Minusta tulee I S Ä !!!!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -jn-
  • Aloitettu Aloitettu
Joopa. Ilmeisesti tuhkamunat ja muut lapsettomat tuolla huutelee.
Voisko olla että jotkut ihmiset ei halua sitä rääkyvää paskahousua/angstaavaa teiniä huolekseen? Ja ennenkun joku tulee sanoon että oot vasta ton ikänen ja mieli ehtii muuttua blaablaa, niin ootte oikeessa, mun mieli ehtii vielä muuttua mutta on ihmisiä joilla tää mielipide säilyy läpi elämän. Oon ite ollu helppo lapsi/nuori ja silti en haluis kyl olla minun äiti/isä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo voi olla, mutta voi mennä kertomaan mielipiteensä sellaiseen ketjuun jossa joku on siitä kiinnostunut.
Kunnon suomi24:sta, että avaudutaan paskavaipoista ja paskasta säkästä tällaiseen ketjuun.

Ja joo, oot zuici ihan kakara, joten ihan turha tulla selittämään mistään lasten saamisesta yhtään mitään.

Isyys vähentää testosteronia.

jesus-says-meme-generator-good-luck-don-t-kill-yourself-5b3ae6.jpg

Isyys kasvattaa kuitenkin ilmeisesti auktoriteettia koska eipä näy tällaista päänaukomista tuolla nuorten penskojen isät -ketjussa.

Joo voi olla, mutta voi mennä kertomaan mielipiteensä sellaiseen ketjuun jossa joku on siitä kiinnostunut.
Kunnon suomi24:sta, että avaudutaan paskavaipoista ja paskasta säkästä tällaiseen ketjuun.

Ja joo, oot zuici ihan kakara, joten ihan turha tulla selittämään mistään lasten saamisesta yhtään mitään.
Niin, oli lähinnä noin kärkäs vastaus koska sun postissa pisti silmään varsinkin toi osuus "Ilmeisesti tuhkamunat ja muut lapsettomat tuolla huutelee." Ihan vitun aikuista heittää tollasta settiä jos jollain on oikeesti ongelma ettei voi saada lasta.

Itseä kyllä kyrpisi tuon ikäisenä ryhtyä faijaksi. Mutta nähtävästi olet itse onnellinen. Ei muuta kun hyvin nukuttuja öitä sinnepäin!

Kyllä, tuli vittuileva vastaus sillä mielestäni on tyhmää tehdä ketju asiasta joka kiinnostaa vain itseään.

Nuorena ne vitut on nussittava! Minä olin 23 kun eka lapsi syntyi eikä se silloin vituttanut kovin pahasti eikä hirveästi vieläkään. Lasten kanssa eletään vähän erilaista mutta suht normaalia elämää. Onnea valitsemallesi tielle. Tärkeimpänä vinkkinä sanoisin, että älä uhraa omaa elämääsi lapsille ja perheelle vaan pidä kiinni omista jutuista, toki velvollisuudet hoitaen. Omana itsenä säilymisen, omien intohimojen toteuttamisen ja samanaikainen perhe-elämän pyörittäminen on taidetta, joka vaatii opettelua mutta kyllä se siitä.

Ps. Paskan huutelijat ovat pelkureita ja epävarmoja falloksensa kanssa koska eivät uskalla tehdä sitä mihin miehen elin on oikeasti tehty.

Kiitoksia kaikille ASIALLISESTI vastanneille : )
Ollaan puhuttu tämä asia nyt että lapsi pidetään ja yleisesti ottaen tulevasta, mietitty kaikenlaisia asioita mutta on tässä vielä aika monta kk edessä miettiä jne...
Miten teillä joille on siunaantunu lapsi/ lapsia niin taloudellinen puoli? Luultavasti menee tiukille ?

Ja niin joo, te muut voitte nussia vaikka vesilintuja ;D
Ja te kuikan raiskaajat, kun teille napsahtaa kohdalle niin sitten tulkaa kertomaan miltä tuntuu...

Edessä on vielä paljon aikaa mietiskellä asioita ennen kuin teitä on kolme. Siinä ajassa ehdin ainakin itse käymään läpi muutamia skenaarioita...hyvä niin. Mun elämässäni lapsen syntymä on ehdottomasti ollut hienoin tapahtuma, kun noita negatiivisia juttuja on ollu ihan tarpeeks.

Ja tosta raha-asiasta olen kyllä sitä mieltä, että ne, joilla rahat on ennen riittäneet-> ei muutosta.

Ollaan puhuttu tämä asia nyt että lapsi pidetään ja yleisesti ottaen tulevasta, mietitty kaikenlaisia asioita mutta on tässä vielä aika monta kk edessä miettiä jne...
Miten teillä joille on siunaantunu lapsi/ lapsia niin taloudellinen puoli? Luultavasti menee tiukille ?

Ja niin joo, te muut voitte nussia vaikka vesilintuja ;D
Ja te kuikan raiskaajat, kun teille napsahtaa kohdalle niin sitten tulkaa kertomaan miltä tuntuu...

Isompia ja kalliita lastentarvikkeita ei edes kannata ostaa uutena.. Rattaat, pinnasängyt ja autoistuimet löytää käytettynä huomattavan halvalla.. Ja myöhemmin tajuaa miten vähän aikaa ne on edes käytössä, siistinä kun pitää niistä saa myymällä vielä omat pois..

Myös vaatteita saa kirppareilta ja tutuilta ostettua jos halvalla haluaa selvitä..

Muksut alkaa maksamaan vasta myöhemmällä iällä..

Kyllä se siitä!

Pidät vaan sen emäntäs kurissa kaupassa niin ei se kauheita kustanna. Naiset vaan tykkää ostaa kaikenmaailman varusteita ennen kuin edes tietää tarviiko niitä.

Säästyneillä rahoilla voit sitten sinä ostaa uuden farmarin ;)

Omasta mielestä on just hyvä puhua tulevasta, miettiä että mitä se sit on se elämä kun lapsi perheeseen putkahtaa, oon huomannut että monelle miehelle se on aika "kova paikka" kun ensimmäinen lapsi tulossa, mietitään paljon isyyttä ja siihen liittyvää vastuuta, onko musta hyväksi isäksi jne jne - jopa vähän pelätään sitä. Naisilla kyllä varmaan samanlaisia ajatuksia...
Mitä talouteen tulee niin, kun lapsia tulee toinen tai enemmän niin yleensä isompaa asuntoa tarvitaan ja asumiskulut nousee tietenkin.
Kun perhessä on enemmän jäseniä, isoja tai pieniä, niin kulut kasvaa sehän on selvä. Ja kun on lapsia, jos kaksi jäsentä tuo rahat talouteen ja esim neljä kulutta niin ei rahaa "itselle" ole niin kuin ennen.
Vauvana vaipat, purkkiruoat, mahdolliset lääkärikäynnit (jos esim joku korvatulehdus ja vauvaikänen vaan itkee niin kynnys yksityiseen on aika matala verrattuna pitkään jonottamiseen terkkarissa)
Kouluikäisenä, ehkä jo myöhemmässä tarhaiässä tai esikoulussa alkaa usein joku harrastus - satujumppaa,pallokerhoa tms - niistä yleensä selvii selkeesti alle satasella lukukauden.
Isompana sitten kulut nousee, ja tietenkin paikkakuntakin hieman ratkaisee - sähly pääkaupunkiseudulla on aika paljon kallimpaa kun pienemmissä kaupungeissa tai jossain kunnissa.
Mutta kyllä niistä laskuista ja elämisestä selvii...mutta ei pidä luulla että rahaa on niin kuin ennen - ainakaan tavallisilla palkkatyöläisillä. Mutta onhan mäkkärit,linnanmäet, ruotsinlaivat pullollaan perheitä, ei ne ilmatteeks sinne pääse - eli kyllä taloudesta selvii. Tsemppiä ja onnea

Sen sijaan tuo julkinen hellittelynimen käyttö vituttaa. Aloituspostissa mainittiin viidesti "hellu". Mikä helvetin hellu. Ai tyttöystäväsi, joka on helluinen. Kultsipuppeli, hanibani, hellu jne on ehdoton turnoff foorumilta luettaessa.

Hellu -sanaa käytetään (ainakin) pohjoisessa tyttö- tai poikaystävästä puhekielessä. Ja vaimo on monesti puhekielessä akka. Ja äiti on emäntä. Toki myös omasta vaimosta voidaan puhua emäntänä.

Täytyy kyllä sanoa että tuo hellu on sanana kyllä todella vammainen omasta mielestänikin, ja aiheutti aina pienen FFFFUUUUUUU -efektin asuessani pohjoisessa. Mutta offtopikkiani jatkaakseni voitaneen sanoa myös että kun itselle tarttui se pohjoisen elämääkin hienompi puhetapa, niin ei herra jumala miten vammaselta tää stadin urpojen puhe kuulosti. Siis "niinku" ja "silleen" ja "mä olin vaan niinku et silleen omg" vittu opetelkaa puhumaan! :)

EDIT: ja OP:lle onnee ja lykkyy, varmasti hieno fiilis ootella muksua!!! Oon vähän kade salaa.. :)

Miten teillä joille on siunaantunu lapsi/ lapsia niin taloudellinen puoli? Luultavasti menee tiukille ? .

Meillä on yksi lapsi 2v. ja toinen syntyy tammikuussa. Se on juurikin niin kun tossa alempana joku mainitsi eli jos rahat on riittäneet ennen ne riittää kyllä nytkin. Olettaen ettei tule mitään suuria muutoksia talouteen. Eriasia on sitten jos ostat kaiken mahdollisen lapselle maan ja taivaan väliltä, mutta en suosittele kasvattamaan mitään lellipentua:)
Varmaankin rahanmenon huomaa tossa kun ikää alkaa olemaan 10vuotta ja ruokaa menee enemmän, harrastukset, vaatteet yms. Ja sitten kun teininä lapsi innostuu bodaamisesta ja syö +1000kcal päivä, aijai:D

Kyllä lapsi/lapset on siunaus, jota en vaihtais mihinkään. Voisin väittää, että olen kasvanut melkoisesti ihmisenä sen jälkeen kun tytär synty. Se kasvu/kasvatus on molemminpuolista. Ei muuta kuin paljon onnea:thumbs:

Noista hankinnoista:
- kirpparit
- huuto.net
- nettikaupat euroopassa (erit.lastenrattaat ja autoistuimet, esim. pingpong-online.de ja kestovaipat esim. Irlannista)
- isovanhemmat, tutut ja muu lähipiiri

Vaatteita ei kannata ostaa paljoa, ne menee tosi nopeasti pieneksi. Ja alkuun pärjää äitiyspakkauksella.

Mummuilta ja vaareilta pyytää vaan reilusti käyttötavaraa sen sijaan että ne kantaa lahjaksi pitsihörhelöitä joille on tosi vähän käyttöä.

Tuttavilta joilla on vähän isompia lapsia kysyy jos voisi ostaa tarvikkeita/vaatepaketteja - yleensä saa edullisesti. Sama homma fillareiden yms. kanssa myöhemmin.

Kaikkea ei tarvitse ostaa heti. Ja jos ostaa uutena, niin kyttää esim. Lastentarvikkeen alennusmyyntejä jotka on pari kertaa vuodessa.

Jos isompia tavaroita ostaa halvalla uutena, saa niistä melkein saman käytettynä myydessä.

Isommissa tavaroissa ei kannata nuukailla laadun kanssa, esim. rattaat.

Ja kyllähän sitä yhteiskunta tukee vaikka miten - on äitiysrahaa, kuntalisää, kotihoidon tukea, asumistukea, lapsilisää... jne.jne.

Hellu -sanaa käytetään (ainakin) pohjoisessa tyttö- tai poikaystävästä puhekielessä. Ja vaimo on monesti puhekielessä akka. Ja äiti on emäntä. Toki myös omasta vaimosta voidaan puhua emäntänä.

Täytyy kyllä sanoa että tuo hellu on sanana kyllä todella vammainen omasta mielestänikin, ja aiheutti aina pienen FFFFUUUUUUU -efektin asuessani pohjoisessa. Mutta offtopikkiani jatkaakseni voitaneen sanoa myös että kun itselle tarttui se pohjoisen elämääkin hienompi puhetapa, niin ei herra jumala miten vammaselta tää stadin urpojen puhe kuulosti. Siis "niinku" ja "silleen" ja "mä olin vaan niinku et silleen omg" vittu opetelkaa puhumaan! :)

EDIT: ja OP:lle onnee ja lykkyy, varmasti hieno fiilis ootella muksua!!! Oon vähän kade salaa.. :)

Suatana että mie vihhaan kaikkia suatanan murtehia!

Teen kansalaisaloitteen eduskuntaan lakiuudistuksesta, jossa kielletään kaikki dialektit ja ihmiset puhukoot sen voimaantulosta lähtien vain ja ainoastaan kirjakieltä. Tuo "hellu" on vammaisin sana, mitä olen koskaan kuullut.

^ sole poka ku lähthiä alotettha tekemhän!

;)

EDIT: anteeksi offtopik, nyt takasin asiaan.

Muksut on aika henkilökohtainen juttu, itse en koskaan pidemmässä parisuhteessa ollessani uskonut, että minun kykyni riittäisivät lapsesta huolehtimaan, ja varmasti osasyy se oli ,miksi silloisen emännän kanssa lusikat meni jakoon ja lapset jäi minun kohdalta tekemättä. Lapset eivät voi valita vanhempiaan ja joiltakin niiden tekeminen pitäisi kieltää kokonaan.En viitsisi manata, mutta kannattaa nyt katsella sinne 12 viikon toiselle puolelle, ennen kuin alkaa asiasta liikaa huutelemaan..elämässä kun voi sattua kaikenlaista..toivotaan silti että kaikki menee teidän kannalta hyvin..t.yli 30v lapseton sinkkumies

Muksut on aika henkilökohtainen juttu, itse en koskaan pidemmässä parisuhteessa ollessani uskonut, että minun kykyni riittäisivät lapsesta huolehtimaan, ja varmasti osasyy se oli ,miksi silloisen emännän kanssa lusikat meni jakoon ja lapset jäi minun kohdalta tekemättä. Lapset eivät voi valita vanhempiaan ja joiltakin niiden tekeminen pitäisi kieltää kokonaan.En viitsisi manata, mutta kannattaa nyt katsella sinne 12 viikon toiselle puolelle, ennen kuin alkaa asiasta liikaa huutelemaan..elämässä kun voi sattua kaikenlaista..toivotaan silti että kaikki menee teidän kannalta hyvin..t.yli 30v lapseton sinkkumies

Oikeassa olet. Noilla viikoilla kannattaa laittaa vaan jäitä hattuun ja katella josko sinne 3kk+ -asti homma toimii. Fakta kun on että joka kuudes raskauden alku päätyy keskenmenoon, se on aika paljon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom