GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Mistä aikaa ja motivaatiota

Asenteesta nämä ovat usein kiinni...

Voiko työpaikalla käydä suihkussa?
Voiko työvaatteita säilyttää työpaikalla, vaikka viikon ajan samat (riippuu toku työstä)?
Voiko syödä eväitä, onko mikroa, jääkaappia, vedenkeitintä?
Voiko työpaikan jääkaappiin viedä kerralla enemmän ruokaa?

Tavaramäärää voi vähentää treenaamalla sukkasillaan (Onko tähän jotain vasta-argumenttia? Itse teen näin juuri tavaramäärän vuoksi), ottamalla mukaan vain pikkupyyhkeen. Pummimalla vessasta käsisaippuaa. Ottamalla kestovärit kulmiin ja ripsiin. Tarvitseeko tukkaa pestä ihan joka kerta (mulla locksit, niin en tod. joka kerta pese)? Värillinen päivävoide = kosteus + meikkivoide. Voiko kosmetiikan määrää karsia tai pakkauksia pienentää? Agualan L:llä voi poistaa meikit, pestä naaman ja kosteuttaa kasvot ja vartalon. Aika paljon reissanneena sovellan samoja tavaran minimointikäytäntöjä kuten matkoillakin...
Toisaalta, jos työpaikalla täytyy olla alusta loppuun edustuskunnossa (lähinnä tulee mieleen kosmetiikkaosaston tai huippu-design-liikkeen myyjät), voi jollekulle suoristusrauta tai eri vaatteet joka päivä olla välttämättömiä.

Jos muutenkin polkee säässä kuin säässä, kannattaisiko investoida kunnon pyöräilyasuun ja urheilukerrastoon? Niin ei tarvitse pestä kokoaikaa toppatakkia.

Ajan käyttöä olen päässyt kokeilemaan sekä harjoittelujen aikana tulevan työni puitteissa että koulun aikana ja pakko on myöntää, että aikaa ja motivaatiota löytyy pirun paljon helpommin koulun säännöllisinä ja usein melko lyhyinä päivinä. Harjoittelussa, jos menin seiskaan töihin loppupäivä kului onnellisesti nukkuessa, iltavuoroon mennessä aamupäivällä saattoi jo miettiä tekevänsäkin jotain. Koulun jälkeen en ole vielä kehittänyt mitään tekosyytä olla menemättä salille.

Motivaatiota sitä vastoin löytyy hyvin läheltä: peilistä. En tiiä pystyykö ryhti painumaan jo muutamassa viikossa, mutta siltä se aina näyttää eikä näytä hyvältä. Paikat alkaa hyllyä ja koska rakkaan saliharrastus riippuu minun käynneistä niin pakkohan siellä on käydä.

Kiva huomata et täällä on muitakin, jotka on joutuneet käyttämään vähän luovuutta selvitäkseen arjesta :hyvä: Itsellä on tällä hetkellä kohtuullisen helppo elämäntilanne. Opiskelen, ja voin siten melko pitkälle valita, mihin aikaan päivästä salille menen. Kuitenkin kesät olen ollut duunissa ja tietysti näin lukukausienkin aikana tulee satunnaisia duunikeikkoja tehtyä, joten tunnen hyvin ton valtava tavaramäärä-ilmiön ja oon kehitellyt omat keinoni sen hallitsemiseksi.

Jos pystyy, työpaikalle kannattaa jääkaappiin viedä ruokia vaikka pari kertaa viikossa isompi setti kerralla, tai käydä juuri ennen työpäivän alkamista hakemassa kaupasta raaka-aineita. Välipaloina käytän monesti hera-sheikkejä, jotka on äärettömän helppoja pitä mukana (raaka-aine kun vie kuivana tosi pienen tilan ja sen voi sekoittaa työpaikalla säilytettävässä sheikkerissä). Lisäksi pähkinöitä ja hedelmiä. Niinpä ainoastaan itse ateriat on isompia mukanakuljetettavia ja nekin yleensä tulee syötyä työpaikkaruokalassa.

Treenivaatteet valitsen mm. sen mukaan, miten pieneen tilaan ne mahtuvat. Hiuksia en salilla pese, joten shampoita en kuljettele mukana. Jos menen ennen "ihmisten ilmoille" lähtemistä salille, on tiedossa yleensä ponnaripäivä. ;) Pyyhe on ohut ja aika pieni, ei vie paljon tilaa kassista. Isoin mukana raahdattava onkin sitten kengät, mutta kun kaikki muu on minimoitu, ei nekään ole enää iso ongelma. Meikit nyt ei paljon tilaa vie, ja jonku suoristusraudan mukana kuljettaminen ei tulisi salipäivinä mieleenikään. Tietty jos sen tärkeäksi kokisin, niin varmaan se keikkuis mulla ilosesti jossain lisäkassissa mukana :D

Ja vielä pikku vinkiksi, että hyvännäkönen, toimiva ja riittävän kokoinen treenikassi lisää mukavasti motivaatiota kuljettaa puolta omaisuutta jatkuvasti mukana! ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom