SUPERCARB 1kg -40%

missä vika

hei olen uusi täällä ja en nyt ollut varma kysymys paikasta, mutta toivotaan että en tehnyt vääryyttä kun tähän sen pistin :D
elikkä olen nyt noin 1v käynyt salilla ja noin 4viimeistä kk saanut ruoankin kuntoon. paino moussut vuoden aikana 2kg eli oikein mitää ei ole tapahtunut :s edes tämän 4kk aikana kun olen syönyt kunnolla. olen 57kg ja 171cm pitkä
syön prodea 120g/päivä ja kaloreita menee 2000-3000
mutta ei vaan kehity kyykky 30kg-->40kg vuodessa enkä 40kgllä pääse edes alas asti..
penkissä menee tanko max 6kertaa
maastaveto kanssa 30kg-->40kg

treenejä ma:rinta haukka
ke. selkä ojentaja
pe jalat
la olkapäät
tee 3-4sarjaa ja 4-6 toistoa mutta ei kehity.. olisiko mitään apuvinkkejä.. kiitän :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Millasilla ohjelmilla oot tehnyt ennen? Mä kokeilisin 1-2-jakosta jos oot ton tyylisellä tehnyt koko ajan, jolloin samat lihakset tulisi treenattua useammin eikä vaan kerran viikkoon. Ruokamäärä kuulostaisi äkkiseltään ihan asialliselta, varsinkin jos keskiarvona syöt oikeesti jotain 2500kcal tuntumassa etä yleensä 2000 ja joskus harvoin herkkupäivänä 3000. Jos paino ja treenit junnaa niin toki voi aina kokeilla syödä lisää. Laitako varmasti painoja tankoon niin että tuntuu? Onko kukaan katsonut sun tekniikoita?

Millasilla ohjelmilla oot tehnyt ennen? Mä kokeilisin 1-2-jakosta jos oot ton tyylisellä tehnyt koko ajan, jolloin samat lihakset tulisi treenattua useammin eikä vaan kerran viikkoon. Ruokamäärä kuulostaisi äkkiseltään ihan asialliselta, varsinkin jos keskiarvona syöt oikeesti jotain 2500kcal tuntumassa etä yleensä 2000 ja joskus harvoin herkkupäivänä 3000. Jos paino ja treenit junnaa niin toki voi aina kokeilla syödä lisää. Laitako varmasti painoja tankoon niin että tuntuu? Onko kukaan katsonut sun tekniikoita?

juu tekniikat ovat suht kunnossa ne ovat katsottu :) kyllä pistän painoja mutta tässä tulee taas ongelma että vaikka pystypunnerrus käsipainoilla 6kg menee 7-9toistoa 7kg käsipainoilla ei mene yhtään.. siksi tilanteeni on aivan käsittämätön ja uskomattoman ärsyttävä.. varsinkin kun katsoo naisia jotka nostelevat 15kg käsipainoja ja kyykkäävät tupla painoilla minuun verrattuna :S vaikka salia taustalla saman verran kuin itselläni..

Jos olet tosiaan koko ajan tehnyt tuollaista lyhyempää sarjaa, niin kannattaa alkaa ottamaan treeneihin pidempiäkin sarjoja mukaan. Painoa sen verran vähän, että jaksat vääntää jokaisessa treenissä jokaista liikettä 12-15 toistoa ja 3-5 sarjaa. Sitten isompaa, kun siltä tuntuu ja sillä saa taas menemään hampaita purren tuon vaadittavan toistomäärän.
Tekniikka jos on kunnossa, niin voi olla vain siitä kyse, ettei ne sun lihakset saa tarpeeksi vaihtelevuutta ja ovat "tottuneet" treeneihin. Se piti vielä kysyä, että minkälaiset tauot sulla on sarjojen välissä? Mutta usko tai älä, kylä se siitä vielä! ;)

Jos olet tosiaan koko ajan tehnyt tuollaista lyhyempää sarjaa, niin kannattaa alkaa ottamaan treeneihin pidempiäkin sarjoja mukaan. Painoa sen verran vähän, että jaksat vääntää jokaisessa treenissä jokaista liikettä 12-15 toistoa ja 3-5 sarjaa. Sitten isompaa, kun siltä tuntuu ja sillä saa taas menemään hampaita purren tuon vaadittavan toistomäärän.
Tekniikka jos on kunnossa, niin voi olla vain siitä kyse, ettei ne sun lihakset saa tarpeeksi vaihtelevuutta ja ovat "tottuneet" treeneihin. Se piti vielä kysyä, että minkälaiset tauot sulla on sarjojen välissä? Mutta usko tai älä, kylä se siitä vielä! ;)

noh nyt kun yritän massaa saada massa treenillä niin palautukset sellaista 1min
ja ohjelmaa ja liikkeitä vaihtelen ~5kk välein
noh toivotaan että lähtisi tuloksiakin tulemaan..:/ olisi kiva saada leukoja tai miesten punnerruksiakin edes pari

Massaa kasvattaessahan on yleensä tapana tehdä n. 8-12 toiston sarjoja lyhyehköillä palautuksilla, voimaa kasvattaessa lyhyempiä sarjoja pidemmillä tauoilla (näin niinkun yksinkertaistettuna). Voisit munkin mielestä kokeilla vaihdella sarjojen pituutta.
Joku tuolla yleisellä treenipuolella neuvo musta hyvän kuulosen "tuplaprogression", eli vaikka maveen päätetään että tekee 8-10 toistoa ja eka valitaan paino jolla saa just sen 8 eli vaikka 40kg. Seuraavalla kerralla yritetään 9 toistoa jne kunnes sarjat on täynnä, jolloin siirrytään suurempaan painoon, vaikka 45kg. Sitten sillä tehdään niin monta kuin irtoaa (eka tavoite 8 toistoa) ja nostetaan toistomäärää kohti 10:tä, ja kun se nousee 45kg:lla taas lisätään painoa jne.

Sinänsä kyllä tiedän hyvin tunteen, on tosi turhauttavaa kun tuntuu että kehitys junnaa paikoillaan vaikka miten treenaa. Nämä jutut on kuitenkin todella yksilöllisiä, joten älä vertaa itseäsi muihin!

Mulla lähti miesten punnerrukset kulkemaan ihan puskista, kun pari kuukautta treenasin tolla muscle challengen ohjelmalla täysin tajuamattani. Niissä vaan kannattaa muistaa se, että koko kroppa on siinä mukana ja jos jokin alue on heikko, niin sen kyllä äkkiä huomaa. Lankuttaminen on aika bueno liike noiden punnerrusten rinnalle.
Mutta hyvä, että vaihtelet ohjelmaa, ja toi taukokin on just sopiva! Koitappa ihan piruuttas kuitenkin tehdä vähän pidempää parissa treenissä, vaikka niin että joka toinen pitkillä sarjoilla ja sitten taas noita lyhkäsempiä isommilla painoilla. Oon ite saanut tällä tavalla enemmän kehitystä aikaseksi, ja tosiaan ihan jopa kuutta sarjaa vääntänyt pääliikkeitä (tosin mulla helposti karkaa niiden 6-8 toistojenkin kanssa sarjamäärät sinne 5-6...). Painot aina sellaisia, että saa ihan oikeasti väkisin tehdä ne muutamat vikat toistot, eli ei mennä mitenkään kevennellen kuitenkaan loppupeleissä.

Toi Marin neuvo on kanssa erittäin pätevä! Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu kun jaksaa vääntää ja välillä vähän turhautuakin :)

Jos ruokavalio on aiemmin ollut ihan mitä sattuu, niin ei ihmekään ettei kehitystä ole tullut kovin paljoa. 4kk ei vielä ihan älyttömiä tuloksia saa aikaan.

Tuo ohjelma mua vähän ihmetyttää...Onko sulla joku erityinen syy priorisoida yläkroppaa noinkin paljon? Tuskin kovin suurta epätasapainoa on kuitenkaan kerennyt noin lyhyessä ajassa syntymään. Jalat ei ehkä saa tarpeeksi treeniä, ja yläkropan lihakset ei puolestaan kerkeä palautua kunnolla. Lisäksi noin lyhyillä kovilla sarjoilla kannattaa kokeilla pitää ainakin 2 min sarjatauot. Oothan muistanu pitää kevyitä viikkoja säännöllisesti? Voisit tietty kirjotella sen koko ohjelmas tähän, jos sieltä vaikka löytyy jotain kummallisuuksia.

Ja mä kannatan kyllä myös tuota mari91:n suosittelemaa tuplaprogressiota (ihan uus nimitys mulle :D). Toimii ainakin mulla!

kyllä pistän painoja mutta tässä tulee taas ongelma että vaikka pystypunnerrus käsipainoilla 6kg menee 7-9toistoa 7kg käsipainoilla ei mene yhtään.. siksi tilanteeni on aivan käsittämätön ja uskomattoman ärsyttävä.. varsinkin kun katsoo naisia jotka nostelevat 15kg käsipainoja ja kyykkäävät tupla painoilla minuun verrattuna :S vaikka salia taustalla saman verran kuin itselläni..

Eihän tuo ole ees mahollista, että kuutosella teet 7-9 ja seiskoilla et yhtään. Tietysti jos yrität ihan heti loppuun tehdyn sarjan perään tehdä isommilla, niin ei välttämättä mene. Tässä tullaan taas siihen, että ei se määrä vaan se laatu. Jos kyykky on vuodessa noussut vain kymmenellä kilolla, niin vika ei kyllä ole ruuissa vaan siinä treenissä ja mahdollisesti tekniikoissa. Tuollanen kehitys pitäs mahdollistua lyhyemmässäkin ajassa vaikka söisi päin persettä. Onkohan se oman kehityksen hidastaja tällä kertaa oma pää? Ja jos kerran tuntuu, ettei paino nouse eikä muutakaan tapahdu, niin erilaista ärsykettä kropalle ja lisää ruokaa. Se ei riitä, että siellä salilla edes oikeilla tekniikoilla liikutellaan niitä painoja hissuksiin, vaan niillä painoilla pitää treenata lihaksia.

Jos ruokavalio on aiemmin ollut ihan mitä sattuu, niin ei ihmekään ettei kehitystä ole tullut kovin paljoa. 4kk ei vielä ihan älyttömiä tuloksia saa aikaan.

Tuo ohjelma mua vähän ihmetyttää...Onko sulla joku erityinen syy priorisoida yläkroppaa noinkin paljon? Tuskin kovin suurta epätasapainoa on kuitenkaan kerennyt noin lyhyessä ajassa syntymään. Jalat ei ehkä saa tarpeeksi treeniä, ja yläkropan lihakset ei puolestaan kerkeä palautua kunnolla. Lisäksi noin lyhyillä kovilla sarjoilla kannattaa kokeilla pitää ainakin 2 min sarjatauot. Oothan muistanu pitää kevyitä viikkoja säännöllisesti? Voisit tietty kirjotella sen koko ohjelmas tähän, jos sieltä vaikka löytyy jotain kummallisuuksia.

Ja mä kannatan kyllä myös tuota mari91:n suosittelemaa tuplaprogressiota (ihan uus nimitys mulle :D). Toimii ainakin mulla!

no joo olen aatellut että voisi vahtaa siten , että jaloille tulisi 2 treenipäivää vaikka ma ja pe
joo täytyy kokeilla tuota 8-10toistoja. olen vain sen verran monesta paikasta lukenut ,että massaa tulisi vain kovilla toistoilla :D
mutta onnistuuko treenijako ma:jalat
ke :selkä olkapäät
pe:jalat
la:rinta haukka ojentajat

