Mistä halvimmalla painonnostopenkki?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MikaT2
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
44
Olen etsiskellyt painonnostopenkkiä veljelleni joka asuu korvessa joten salille pääsy on miltei mahdotonta.

Anttilasta löytyy tuollaista 100kg painoja kestävää mallia 149e mutta tuo ei taida riittää paria viikkoa pitempään hänelle koska sen verran on työstä voimaa hänelle tullut joten olisi hyvä jos tuonne 130kg olisi kestävyys ainakin.

Painoista ja tangoista ynm. ei tartte huolehtia mutt apenkki pitäisi tosiaan suht halvalla saada.

vertaa.fi:llä en löytänyt ja googlellakaan en.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä taida parilla sadalla saada kovin hääviä penkkiä. Itte tekemällä tai tehettämällä korkeintaan. Oikeet penkit taitaa lähteä 400e-> ylöspäin.

Kokeilepa vähän eri hakusanoja ja heivaa tuo painonnostopenkkitermi jäähylle vähäksi aikaa.

Käyt lähimmässä amiksessa teettämässä penkin (rautaosat) ja ite sitten paksusta vanerista pohja jonka päälle pehmuste ja keinonahkaa. Jos tulee ilman vinovaihtoehtoja niin aika helppo tehdä ja kestävä. Telineet amiksen pojat tekee varmaan kanssa samalla. Piirrustukset voi vaatia, vaikka uskoisin melkein joka metallipuolella olevan tehneen penkin itelleen :D Käy kysymässä jos mahdollisuus, ei se mitään maksa.

Viimeksi muokattu:
Jos joku kaveri on metallialalla töissä niin munkkipussi/kossupullo, pari kymppiä ja piirustukset käteen niin eiköhän se penkki ala valmistumaan.

Ja osta kerralla joku kunnon penkki.
Nämä ns. Tokmannin penkit kannattaa jättää omaan arvoonsa ihan samantien.
Eniten ärsyttää näissä "pikkupenkeissä" se että tanko on helvetin ohut ja lyhyt:D
Sormet menee kolme kertaa sen tangon ympäri.
Tosiaan, itsetehty (Kunnolla!!!) penkki on tässä tapauksessa "paras" niitä painojakaan ei ole vaikea tehdä. Romuteräksestä saa helposti sellaisia 20kg limppuja tehtyä ja ei maksa paljoa. JA ne ei ole sellaisia 10cm leveitä ja puolimetriä halkaisijaltaan olevia jöötejä jossa on puolet muovia ja puolet rautaa niinkuin nyky "saleilla" tapaa nähdä.

Tuossakin on telineet otemerkkien kohdalla...

Treenipuolella on hyvät keskustelut "kuntolaite kotiin" ym. viestiketjujen alla. Voimateline ja irtopenkki on se toimiva juttu.

Jos jotakin kiinnostaa niin minulla on yksi ylimääräinen penkki ilman painoja ja tankoa. Itse tehty, tukeva ja paljon parempi, kuin kaupan halppispenkit. Kuvia voin laittaa vaikka sähköpostilla. Ottakaa yhteyttä: niila.paloniitty@netti.fi tai 0440717300.

ite aattelin tehä kotona tommosen penkin, mistäköhän saisin kunnon piirrustukset ? hitasaus ja tämmöset kyllä onnistuu. mutta nytten ensiksi koittaisin piirustuksia kysellä jotei tarvis taas mitta kourassa jokaista osaa mittailla:rolleyes: leuanvetotangon oon ite jo tehny ja tää penkki olis seuraavana vuoros. ite kans asun korves niin salia en nää muutakuin liikkatunneilla, ja ei innostusta lähtee mopolla kesät talvet kolme kertaa viikkossa salille.

ite oon yhden punnerruspenkin tehnyt puusta. Satasen verran oon siitä punnertanut, eikä ollut moksiskaan. Tankona 140kg sarja Kärkkäiseltä. Tangonkannakkeet on tosin tehty vahvasta raudasta (latta jonka kyljessä 3 oksaa jotta kukin löytää sopivan korkeuden). Pulttikiinnitys tolppiin.

Kuulostaa varmasti pula-ajan ratkaisulta, mutta ihan tukeva siitä tuli. Sattui olemaan järeää "purkutavaraa" nurkissa, niin yhden lauantai-iltapäivän tuohon käytin.

Mutta joo, 40x80x4 rhs-neliöputkea, 10x50 latikkaa, 20mm vaneria + pehmusteet ja pintamatsku penkille niin tulee hyvä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom