Missä (ulkomailla) edullisesti sukelluskurssille?

Tsekkailin haulla, mutta en minä ainakaan löytänyt mitenkään kootusti infoa, vaikka joitain yksittäisiä kokemuksia olikin.

Eli ajatuksena olisi lähteä jossain vaiheessa kesää johonkin lämpimään paikkaan, johon matkat olisivat mahdollisimman edulliset (äkkilähdötkin käy) viikoksi tai kahdeksi, ja suorittaa samalla Padin perustason laitesukelluskurssi. Ajatus siis olisi, että pääsisi sukeltamaan vähän +10 asteista Suomenlahtea miellyttävämmissä olosuhteissa jo harjoitussukelluksetkin.

Thaimaa, tuo 2000-luvun Kanaria, olisi varmasti yksi vaihtoehto, mutta sinne lähtisi mielellään vähän pitemmäksi aikaa. Sieltä on myös osa rantapaikoista jo nähty, joten seuraavalle reissulle lähtisin mielummin johonkin pohjoisempaan kiertelemään. Halvemmalla voisi päästä johonkin ehkä Egyptiin, tai 70-luvun Kanarialle, eli Kanarialle :D

Onko ihmisillä siis kokemuksia aiheesta? Missä asiat ovat sujuneet hyvin, missä huonosti? Onko erityisiä matkakohteita, joissa voisi olla jotain muutakin nähtävää (luontoa, rantoja, ihmisiä, eläimiä)? Onko sukelluskursseihin liittyen jollain erityistä huomioitavaa?

Kiitos jo etukäteen!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No voi perkele! :D Mä arvasin tän. Mä etin täältä pääosin täältä matkailu-osiosta, kun tosiaan reissuun olis tarkoitus lähteä. Mutta siis kelpaa hyvinkin, kiitos!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom