mistä korjaaja paikanpäälle?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simba
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
29.8.2003
Viestejä
705
Autosta pitäis pöllimisyrityksen seurauksena vaihtaa koko virtalukko ja ratinympärysmuovit. Ongelma on se että automaatti kun on en viitsisi hinatuttaa sitä lavalla isolla rahalla korjaamon pihaan. löytyykö pääkaupunkiseudulla (vallilassa ollaan) jotain järkevän rahan korjaamoa josta joku olis valmis tulemaan paikanpäälle fiksaamaan? Kaikki varaosat mulla on jo hankittu mutta itse kun olen käsi niin pakko teettä homma osaavalla ihmisellä. siis autohan oli se -94 Saratoga.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
EN osaa auttaa korjaajan löytämisessä mutta kokeilemalla oppii. Ei virtalukon vaihtaminen ei mikään hirveän iso homma ole. Itsekkään en ole autojen korjaamiseen oikein perehtynyt mutta aina kun on jotain rikkoutunut / rikottu niin itse olen saanut korjattua. Pyöritteleen ja katselee sitä osaa ja katsoo miten se aikaisempi osa on ollut kiinni niin kyllä se siitä. Itse kuvittelen autot palapeleiksi ja kasaamaan.

Autona Mazda 626 -89
Esim1: Koskaan en ole autosta laturia vaihtanut, en oikeestaan edes nähnyt mutta kun autostani sellainen hajosi, niin soitto kaverille ja hommiin. Kaveri kertoi miltä laturi näyttää ja sen että se on 3 pultilla kiinni. Sit ei muutakuin vanha laturi irti ja uusi samalailla kiinni ja matka jatkuu...

Esim2: Takajarrut eivät pitäneet ja oli epätasapainossa ==> ei läpi katsastuksessa. Perkele, ei mitään havaintoa jarruista, no sen verran tiesin, että ovat rumpujarrut. Eiku biltemaan hakemaan osat ja kirjastoon korjauskirja, nyt sitten osaan vaihtaa jarrut vaikka pimeässä. Jarrujen ilmaaminen tuli opeteltua siinä samalla vaikka en oikein edes tietänyt mitä se edes tarkoittaa.

Esim3: Autoon murtauduttiin ja kuten sinulla virtalukko murrettiin. Jaahas, auto ei sit liiku mihinkään ja hinaaminen??? No en varmasti ala maksamaan hinausta. Eli tilataan uusi virtalukko ja taas pähkäilemään... Loppujen lopuksi melko simppeli homma ja nykyään vaihtuu varttitunnissa (on murtauduttu toistekkin). Vaikeinta eka kerralla oli saada vanha virtalukko pois, mutta kyllä se lähti kun vähän aikaa taisteli ja käytti voimaa (rikoin sen pois siitä akselin ympäriltä). Ja uutta paikoilleen. Katkaisupulttien (kuulemma sellaiset pultit joista katkeaa se vääntöosa kun vääntää tarpeeksi lujaa, siis sillai ettei jää enää kantaa mistä aukaista, jottei voro saa pultteja auki) tilalle keksin ostaa kuusiokolopultit joiden kannat voi sit vaikka täyttää plastic baddingilla, itse en niitä täyttänyt vaan laitoin päälle sellaisen suojuksen. Oli meinaan helpompi saada vanha virtalukko seuraavalla kerralla, kun se taas oli murrettu, pois kun ei tarvinut väkivalloin sitä rikkoa.

Rohkeesti vain yrittämään, kyllä se onnistuu. Hae vaikka kirjastosta korjausopas avuksi, arabianrannan kirjastossa oli ihan hyvä valikoima ja sähän asut siinä lähelläkin vielä.
 
Kerros samalla,jos jaksat,miten xenon-valot vaihdetaan? En viittis sen takia viedä autoa huoltoon,ku toinen xenon on zipannut.Siinä boxissa lukee että danger 25000V,ni ei viittis ihan tietämättään lykätä näppejä sinne.Joku sanoi,et akku irti puoleksi tunniksi,ni ei olis jännitettä enää.
 
Ville1Suuri sanoi:
Kerros samalla,jos jaksat,miten xenon-valot vaihdetaan? En viittis sen takia viedä autoa huoltoon,ku toinen xenon on zipannut.Siinä boxissa lukee että danger 25000V,ni ei viittis ihan tietämättään lykätä näppejä sinne.Joku sanoi,et akku irti puoleksi tunniksi,ni ei olis jännitettä enää.
Nyt sun pitää mennä kysymään joltain joka ei aja ja rassaa -89 mazdaa tai vastaavaa romuläjää. Se noissa vanhoissa autoissa on hyvää, että ne tosiaan on kuin palapelejä. Nykyautossa on nuo "palapelit" hieman pienempiä (lue mikropiirejä ym), eikä niille oikein kotikonstein osaa / uskalla tehdä mitään.
 
Oon huomannut saman,itekin oon ennen tehnyt koko konerempan ym. kaikkiin vanhoihin "teiniajan" autoihini.Nyt se ei oikeen enää luonaa.
 
Ville1Suuri sanoi:
Kerros samalla,jos jaksat,miten xenon-valot vaihdetaan? En viittis sen takia viedä autoa huoltoon,ku toinen xenon on zipannut.Siinä boxissa lukee että danger 25000V,ni ei viittis ihan tietämättään lykätä näppejä sinne.Joku sanoi,et akku irti puoleksi tunniksi,ni ei olis jännitettä enää.

Oisko näistä apua?

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=41503&goto=nextnewest
http://www.ffp-motorsport.com/bb/vi...ghlight=&sid=1fdebba6269e0a4610ba7aed14345a54
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom