Oon tossa katsellut noiden levypainojen hintoja ja todennut että aika hintaviahan noi on...
Eli mistä saisi halvalla muutaman painon? Olis tarkoitus hankkia 15 kg:n ja ehkä 20 kg:n sekä muutama kappale 5kg:n levyjä kotikäyttöön?
Tarjoustalosta olen löytänyt tähän asti edullisimmat levypainot normaalille 50 mm tangolle.
Hinnat pyöristetty euron tarkkuuteen:
1,25 kg = 4 e
5 kg = 14 e
10 kg = 18 e
15 kg = 25 e
20 kg = 33 e
Valikoimaa voi olla aika sekalaista eri Tarjoustaloissa. Itse jouduin käymään kahdessa Tarjoustalossa. Kolmannessakin pitäisi käydä, jos haluaisin 15 kg:n painot vielä. Voi niitä tosin varmaan tilatakin, jos haluaa kaiken yhdestä paikasta.
Painot on ilman kumipäällysteitä. Ovat kuitenkin suht' laadukkaan näköisiä ja nostokahvat on isommissa näppärät.
Ite olin myös ostamassa noita Tarjoustalon levyjä, mutta sitten näin siellä kaupan lattialla palasina olevan 20kg:n kiekon.. jäi ostamatta kun kerta ihan kuljetuksessakin tai jonkun "kokeilemana" hajoaa.
Jepaa, mistäköhän löytyisi halvimmalla levypainotanko, norm 50mm? Kahtelin nuita hintoja niin jotain 110 e näytti halvimmat mielestäni. Taidan vielä laittaa osto/myynti foorumin puolelle osto kyselyn.
Tankoja kannattaa katsella käytettyinä, ovat saatanan kalliita uusina. Itse metsästelin tässä joku aika sitten ja parin viikon etsiskelyllä tärppäsi standardimittainen 20 kg laakeroitu tanko + 40 kg painoja hintaan 90€. Pelkkiä painoja kannattaa varmaan katsoa ihan kaupoista, harvemmin kukaan myy pelkkiä painoja. Nyt pitää itsekin etsiä painoja kun 60 kg:llä ei paljoa mavetella :D Tällaisia voisin kaksi kipaletta ostaa.
Mitä luulette, kuluvatko levypainojen kumipinnoitteet rikki jos punttaa kohtuukarkealla soralla? Mietin vain että ostanko kumipäällysteiset painot vai päällystämättömät - kumilla varustetut olisivat halvempia, kahvallisia ja nopeammin saatavilla.
Noh, kun talvi tulee niin kai sitä pitää joku rätti pään päälle saad :D Njoo, ostanen kumitetut, jos kumit kuluvat niin mitäpä se haittaa, en tee niillä kuitenkaan mitään. Eiväthän ne puntit siitä huonommiksi mene muuten kuin itse kumin osalta jos kumit häipyvät.