Mistä aiheesta kaivataan sivustoa/keskustelupalstaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu
Jotain historiaa on itselläni tällä alalla ja jostain repesi into tehdä jonkinlaista pääasiassa foorumia jonkun kanssa yhteistyössä. Varmaan on lomalla liikaa aikaa vai mitä?

Mistäs aiheesta semmoista kaivataan, jottei ihan turhaan tekisi?

Hassua hommassa on se, että tällaisella palstalla voi mistä vaan pistää keskustelun pystyyn, mutta se olisikin erikoistuneempaa se foorumi ja siitä tulisi toki yhteisö jne. jne.

Äsken kävi mielessä joku foorumi tyyliin PSOne Classics, jossa märehditään jo edesmenneeksi julistetun PSOnen parhaimpia pelejä ja kenties mietitään, mistä niitä mahtaa vielä saada ja niin edespäin. Onko hyvä idea?

Toivottavasti tähän ei saa mitään pellevastauksia tyyliin "???????? hä mitä vittua?" Kun tässä pitäisi tulla idea selväksi jo

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep jep. Yritän karsia paskimpia aiheita (ei onnistu yleensä). Möh. Pistäkää nyt aiheeseen liittyvää: onko tuo aloitusviestin juttu hyvä idea.

Paha kysymys, sillä niinhän se on, että sitä mitä ei ole jo netissä, ei ole olemassa:). Sanoisin kuitenkin, että esimerkiksi suomalainen, matkailuun, keskittynyt foorumi olisi kiva olla olemassa. Lukijoiden ylläpitämä "lonely planet". Toki netti on pullollaan sälää aiheesta, mutta ainakaan minä en iole törmännyt selkeästi organisoituun ja hallittuun saittiin joka toimisi niinkuin pakkis, klubbari ja vaikka plattari.

Jos sinne palstalle haluaa jotain eloa niin lienee kuitenkin hiukan fiksumpaa valita joku laajempi aihe kuin esim. psOne Classics, veikkaan aika lyhyttä ikää moiselle ajatukselle. Sitäpaitsi mun mielestä on aika huono idea miettiä mistä aiheesta kaivataan sivustoa, järkevintä olisi miettiä omien mielenkiinnon kohteita, ja onko niistä jo palstaa olemassa, veikkaan että mielenkiinto palstan pyörittämiseen voi olla vähäinen jos ei itseä kiinnosta aihe lainkaan.

e: mutta tosiaan, tuo perusjantterin ajatus tuosta matkailufoorumista oli aika hyvä, tuollainen vaan vaatisi ihan pirusti kirjoittajia että siitä saisi kattavan, maailmassa kuitenkin noita paikkoja riittää.

Puhut siis tällaisesta?
http://www.pallontallaajat.net/pt2/
Löytyy forum myös kunhan vähän etsii tosta etusivulta.

Nonni, just tommonen. Tosin leiska on tylsä defaultti ja liian kapea ollaksen miellyttävä, mutta muuten tosi jees:) Kiitos spottauksesta, jos tuolta vaikka saisi vinkkejä mihin kannattaisi matkustaa.

Sitäpaitsi mun mielestä on aika huono idea miettiä mistä aiheesta kaivataan sivustoa, järkevintä olisi miettiä omien mielenkiinnon kohteita, ja onko niistä jo palstaa olemassa, veikkaan että mielenkiinto palstan pyörittämiseen voi olla vähäinen jos ei itseä kiinnosta aihe lainkaan.

Joo mutta täytyy myös tietää, mille on kysyntää.

Mutta päteehän tuo sinun juttusi tyyliin kuvitellaan, ettei roolipeleille ole yhtään foorumia vielä. Joku ehdottaa sitä ja roolipelit ei kiinnosta paskan vertaa, niin en kyllä mene välttämättä tekemään siitä foorumia :eek: .

Niin ja totta kai toimii joku PSOne Classics, jos on olemassa tarpeeksi kiinnostunutta porukkaa, josta tulee se eliitti, joka sitten jemmaa niitä pelejä ja muistelee vanhoja. Tiedä sitten, mistä semmoisia kaivat ;) . Pitäisiköhän hankkia jostain samasta asiasta kiinnostunut ylläpitäjä(ylläpitäjiä?) ja kokeeksi pistää tämmöinen pystyyn?

Tai sitten vain teet asiaa koskevan threadin Pakkikselle, niin sinulla on valmis käyttäjäkunta. Foorumille on nimittäin vaikeaa rakentaa iso käyttäjäkunta, koska se täytyy jotenkin saada käyttäjien tietoisuuteen.

Mistä aiheesta olet itse kiinnostunut, muttet ole löytänyt foorumia aiheesta?

Mun mielestä parhaat foorumit ovat juurikin syntyneet tuolla periaatteella; luoja on ollut riittävän kiinnostunut jostain aiheesta eikä ole löytänyt foorumia vaan pistänyt oman pystyyn. Alussahan toki kaikki kasvaa hitaasti, mutta jos muitakin aihe kiinnostaa, niin nykygoogleaikaan ne kyllä löytävät sinne sitten ajan myötä.

Samoin tavoin, ne muut ylläpitäjät sitten löytyvät ajan myötä, ellei sitten suorilta perusta jonkun samasta jutusta kiinnostuneen kanssa forumia ja co-moderoi sitä.

Mutta keinotekoisesti "mistä porukka haluais foorumia, mä voisin ruveta vetään" ei mun nähdäkseni voi syntyä mitään pysyvää tai hyvää. :) Kyllä ne parhaat vaan vetäjien omista mielenkiinnon kohteista lähtee...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom