JUUSTO *ahmii kaksin käsin* olen ihan hulluna juustoon,mistä lienee sekin johtuvan.

Ps. tosta juomingista tuli mieleen että olen nyt löytänyt kyllä uuden suosikin..kunhan sitä joku päivä saa vielä maistakin,saa siis vain laivalta.
(tai sitten Turku on tuppukylä ja sitä ei ole täällä)
Smirnoff Ice SUOSITTELEN :hmmm: :lol1: :kippis1:

Juu, minullekin maistuu hyvä punkku! Näin dieetillä juon välillä lasillisen hiilaripäivän kunniaksi, en muuten. Normaalikaudella kyllä maistuu enemmänkin. Lisäksi myös siideri ja viski, välillä liiankin hyvin.. :hmmm:

Kaurapuurosta ja raejuustosta en luovu ikinä ne löydettyäni! Välillä on enemmän puuroa ja välillä vähemmän... Kyytipoikana äitin tekemä omenahillo on parasta, mutta vähäkalorinen mansikkasoppakin on ok. Tuore leipä on suurinta herkkunani. Norm. kaudella syön sitä enemmänkin, mutta dieetillä lähinnä hiilaripäivinä. Jännä juttu muuten: syön kanaa tosi paljon ympäri vuoden, ja silti se on edelleen tosi hyvää :)

aprikoosit

Ei ihan tavasta tai sen jättämisestä mutta muuten suuri herkku minulle on kuivatut aprikoosit - ne saavat vatsanikin toimimaan hieman paremminkin kuin leseet, luumut ym.

Mutta kumma kyllä kun yritin etsiä netistä tietoa aprikoosien vauhtitehon syystä (tavallisesti syy on kuidussa tai sorbitolissa), selvisi että ne auttavat päinvastoin ripuliin korkean kaliumpitoisuuden takia!

Siis oli vaiva kova vatsa tai ripuli, aprikooseila saan herkutella?!

Juomapuolelle kyllä taitaa minullakin mennä jos pitää ajatella, mistä en ehdottomasti luovu. Kyllä perjantai-illan kruunaa pari jääkylmää Strongbowta, ei siitä pääse mihinkään. Tosin saattaa mennä pari-kolmekin viikkoa ilman.
Olisi vaikea luopua myös ns. mässypäivästä. En oikein vielä tiedä, miten teen keväällä alkavalla dieetilläni. Ehkä yritän panostaa hiilareihin vaikkapa vähärasvaisen pullan ja pannarin muodossa ja unohtaa suklaat ja irtokarkit. Vaikka tietysti käy niin, että kun jotain ei saa syödä, niin juuri sitä tekee mieli, vaikka aikaisemmin olisi tullut mainiosti toimeen ilman sitä :rolleyes:

Luopunut olen sen sijaan meetwurstista sekä rasvaisista juustoista. Juustoa tulee ostettua tosi harvoin, ehkä n. kerran parissa kuukaudessa. Aurajuustoa menee eniten erilaisissa kastikkeissa yms. Meetwurstin tilalla on kinkku ja kevytmaksamakkara. Ai niin, siitäkin olisi vaikea luopua! Ajattelin juuri tuossa että jos tulisi raskaaksi niin menisi ruokavalio uusiksi leivänpäällisten osalta: Ei tuorejuustoja eikä maksamakkaraa...

JUOMAPUHEITA

Huomaatteko että puheessa esiintyy kovasti alkoholipitoisia juomia? Olenko oikeassa että me punttimimmit ollaan melko paljon rennompia tuon alkomaholin käytön kanssa kuin esim. rautaiset miehet? Monelle on kova pala ottaa yhtään kesken dietin tai kovan treeniputken...

Minä olen epäonnistunut yksilö näissä ruokavalinnoissa: ainut mistä olen oikeastaan luopunut on voi leivällä ja jokapäiväinen karkki (herra siunaa meidän jokapäiväinen herkkumme). En kerta kaikkiaan saa itseäni dietille, vaikka tarvetta olisi (tosin vain pientä). Rahkankin kanssa vetelen vaniljacremeä ja syön joka päivä himpun verran liikaa. Mutta saanpahan ainakin tarpeeksi protskua! Pitäisi varmaan päästä johonkin selviytyjiin niin saisi kerralla pois - tippuisin vain hetkessä suuren suuni takia!

Juomapuolelle meni miunkin luovuttamaton: saunaolut, ehdottomasti. Paitsi kahtena tiettynä aikana vuodesta en nauti sitä, mutta se on oma valintani. Toinen on sitten tietysti se suomalaisen juoma, kahvi. Pystyn kyllä olemaan ilmankin, olen joskus kokeillut. Ei tehnyt kuin päivän tai puolitoista tiukkaa, pientä päänsärkyä, ja sitten olo normalisoitui.

Nykyisin en varmaan enää luopuisi - nyt iso ruksi seinään, mimmit - raejuustosta, (sanoi entinen raejuustonvihaaja). Parhaillaankin mussutan tätä herkkua jogurtin ja pakastepuolukoiden kera. Lyömätön yhdistelmä miun makuuni. Vie kummasti makeanhimon ja on terveellistä.

Jo vuosia sitten luovuin voista leivän päällä, jos samalla panen kyytipojaksi jotain leikkelettä. En myöskään ostele jokaisella kauppareissulla "sitä pakollista suklaapatukkaa". Itse asiassa mussutan tätä nykyä erittäin vähän suklaata. En edes mässypäivänä. Herkuttelen muulla tavoin. Makeista limukoista olen päässyt irti. Jos haluan makeaa, juon karpalolta maistuvaa vichyvettä. Nampsis! Parempaa kuin limu, sanoisin.:hmmm:

Mulla ei noiden juomisten kanssa ole väliä, kun en juurikaan juo. Joskus harvoin kylmää siideriä, mikä on ihanaa ja raikasta.

Mä en itse luovu runsaasti suolatusta floorasta enkä jälkiruoasta ravintolasapuskan jälkeen. Enkä kermajäätelöstä. Jos pitää jäätelöä ostaa ni ihan kunnon kermaista jäätelöä! Suosittelen Ingmannin Golden sarjan Creamy caramel jäätelöä, njammmm :hmm:

Olen luopunut melkeen kokonaan mäkkäriruoasta ja suklaasta ja karkista. Ennen tuli mässäiltyä karkkia/suklaata joka päivä. Nykyään ei oikein tee mieli edes herkkupäivänä.

Kun aloin miettimään, että mistä en ikinä luopuisi niin ei mulla oikein ole silleen mitään täysin ehdotonta mistä en luopuisi. Suurena irtokarkkien ystävänä olisin ennen sanonut, että niistä ne luovu, mutta ei mulla nykyään ole niihinkään niin kauheeta himoa, no okei en varmaan voisi niiden mussuttamista ihan täysin kokonaan lopettaa.. :rolleyes:

Vaikka pidän aika tiukkaa ruokavaliota niin ihanat illanvietto hetket hyvässä seurassa viinin ja herkkujen kanssa ovat sallittua, koska teen niin aika harvoin, en tunne sellaisista huonoa omaatuntoa. No joo sellaisesta en voisi kokonaan luopua.. enkä saunaoluista ja grilliherkuista kesäisin mökillä.. ja ja ja...

Hauska threadi, mulla näitä safkaan ja juomaan liittyviä fiksaatioita riittää!

Mulla on lähinnä kaksi juomaa, joista en luovu muuta kuin pomminvarman kuoleman uhatessa. Dieetti tai ei, näitä mä en vaihda:
- PEPSI MAX (hätätilassa myös cokis ja/tai sprite light käy)
- viini (puna, valko tai rosee, tilanteesta riippuen)
- kahvi

Sitten on juttuja, joita ilman voin elää satunnaisia aikoja, mutta näitäkään en kokonaan jätä:
- alkoholijuomat (kaikki muu paitsi skottiviski)
- tuore ranskalainen maalaisleipä (rapea kuori, pehmeä sisus)
- salmiakki
- juustot
- croissantit
- roskaruoka (etenkin ranskalaiset ja majoneesi!!)

Mistä olen luopunut:
- margariini (missään muodossa)
- italialainen meetwursti
- popcornit voisulalla

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom