Mistä ilmaiset tai edulliset kotisivut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu
kannattaa tsekata squarespace. Tyylikkäitä pohjia blogittamiseen, portfolioihin ym. Lisäksi käyttöliittymä on suht helppo eikä kooditaitoja tarvita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
WordPress on avoimen lähdekoodin blogi/sisällönhallintajärjestelmä. Ohjelmisto, joka pyörii palvelimella. Sen voi kuka tahansa ladata ilmaiseksi ja tehdä haluamiaan muokkaksia koodiin. Wordpress.org sivustolta voi ladata koodit, lisäosia, teemoja yms. Wordpress.com on taas palvelu, joka hostaa WordPress-sivustoja.

Webhotelli + WordPress yhdistelmällä saat täydet muokkausmahdollisuudet ja kontrollin koodiin ja dataan ja voit pitää samassa webhotellissa muitakin ohjelmistoja/sivustoja, kuin WordPressiä. Esimerkiksi foorumia.

Voin suositella Wordpressiä, sillä saa helposti nettisivun, joka näyttää ammattilaisen tekemältä, vaikka et mitään tietäisikään. Lisää ohjeita vaikkapa täällä: Tee Nettisivut Itse - 4 Helppoa Askelta

En suosittele ohjelmia kuten tuo yllä mainittu Kotisivukone. Ne ovat ylihinnolteltuja, eikä laatu ole lähelläkään esim. juuri hyvin tehtyjä Wordpress-sivuja.

Wordpressiä olisi ihan hyvä sitten ylläpitää ja päivitellä tietoturvaa aina kun päivityksiä tulee.

Wordpressiä olisi ihan hyvä sitten ylläpitää ja päivitellä tietoturvaa aina kun päivityksiä tulee.
Se on onneksi helppoa, nappia painaa.
Tuon lisäksi, kun puhutaan siitä itse asennettavasta WP:stä, kannattaa vaihtaa ainakin asennusvaiheessa tietokannan taulukoiden etuliite johonkin itse keksittyyn sekä valita jokin muu super admin tunnus kuin "admin".

Päivitykset tosiaan on napin painalluksen takana, en muista koska viimeeksi olisi mikään mennyt sekaisin päivityksen yhteydessä. Voi tosin johtua siitäkin että teen itse mahdolliset sivuston lisätoiminnot käyttäen ihan WP:n omia funkkareita yms.
Ongelmia päivityksen yhteydessä voi ilmetä jos käyttää päättömästi plugineja, mutta niitä kannattaa muutenkin asentaa harkiten ja ensin tutustumalla. Onko ylipäätään testattu yhteensopivuus uusimman version kanssa, jne.
Moni valmis teema pyytää myös asentaa läjän plugineja, joten kannattaa sellaista valitessa katsoa kuinka aktiivisesti tekijä päivittää teemaansa jne. Oletettavasti se siis myös tarkistaa mahdollisten riippuvuuksien yhteensopivuuden uusimman WP:n kanssa. Aktiivisimmat testaa jo etukäteen seuraavaa versiota.

Se on helppoa, mutta kuitenkin suhteettoman moni WP sivusto ei ole ajantasalla -> hakkereiden leikkimaa.

Joo, se on toki totta.

Täältä vois saada vastauksen. Ois tuossa yhdet kotisivut jotka pyörii jossakin palvelimella tällä hetkellä. Hintaa vuodessa kai joku 300-400 e ja saa itse päivitellä. Eli oletuksella mennään että WordPressillä homma hoituu, kun en ole vielä sähköpostia aiheeseen liittyen saanut.

Mutta, kotona kun jyllää nykyään tuo palvelin olkkarissa omia hommia varten ja juuri asennettiin 100/50 kuitu himaan, niin oisko mahdollista siirtää tuo sivusto omalle palvelimelle (kotiin) ja saada sama domain käyttöön? Miten noissa ostetuissa sivustoissa muutenkin menee yleensä omistussuhteet, kuka sen sivuston omistaa tai sen domainin? Voinko pyytää ostetun web-sivuston esim tikulle tai ladattavaksi ja laittaa omalle palvelimelle pyöriin. Vähän kun alustavasti kyselin puhelimessa pelkkiä päivitysasioita, niin jotenkin jäi fiilis että mitään et saa mukaasi jos rahavirta loppuu.

Oikeastaan sivuston siirto omalle palvelimelle tuli siinä vaiheessa ajatuksiin, kun päivitykseen liittyen soittelin ja kyselin mielenkiinnosta, että mitä jos teidän firma menee konkkaan, katoaako omat sivut samalla. Vastaus oli että olemme vakaa yritys, ei meille käy niin. Joten asiaa ei sen enempää puitu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom