Missä saa polttaa ja voiko siihen puuttua?

Tilanne: Asun vanhahkossa kerrostalossa, jossa huono ilmanvaihto, mistä johtuen porraskäytävään vaihtuu ilma ulko-oven kautta ja tätä kautta tulee useinmiten myös vaihtoilma asuntoihin...
Vaikkakin kerrostalossa ei synny ongelmia polttamisesta sisällä, niin tämä jatkuva tupakanhaju rappukäytävässä ja läikikkääksi räitty rappu alkaa nyppimään. Varttuneemmat tupakoitsijat taitavat jopa ymäärtää, että rappusten liukkaaksiräkiminen ei ole varsin fiksua, mutta kaikille asia ei ole yhtä selvää.
Onko olemassa lainsäädännössä kohtaa, minkä nojalla voisi pyytää isännöitsijä kiinnittämään jonkinlaisen tupakointikiellosta kertovan lapun ulko-ovelle "Tupakointi kielletty oven läheisyydessä" tai vastaavaa... Tai voisihan sen itsekin tehdä. En kuitenkaan tohdi moista alkaa itse väsäilemään ilman "oikeutusta".
Vaikkakin itse olen varsin "natsi" tuon tupakoinnin suhteen, niin ymmärrän, että addiktiotaan on hoidettava. Kunhan tämä ei häiritsisi ympäristöä...
En ymmärrä mikä tuossa on, että tupakalle on pakko päästä, mutta ei päästä asekelta tai kahta pidemmälle ulko-ovesta... Ja kiihottaako tupakka tosiaan limaneritystä niin paljon, että jatkuvasti on kuolattava? Hieman ruman näköinen rappunen, kun on kuolat jäätyneet kiinni :curs:
Oikein mukavaa, kun talon teiniasukkailla on kavereita ja kaikkien pitää olla kovana röökillä tuossa oven edessä... Savu imeytyy suoraan rappukäytävään ja rapuilla on kymmenittäin räkäklimppejä :(
Ei tästä viitsisi alkaa naapureille suoraan huomauttelemaankaan, kun en halua kusipään mainetta :evil: , mutta jonkinlainen lappu ovessa voisi auttaa asian perillemenossa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No meillä talossa tuo tupakointi alkoi olla niin ongelmallista rappukäytävän edessä että asukastoimikunta kiinnitti siihen huomiota ja ilmoitti siitä isännöisijälle. Isännöitsijä sitten pisti talon järjestyssääntöihin että tupakointi rappukäytävässä ja ulko-ovien edessä kielletty. Hieman tupakan savu hellitti kun teinit menivät muutaman askeleen edemmäs,mutta sitä kuitenkin tuppasi sisälle jos vaan ikkunoita piti auki. No onneksi puuhelmiteini sai muuten häädön ja jatkuva tupakointi ikkunoiden alla loppui.

Suositut

Back
Ylös Bottom