Miss Suomi 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carla11
  • Aloitettu Aloitettu
Vaikka kauheita luuviuluja olivatkin (tänäkin vuonna) kaikki missi ehdokkaat, niin minun mielestäni hienoa, että kaikista treenatuin missi kuitenkin voitti. Ehkä naiskuva on Suomessa menossa ainakin hieman treénatumpaan suuntaan. Jossain kuvissa Viivillä olis ihan nätit käsivarret (= jopa lihasta).
Kommentteja =)

Totta, kattelin kyllä kauhuissani millaisia ns. "laihojaläskejä" suurin osa kilpailijoista oli...ei ainakaa minun silmissä suomen kauneimpia naisia.

jos johonki kiinnitin huomiota, niin missien peppuihin. 9/10 aikas lötköt peput.. hyvä mennä ittellä sanomaan :D mutta minä en siellä kilpailussa ollut.. mutta silti.
voi kun käyttäsivät pari päivää viikossa kunnon sali reeniin. niin olis kivemmat ropat, tai no peput..

Mun mielestä kärkikolmikossa kaikki olivat oikein kauniita. Voittajasta tulee hiukan mieleen Janina Frostell. Missit näytti useissa kuvissa ihan terveen hoikilta nuorilta naisilta. Eihän monellakaan toki hirmuisesti lihasta ollut mutta se ei lienekään kilpailun tarkoitus. Ainahan voi ja saa kritisoida tällaisessa kilpailussa mutta hei, eikös finalistit olleet ihan terveennäköisiä, kauniita nuoria naisia, joilla toki oli hiukan rasvaa siellä missä naisella pitääkin?

Mun mielestä kärkikolmikossa kaikki olivat oikein kauniita. Voittajasta tulee hiukan mieleen Janina Frostell. Missit näytti useissa kuvissa ihan terveen hoikilta nuorilta naisilta. Eihän monellakaan toki hirmuisesti lihasta ollut mutta se ei lienekään kilpailun tarkoitus. Ainahan voi ja saa kritisoida tällaisessa kilpailussa mutta hei, eikös finalistit olleet ihan terveennäköisiä, kauniita nuoria naisia, joilla toki oli hiukan rasvaa siellä missä naisella pitääkin?

Voittaja oli mun mielestä ihan nätti, nätimpi kuin voittajat parin menneen vuoden aikana, mutta käsittääkseni kaikki missit olivat kuitenkin suurinpiirtein alipainon puolella...Minkälaista viestiä sekin sitten antaa nyky-yhteiskunnalle ja nuorisolle? Ennen miss-suomilla oli sentään jotain muotoja, ja näin ollen kisa esim. poikkesi mukavalla tavalla tuolta muusta mallimaailmasta. Onneksi pari missiehdokasta omisti sentään vähän rasvaa luidensa ympärillä :)

Mielestäni myös tytöt olivat ihan kivan näköisiä, hoikkia ihmisiä noin yleisesti ottaen. Vähän huvittaa tämä täällä käytävä kritiikki, joka toistuu joka vuosi. Millainenkohan laihaläski jokinorsu mä mahtaisin olla näiden kirjoittajien mielestä..? :rolleyes: Tosin täytyy sanoa, että paino-pituussuhteet (ja ne väitetyt rasvaprosentit) kuulostivat kyllä finalisteilla huolestuttavilta. Jos 175-senttinen onnistuu painamaan reilusti alle 60 kiloa terveenä, siihen tarvitaan kyllä jo tietynlaisia geenejä. Jos kuitenkin noilla painoindekseillä vielä rasvaprosentitkin ovat yli 20, mitä tietysti hiukan tekee mieli epäillä, niin jotain on mennyt pieleen. Tulee mieleen, että tavoitellaan hinnalla millä hyvänsä tiettyä, mieluusti alipainoisen painoindeksiä ja kituutellaan, kunnes mineraali- ja lihasmassa hiljalleen korvautuu rasvalla. Vaikka olisi kuinka alipainoinen, niin terveys siinä kyllä kärsii. Tietysti jotkut ovat tuon oloisia luonnostaan, mutta eivät takuuvarmana kaikki, ja voin kuvitella että syömisiä ja liikkumisia kytätään kyllä.

Lisäksi harmittaa, että nähtävästi semifinaalikierroksella putosi monta tosi kivan näköistä ja terveemmänkin oloista ehdokasta pois.

Mielestäni myös tytöt olivat ihan kivan näköisiä, hoikkia ihmisiä noin yleisesti ottaen. Vähän huvittaa tämä täällä käytävä kritiikki, joka toistuu joka vuosi. Millainenkohan laihaläski jokinorsu mä mahtaisin olla näiden kirjoittajien mielestä..? :rolleyes: Tosin täytyy sanoa, että paino-pituussuhteet (ja ne väitetyt rasvaprosentit) kuulostivat kyllä finalisteilla huolestuttavilta. Jos 175-senttinen onnistuu painamaan reilusti alle 60 kiloa terveenä, siihen tarvitaan kyllä jo tietynlaisia geenejä. Jos kuitenkin noilla painoindekseillä vielä rasvaprosentitkin ovat yli 20, mitä tietysti hiukan tekee mieli epäillä, niin jotain on mennyt pieleen. Tulee mieleen, että tavoitellaan hinnalla millä hyvänsä tiettyä, mieluusti alipainoisen painoindeksiä ja kituutellaan, kunnes mineraali- ja lihasmassa hiljalleen korvautuu rasvalla. Vaikka olisi kuinka alipainoinen, niin terveys siinä kyllä kärsii. Tietysti jotkut ovat tuon oloisia luonnostaan, mutta eivät takuuvarmana kaikki, ja voin kuvitella että syömisiä ja liikkumisia kytätään kyllä.

Lisäksi harmittaa, että nähtävästi semifinaalikierroksella putosi monta tosi kivan näköistä ja terveemmänkin oloista ehdokasta pois.

Kisassa arvostellaan ulkonäköä, tissikisat kun ovat :). Kisaan kuuluu oleellisesti kritiikki. Mitkäs kisat ne sellaiset olisi, jos niistä ei syntyisi mitään kritiikkiä. Tässä ei arvostella sinua tai muita ihan tavis naisia, vaan kilpailijoita, se on hyvä pitää mielessä.

Ihan nättejä ja hoikkia plikkoja siellä oli.

Kisassa arvostellaan ulkonäköä, tissikisat kun ovat :). Kisaan kuuluu oleellisesti kritiikki. Mitkäs kisat ne sellaiset olisi, jos niistä ei syntyisi mitään kritiikkiä. Tässä ei arvostella sinua tai muita ihan tavis naisia, vaan kilpailijoita, se on hyvä pitää mielessä.

Ihan nättejä ja hoikkia plikkoja siellä oli.

Arvostelu on paikallaan ulkonäköKISOISSA mutta sitä minä en ymmärrä, että jos sanotaan, että missikisat ovat missikisoja, joissa arvostellaan ulkonäköä miksi niiden pitäisi sitten olla jollain tasolla yleisen mielipiteen mukaan tavallisia "hyväksyttäviä" naisia? heidän kuuluukin olla maamme kauneimpia, johon tällä hetkellä liittyy suhtkoht sutjakka ja hoikka olemus, ei lihaksikas tai jokin muu. Joskus kritiikin voisi suunnata missikisoihin instituutiona (kuka sen kärkikymmenikön valitsee?) eikä yksittäisiin ihmisiin heidän hoikkuudesta tai tietynnäköisyydestä. En sano, onko se tervettä mutta eipä taida monen huippu-urheilijankaan elämä olla.

Ymmärrän myös missikisojen medianäkyvyyden ja vaikuttavuuden ihmisiin mutta siinä ei siis kannata kritisoida niitä missejä vaan yleensäkin koko kisoja ja koko koneistoa, jos siis kritisoida haluaa.

