Mistä jykevä, edullinen lentotikku?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sukulaku
  • Aloitettu Aloitettu

Sukulaku

Banned
Ikä
37
Olisi tikunvaihto edessä, mutta kaupoista tuntuu löytyvän vain muovisia leluja tai kalliita superohjaimia. Lentosimuja ajattelin taas alkaa vääntämään Sturmovikista aloitellen.

Omistin muinoin wanhan Thrustmasterin ensimmäisen Top Gun -ohjaimen, jossa oli neljä nappia ja hattu. Ohjain taisi maksaa nykyhinnoissa jotain 50€ ja se oli mukavan jäntevä ja jäykkä.

Thrustmasterinkin uudet ohjaimet tuntuvat käteen kivoilta, mutta ovat auttamatta liian herkkiä. Saako mistään alle 100€ jäykkiä, kestäviä ohjaimia, kun nappimäärällä tai vastaavilla ei ole väliä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mullon itellä joku sidewinderin tikku jonka ostin jenkkilästä joskus. En muista paljon makso mutta muistan että makso paljon. En oo käyttäny varmaan ku jonku hikiset kolme peliä kun en sitten tykästynykkään lentsikkasimuihin. Osta pois jos haluat.

Edit: http://www.cs.unc.edu/~stewartm/images/joystick.jpg

Mulla on kanssa nurkissa Logitechin Wingman Extreme, tosi hyvä tikku mutta valitettavasti ajalta ennen USB:tä :)

http://home.arcor.de/S.Kohlmann/joystick/wmextreme.png
Mulle tulee painajaisia tosta tikusta, kyseisen mallin potentiometrit oli aivan kelvottomat. Jo pelkkä kalibrointi oli hirveää, kun kursori hyppi edestakaisin ilman että edes koski koko tikkuun.

Ostin aikoinaan halvalla CH:n tikun, joka oli huomattavasti laadukkaampi, mutta myöskin kaukaa ennen USB aikoja, eikä mitään ajuritukea löydy enää XP:lle. :itku:

Juu, ei nuo Logitechin sun muiden vempulat oikein innosta :)
Näyttävätkin niin heppoisilta letkuilta eikä noista oikein hirveän hyvää sanottavaa ole ollut muillakaan.

Saitekin x52-settiä vähän kattelin, kun moni antoi vinkkejä sen jäykistämiseen pahvinpaloilla, joka kuulosti vallan riemukkaalta :D
Meni kuitenkin vähän budjetin yli. Voishan noita Logitechin uusia tikkuja käydä katsomassa ja ostaa parempi jos käy liian letkuksi/menee rikki. Käytetty CH:n tikku olisi toki suht kova. Tuuppaavat muuten maksamaan aika suolaisesti.

Vähän köpösti menee simulaattoribisneksellä. Ennenhän niitä tupsahteli tuon tuosta.

Mulle tulee painajaisia tosta tikusta, kyseisen mallin potentiometrit oli aivan kelvottomat. Jo pelkkä kalibrointi oli hirveää, kun kursori hyppi edestakaisin ilman että edes koski koko tikkuun.

Itseasiassa mulla toimi helevetin hyvin. En tiedä mitä maanantaikappaletta nää olet räplänny :D Ainoa valittamisen arvoinen asia oli hieman lyhkäiset liikeradat, mutta muuten oli oikein mainio ja jämäkkä vehje. Toisaalta sitten esim. CH FS Prosta en tykännyt ollenkaan kun se oli sellainen lerpake.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom