Mistä hyvät juoksukengät Tampereelta? Ja mitkä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nothing
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
43
No niin nyt kun ilmat ovat mukavasti lämmenneet olisi tarkoitus aloittaa lenkillä käynti. Pitäisi siis saada kunnon juoksukengät tähän tarkoitukseen. Intistä jäi muistoksi marssimurtumien takia helposti kipeytyvät kantapäät, pientä lättäjalan vikaa on ja muun reenaamisen takia polvet tuntuvat olevan välillä kovilla. Eli kengissä on vähintään oltava kunnon iskunvaimennus.

Varaa näihin kenkiin olisi sijoittaa korkeintaan 150 e (plussaa olisi jos satasella selviäisi). Minkämerkkistä suosittelette ja jos on tipsiä hyvistä ostospaikoista, niin jakakaa tässä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
niken air zoomit on maratoni juoksuun tarkoitetut kengät ja mulla toiminut loistavasti hintaa tais olla n.100e.. Kannattaa kysyä myös nikeltä yhtä muuta mallia missä on hirveet ilmatyynyt, mutta ei läheskään niin kevyt ja rullaava kun air zoom

Taitaa olla paras kysyä asiantuntevaa neuvoa, jos paljon aikoo juosta. Itse olen Asicseihin mieltynyt, polvivaivat lähtivät kun vaihdoin Nikeltä niihin.

Kaupasta Tietenkin

Eri tossufirmoilla on kiertäviä jalkaklinikoita. Juoksuttavat matolla ja kuvaavat askeltamisesi. Kuvauksen perusteella näkee onko yli tai ali pronaatiota tai muuta ongelmaa. Suosittelevat tietenkin oman firman tossuja mutta ainakin mun tapauksessani ovat kyllä kertoneet "vastustajien" vaihtoehdoista myös. 150 egellä saa todella hyvät kengät. Keväisin on aina Juoksija lehdessä esimerkiksi tossutestejä joista saa vähän pohjatietoa malleista ja merkeistä.
Tampereella olen ostanut aina kenkäni eräästä kosken varressa olevasta suuresta liikekeskuksesta ekasta kerroksesta. Muutama myyjä tietää hyvin tossuista.

Juoksukengissä ei riitä, että kengät ovat hyvät, vaan niiden pitää myös olla omaan askeleeseen sopivat.

Eli älä osta kenkiä sen perusteella, että joku muu sanoo, että "nämä kengät tuntuvat hyvältä itselläni" vaan käy jollain tutkituttamassa askeleesi ja osta kengät sen perusteella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom