SUPERCARB 1kg -40%

Mistä ostatte vaatteenne (ei treeni)?

Tänään alkoi masentaa. Kaupoilla ollessani törmäsin vanhaan tuttuun ongelmaan; vaatteet kirraavat mm. hartioista, pepusta ja reisistä. Olen 170cm pitkä ja painan 73kg, lihasta on paljon, mutta on sen lihaksen päällä pieni fläsäkerroskin. Sinällään minulla ei ole ongelmia kokoni suhteen muuten, mutta shoppaillessa ärsyttää, ettei vaatteita meinaa löytyä. Kun en ole liikkumassa, tykkään käyttää naisellisia vaatteita, mutta nyt alkaa ihan oikeasti koot loppua, erityisesti hartioiden kohdalta, kesken.

Olen jo pidempään ajatellut "ei hätää kyllä viimeistään urheilukaupoista löytyy jotain päällepantavaa, jos perus henkkamaukan kamppeet eivät meinaa istua", mutta tänään totesin, että monet koon 42 vaatteet näyttävät todella urpoilta. Käsiä ei saa nostettua ylös, kun hartiat ja selkä ottaa kiinni. Vyötäröltä vaatteet taas pussittavat. :wall:

Onneksi sentään takapuolelleni löytyy toistaiseksi housuja ja hameita. :D

Onko täällä muita, jotka ovat suurinpiirtein samoissa mitoissa? Mistä hankitte vaatteenne? Olen pari kertaa yrittänyt googletellakin "raamikkaammille" tytöille vaatteita ulkomailtakin, mutta ei ole sattunut silmiin tällaisia nettikauppoja.

Yksikin kiva huppari jota käytän on miesten L-kokoa. :rolleyes: Aina vaan ei tekisi mieli kulkea urheilullisissa kledjuissa, kun se oma tyyli on kuitenkin aikalailla naisellisempi. :)

PS. Toivottavasti tällaista ketjua ei ole vielä tehty. :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Voi, tiedän niin tunteen.. Mulla pituutta saman verran, painoa tosin 10kg vähemmän, mutta suuri murheenkryyni on istuvien farkkujen ja shortsien löytäminen! Tänäkin kesänä niin monet tuskailut vietetty shortseja etsien. M- koko jää reisistä kiinni, kun vyötärö olisi hyvä ja L- koossa sitten taas lahkeet istuisivat, mutta vyötäröön voisi tunkea kaksi meikäläistä... Huoh. Onneksi Vilasta löysin sitten loppujen lopuksi istuvat shortsit. Farkkujen ostaminen onkin sitten ihan luku erikseen, ahdistaa pelkkä ajatuskin uusien farkkujen etsimisestä syksylle, että taidan jättää suosiolla väliin. :D

Täällä aika lailla sama tilanne kun Hedee:llä pituutta ja painoa myöten, ja farkkuja ei ole käytettykään sitten 3 vuoteen. Reidet tyyliin kokoo 40 ja vyötärö 34, täys mahdottomuus. Oikeestaan melkein kaikki vaatteet on ongelmallisia, t-paidoista lähtien... Yleensä tyydyn vaan paitojen kohdalla siihen, että hartioista kinnaa ja vyötärön seudulla pussia...

Millaisia housuja te sitten käytätte, ellette farkkuja? Minulla sama ongelma... tai sehän taitaa kaikilla kyykkäävillä naisialla olla. Olisi vähän pakko laittaa kouluun/ töihin muut kuin verkkarit.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Tää ei nyt varmaankaan ole ihan sellainen vastaus mitä haetaan, mutta vaatteiden teettäminen ompelijalla ei ole läheskään niin kallista kuin voisi kuvitella. Esim. teetetyt farkut tulevat halvemmaksi kuin Dieselit jne. Muutoinhan farkut (ja muutkin vaatteet) on aika pitkälle tehty melko geneeristen mittojen mukaan.

juup kyllä mullakin on vaikeuksia löytää sopivia housuja vaikka reidet ei ole niin älyttömän massiiviset. Ite joudun käyttään farkkulegginsejä ku muut ei vaan mene jalkaan. :( ja t-paidoista en edes rupee jauhaan kun kaikki on tehty muodottomille pötkylöille. H&M paidat kiristää hartioista ja on löysä vyötärön kohdalta, joten on pakko käyttää vaan toppeja.

Oon suunnilleen saman kokoinen mitoilta kuin Kinkkis. Tuntuu että parina viimevuotena vaatekoot ja -mallit on muuttuneet kaupoissa ihan absurdeiksi. Hauskinta (no ei ollut hauskaa oikeesti) kun kokeilin erään PLUS-malliston koon 48 housuja, jotka sain vain polviin asti ylös :jahas: Samalla kun lahkeet kapenee ja kapenee, yli 40 koon housuissa haarakorkeus tuntuu kasvavan radikaalisti, niinkuin leveälanteisilla ja -reisisillä nyt automaattisesti olisi välitön tarve nostaa ne housut korviin.

Tuurilla löytyy sokoksen ja stockan aleista istuvia siistimpiä vaatteita, hyvällä mäihällä jotain rennompia paitoja menkkahaukalta tai seppälästä. Tykkään myös kierrellä kirppiksiä, sieltäkin saattaa löytyä helmiä.

Kirppiksiltä pääosin. Käytän onneksi paljon mekkoja ja hameita.
Farkuissa pohkeet aiheuttavat ekan ongelmakohdan. Bootcutit parhaimmat. No sitten pitäisi saada reidet lahkeisiin... huoh. Ja jos saan päälle onkin sitten lahjepituus taas mielenkiintoinen.
Yläosissa haittaa tissittömyys sekä pitkä selkä :)
Niin ja uusi ongelma yläosissa, ei mahdu hauis kunnolla teinipuseroihin - jee! Se on hyvä juttu :)

Vinkkinä muuten, ystäväni jolla on reidet huomattavasti suuremmat verrattuna muihin mittoihoin ostaa farkut GAP:ltä, niillä on joku fuller-malli... Tosin ei ostellut näitä Suomesta, en tiedä onko kyseistä merkkiä saatavilla.

Minkä kokoset reidet teillä on yleensäkin? Ku mulla on reiden keskiosasta mitattuna 55cm ja reiden yläosasta 62cm. Kiinnostais vaan ihan vertailu mielessä, koska tosiaan reidet ei ole ton massiivisemmat ja on hirveen vaikee löytää housuja. :wall:

GAPn farkkuihin mäkin luotan (ostan ulkomailta, joten en tiiä kotimaan myyntitilanteesta). Myös Espritillä on ollut hyviä malleja ajoittain. Lempifarkut on edelleen Levikset. Ulkomailla Levis-tyttö mittasi takapuolen ja vyötärön ja haki sitten hyllystä oikeanmalliset. Ilman myyjiä en jaksa nykyisin ostaa housuja.

Eipä ole löytynyt kuin vahingossa istuvia vaatteita. Kauhulla oottelen talvea, mistä istuva takki?! Mulla ei mahdu hartiat muuta ku semmosiin takkeihin joihin menis sitten kaksi mahaa (tai tuplakokoinen vyötärö), hieman toki liioiteltuna mutta kuitenkin. Ja sitten jos on hyvä säkä ja löytyy takki jossa on hartioissa tilaa tarpeeksi, eihän mun kädet mee hihoista läpi.
Joskus jo trikoopaita tökkää jopa kyynärvarteen.... Ja jos ei halua raskauspaidan näköistä paitaa, olkasaumat on melkeen kaulassa. :(
Housujen kanssa iisimpää, luotan muutamiin ONLYn malleihin. Melko matalia. Mulla ei oo ns. kapeaa vyötäröä verrattuna lantioon ainakaan. Lantio on kapea, samoin takamus on pieni, ja reidet samassa suhteessa vaikkakin enin rasva on just reisissä.
Ja pillifarkut näyttää kamalilta mun jalassa, on oltava bootcutit tai vähintään suorat lahkeet. Näkyy kuitenkin lahkeen läpi reisissä lihakset sen verran että kapeat lahkeet tekevät jaloista jotenkin naurettavan typerän näköiset.

Netistä löytyy parhaat "putiikit".

Kyllä mä tilaan pääasiassa kaikki vaatteeni netistä nelly.comista tai bubbleroomista; siellä on niin paljon vaihtoehtoja ja jos ei sovi päälle niin aina voi lähettää takas. Ja kun tulee reissattua 3-5krt vuodessa ulkomailla niin sieltä usein tarttuu mukaan vaatteita mitä ei jokaiselta vastaantulijalta löydy täällä Suomessa :)

Kyllä riittää 56cm reiden kooks, että farkut kinnaa. Lähinnä se ongelma on se reisien koko suhteessa vyötäröön jne. Ja farkut kun ei oo listalla (eikä muuten mulla onnistu myöskään noi jegginssit tms, pohkeet!) niin yleensä jostain Vero Modasta oon löytäny sellasia mustia, joustavia, vähän siistimmän näkösiä housuja. Ei nyt olis ehkä ne mitkä ostasin jos ei olis tämmöstä ongelmaa, mutta ainakin vyötärön, persauksen ja reidet kaikki suht nätisti niihin. Lahkeet vähän leveet, mahtuu pohkeetkin. ;)

Itselläni suurin ongelma on löytää hartioista istuva kauluspaita, jossa kuitenkin olisi riittävän pitkät hihat ja joka kuitenkin muuten istuisi. Niin ja selkä on kans kilometrin mittainen. En ole mikään erikoisen lihaksikas, mutta olen pitkä ja omaan kapean vyötärön suhteessa hartioihin ja lantioon. Eli jos hartioista paita istuu on se mallia teltta ja helma on jossain liian korkealla. Töissä pukeudun naisellisesti, lähinnä mekkoihin ja hameisiin, joten housuongelmaa ei juuri ole (nykyään onneksi on pitkälahkeisiakin housuja), eikä näillä narujaloilla ihan heti tulekaan. :D Vaatteet ostan usein H&M:ltä ja yhä enenevässä määrin Zarasta.

Onko vinkkejä missä kannattaisi teettää vaikkapa juuri laadukas kauluspaita?

Mulla ei ainkaan toistaiseksi ole ongelmaa löytää istuvia vaatteita ihan perusmallistoista, mut kaverilla on tuo sama combo, jossa reittä ja peppua riittää, mut vyötärö on kapea (ei tosin tällä hetkellä, kun on raskaana :lol2:). Leviksellä on mallisto nimeltä Curve ID, jossa on kolmelle eri vartalotyypille sopivat mitoitukset. Noista Bold Curve on sopiva sellaiselle ihmiselle, jolla niitä kurveja on siel takapuolen ja reisien kohdalla ja ainakin mun ystäväni on ylistänyt niitä monta kertaa.

Mua myös kiinnostaisi tuo kauluspaitajuttu. Oon koittanut käyttää jotain Vero Modan joustavia kauluspaitoja, jotka melko hyviä on (niitä vaan ei enää oo liikkeissä näkynyt). Tosin niissäkin mahan kohdalla tyhjää koossa M, vaan koko S sitten on niin nitku hartioista ja olkavarsista että näyttää kamalalta. :(
Toki jos olisi tarpeeksi viitseliäs ja osaisi, voisihan noita muokata kaventamalla. Mutta kun ei jaksa.... Töihin silti tarviin siistimpiäkin vaatteita.

Nelly on minun suosikki, olen onnistunut löytämään sieltä aikamoisia löytöjä niin arki kuin parempaankin käyttöön. Lisäksi Vero Modalla on aika yleispäteviä rättejä, minulla oli taannoin kanssa farkkuongelma mutta nykyisin termi "leggins" pitää sisällään aika farkkumaisia vaihtoehtoja eli hurraa sille. Yhdet eniten kävellyistä housuistani on Better Bodiesin semmoiset camot. Gazozilla tosiaan on reenatulle tarakalle ja reisille ihan vartavasten tehtyjä farkkuja.
Vihaan H&M:a, ei se hintakaan päätä huimaa mutta voi jösses se laatu...ja kirraa aina selästä!
Nettikirppiksiltä löytyy aikamoisia aarteita.

Kokeilin muuttomyynti-alessa olleita Puman huppareita...siis eikö nykyään urheiluvaatteita suunnitellakaan urheileville naisille? Koko muuten aivan passeli, mutta hartioissa sellanen käsienliikutteluvara olis ollut mukavaa myös. Kiristi siis. Seuraava koko, XL!!!, olisi ollut todella muodoton teltta päällä.(toinen ilmiö, mitä tulee vastaan, että helma jää navan yläpuolelle) Fantsun hupparin metsästys on onneksi vasta aluillaan, mutta onko tätä samaa ilmiötä odotettavissa merkiltä kuin merkiltä? Adidaksesta ja Nikestä ei niin väliä, saan niistä punaisia näppyjä, mutta muuten: mistä (ei-edes-niin-)leveäharteiselle naiselle istuva huppari? Jotain merkkejä mitä suositella?

Höh, Nikea oisin suositellut, oon onnistunut löytämään vyötäröltä kapeahkon, mutta kuitenkin ylhäältä tarpeeksi leveän hupparin kyseiseltä merkiltä.
Mulla on kuitenkin melkoinen ero vyötärön ja hartioiden välillä.
Mutta melkolailla on samaa odotettavissa. Joko otat reilusti joka paikasta rennon hupparin tai sitten ylhäältä nitkun. Tosin ehkä voi olla toivoa jos nyt ei ihan niin epäsuhtainen ole kuin minä.

Suositut

Back
Ylös Bottom