- - - Updated - - -

ajattelin kokeilla jospa creatiini toisi vähän lisäpotkua treeniin :p eikai siitä paljoa haittaakaan voi olla :S

Mä komppaan Mari91stä. Eli kannattaa alkuun tehdä 1- tai 2-jakosella. Jos sun perusvoimat on noin huonot, niin veikkaatko, että voimapuoli, saati massa, kasvaa, jos treenaat lihasryhmän yhtenä päivänä viikossa, jonka jälkeen ne LEPÄÄ KUUSI päivää? 1- ja 2-jakosilla ohjelmilla on lukuisia muitakin aloittelijalle tärkeitä funktioita.

Lisäravinteet on ihan turhia suurimmalle osalle kuntosaliharrastajista ja varsinkin jos treenataan päin peetä. Ja mistä tietää että menee päin peetä? No siitä, ettei kehitystä tule. Pistetään ensin perusteet kuntoon ennen ku hifistellään, jookos :)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mulla oli kyykyssä aikoinaan samaa ongelmaa mutta syy siihen etten saanut painoja lisättyä oli oma mieli :) en siis uskaltanut kokeilla. Kun sittemmin yritin ja onnistuin, olen oppinut voittamaan sen mukavuudenhalun ja oman pään.

itselläni on kyykyssä enemmän ongelmana se että toistot ei vain mene mutta ei viitsisi taas palata takas tuonne 30kg mistä aloitinkin..
ja en harrasta muuta liikuntaa

Suosittelisin tekemään myös jotain liikkuvuusharjottelua, kuten joogaa. Mulla ainakin kyykkyjen toimiminen oli pitkään kiinni ihan vaan puutteellisesta lonkien liikkuvuudesta. Mites sun peruskunto? Hengästytkö portaissa tai jos pitää juosta bussiin? Raskaiden rautojen nostaminen vaatii myös jonkin verran hapenottokykyä, joten jos se on kovin heikko, voi myös tulokset jäädä heikoiksi.

Mä myös suosittelisin jotain oheistreenejä. Jooga tosiaan lisää liikkuvuutta ja on hyvää kehonhuoltoa. Lainaan erään viisaan miehen sanoja - pitää treenata, että jaksaa treenata!

no vähän löytyy peruskuntoa ,mutta en ole mitään liikunnallista koskaan ennen harrastanut, enkä lenkeillä käy kun askel vika niin tekee kipeää.. ja opiskelijana ei varaa ostaa mitään satojen eurojen tilauskenkiä.
taitaa olla sali idea toivotonta suhteeni :/:face:

Sanoisin vielä, että ohjelman ja liikkeiden muuttaminen 5 kk:n välein on aivan liian harvoin, 4-6 viikkoa, sit kevyt viikko ja uutta kehiin.

Lisäksi on turha lisätä kyykkyyn painoa, jos se ei isommalla painolla mee. Sit palataan askel taakse ja tehdään se pohjatyö kunnolla. Pitää olla vähän nöyryyttä ja rehellinen itselleen. Itseäs varten kuitenkin treenaat. Ja mitä aiemmin on sanottu - oma mieli voi myös asettaa rajoja. Ajan myötä sekin helpottuu, kun oppii tuntemaan kehonsa ja resurssinsa ja uskoo itseensä. Pääkoppaa kannattaa työstää aktiivisesti.

annahaba, älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon. Peruskuntoa voi kehittää vaikka kävelylenkeillä, pyöräillen, uimalla, hiihtämällä tai kuntosalin aerobisilla laitteilla (kuntopyörä, soutulaite jne). Mä ite oon surkea juoksemaan, mutta treenaan sujuvasti kaikkea muuta. :) Onko teillä mitään ryhmäliikuntaa tarjolla?

Samaa mieltä Ayanan kanssa että pohjatyö kannattaa tehdä kunnolla (oikeat tekniikat jne) niin jatkossa sujuu paremmin. :)

Voistiko laittaa sun nykysen ohjelman tänne?

Suositut

Back
Ylös Bottom