Joo, no en mä näitä juttuja mitenkään henkilökohtaisesti ole ottanutkaan. Täällä vain katsellaan kisoja kovin treenaajan silmien läpi, mikä jättää ulkopuolelle aika lailla kaikki muut kauneusihanteet. Onko siinä reisirasvassa nyt jotakin niin kamalaa sitten, kun löysistä pepuista puhutaan? (Kuka noista nyt oikeasti on löysä? Alipainoinen ja sillä tavalla ei-terve kylläkin.) Toisekseen minusta fiksua kritiikkiä ei ole koko joukon leimaaminen vääränmalliseksi tai -näköiseksi, se menee enemmänkin tietynlaisen moralisoinnin puolelle. Asiallisia makukommentteja yksilöiden välillä voi toki antaa, siitähän kilpailussa on kyse. Tai tietty, jos keskustellaan koko kilpailun olemassaolon järkevyydestä yleisellä tasolla niin sitten ymmärrän tuollaisen kritiikin.

Noista semifinaalin osallistujista ainakaan 8 ei tainnut päästä finaaliin, mikä on minusta suuri vääryys.

Arvostelu on paikallaan ulkonäköKISOISSA mutta sitä minä en ymmärrä, että jos sanotaan, että missikisat ovat missikisoja, joissa arvostellaan ulkonäköä miksi niiden pitäisi sitten olla jollain tasolla yleisen mielipiteen mukaan tavallisia "hyväksyttäviä" naisia? heidän kuuluukin olla maamme kauneimpia, johon tällä hetkellä liittyy suhtkoht sutjakka ja hoikka olemus, ei lihaksikas tai jokin muu. Joskus kritiikin voisi suunnata missikisoihin instituutiona (kuka sen kärkikymmenikön valitsee?) eikä yksittäisiin ihmisiin heidän hoikkuudesta tai tietynnäköisyydestä. En sano, onko se tervettä mutta eipä taida monen huippu-urheilijankaan elämä olla.

Ymmärrän myös missikisojen medianäkyvyyden ja vaikuttavuuden ihmisiin mutta siinä ei siis kannata kritisoida niitä missejä vaan yleensäkin koko kisoja ja koko koneistoa, jos siis kritisoida haluaa.
samaa mieltä!

a) en ole puhunut reisiläskistä, vaan löysästä pepusta.
b) en arvostele muita forumin käyttäjiä, vaan arvosteltavaksi tarjoutuneita missejä. jotka varmasti terveellä itsetunnolla kestävät tälläisen arvostelun..
c) mielestäni finalistit oli oikein kauniita, mutta ihan tuiki tavallisen suomalaisen näkösiä naapurin likkoja.
d) parempiakin perseitä on nähty!

a) en ole puhunut reisiläskistä, vaan löysästä pepusta.
b) en arvostele muita forumin käyttäjiä, vaan arvosteltavaksi tarjoutuneita missejä. jotka varmasti terveellä itsetunnolla kestävät tälläisen arvostelun..
c) mielestäni finalistit oli oikein kauniita, mutta ihan tuiki tavallisen suomalaisen näkösiä naapurin likkoja.
d) parempiakin perseitä on nähty!

Okei :piis: Vaikken henkilökohtaisesti kenellekään viestiäni suunnannutkaan, provosoidun ehkä liikaa. Ajattelin asiaa sen koko keskustelun kautta, mitä misseistä liki joka vuosi käydään, ja mun mielestä se on turhan kriittistä. Ja jotenkin vedin linkin tuohon terveyteen, se kun ei tule rasvattomuudesta ja lihaksikkuudesta suoraan. Mutta asia on kaiketi niin, että missikisat ovat yksi kritiikin kenttä ja osallistujatkin varmaan etukäteen sen tietävät (ja kestävät), joten antaa keskustelun jatkua.

Niin no eikös se tuollaisissa kauneuskilpailussa ole ideanakin, että ehdokkaat asettuvat lavalle muiden pällisteltäviksi ja arvosteltaviksi? Tottakai mielestäni silloin saakin kritiikkiä antaa, kun Suomen kauneimman titteliä tavoittelevat.

Noista semifinaalin osallistujista ainakaan 8 ei tainnut päästä finaaliin, mikä on minusta suuri vääryys.

Jos numero kahdeksaan viittaat, niin kyllähän se ainakin ensimmäinen perintöprinsessa oli, mikä musta viestii siitä, että oli mukana finaalissakin.... Finaalinimestä vaan puuttuu tuo koko etunimi, eli pelkkä Anne eikä Anne-Marie. Sitä en ymmärrä, et miten tuo 3 ei ole finaalijoukossa, sehän on tosi kaunis ja musta tuo vartalokin on aika passeli. Sen sijaan siellä oli esim se Heidi Myllylä, joka on mulle täysin käsittämätön ilmestys suomen "kymmenen kauneimman" joukossa.

On musta vähän outoa, että esim tuo Viivi on mun pituinen, tai 1-2 senttiä pidempi ja painaa 5 kiloa vähemmän ja sillä on korkeemmat rasvat kuin mulla (ja ylivoimaisesti alhaisimmat koko joukosta). Mulla nyt rasvaprosentti pyörii tuolla aika alhaisissa lukemissa, tai jonnin verran alle kakskyt, mutta en näytä mitenkään liian laihalta, enkä kyllä lihaksikkaaltakaan. Viskeraalinen rasva mulla taas on ihan minimaalinen. Ehkä se noiden mitoissa häiritsee, ulkoapäin varsin hoikan näköisiä, niin ei sitä rasvaa voi olla muualla kuin siellä. Ja sehän nyt ei ole hyvä. Sitten annetaan vinkkejä, et miten missit ovat laihduttaneet itsensä tuohon kuntoon ja kansa kuuntelee iloisena ja ottaa neuvoista vaarin. Missikisat on ihan jeessit kauneuskilpailut, mut ei niihin mun mielestä tarvitsis sotkea just jotain ravitsemusvinkkejä yms.

Ja HeatN:n juttuun liittyen, eiköhän meistä jokainen kuitenkin ymmärrä, että missikilpailut ja huippu-urheilu vaatii vähän erilaisia uhrauksia. Melkeinpä uskallan väittää, että jälkimmäisessä urassa niitä tehdään himpun verran enemmän.

Ja HeatN:n juttuun liittyen, eiköhän meistä jokainen kuitenkin ymmärrä, että missikilpailut ja huippu-urheilu vaatii vähän erilaisia uhrauksia. Melkeinpä uskallan väittää, että jälkimmäisessä urassa niitä tehdään himpun verran enemmän.

En rinnastanutkaan näiden kahden ammatin uhrauksia tai työmäärää, vaan sitä, ettei kumpikaan välttämättä ole järin terveellistä pidemmän päälle (eikä varsinkaan kopioitavaksi tavallisen ihmisen elämään). Molemmat ovat lajeja, joissa oikein toimimalla pyritään huippukuntoon, toinen ulkonäöllisesti ja toinen suorituskyvyllisesti.

Ja minä ymmärsin tuon 8 ei tainnut päästä finaaliin, että kahdeksan tyttöä noista ei päässyt finaaliin ja heidän joukossaan olisi varteenotettavampia vaihtoehtoja?

Ei, kyllä mä tarkoitin että kilpailija numero 8 ei päässyt finaaliin, vaikka sitten näköjään pääsikin. Oli eri nimellä ja kun en finaalia edes katsonut, niin erehdyin tuossa(kin). Mutta tosiaan kolmonen olisi kanssa ollut ihan loppukilpailuainesta ja se semifinaalisivun ykkönenkin, Angelica nimeltään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom