Missä vika?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Binkkiz
  • Aloitettu Aloitettu
Hei kaikille!
Olen jo jonkin aikaa (useamman kuukauden) paininut monelle tutun ongelman kanssa: paino ei tunnu putoavan sitten millään. Olen 20-vuotias nainen, pituuteni on 168 cm ja paino noin 63 kiloa. Tavoite olisi pudottaa noin viisi kiloa ja siksi kysynkin nyt teidän apuanne, te kun varmasti enemmän näistä asioista tiedätte kuin minä.

Käyn treenaamassa kuntosalilla noin 1-2 kertaa viikossa ja aerobista treeniä teen 3-4 kertaa viikossa 60-90 minuuttia kerrallaan. Laitan tähän myös esimerkin ruokavaliostani.

Kello 7
Puuroa. (1,5 dl Myllärin ruishiutaleita).

Kello 11
Salaattia, jossa yleensä tonnikalaa tai reajuustoa. Annoskoko on tavallisen ison lautasen verran.

Kello 14
Omena ja 125 gramman Vitalinea-jogurtti.

Kello 17
0.5 dl riisiä, 150 grammaa kanaa, kaksi hapankorppua, jossa päällä kummassakin kaksi kevyttä kalkkunaleikesiivua. Salaattia puolet lautasesta.

Kello 21
Vaihdellen esim omena ja ananasta / 2 siivua ruisleipää kalkkunaleikkeillä (joskus myös Julia/Julius -juustoa siivut) tai 2 dl rahkaa, jossa seassa marjoja.

Toinen esimerkkipäivä:

Kello 7
Sama puuroannos.

Kello 11
Sama lounas.

Kello 14
Kaksi siivua ruisleipää, joissa molemmissa kaksi kevyttä kalkkunaleikettä.

Kello 17
Pastaa (esim sellainen valmis 150 gramman pastapussi), kaksi hapankorppua kalkkunaleikkeillä.

Kello 21
Keitetty kananmuna, omena ja ananasta / Keitetty kananmuna ja marjoja.

Näin siis yleensä syön. Juon joko vettä, Fun Lightiä tai light-limuja.

Olen joskus laskenut, että mahtaakohan tuossa olla liian vähän kaloreita?
Kiitos jos joku viitsii auttaa, alkaa pian tuntumaan jo vallan epätoivoiselta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ruokavaliosi kaipaa vähän monipuolisuutta. Proteiinin lähteitä on ruokavaliossasi todella vähän, (kana, raejuusto, kalkkuna, tonnikala). Lisää proteiinia joka atrialle, sekä voisit tiivistää vielä yhden aterian väliin että tulisi 6 ateriaa päivässä. Ja toinen mikä pisti silmääni, iltapalalla on käytännössä pelkkiä hiilihydraatteja joita et enää juurikaan yötä vasten tarvitse, lukuunottamatta kananmunaa jossa (n.4g prot). http://www.fineli.fi/ Tuolta saat tietoa paljon ruokien ravintokoostumuksista ja kalorimääristä. Ja vanhoista threadeista löydät paljon dieettiruokavalion ohjeita. Eikun ruokailutottumukset kuntoon ja Tsemppiä!

Hei kaikille!
Olen jo jonkin aikaa (useamman kuukauden) paininut monelle tutun ongelman kanssa: paino ei tunnu putoavan sitten millään. Olen 20-vuotias nainen, pituuteni on 168 cm ja paino noin 63 kiloa. Tavoite olisi pudottaa noin viisi kiloa ja siksi kysynkin nyt teidän apuanne, te kun varmasti enemmän näistä asioista tiedätte kuin minä.

Käyn treenaamassa kuntosalilla noin 1-2 kertaa viikossa ja aerobista treeniä teen 3-4 kertaa viikossa 60-90 minuuttia kerrallaan. Laitan tähän myös esimerkin ruokavaliostani.

Kello 7
Puuroa. (1,5 dl Myllärin ruishiutaleita).

Kello 11
Salaattia, jossa yleensä tonnikalaa tai reajuustoa. Annoskoko on tavallisen ison lautasen verran.

Kello 14
Omena ja 125 gramman Vitalinea-jogurtti.

Kello 17
0.5 dl riisiä, 150 grammaa kanaa, kaksi hapankorppua, jossa päällä kummassakin kaksi kevyttä kalkkunaleikesiivua. Salaattia puolet lautasesta.

Kello 21
Vaihdellen esim omena ja ananasta / 2 siivua ruisleipää kalkkunaleikkeillä (joskus myös Julia/Julius -juustoa siivut) tai 2 dl rahkaa, jossa seassa marjoja.

Toinen esimerkkipäivä:

Kello 7
Sama puuroannos.

Kello 11
Sama lounas.

Kello 14
Kaksi siivua ruisleipää, joissa molemmissa kaksi kevyttä kalkkunaleikettä.

Kello 17
Pastaa (esim sellainen valmis 150 gramman pastapussi), kaksi hapankorppua kalkkunaleikkeillä.

Kello 21
Keitetty kananmuna, omena ja ananasta / Keitetty kananmuna ja marjoja.

Näin siis yleensä syön. Juon joko vettä, Fun Lightiä tai light-limuja.

Olen joskus laskenut, että mahtaakohan tuossa olla liian vähän kaloreita?
Kiitos jos joku viitsii auttaa, alkaa pian tuntumaan jo vallan epätoivoiselta.

1.puuro n.145 kcal
2.salaatti n.200 kcal
3.omena n.80 kcal
4.riisi n.140 kcal kana n.170 kcal hkorppu 40 kcal
5.omena 80 kcal ruisleipä 110 kcal rahka 115 kcal

yht.1077 kcal.

Syöt aivan liian vähän, kokeile syödä ainakin 2000 kcal. Protskut, hiilarit ja rasvat tasapainoon.:)

Niin ja onks toi ihan rehellinen lista, et noi safkat pitää myös viikonlopun ettei tuu vedettyä mässyä viikonloppusin ja dokailtua? Tosiaan monipuolisemmaks tota ja lisää kaloreita kehiin.

Kannattaa Binkkiz lueskella ajan kanssa läpi toi mimmipuolen "Mitä söin tänään threadi". Sieltä saat varmasti paljon vinkkejä ruokavalioosi. Syöt kyllä liian vähän. Usko pois! Ja mulle on ainakin ollu tosi iso merkitys sillä että laitan ylös kaiken syömäni. Tsemppiä!

Mitä te sitten suosittelisitte sellaiseksi ruuaksi, josta saisi enemmän proteiineja? Ja joo, tuo lista pitää myös viikonloppuisin. Syön ehkä kerran kuukaudessa karkkipussin ja dokailen vielä harvemmin. Kiitos vinkistä, täytyypä käydä lukemassa noita muiden ruokalistoja :)

Hyviä proteiinin lähteitä: kana & kalkkuna/ muu vähärasvainen liha, rahka, raejuusto, tonnikala.. Ihan jo käyttämällä hakua löydät tusinoittain tätä aihetta käsitteleviä posteja. :)

Ruokavaliosi kaipaa vähän monipuolisuutta. Proteiinin lähteitä on ruokavaliossasi todella vähän, (kana, raejuusto, kalkkuna, tonnikala). Lisää proteiinia joka atrialle, sekä voisit tiivistää vielä yhden aterian väliin että tulisi 6 ateriaa päivässä. Ja toinen mikä pisti silmääni, iltapalalla on käytännössä pelkkiä hiilihydraatteja joita et enää juurikaan yötä vasten tarvitse, lukuunottamatta kananmunaa jossa (n.4g prot). http://www.fineli.fi/ Tuolta saat tietoa paljon ruokien ravintokoostumuksista ja kalorimääristä. Ja vanhoista threadeista löydät paljon dieettiruokavalion ohjeita. Eikun ruokailutottumukset kuntoon ja Tsemppiä!

Muuten ihan jees ohjeita, mutta qué? Kananmunassa on por 100g approx. 12,5g proteiinia, yhdessä tavallisessa kananmunassa siis 10 gramman tienoilla koosta riippuen... Ei kai bodarit muuten niitä munia vetelis... ;)

Edit. Ja valkuaisessa 9,8g, mutta rasvaa ei sitten lainkaan!

Muuten ihan jees ohjeita, mutta qué? Kananmunassa on por 100g approx. 12,5g proteiinia, yhdessä tavallisessa kananmunassa siis 10 gramman tienoilla koosta riippuen... Ei kai bodarit muuten niitä munia vetelis...

Edit. Ja valkuaisessa 9,8g, mutta rasvaa ei sitten lainkaan!

keskikokoinen kananmuna painaa 53-63g, 0,53/0,63x12,5= 6,625g-7,87g:)
Ja enemmänhän keltuaisessa on
suhteessa proteiinia kuin valkuaisessa!

Valkuainen painaa noin 66% munan massasta josta 9,8g proteiinia 100g kohden.
60g munalla laskettuna,
0.66*0,6= 0,396*9,8 = Valkuaisessa proteiinia 3,88g

Keltuainen painaa vain 34% munan massasta josta 15,5g proteiinia 100g kohden
0,34*0,6= 0.204*15,5= Keltuaisessa proteiinia 3,16g

Suositut

Back
Ylös Bottom