Mistä lähteä liikkeelle?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen viimeks harrastanu liikuntaa joskus kolme vuot sitte ja nyt aattelin alotella treenaan jotaa kamppailulajia. Taustatietoja/taitoja mistään kamppailulajista ei ole ja haluaisin oppia sekä aseetonta että aseellista(katana ja muut vastaavat) kamppailua. Erityysest nämä Japanista ja sieltä suunnalta tulevat lajit ja kulttuuri kiinnostaa.
Eli mikä saattas olla sopiva laji alkuun nostamaan peruskuntoo ja ketteryyttä etc., josta olis sit hyvä jatkaa kokeiluu mahd. muihin lajeihin?
Monipuolista kokemusta olen etsimässä ja kiitän ja kummarran jo valmiiksi vastauksista.:kippis1:

Nyt on pakko sanoa etta hokutory-jujutsusta olen kuullut paljon hyvää ja laji on kait aika monipuolinen, mutta onhan noita nykyään vaikka mitä. Niin valinnanvaraa pitäisti löytyä. Itse en ole tuohon hokutory- jujutsuun perustunut joten joku muu jatkakoon...

Hokutoryu ei ole erityisen japanilaista eikä siellä taideta japanilaistyyppisiä aseita pahemmin käsitelläkkään.. Sama koskenee muita eurooppalaisia jujutsuja. Ei ne silti huonoja lajeja ole missään tapauksessa.

Japanilaisista lajeista kokoaisin tällaisen listan:
-Japanilaiset jujutsut, hontai yoshin ryu ja tauramuso ryu
-Daitoryu aikijujutsu
-Bujinkan budo taijutsu
-Kashima-Shinryû
-Aikido
-Monissa karatetyyleissä harjoitellaan myös aseilla, mutta painotus voi olla seurakohtaista, ainakin shorin ja shorinji ryussa, AFAIK, wado ryussakin jonkin verran, mutta meininki on kovin seurakohtaista. Muissakin karatetyyleissä varmasti harjoitellaan myös aseellista puolta mutta niitä on niin lukuisia etten niistä osaa sanoa..

Täältä voi tutkia jos noita löytyisi omalta paikkakunnaltasi:
http://www.kamppailulajit.net/

Tämä siis vain japanilaisista (ja okinawalaisista) lajeista, kiinalaisiin ja korealaisiin lajeihin en ota kantaa.

Kokusai Shorinjiryu karatea harjoittelevissa seuroissa harjoitellaan karaten lisäksi myös kobudoa (asetekniikkaa) sekä Tauramuso-ryu jujutsua (aseetonta ja asetekniikkaa) sekä jossain seuroissa myös Iaidoa (miekkaa) joten se voisi olla sinulle sopiva paketti.

Tuolta löytyy jonkun verran lisää infoa:
http://www.renshinkan-finland.com/index.html

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom