Mistä laadukkaita jalopenoja/pepperoneja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elffi
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Varmaan kohta jokaista yleisintä jalopeno valmistetta testanneena syön tällä hetkellä Prismoista löytyvää La Costena merkkistä tuotetta (löytyy samasta hyllystä mistä tortillatuotteet). Kilohinnaltaan erittäin edullinen, jopa halvempi kuin Rainbow. Turkkilaiselta takapihalta tuoreena saamieni jalopenojen jälkeen noi Tsatsoulis Bros:n Royalit maistuu lähinnä suolaskurkulta ja minä haluan tulista. Riippuu siis siitä mitä hakee, mutta tulista ja tuoreen olosta tuotetta edulliseen hintaan hakiessa mä olen ostanut nyt puolitoistavuotta tuota La Costenaa. Dietatessa jalopenoa menee n. 100g per lämminateria joten pieni vertailu on aikanaan ollut paikallaan :D

tuossa kuva kyseisestä tuotteesta
images

samalta merkiltä löytyy myös punaisesta pepperonista tehtyjä slaisseja.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Säilyketuotteista löytyy lidlilistä ihan hyvää jalopenoa....vatsa ja minä tykkään mutta muut perheessä ei:(

Mä annan ääneni Tsatsoulis Bros:n Royal pepperoneille. Mun mielestä aika samaa matskua kuin useiimmissa kebab/ pizza -mestoissa.

Mun maulle sopivimpia on "Kreikkalaiset miedot pepperonit".

Maahantuojan sivuille linkki:

http://www.egavrielides.fi/

Noi on kyllä hyviä. Ainoita hyviä. Jotkut pirkat ja muut on aivan kauheata pehmeää kuraa.
Ja mitä mietouteen tulee, niin nuo eivät ole mietoja.

Jalapenoista herkullisimpia ovat ne "uudet"? Pirkan paksut vihreät viipaleet, siinä leveässä "dippipurkissa" olevat. Ne ohkasemmat korkeassa purkissa olevat eivät ole kovin hyviä. Hyviä ovat myös pirkan punaiset viipaleet.

Ihan turhaan tehty hirveetä hifistelyä chilinkasvattelusta, helpolla pääsee ja saa satoja, jos ei halua niitä maailman isoimpia satoja. Ite lähtisin ekaan chilinkasvatusvuoteen alla olevalla kaavalla niin ei tarvi kummempia lisävalojakaan tms. Toki alkuvaiheessa hyötyä lisävaloista taimille ja jonkinmoisesta tuuletuksesta joka poistaa lämpöä ja vahvistaa kasveja.

1) Kylvää maaliskuun alussa(ja valitsee mieluusti nopeeampia helppoja lajikkeita)
2) Hyvä ikkunalauta minne taimet + vaihtelee ruukkui tarpeen mukaan
3) "Iso"(10-15l) astia kesäkuun alussa ja chili pihalle + harsot niskaan ettei arska polta ja viima kylmetä. parin viikon päästä harsot veks. Paskakin parveke/piha hakkaa 100-0 ikkunan takana kasvattelun.
4) kastele, kun tarvii, ei lannoitusta. Helpompi on ylikastella kuin tappaa kuivuuteen
5) kerää chilit syksyllä puskista ja kompostoi kasvit niin ei tarvi lamppujen kanssa säätää talvehtimisen kanssa

Oma parveke näytti tämmöseltä elokuussa. Satoa tuli ns. tarpeeksi ja kasvit on jo nyt kompostissa. Noissa kuvissa sadot ei vielä näy hirveen hyvin, kun raa'at chilit sulautuvat lehtiin. Starfish puska teki varmaan ~300-400 marjaa yksikseen. + noi muut teki toki myös mukavasti. Noi tosin oli vähän pro-mallisemmin esikasvatettu 600W spna:n ja 200W eslin alla ennen ulos siirtämistä. Itämään laitettu joulun välipäivinä.

Jep samaa mieltä, itellä Silly chili ja orange habanero kasvamassa ja ei tosiaan tarvii omaa elintilaa uhrata tai "pelätä viranomaisia" niinku joku tossa jo manas ja tulee muuten hyviä chilejä, suosittelen omien kasvatusta jos on tulisen ruuan ystävä. Varsinkin siinä kasvatellessa sitä vasta alkaa tullakin chilien ystäväksi vaikka ei aiemmin olis :D

Zone-sarja -42%
Tosimiehet kasvattaa Bhut Jolokiaa. Tuota ei myydä kaupoissa Euroopassa eikä edes Yhdysvalloissa missään ja syynä varmaankin se, että se on niin vahvaa, että menekki olisi aika huono. Habanero on paprikajauhoa tuohon nähden. Kasvatin yhden tuommoisen ja on niin infernaalisen vahvaa, että tuolla maustetun munakkaan syöminen vaatii jo fakiirimaisen valmistautumisen. Siemeniä saa tilattua täältä:

http://www.chilepepperinstitute.org/cart/seeds/other_varieties/

Suosittelen! :thumbs:

Back
Ylös Bottom