Mistä gabaa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli ainetta (yleensäkään mitään aminohappoja) ei parane tilata EU:n ulkopuolelta.

Onkos täällä ketään tilaillut gabaa lähiaikoina mistään Suomen ulkopuolelta?
Olisi vain kiva tietää, kun on tuo unen laatu sen verran huono, enkä mitään nukahduslääkkeitä tässä vaiheessa haluaisi alkaa popsimaan!

yates on lopettanut gaban valmistuksen eu-direktiivien takia!
Eettä näin...On tämä naurettavaa!!!

GABA:sta on tosi positiivisiä kokemuksia ja nyt voisi taas hiukan panostaa siihen. En tosin aio ostaa GABAA ryöstöhintaan eräästä Vaasalaisesta liikkeestä kuten tein tuossa kesällä.

Joku asiasta enemmän perillä oleva voisi laittaa vaikka privaviestinä (jos muuten rikkoo sääntöjä) hyviä kauppoja Suomessa tai ulkomailla josta saa ko. tuotetta kohtuuhintaan.

Ja pikkuvinkkinä Mikelle, minustakin voisi tulla Pakkiksen asiakas jos saisitte GABA:a tuotevalikoimiinne...

Tämän vuoden alussa sain GABA:n helposti maahan. Myöhemmin tilasin sitä uudestaan, jäivät tulliin. Lisäksi tulliin jäi glukosamiini valmiste. Aminohapot yms. tulivat helposti läpi. Vitamiinien kanssa kannattaa myös olla tarkkana. Lääkelaitoksen sivulta näkee mitkä aineet luetellaan lääkkeiksi.

Lääkelaitoksen taholta tuo on ollut ihme pelleilyä, eivät taida itsekään olla säännöksistä vielä kunnolla perillä. Nimittäin aikoinaan olin tiiviisti yhteydessä tähän Ulla Närheen, joka sanoi GABA:n olevan laillista. Silloin vuoden alussa se tulikin helposti läpi. Soittelin sitten kesän lopulla uudestaan ja kyselin vielä varmuudeksi GABA:n laillisuudesta ja sain myöntävän vastauksen. Pistin sitten tilauksen, mutta sillä kertaa se jäikin tulliin. Eli hiukan arpapeliltä vaikuttaa.

En siis suosittele tilaamaan GABA:a, koska tulli voi alkaa vittuilemaan aika huolella. Multakin vaadittiin vielä 30 euron hävitysmaksuja!? En kyllä maksanut.

ihme pelleilyä, millä tulli perusteli tuon takavarikoinnin?? tilasitko USA:sta vai EU:n sisältä? kyllä tuota jostain olisi kiva saada.

rollerghost sanoi:
Tämän vuoden alussa sain GABA:n helposti maahan. Myöhemmin tilasin sitä uudestaan, jäivät tulliin. Lisäksi tulliin jäi glukosamiini valmiste. Aminohapot yms. tulivat helposti läpi. Vitamiinien kanssa kannattaa myös olla tarkkana. Lääkelaitoksen sivulta näkee mitkä aineet luetellaan lääkkeiksi.

Lääkelaitoksen taholta tuo on ollut ihme pelleilyä, eivät taida itsekään olla säännöksistä vielä kunnolla perillä. Nimittäin aikoinaan olin tiiviisti yhteydessä tähän Ulla Närheen, joka sanoi GABA:n olevan laillista. Silloin vuoden alussa se tulikin helposti läpi. Soittelin sitten kesän lopulla uudestaan ja kyselin vielä varmuudeksi GABA:n laillisuudesta ja sain myöntävän vastauksen. Pistin sitten tilauksen, mutta sillä kertaa se jäikin tulliin. Eli hiukan arpapeliltä vaikuttaa.

En siis suosittele tilaamaan GABA:a, koska tulli voi alkaa vittuilemaan aika huolella. Multakin vaadittiin vielä 30 euron hävitysmaksuja!? En kyllä maksanut.

Tulli näyttää olevan valtio valtiossa ja tekee mitä haluaa.

Kävin viikko ennen joulua katsomassa Lääkelaitoksen sivuilla niitä listoja jonne on koottu erilaiset lääkeaineiksi luokitellut rohdot, vitamiinit ja muut tuotteet. GABAA ei näkynyt millään listoilla, joten tämän mukaan tulli teki virheen takavarikoidessaan tuotteen sinulta. Glukosamiini taas lasketaan nykyisen luokituksen mukaan lääkeaineeksi.

Viimekesänä ostin Hki:n 2U:sta 2prk 10e/kpl. Olisinpa tajunnut ostaa enemmän..

Nitsku sanoi:
Tuolta löytyvät nuo lääkeaine-ja lääkeaineiksi laskettavien rohdosten luettelot ja uusimpia luokittelupäätöksiä. Mielestäni sieltä ei löydy GABAA, joten noiden sivujen mukaan se on laillinen aine.

http://www.laakelaitos.fi/laaketeollisuus/luokittelu/index.html

Tosta ekasta listasta löytyy ekalta sivulta GABA eli gamma-aminovoihappo.

Homma on siten kyllä aika sekava että olen itse ollut kahdesti yhteydessä lääkelaitokselle jossa on molemmilla kerroilla sanottu että GABA on ok.

Toisella kertaa täti pitkän tarkistamisen ja työkaverilta varmistuksen jälkeen sanoi vielä että lähes kaikki aminohapot "vapautettiin" EU:n myötä.

Että sellainen ammattilainen. Jos kuitenkin asiasta tai toisesta lääkelaitokselle yhteydessä on, kannattaa pyyttää paprulla kyseinen lausunto. Vaikka maksais pari euroo tms.

Itselleni on gabat ja muut aminohapot tulleet aina ilman ongelmia.

Avainsääntö on että jos tilaat, tilaa EU:n sisältä.
------

Hyvä unilääkekombo jota olen aiemminkin mainostanut on GABA+L-Tryptofaani+Melatoniini.

Gaba itsessään ei pääse ainakaan suoraan verenkierron kautta vaikuttamaan aivojen GABA-reseptoreihin, mutta sen hajoamistuote...oliskohan joku ****aldehydi saattaa päästä.

Kyllä se ainakin itselläni auttoi aina...isommilla annoksilla tuli sellanen lievä "antabus-efekti" hetkeks.
:lol2:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
noh, tilasin sitten voimapuodista 2 prk (100g/purkki) 30 € kappale. onko kukaan muu hankkinut GABA:a tuolta?

neuvottomassa oleva ravinnekauppias myy tuota mutta hintaa en muista...
mulla gaba on vähä kysymysmerkki välil toimii välil ei ollenkaa.
edit hö olis voinu lukee eka tän loppuu ja sit vast kirjottaa olen smurffi
oon ite kans ostan puodist

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom